Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 834
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 832

Følg bodybuilding.dk på

B2B program round 2

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej bb'ere

Jeg har efterhånden trænet samme program i alt for lang tid og så fald jeg over b2b programmet og har overvejet at prøve det Iben periode. Men det jeg rygter mest er at jeg mister muskelmasse ved kun at kører to brystøvelse som b2b viser når jeg i mit program kører 4 brystøvelser. Vil dette eventuelt være tilfældet ?

På forhånd tak :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvilke øvelser snakker vi om ?

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

picea skrev:Hej bb'ere

Jeg har efterhånden trænet samme program i alt for lang tid og så fald jeg over b2b programmet og har overvejet at prøve det Iben periode. Men det jeg rygter mest er at jeg mister muskelmasse ved kun at kører to brystøvelse som b2b viser når jeg i mit program kører 4 brystøvelser. Vil dette eventuelt være tilfældet ?

Nej bestemt ikke, kommer an på hvilket program du kører nu.. Din krop lige blive vandt til det nye program, men efter nogle uger skulle du gerne kunne se en forskel.
Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

DonKahle skrev:
picea skrev:Hej bb'ere

Nej bestemt ikke, kommer an på hvilket program du kører nu.. Din krop lige blive vandt til det nye program, men efter nogle uger skulle du gerne kunne se en forskel.

Tror du misforstod OP.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Altså det er kun bryst træningen jeg er i tvivl om. De brystøvelser jeg kører nu er :

Bænkpres 4x10
DB flyes 4x10
Incline dB 4x10
Inclince dB flyes 4x10

Og b2b programmet er der kun tildelt 2 øvelser til brystet.

Jeg er også gået over til B2B - fra et 4-splitprogram, hvor jeg trænede hver muskelgruppe (4 øvelser, i alt 13 sæt) én gang i ugen. B2B tager udgangspunkt i basisøvelser, der jo aktiverer en række musklegrupper, og så kommer man igennem hvert træningspas to gange i ugen. Jeg tror derfor ikke, at du behøver være bekymret for din brysttræning. Og B2B virker tilsyneladende godt, hvis du læser folks erfaringer med det.

Men hvorfor ikke prøve det af i en måneds tid, og se hvad der sker? Hvis du er begynder inden for styrketræning, burde du kunne se en effekt af programmet på kort sigt.

-- Martin
Brugeravatar

Reputation point: 695

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00

Faktisk kommer man alle muskler igennem 3 gange. Men cool så tror jeg da bare at jeg vil springe ud i det og så se tiden an. Har trænet i fire år så vil ik sige at jeg er nybegynder :)

Etrius skrev:Jeg er også gået over til B2B - fra et 4-splitprogram, hvor jeg trænede hver muskelgruppe (4 øvelser, i alt 13 sæt) én gang i ugen. B2B tager udgangspunkt i basisøvelser, der jo aktiverer en række musklegrupper, og så kommer man igennem hvert træningspas to gange i ugen. Jeg tror derfor ikke, at du behøver være bekymret for din brysttræning. Og B2B virker tilsyneladende godt, hvis du læser folks erfaringer med det.

Men hvorfor ikke prøve det af i en måneds tid, og se hvad der sker? Hvis du er begynder inden for styrketræning, burde du kunne se en effekt af programmet på kort sigt.

-- Martin

Det vil sige, at jeg med B2B-programmet faktisk træner 2 x 8 sæt brystøvelser per uge - modsat de i alt 13 sæt med det tidligere program. Volumen af brysttræningen i B2B er jo ikke så høj per træningspas, men restitutionsperioden er også tilsvarende kortere (mandag til torsdag).
Brugeravatar

Styrkeliste

picea skrev:Faktisk kommer man alle muskler igennem 3 gange. Men cool så tror jeg da bare at jeg vil springe ud i det og så se tiden an. Har trænet i fire år så vil ik sige at jeg er nybegynder :)

Fint. :) Hvis du stagnerer, kan du jo altid smide en brystøvelse eller to ind i programmet. Vi reagerer jo ikke alle ens på træningen. Jeg tror, at 8 sæt til brysttræningen er rigeligt til mig, hvis jeg skal nå at restituere inden næste pas.

-- Martin
Brugeravatar

Styrkeliste

Jep lige præcis så jeg håber min krop vil tage godt imod programmet og at det vil hjælpe mig til at få mere masse og hvis ik så er det jo bare tilbage til det gamle program. Rent faktisk træner man bryst mandag onsdag og fredag så ja restituerings perioden er kortere.

picea skrev:Jep lige præcis så jeg håber min krop vil tage godt imod programmet og at det vil hjælpe mig til at få mere masse og hvis ik så er det jo bare tilbage til det gamle program. Rent faktisk træner man bryst mandag onsdag og fredag så ja restituerings perioden er kortere.

Ah, jeg har misforstået noget. :mrgreen: Det er B2B2, vi snakker om? Hvis der er hele 3 gange brysttræning per uge i det program, ville jeg da slet ikke bekymre mig om manglende volumen per træningspas.
Brugeravatar

Styrkeliste

Cool jamen så vil jeg da starte på programmet på mandag :)

Du mister ikke masse. Du skal nok stige i masse så længe du stiger i styrke og tager på :)
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50