Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 873
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 870

Følg bodybuilding.dk på

Asymmetriske arme!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej bb.dk,

Mine arme er virkelig asymmetriske. Det kan både ses, og måles. Min venstre arm er 1,5 cm mindre end den højre, og jeg syntes det er meget tydeligt udseendemæssigt. Jeg har læst lidt, og har ikke rigtigt fået noget svar, andet end at køre med dumbbells istedet for barbells, hvilket jeg altid har gjort. At køre 2 reps mere end højre i fx. Biceps curls er også en dum idé har jeg hørt, da det skaber ubalance i andre muskelgrupper. Kan det være det er genetik?
Skal lige siges at det kun er biceps, og at venstre er lige så stærk som højre.
Brugeravatar

Reputation point: 160

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Når dine arme er så "små", tror jeg først og fremmest du skal tænke på at få noget mere masse.

1,5 er større procentdel af 33, end af 40. Det vil muligvis blive bedre når du får mere masse.

Som højrehånden, bruger du højre arm til mere og det vil selvfølgelig betyde en smule.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00

Galleri: Vis galleri (1)

Tror desværre det bliver svært at rette op på, da det nok er genetisk. Har ærlig talt ingen erfaring med det, men teknisk set må man vel kunne køre DB curls med større belasting på venstre. Biceps curls skaber ikke ubalance i sig selv, så længe man også træner resten af kroppen ordentligt. Tror det du har hørt er pga. at mange små drenge har et program der hedder hammercurls, DB curls, BB curls, hammercurls igen, og så intet andet, det skaber nok ubalance.

EDIT: Så lige at dine arme ikke er så store endnu, så er det nok bedst, som Optimisten siger, at få noget mere masse på, når armene bliver større bliver forskellen ubetydelig.
Where's the god damn protein!?
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Morrison skrev:Tror desværre det bliver svært at rette op på, da det nok er genetisk. Har ærlig talt ingen erfaring med det, men teknisk set må man vel kunne køre DB curls med større belasting på venstre. Biceps curls skaber ikke ubalance i sig selv, så længe man også træner resten af kroppen ordentligt. Tror det du har hørt er pga. at mange små drenge har et program der hedder hammercurls, DB curls, BB curls, hammercurls igen, og så intet andet, det skaber nok ubalance.

EDIT: Så lige at dine arme ikke er så store endnu, så er det nok bedst, som Optimisten siger, at få noget mere masse på, når armene bliver større bliver forskellen ubetydelig.

"hammercurls, DB curls, BB curls, hammercurls" sådan så mit program faktisk ud for snart et år siden :lol:

Det sidste du skriver syntes jeg ikke giver så meget mening. Når mine arme er oppe på fx. 36 cm, så vil venstre jo stadig være 34,5 altså 1,5 mindre, og stadig se meget mindre ud?
Har trænet 4 måneder nu, gainet 1 cm på armene ca. hvert måneder, og den er stadig bagud, så regner ikke med at det udligner sig med tiden :roll:
Brugeravatar

Nej, det udligner sig nok ikke, men det er jo meget nemmere at se forskellen, hvis dine arme er 30 cm, end hvis de er 40 cm. Som sagt, så kan det godt være man kan træne sin ene arm med større belastning, men identiske bliver de nok aldrig.
Where's the god damn protein!?
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

:busted: wanker!! ej det nok meget naturligt indtil man får oparbejdet noget masse.. :)
Lets get another Shcrimp on the Barbey!! ^^

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 116.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 161.00

Hmm du har nok ret så. Det med at træne med større belastning på den ene arm har jeg hørt er en dårlig idé, da det skaber ubalance i forskellige muskelgrupper eller noget.

Tak for svarene ;) håber det ikke er så slemt om 2 måneder så :lol: :strong:
Brugeravatar

Hammerome skrev::busted: wanker!! ej det nok meget naturligt indtil man får oparbejdet noget masse.. :)

Haha vidste den ville komme! :lol: :lol:
Eller noget i stil med at "wank med venstre"
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster