Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 854
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 852

Følg bodybuilding.dk på

Andre der begyndte da de var over 30?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Er 32, føler mig 40, fed og færdig med mine 100kg som jeg må tilstå at det er kommet op på;p
Jeg har aldrig været super sporty men i mine yngre dage var jeg aldrig overvægtig - det er så kommet til siden engang i 20'erne...
Før i tiden gik jeg noget mere op i at træne - lavede gulvøvelser derhjemme, gik lidt til karate og løftede også en smule jern. Jeg blev aldrig super muskuløs men der kom da lidt mere form på, og styrken øgedes betragteligt.

Nu er jeg ved at være godt træt af det - så jeg er begyndt at lave gulvøvelser igen, og overvejer seriøst at begynde styrketræning også for at få lidt form på (Ingen ambitioner om at blive en Arnold).

Er der andre der er eller har være i samme båd, og kan fortælle om hvor gode resultater de har haft med at komme i gang når man ikke er helt ung længere, og ikke har trænet noget som helst i over 5 år?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Tillykke med din beslutning om at komme igang :)

Hoosier kan nok korrigere historien lidt, men der var en styrkeløfter, der startede da han var omkring 75 år og han har vidst dødløftet 150 kg i en alder af 85 :?

Opbyg en grundviden om kost og træning - derefter giv den gas med begge ting :)
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Nu er jeg kun 19 år, så mit svar kan du måske ikke bruge til det store.

Men det er aldrig for sent at komme igang.
Min gamle far på 49 år er begyndt at styrketræne inden for de sidste mån for at styrke sit tennis spil.
Og det er han rigtig glad for :)
Mål inden 2030:

Måske at begynde at træne igen: Opnået! YEAH BABY! :D
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (14)

Tak for de hurtige svar:)
Jeg er godt klar over at det ikke kommer uden en kostomlægning - har det jo med at falde for de nemme løsninger og der er jo også nogle dårlige vaner, især sodavand som jeg drikker lidt for meget af (2-3 dåser om dagen). Jeg kigger mig lidt omkring, kan jo være jeg kan finde nogle gode opskrifter herinde som kæresten også vil være med på.

Logbog: Ingen logbog

Prøv lidt light sodavand eller saftevand - så sparer du nogle kalorier. Det bedste er selvfølgeligt at arbejde henmod kun at drikke vand :)

Der er nogle glimrende artikler i arkivet omkring det basale ved kost og træning - ville nok være interessant for dig at kigge nærmere på :)
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Regal herinde fra startede først i slutningen af 50'erne. Han har nu vundet næsten alt hvad der kan vindes inden for styrkeløft og kan bla. kalde sig verdensmester efter kun et par års træning. Så alt er muligt. Check evt. hans log for inspiration :wink:
Brugeravatar

jln skrev:Er 32, føler mig 40, fed og færdig med mine 100kg som jeg må tilstå at det er kommet op på;p
Jeg har aldrig været super sporty men i mine yngre dage var jeg aldrig overvægtig - det er så kommet til siden engang i 20'erne...
Før i tiden gik jeg noget mere op i at træne - lavede gulvøvelser derhjemme, gik lidt til karate og løftede også en smule jern. Jeg blev aldrig super muskuløs men der kom da lidt mere form på, og styrken øgedes betragteligt.

Hvad snakker du om!!! 32 er sgu' da ingen alder, at starte i - nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du forventer, men kan da fortælle, at jeg er 42 og vejer omkring de 100 Kg, men på ingen måde føler mig fed eller færdig - mangler, at smide 8-10 Kg så vil jeg føle mig top fit - jeg startede med, at træne for 3 år siden - spildte desværre de 2 første år på maskiner og dårligt træningsprogram - men efter jeg har fået styr på træningsprogram og kost er der sket noget.

Til sammenligning kan jeg fortælle, at min søn som er 20 og hans kammerat på 23 startede med, at træne for ca. et halvt år siden - ikke voldsomt seriøst, men alligevel nogenlunde stabilt - men de får stadig røvfuld hvad enten vi går i trænings rummet, løber en tur eller tager en slåsser :lol:

jln skrev:Nu er jeg ved at være godt træt af det - så jeg er begyndt at lave gulvøvelser igen, og overvejer seriøst at begynde styrketræning også for at få lidt form på (Ingen ambitioner om at blive en Arnold).

Altså gulvøvelser ville jeg personligt dø af kedsomhed over - men det gælder jo om at finde noget som man syntes er sjovt
jln skrev:Er der andre der er eller har være i samme båd, og kan fortælle om hvor gode resultater de har haft med at komme i gang når man ikke er helt ung længere, og ikke har trænet noget som helst i over 5 år?

Hvad sker der for dig - har du levet af cola, prince og junk food i de 5 år - stop klynkeriet :lol:

Just do it :lol:
Af skade bliver man klog - men sjældent stærk

Tjek min log - PR's side 1.
http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksværk

Styrkeliste
- Bænkpres: 108.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 191.00

Galleri: Vis galleri (12)

jln skrev:Er 32, føler mig 40, fed og færdig med mine 100kg som jeg må tilstå at det er kommet op på;p

Nu er jeg ved at være godt træt af det - så jeg er begyndt at lave gulvøvelser igen, og overvejer seriøst at begynde styrketræning også for at få lidt form på (Ingen ambitioner om at blive en Arnold).

Er der andre der er eller har være i samme båd, og kan fortælle om hvor gode resultater de har haft med at komme i gang når man ikke er helt ung længere, og ikke har trænet noget som helst i over 5 år?

Det er aldrig for sent at komme igang.
Som 32 årig har du masser af gode år foran dig i træningslokalet. :wink:

Du kan nå langt på ganske kort tid med en god, målbevidst indsats og dedikation - det kan jeg skrive under på.
Kosten og din mentale indstilling til dine forventede resultater, afgør dit udfald - så velkommen til dejlig sport og bare klø på . . . belønningen venter længere fremme!
"Ydmyghed består ikke i at fornægte sig selv, men i at vedkende sig sin handling "
Antoine de Saint-Exupéry
Brugeravatar

Geografisk sted: Sorø

jln skrev:Er 32, føler mig 40, fed og færdig...
Sådan følte jeg også, i nogle år inden jeg startede med at træne helt fra scratch i en alder af 35. :)
Nu er alderen kun et tal som er meget forskellig fra livsstilen. :)

jln skrev:...Er der andre der er eller har være i samme båd, og kan fortælle om hvor gode resultater de har haft med at komme i gang når man ikke er helt ung længere, og ikke har trænet noget som helst i over 5 år?
Jeg er ikke helt i samme båd, da jeg ikke havde en fortid med karate eller anden sport, da jeg var yngre.
Da opfattede jeg sport og træning som noget latterligt, men nu er jeg helt bidt af træning. :)

Læs evt. min artikel om det her.
God træning :)
Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Ugelbølle

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00

Galleri: Vis galleri (25)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online