Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1414
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1412

Følg bodybuilding.dk på

At misse træning og ordentligt kost i weekender

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Min arbejdsplan er tit sådan at jeg skal arbejde lørdag / søndag / begge dage, og disse dage hvor jeg står op kl 5 og kommer hjem klokken 19, ved jeg at jeg ikke kommer til at træne, pga. at mit center har lukket. Derfor dropper jeg også fuldstændig at tænke på min kost, da jeg tænker at hvis jeg ikke skal ned og træne, behøver jeg ikke æde ordentligt den dag. #-o

Fx. i dag har den stået på 3 stykker franskbrød i morges, og et stykke hjemmelavet pisse om aftnen, og det er sådan set hvad jeg har indtaget på en dag. Super fedt.. nart.

Men ellers, resten af ugen mandag - fredag træner jeg, og spiser seriøst, derfor spørger jeg:

Har det at jeg ikke spiser ordentligt på mine vagter i weekenden, nogen negativ indflydelse på træningen jeg har haft i den forgangne uge ?

Cazper
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Når du ligger i kalorieunderskud får du ikke den næring som kroppen skal bruge til at opbygge ny muskelmasse, så jeg vil umidbart sige ja det har en negativ indflydelse.

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

Cazper skrev:Min arbejdsplan er tit sådan at jeg skal arbejde lørdag / søndag / begge dage, og disse dage hvor jeg står op kl 5 og kommer hjem klokken 19, ved jeg at jeg ikke kommer til at træne, pga. at mit center har lukket. Derfor dropper jeg også fuldstændig at tænke på min kost, da jeg tænker at hvis jeg ikke skal ned og træne, behøver jeg ikke æde ordentligt den dag. #-o

Fx. i dag har den stået på 3 stykker franskbrød i morges, og et stykke hjemmelavet pisse om aftnen, og det er sådan set hvad jeg har indtaget på en dag. Super fedt.. nart.

Men ellers, resten af ugen mandag - fredag træner jeg, og spiser seriøst, derfor spørger jeg:

Har det at jeg ikke spiser ordentligt på mine vagter i weekenden, nogen negativ indflydelse på træningen jeg har haft i den forgangne uge ?

Cazper

Ja. Det er også vigtigt at få ordenlig næring når du restituerer.

- Men kommer vel an på hvor seriøst du tager din træning. Du mister ikke 100 % af hvad du har lavet i løbet af ugen.
De der er stærkere end dig, er dine venner.

Geografisk sted: Århus

Træner her: Harboøre Fitness
Fitness World (Viborgvej)

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 250.00

Kroppen kan opbygge muskel op til 48 timer efter en træning.

Dvs. prøver du at vokse, skal du spise ordenligt de næste 2 dage efter en træning.
tjr skrev:Du vil gerne have større muskler. Det er flot og damerne kan li' det og du bliver mere brugbar som menneske og sværere at slå ihjel.

Geografisk sted: Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 130.00

Jeg-er-sulten skrev:Kroppen kan opbygge muskel op til 48 timer efter en træning.

Dvs. prøver du at vokse, skal du spise ordenligt de næste 2 dage efter en træning.

Så sort-hvidt er det jo så heldigvis ikke :wink:
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Jeg-er-sulten skrev:Kroppen kan opbygge muskel op til 48 timer efter en træning.

Holy reductivism batman

OP: Du skal naturligvis i det store hele forsøge at spise ordentligt - både af ganske 'banale' helbredshelsyn og for at optimere dine træningsresultater. Men det behøver altså heller ikke være så svært.

Indtag fx godt med proteinpulver de - forhåbentlig relativt få :wink: - dage, hvor en almindelig, sund kost får lov at vige for andre forhold. Det er det, der er pointen med at købe skidtet - bekvemmelighed. Så tænk ikke mere på, om du 'netto' er i minus for de seneste par dage. Det betyder intet i forhold til at få skiftet nogle dårlige vaner ud med nogle bedre :)
Brugeravatar

Garik skrev:

Så sort-hvidt er det jo så heldigvis ikke :wink:

Selvfølgelig er det ikke det, intet er så sort og hvidt i bodybuilding. Men det er en udemærket rule of thumb.

Kan vi ikke blive enige om at han får mere ud af at ligge i kalorieoverskud de fulde 48 timer (ved selvfølgelig godt 48 timer er et ca-tal), end at ligge i kalorieoverskud dagen efter, og på andendagen ligge 500-1000 kalorier under? Hvis hans muskler stadig har potentiale til at vokse på andendagen, men energien ikke er der, får han ikke det maximale ud af sin indsats i centeret.

Selvfølgelig kan man sagtens vokse selv om man misser en træning, eller ikke lige får mad nok ned en dag.
tjr skrev:Du vil gerne have større muskler. Det er flot og damerne kan li' det og du bliver mere brugbar som menneske og sværere at slå ihjel.

Geografisk sted: Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 130.00

Der er selvfølgelig ikke nogen tvivl om at det ikke er optimalt. Men hvor meget det trækker i den forkerte retning kan vi nok kun gisne om. Men jeg forstår virkelig ikke at det skulle være et problem at få noget mad ned. Du arbejder eller studerer vel også den øvrige uge? Det er vel bare at spise et stort solidt morgenmåltid inden du tager hjemmefra, tage 2 shakes med i tasken og så spise et solidt måltid når du kommer hjem og en shake inden sengetid?

Logbog: Ingen logbog

Lav evt en Shake med forskellige ting i. 850-1000 kcal, som du kan indtage på 10 min. Bum. Masser
af protein og sundt fedt.

Reputation point: 45

Tank skrev:Der er selvfølgelig ikke nogen tvivl om at det ikke er optimalt. Men hvor meget det trækker i den forkerte retning kan vi nok kun gisne om. Men jeg forstår virkelig ikke at det skulle være et problem at få noget mad ned. Du arbejder eller studerer vel også den øvrige uge? Det er vel bare at spise et stort solidt morgenmåltid inden du tager hjemmefra, tage 2 shakes med i tasken og så spise et solidt måltid når du kommer hjem og en shake inden sengetid?

Jo, men nu er der en del forskel på en dag i skole, eller en dag på arbejde hvor man skal møde sent op eftermiddagen, i forhold til en weekend vagt fra 6 morgen til 19 aften ;)

Men ellers tak for svarene alle ! :dope:
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 160.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online