Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Senior_builder skrev:
Mandag/fredag: Ben-nedre ryg-mave
Tirsdag/lørdag: Bryst-Skuldre-triceps
onsdag/søndag: Ryg-biceps
Jeg kører hyperextension for nedre ryg, men den er vel ikke nødvendig når jeg kommer til at køre dødløft?
Og ang. dødløft har jeg aldrig kørt denne øvelse før i mit liv, så derfor dette rookie spørgsmål. Hvor synes I der kører den, at den giver mest?
På forhånd tak, og go' træning

Senior_builder skrev:Nu spørger jeg nok dumt, men er et 3-split ikke, at man deler hele kroppens træning i 2. Det du har angivet er det ikke et 2-split, der bare køres igennem 3 gange på en uge?
Kunne en anden sammsøtning så ikke være følgende i stedet:
Mandag/fredag: Ben-Skuldre
Tirsdag/lørdag: Bryst-triceps- mave
Onsdag/søndag: Ryg-biceps (Starter med dødløft)
Eller er det helt ude i hampen?

Senior_builder skrev:Tusind tak for dine svar
okay ja. Det der med at dele ryggen er nok ikke så smart. Må finde en anden måde at skære kagen på så. For 90-110 minutter er altså for lang tid, når det skal være om morgenen jeg træner. Var iøvrigt ikke klar over at dødløft gik så meget i den øvre ryg, som den åbenbart gør
Nu spørger jeg nok dumt, men er et 3-split ikke, at man deler hele kroppens træning i 2. Det du har angivet er det ikke et 2-split, der bare køres igennem 3 gange på en uge?

Senior_builder skrev:Tusind tak for dine svar
okay ja. Det der med at dele ryggen er nok ikke så smart. Må finde en anden måde at skære kagen på så. For 90-110 minutter er altså for lang tid, når det skal være om morgenen jeg træner. Var iøvrigt ikke klar over at dødløft gik så meget i den øvre ryg, som den åbenbart gør
Nu spørger jeg nok dumt, men er et 3-split ikke, at man deler hele kroppens træning i 2. Det du har angivet er det ikke et 2-split, der bare køres igennem 3 gange på en uge?

Viggoermig skrev:Senior_builder skrev:Tusind tak for dine svar
Byt rundt på skuldre og mave, så ser det rigtig fornuftigt ud.

MadzP92 skrev:8 sæt til ben som er "1/2" af din krop og så 8 sæt til skuldre som er "1/16" af din krop. og 8-12 sæt bryst som igen er "1/16". synes du selv det er fair?
bemærk """""""""""""

MadzP92 skrev:8 sæt til ben som er "1/2" af din krop og så 8 sæt til skuldre som er "1/16" af din krop. og 8-12 sæt bryst som igen er "1/16". synes du selv det er fair?
bemærk """""""""""""

Senior_builder skrev:Tak for alle jeres betragtninger. Jeg er da grundlæggende enig med jer....der skal mere ben på....med tiden.
Men kan vi ikke lige spole lidt tilbage. Mit program tager udgangspunkt i B2B-programmet, som mange herinde anbefaler.
Jeg vil af tidsmæssige årsager (jeg træner om morgenen) bare gerne dele det over 3 dage i stedet for 2....hvad vil være det mest hensigtsmæssige...det er det mit spørgsmål går på. Oprindeliget ser B2B-programmet sådan her ud:
mandag/torsdag: Bryst (4x BP+4 decline DB-press), skuldre (4XDB shoulderpress+ 4xSide lat), triceps (4xskull crushers)
tirsdag/fredag: Ben (4xsquat+4xDeadlift+4xcalf raises), ryg (4xBOR+4xchin ups+4x seated rows), biceps (4x DB curls)
http://news.bodylab.dk/artikler/261-storre-muskler-back-to-basics
Det er basalt dette program jeg starter med efter nytår, og som vil være mit udgangspunkt. Jeg har bare ikke tid til om morgenen at køre det som 2-split inden jeg skal på arbejde. Derfor efterlyser jeg en måde at køre det som 3-split.
Mit første problem var deadlift, som (hvis jeg ikke kører ben og ryg samme dag), har haft svært ved at placere, men jvf. tidligere indlæg i tråden, er det blevet placeret på ryg-dagen. Det eneste jeg herefter spørger om er hvordan det så mest hensigtsmæssigt bør opdeles (hvis det i det hele taget kan opdeles hensigtsmæssigt i 3-split). I stedet for at vurdere programmets sammensætning, og antallet af øvelser m.v., vil I så ikke godt svare på det jeg spørger om....tak

Saiph9000 skrev:Senior_builder skrev:Tak for alle jeres betragtninger. Jeg er da grundlæggende enig med jer....der skal mere ben på....med tiden.
Men kan vi ikke lige spole lidt tilbage. Mit program tager udgangspunkt i B2B-programmet, som mange herinde anbefaler.
Jeg vil af tidsmæssige årsager (jeg træner om morgenen) bare gerne dele det over 3 dage i stedet for 2....hvad vil være det mest hensigtsmæssige...det er det mit spørgsmål går på. Oprindeliget ser B2B-programmet sådan her ud:
mandag/torsdag: Bryst (4x BP+4 decline DB-press), skuldre (4XDB shoulderpress+ 4xSide lat), triceps (4xskull crushers)
tirsdag/fredag: Ben (4xsquat+4xDeadlift+4xcalf raises), ryg (4xBOR+4xchin ups+4x seated rows), biceps (4x DB curls)
http://news.bodylab.dk/artikler/261-storre-muskler-back-to-basics
Det er basalt dette program jeg starter med efter nytår, og som vil være mit udgangspunkt. Jeg har bare ikke tid til om morgenen at køre det som 2-split inden jeg skal på arbejde. Derfor efterlyser jeg en måde at køre det som 3-split.
Mit første problem var deadlift, som (hvis jeg ikke kører ben og ryg samme dag), har haft svært ved at placere, men jvf. tidligere indlæg i tråden, er det blevet placeret på ryg-dagen. Det eneste jeg herefter spørger om er hvordan det så mest hensigtsmæssigt bør opdeles (hvis det i det hele taget kan opdeles hensigtsmæssigt i 3-split). I stedet for at vurdere programmets sammensætning, og antallet af øvelser m.v., vil I så ikke godt svare på det jeg spørger om....tak
Du kan ikke med god samvittighed havde nogen som helst form for 2 eller 3 split som kun tager ca. 40 minutter at gennemføre.
Hvis det er tiden som er knap burde du enten træne efter arbejde og så få mere ud af din træning ELLER overveje et andet program.
Hvis jeg stod i din situation ville jeg træne bill starr 5x5 fundament program som du helt sikkert også ville få mere ud af.
(Du skriver at du ikke har trænet 25 år).
Det kan du komme igennem på 45 minutter- Det er 15 sæt med 3 minutters pause imellem hvert sæt.
Just my 2 cents...

Almond skrev:Man kan da sagtens have en rigtig fornuftig workout i et 3-split på 40 min.? (Self. uden opvarming, omklædning osv. inkluderet)
Til TS: Hvis du er fast besluttet på 3-split, vil jeg anbefale dig, at køre dødløft på din ben-dag.

Benjamin Reilly skrev:Almond skrev:Man kan da sagtens have en rigtig fornuftig workout i et 3-split på 40 min.? (Self. uden opvarming, omklædning osv. inkluderet)
Til TS: Hvis du er fast besluttet på 3-split, vil jeg anbefale dig, at køre dødløft på din ben-dag.
Så skal der sørme ligges begrænsninger på pauserne og skidt og kanel.

ficus4p skrev:det virker lidt rodet og uovervejet det du har gang i .....
)...men det er jo netop fordi jeg gerne vil have benene med, at jeg gerne vil køre som beskrevet....det er vel ikke skidt?

Saiph9000 skrev:Dag 1 - ryg og biceps
•Dødløft
•Rows
•Kropshævninger
•Facepull
•Preacher curls
•EZ Biceps Curl
Dag 2 - bryst og triceps
•Bænkpres
•Incline bænkpres
•Flyes
•Fransk pres
•Triceps pushdowns
•Rotatormanchet
Dag 3 - ben og skulder
•Squat
•Lunges
•Calf-Raise
•Skulderpres
•Lateral Raise
•Mavebøjning med kabel
•Skrå mave
Her.. Taget direkte fra MAXER.DK - De har sgu styr på pisset hvis nogen har...
Det er et rigtigt godt begynder 3 split som alle kan bruge.
Jeg syntes dog stadigvæk at du skulle få noget grundstyrke (evt. bill starr 5x5) før du begynder på 3-split, da mange godt kan blive skræmt af den høje workload og vilde doms du vil få i starten når du ikke har trænet i så lang tid.
Opbygningen passer ind i mit kram....det kan så godt være jeg bør skære lidt i antallet af øvelser i starten...tak for det 
Senior_builder skrev:ficus4p skrev:det virker lidt rodet og uovervejet det du har gang i .....
Hvorfor det? Jeg prøver jo bare at lave et almindeligt anerkendt 2-split om til 3-split (B2B-programmet), fordi jeg ellers er bange for det tidsmæssigt bliver for presset. Jeg har desværre ikke mulighed for at træne om eftermiddagen.
Jeg skrev ganske vist tidligere, at jeg regnede med det skulle ligge på 40-70 minutter. Vi kan da hurtigt blive enige om, at man ikke når alverden på 40 minutter. Men dette skrev jeg jo sådan set også bare som en slags "worst case" for at understrege, at tiden var vigtig....lad os nu antage, at jeg altid springer frisk og veludhvilet ud af sengen kl 05.30, og ALTID har 70 minutter til min rådighed. Inden for den tid må det vel være muligt at køre et anstændigt program.
Og jeg kører altså p.t. et full-body (arj, det kan man ikke kalde det uden ben, vel?)...men det er jo netop fordi jeg gerne vil have benene med, at jeg gerne vil køre som beskrevet....det er vel ikke skidt?
Og ja, jeg trænede i en periode på ca 4 år for 25 år siden, men meget er jo sket siden da.....og jeg har aldrig i mit liv kørt dødløft....bliver dog lidt forvirret, når en siger den passer bedst sammen med ben, mens en anden forslår dødløft sammen med ryg...forvirret...tjoe, en smule![]()
Men tusind tak fordi I alle har gidet komme med indspark. Tror jeg ved hvordan det skal strikkes sammen

ficus4p skrev:Senior_builder skrev:ficus4p skrev:det virker lidt rodet og uovervejet det du har gang i .....
Hvorfor det? Jeg prøver jo bare at lave et almindeligt anerkendt 2-split om til 3-split (B2B-programmet), fordi jeg ellers er bange for det tidsmæssigt bliver for presset. Jeg har desværre ikke mulighed for at træne om eftermiddagen.
Jeg skrev ganske vist tidligere, at jeg regnede med det skulle ligge på 40-70 minutter. Vi kan da hurtigt blive enige om, at man ikke når alverden på 40 minutter. Men dette skrev jeg jo sådan set også bare som en slags "worst case" for at understrege, at tiden var vigtig....lad os nu antage, at jeg altid springer frisk og veludhvilet ud af sengen kl 05.30, og ALTID har 70 minutter til min rådighed. Inden for den tid må det vel være muligt at køre et anstændigt program.
Og jeg kører altså p.t. et full-body (arj, det kan man ikke kalde det uden ben, vel?)...men det er jo netop fordi jeg gerne vil have benene med, at jeg gerne vil køre som beskrevet....det er vel ikke skidt?
Og ja, jeg trænede i en periode på ca 4 år for 25 år siden, men meget er jo sket siden da.....og jeg har aldrig i mit liv kørt dødløft....bliver dog lidt forvirret, når en siger den passer bedst sammen med ben, mens en anden forslår dødløft sammen med ryg...forvirret...tjoe, en smule![]()
Men tusind tak fordi I alle har gidet komme med indspark. Tror jeg ved hvordan det skal strikkes sammen
ohh nu giver det lidt mere mening, også med lidt mere info omkring din træningserfaring.
når man har så lidt tid så skulle jeg gå efter de øvelse som giver mest smæk for pengene. bænk, dødløft, squat, military press, BOR
mmh dødløft og back-squat på samme dag, ikke særlig optimal imho, da back-squat også stresser rygger, men dødløft og front squat er fint.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster