Hvornår er det på tide at starte med at bruge et bælte, i hvilke øvelser er der mest brug for et og hvad er dets funktion(er)?

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

det bliver brug i de store øvelser når man føler at man ville kunne løfte mere i øvelsen men at coren, dvs mave regionen ikke kan følge med,. så kan man argumentere om at så kan man jo bare træne core, men det er ikke bare lige sådan når der begynder at være et større antal kg på stangen. men brug bælte hvis du synes det ser godt ud eller når du føler det vil være en hjælp. bare husk på at du også skal træne uden så du ikke udvikler weakpoint pga bælte.
The Little Kid skrev:Hej alle![]()
Hvornår er det på tide at starte med at bruge et bælte, i hvilke øvelser er der mest brug for et og hvad er dets funktion(er)?

Det er lidt foruroliogende at du kan mærke millitary i din ryg som du skriver.
Når du laver millitary prøv to ting:
1. Spænd ballerne sammen mens du laver øvelsen.
2. Spænd maven: forestil dig en vil give dig en mavepuster og spænd maven derefter.

8800 skrev:Desuden bør man heller ikke ligge hovedet tilbage under presset, men blot trække det tilbage så stangen kan komme forbi når man presser fra brystet og op.

The Little Kid skrev:Under dagens træning prøvede jeg at bruge bælte i de basisøvelser som jeg kørte (og som mit program består af) og det virkede bare meget mere funktionelt og derfor regner jeg med at fortsætte med at køre med bælte men for ikke at få et weakpoint i min core vil jeg gerne føre lidt core træning ind i mit program. Hvilke øvelser skal der bruges der og hvor mange set x rep/tid?

The Little Kid skrev:Under dagens træning prøvede jeg at bruge bælte i de basisøvelser som jeg kørte (og som mit program består af) og det virkede bare meget mere funktionelt og derfor regner jeg med at fortsætte med at køre med bælte men for ikke at få et weakpoint i min core vil jeg gerne føre lidt core træning ind i mit program. Hvilke øvelser skal der bruges der og hvor mange set x rep/tid?

StefanM skrev:Folk, der tror at de får en stærk core udelukkende ved at træne squat og dødløft, har intet begreb om hvad stærk rent faktisk betyder. EOD.

Cykelmyggen Egon skrev:StefanM skrev:Folk, der tror at de får en stærk core udelukkende ved at træne squat og dødløft, har intet begreb om hvad stærk rent faktisk betyder. EOD.
hvis man er begynder eller har trænet i max et par år, er det vil ikke "nødvendigt" med andet coretræning end squat, dødløft og milli, med mindre der er særlige behov, eller hva

StefanM skrev:Cykelmyggen Egon skrev:StefanM skrev:Folk, der tror at de får en stærk core udelukkende ved at træne squat og dødløft, har intet begreb om hvad stærk rent faktisk betyder. EOD.
hvis man er begynder eller har trænet i max et par år, er det vil ikke "nødvendigt" med andet coretræning end squat, dødløft og milli, med mindre der er særlige behov, eller hva
Jo da. Alene dét, at mange begyndere har svært ved at aktivere corestrukturen tilstrækkeligt, er imo argument nok i sig selv til at arbejde ekstra med den, da det ikke nødvendigvis behøver koste ret meget i det samlede billede. Derudover virker det skadesforebyggende og vil kun være en del af et fornuftigt fundament i længden. Slutteligt er det altid en god idé i et vist omfang at træne alle muskelfunktioner/bevægelser, hvis man vil være sikker på at få optimal hypertrofi og styrkefremgang

Cykelmyggen Egon skrev:StefanM skrev:Cykelmyggen Egon skrev:StefanM skrev:Folk, der tror at de får en stærk core udelukkende ved at træne squat og dødløft, har intet begreb om hvad stærk rent faktisk betyder. EOD.
Jo da. Alene dét, at mange begyndere har svært ved at aktivere corestrukturen tilstrækkeligt, er imo argument nok i sig selv til at arbejde ekstra med den, da det ikke nødvendigvis behøver koste ret meget i det samlede billede. Derudover virker det skadesforebyggende og vil kun være en del af et fornuftigt fundament i længden. Slutteligt er det altid en god idé i et vist omfang at træne alle muskelfunktioner/bevægelser, hvis man vil være sikker på at få optimal hypertrofi og styrkefremgang
aha det er faktisk rimelig interessant, der må være en del billige point at hænte på den konto, for mange af de grønne styrke og bbere der ude.
hvad vil du umilbart forslå, man kunne inddrage af "næmme" øvelser til direkte coretræning, så det ikke fylder alt for meget i ens program

StefanM skrev:Cykelmyggen Egon skrev:StefanM skrev:Cykelmyggen Egon skrev:StefanM skrev:Folk, der tror at de får en stærk core udelukkende ved at træne squat og dødløft, har intet begreb om hvad stærk rent faktisk betyder. EOD.
aha det er faktisk rimelig interessant, der må være en del billige point at hænte på den konto, for mange af de grønne styrke og bbere der ude.
hvad vil du umilbart forslå, man kunne inddrage af "næmme" øvelser til direkte coretræning, så det ikke fylder alt for meget i ens program
Uha, der er jo mange forskellige, alt efter udstyret, men dem, jeg bedst kan lide, er
Planks
Roman twist
Ab pulldowns (I træktårn), eten stående eller knælende
Roman chair situps (Har mange navne, har også set dem som "floating crunches", o.a. Det er ihf den her øvelse, jeg mener http://www.youtube.com/watch?v=lZzAkipK5lI" target="_blank" target="_blank" target="_blank Den er dog potentielt en dræber for lænden, og man skal være virkeligt opmærksom)
Hanging legraises
DB sidebends
Øvelsen skal selvfølgelig tilpasses behov og atleten. Derudover er jeg virkelig glad for highbar goodmornings (især fra pins), front squats og tidligere zerchersquats, da de også er virkeligt krævende for core stabilitet (igen, alt efter kropsbygningen og udøver)

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster