Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 984
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 982

Følg bodybuilding.dk på

Anmeldese af kostplan

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey BB'ere.
Jeg er i fuld gang med mit cut, og har lavet denne kostplan, som jeg følger lige nu.
Vil gerne høre jeres mening om den. Ris og ros og tips og tricks til evt. forbedring modtages med
smil :-)

kostplan

Reputation point: 0

Geografisk sted: Hadsund

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvor meget vejer du, hvor høj er du, hvor gammel er du, hvor meget træner du? :)
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

Logbog: Vis logbog

Valeurvaleur skrev:Hvor meget vejer du, hvor høj er du, hvor gammel er du, hvor meget træner du? :)

Jeg vejer 70 kg, jeg er 1,69 m, er 21 år og træner 5 gange om ugen :-)

lyder ikke af meget hvis du træner så meget :o er et ret hårdt cut

Reputation point: 40

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

G.I Joe skrev:lyder ikke af meget hvis du træner så meget :o er et ret hårdt cut

Jeg synes det ser rimeligt ud ellers :)
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: København

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 300.00

G.I Joe skrev:lyder ikke af meget hvis du træner så meget :o er et ret hårdt cut

Synes ellers det virker som et godt tal, da mit ligevægtsindtag ligger på omkring 2700 kcal :-)
- Det er dog stadigvæk lidt hårdt, da jeg har været vant til i Forsvaret at æde som et svin ;-)

Det ser umiddelbart o.k. ud. Du ville dog formentlig drage fordel af at spise en del flere grøntsager, sænke proteinindtaget en smule, og hæve kulhydraterne tilsvarende.
Brugeravatar
Moderator

Valeurvaleur skrev:Det ser umiddelbart o.k. ud. Du ville dog formentlig drage fordel af at spise en del flere grøntsager, sænke proteinindtaget en smule, og hæve kulhydraterne tilsvarende.

Havde på en måde forventet det svar, da jeg tit får at vide jeg spiser ret meget protein. For mig har jeg bare altid haft
den idé om, at meget protein er godt, og har svært ved at komme ned i mængderne af det. Er nok lidt for glad for alt det mad med højt proteinindhold og lidt carbs i, det er et træls problem.
Hvad grøntsager angår så tror jeg også jeg vil sætte mit indtag af det en del op, så jeg i hvert fald kan få omkring 500 g om dagen :-)

3g protein pr. kg? Just seems like a waste of money?
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

AlexThaThai skrev:
Valeurvaleur skrev:Det ser umiddelbart o.k. ud. Du ville dog formentlig drage fordel af at spise en del flere grøntsager, sænke proteinindtaget en smule, og hæve kulhydraterne tilsvarende.

Havde på en måde forventet det svar, da jeg tit får at vide jeg spiser ret meget protein. For mig har jeg bare altid haft
den idé om, at meget protein er godt, og har svært ved at komme ned i mængderne af det. Er nok lidt for glad for alt det mad med højt proteinindhold og lidt carbs i, det er et træls problem.
Hvad grøntsager angår så tror jeg også jeg vil sætte mit indtag af det en del op, så jeg i hvert fald kan få omkring 500 g om dagen :-)

Jeg spiser også selv en rimelig stor mængde protein under cut - det er der fysiske (øget mæthedsfornemmelse) og psykiske årsager (hellere for meget end for lidt-mentaliteten) til. Om et meget højt proteinindtag faktisk er mere fordelagtigt i forhold til at bibeholde muskelmasse er der ikke rimelig forskningsmæssig evidens for. Ulempen ved ikke at spise særlig mange kulhydrater kan være at dit energiniveau bliver meget lavt - samt at kulhydrater også har et formål i forhold til bibeholdelse og opbygning af muskelmasse. Kulhydrater er heldigvis både billige, let tilgængelige og ofte velsmagende, så lige at sænke proteinindtaget til 150-200g og hæve kulhydratindtaget tilsvarende, burde ikke være uoverkommeligt :)
Brugeravatar
Moderator

Kidd skrev:3g protein pr. kg? Just seems like a waste of money?

Som jeg også skrev til en anden bruger, så ved jeg godt mit protein indtag er alt for højt.
Det er bare blevet en vane efter jeg i så lang tid har kørt med et højt proteinindtag, og jo har den tanke
om, at det jo igen er lækkert med meget protein. Men kan jo godt se hvad du mener, det er sgu meget protein,
i forhold til hvad jeg vejer.

Valeurvaleur skrev:
AlexThaThai skrev:

Jeg spiser også selv en rimelig stor mængde protein under cut - det er der fysiske (øget mæthedsfornemmelse) og psykiske årsager (hellere for meget end for lidt-mentaliteten) til. Om et meget højt proteinindtag faktisk er mere fordelagtigt i forhold til at bibeholde muskelmasse er der ikke rimelig forskningsmæssig evidens for. Ulempen ved ikke at spise særlig mange kulhydrater kan være at dit energiniveau bliver meget lavt - samt at kulhydrater også har et formål i forhold til bibeholdelse og opbygning af muskelmasse. Kulhydrater er heldigvis både billige, let tilgængelige og ofte velsmagende, så lige at sænke proteinindtaget til 150-200g og hæve kulhydratindtaget tilsvarende, burde ikke være uoverkommeligt :)

Tror også, at det er derfor jeg har fået så meget protein; nemlig pga mentaliten om, at for meget er bedre end for lidt. Kan også godt mærke, at energi niveauet under mit cut er faldet en del, så at ændre mit daglige indtag af protein til 200 g, og forhøje mine carbs er nok det jeg vil sigte efter nu.

Har nu lavet lidt ændringer (ikke de store), og mit daglige indtag vil lyde sådan her: Protein 201 g Kulhydrat 204,5 g og fedt 77,5 g (Den nye plan kan ses øverst i tråden) :-)

Jeg har regnet mig frem til at jeg vil få omkring 405 g grøntsager pr. dag, hvilket dog stadig ikke er de 500 g jeg vil op på, men stadig er en god del mere, end det jeg fik før.

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster