Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 889
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 886

Følg bodybuilding.dk på

Alt sammen ligger i generne - Protein gør ingen forskel

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle ihærdige BB'ere

Jeg har med vilje lavet en provokerende overskrift for at skabe en lille debat. Først vil jeg starte med at sige at jeg er selv tilhænger af at den rigtige næring gør den store forskel med hensyn til hvilke resultater man får. Men som jeg har fundet ud af så er der stadig meget stor debat omkring det emne - hvorvidt protein gør en forskel.

Dråben der fik vandet til at flyde over var da jeg så det kontroversielle amerikanske serie-dokomentar "Bullshit". For dem der ikke ved hvad det går ud på - så kan jeg fortælle at det i bund og grund bare tager nogle velkendte emner op (som fx zoneterapi eller genbrug) og beviser hvordan det bare er ren bullshit.

I season 2, epesode 12 af bullshit kommer de ind på træning og genetik. Største parten af epesoden nedgør de fitness centerne for deres måde at binde kunder på og derudover nedgør de også alle de underlige tv-shop apparater som lover punkt-forbrænder (som self ikke er muligt). Men et emne som de kort kommer ind på er supplerings varer. De nedgør alle disse varer (som efter min mening også er det rene lort) men deribland er der også protein pulver og kreatin. Dertil siger de også at hvis man bare holder kalorierne i underskud og træner moderat - så vil man opnå de samme resultater.
- Med andre ord så er næringstoffer og den rigtige mængde protein ikke specielt vigtig ifølge dem.
- En anden ting er at de gang på gang fortæller at generne sætter grænsen. Så de personer som er høje og ranglet de vil stort set altid forblive høj og ranglet, selvom de træner meget.

1) Derfor vil jeg hører om der er nogen som kan bevise eller vise et link til en dokumentation af hvorvidt en øget mængde protein/rigtig næring gør en forskel.
2) Og så vil det også være nice hvis man kan få sat en størrelse på vigtigtheden af ens gener.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

jeg syntes ihvertfald at det er åndsvagt at de siger at folk der er høje og ranglet bliver ved med at være det, for ... det gør de jo ikke? eller er det bare mig? :?
Brugeravatar

Geografisk sted: Viborg

Træner her: Falkevejens Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Logbog: Vis logbog

Ifølge bullshit så er der 3 typer mennekser

1)Citat: "First there is the (underligt navn), Which is the tall and lean person. This indivual just dont have the genes to become heavily muscled - skinny fucked."

2)Citat: "Next is the (underlig navn), which is the rounder and softer indivual. According to genetic sicense it is nearly impossible for them to become lean and mean - fat fucked."

3)Citat: "And finally there is the (underligt navn), the Clark Bartram types that finds it easier to build muscle tissue than making a decision on wether to shave or wax."
Brugeravatar

de sætter det jo alt for firkantet op. syntes det er helt forkert.
Brugeravatar

Styrkeliste

Ja det er temmelig firkantet.
Men de bruger self også kommentarer fra et par personer som er nogle temmelig store cigarer inde for det felt.
En af dem:
Cedric Bryan - Chef exercist physiologist for the american council on exercise.

Men stadig virker det forkert. Men det kunne være kanont hvis man havde noget videnskablig dokument omkring dette emne.
Brugeravatar

meget fedt. jeg følger med
Brugeravatar

Styrkeliste

http://www.t-nation.com/article/most_re ... _guesswork
En hel t-nation artikel om hvor stor effekt at øget protein indtag har på muskelhypertrofi.

http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?a=7022

Klart de fleste personer er en blanding af to af kropstyperne.

Vigtigheden af dine gener er vigtig i alle sportsgrene, men dedikation, viden og lysten til at være den bedste er klart vigtigere.

Håber det er svar nok :)

Træner her: Skovsgård motionscenter

Kostplan: Ingen kostplan

Biggalow skrev:Ifølge bullshit så er der 3 typer mennekser

1)Citat: "First there is the ectomorph, Which is the tall and lean person. This indivual just dont have the genes to become heavily muscled - skinny fucked."

2)Citat: "Next is the endomorph, which is the rounder and softer indivual. According to genetic sicense it is nearly impossible for them to become lean and mean - fat fucked."

3)Citat: "And finally there is the mesomorph, the Clark Bartram types that finds it easier to build muscle tissue than making a decision on wether to shave or wax."

De 3 typer er der pratisk talt ingen af, men de fleste er en blanding af to af dem.

PeterHejleJensen skrev:http://www.t-nation.com/article/most_recent/protein_more_muscle_less_guesswork
En hel t-nation artikel om hvor stor effekt at øget protein indtag har på muskelhypertrofi.

Vigtigheden af dine gener er vigtig i alle sportsgrene, men dedikation, viden og lysten til at være den bedste er klart vigtigere.

Min fars gamle landsholdstræner sagde at det var 20 % talent, og 80 % vilje :) Men lige i BB kommer du ikke særlig langt uden de rigtige gener.
lasseschulznielsen @ instagram
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2008

Reputation point: 15

Geografisk sted: Aalborg

schulz skrev:
PeterHejleJensen skrev:http://www.t-nation.com/article/most_recent/protein_more_muscle_less_guesswork

Min fars gamle landsholdstræner sagde at det var 20 % talent, og 80 % vilje :) Men lige i BB kommer du ikke særlig langt uden de rigtige gener.

Præcis

Den første artikel er kanon. Den sidder ligei øjet :)

Den artikel som er i iform.dk fik mig til at se hvad jeg ikke kunne høre på filmen.

1)Ekdomorfe
2)Endomorfe
3)Mesomorfe

Men hvis du siger der kun er 2, hvorfor skulle de så opfinde en ekstra (den første)? - (ved ikke om den første er rigtig skrevet, men det lød lidt i den dur)
Brugeravatar

Det er klart at kosten og træningen betyder meget for resultaterne, og hvor meget muskelmasse man kan bygge

Men ens genetiske udgangspunkt er også en MEGET vigtig (måske den vigtigste?) enkeltfaktor for muskelvækst

Det er dog noget vrøvl at sige at en person der er høj og ranglet , ikke kan smide en pæn portion masse på rammen. Der er ingen grund til at bruge "dårlige gener" som en sovepude :wink:
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Biggalow skrev:Men hvis du siger der kun er 2, hvorfor skulle de så opfinde en ekstra (den første)?

Jeg tror at han mener at der sjældent er en person som 100% rammer en af kategorierne. Man er altså en blanding af 2 ud af de 3 typer :)

Jeg er f.eks en blanding af de sidste 2 :)
Mål inden 2030:

Måske at begynde at træne igen: Opnået! YEAH BABY! :D
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (14)

Kanont!

Alt det her er svar nok for mig. Så jeg takker :D
Brugeravatar

Doping overrider da generne i såfald ;s ?Var arnold ikk lidt ranglet da han startede? har ingen, viden, skriver på hukommelse af gamle billeder :p
I Come with peace!! Take me to your leader!!! (klik på billed) :P Billede

Geografisk sted: Frederiksberg

Laspz skrev:Doping overrider da generne i såfald ;s ?Var arnold ikk lidt ranglet da han startede? har ingen, viden, skriver på hukommelse af gamle billeder :p

Du er nødt til enten at slette eller skære ned på billedet i din signatur - det fylder al for meget i højden.
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)

som et eksempel p åebtydningen af gener, kan man jo sige at normalområdet for fibertype areal spænder over en faktor 2 og det samme gælder antallet af muskelfibre. Ligeledes regner man med at mindst 5 % af alle folk generelt ikke responderer på en given træningsform, mens man samtidig regner med at omkring 10% af alle har et respons der er dobbelt så godt som gennemsnitligt.

Men det ændrer ikke på at ernæring er uhyre vigtigt. Jeg tror at den aktuelle Bullshit! udsendelse skal ses i lyset af hvor mange totalt bogus kosttilskud der er tilgængelige i USA og hvor gennemført en korrupt markedsføring af dem der er.
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Laspz skrev:Doping overrider da generne i såfald ;s ?Var arnold ikk lidt ranglet da han startede? har ingen, viden, skriver på hukommelse af gamle billeder :p

Markus Rühl var ret ranglet da han begyndte, set ud fra billederne på hans hjemmeside.

Jeg vil ikke kalde det overrider - men snarre stimulere.
Anabole androgene steroider (AAS) - Stoffet indeholder syntetisk fremstillet testosteron, og syntetisk fremstillede kemiske forbindelser afledt af testosteron. Testosteron har bl.a. en mandliggørende effekt (androgen) og en vævsopbyggende effekt (anabol). Dette vil give en direkte stimulering af proteinsyntesen og skabe en kraftig hypertrofi. Her skal det siges at det er generne der styre proteinsyntesen.

Hehe det bliver spændene at se om alle hardcore bodybuildere ender med at tage en omgang gendoping om 10 år i stedet at tage AAS hele tiden.
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster