Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1133
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1130

Følg bodybuilding.dk på

Bænkpres.. DB eller BB ?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey alle, hvad foretrækker i når i kører den flade bænk? Barbel eller dumbel ? jeg har altid kørt barbel altså den "normale" men her for nogle uger siden startede jeg med dymbel for at prøve det og det er sku egentlig meget godt, men hvad foretrækker i og hvorfor :D?

Reputation point: 0

Geografisk sted: Ishøj

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg foretrækker barbell, da det er den jeg altid har kørt samt jeg synes kravene til stabiliteten i skulderen berænser mig lidt, ved DB bænk. Jeg har dog i sinde at afprøve DB bænk på et tidspunkt :wink:

For god ordens skyld skal det nævnes at jeg altid har kørt incline med DB
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Personligt foretrækker jeg db's. Mest pga af at det stiller større krav til skulder stabilitet og det er muligt at have en lidt øget ROM. :)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Vis kostplan

jeg plejede kun at køre med barbell et par gange om året - kan nemlig bedst li' håndvægte :) Jeg startede dog op med barbell-bænkpress i januar, og har kørt det siden.. Jeg savner dog ofte håndvægtene så de er stadig på programmet en gang imellem, og det er stadig det der føles mest naturligt - for MIG!
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Quistgaard skrev:Hey alle, hvad foretrækker i når i kører den flade bænk? Barbel eller dumbel ? jeg har altid kørt barbel altså den "normale" men her for nogle uger siden startede jeg med dymbel for at prøve det og det er sku egentlig meget godt, men hvad foretrækker i og hvorfor :D?

Variation i både øvelser og rep range er vejen frem :)

Er muligheden der for at køre DB vil dette altid være min fortrukne. Dog har mit center kun DB's til 40kg :x

Træner her: DIT Studie
Motion og Trivsel Viborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 160.00

Okey mange tak, tror bare jeg skifter mellem dem, hvor længe vil i mene der bør gå før man skifter DB ud med BB bænkpress, skal man f.eks. kører DB i en måned eller 2 og så skifte til BB og kører det på samme måde ?

Geografisk sted: Ishøj

Skift fra gang til gang, hvis du vil have det bedste fra begge variationer. DBs er rigtig lækre til stabilitetskrav, og jeg synes ihvertfald jeg kommer længere ned, altså med ROM, men det kan også være indbildning - har ikke set min egen teknik.
Da jeg fik leveret min nye vaskemaskine var den pakket ind i bobbelplast. Jeg pillede tapen af plasten, klippede huller i den ene ende og hængte det op som badeforhæng. Rigtig fint!
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebronx

Jaspar skrev:Skift fra gang til gang, hvis du vil have det bedste fra begge variationer. DBs er rigtig lækre til stabilitetskrav, og jeg synes ihvertfald jeg kommer længere ned, altså med ROM, men det kan også være indbildning - har ikke set min egen teknik.

Jeg vil nok nærmere sige 6-8 træningspas pr øvelse. At skifte hver gang vil ikke give meget ifht. hypertrofi.

HST-princippet siger noget i stil med 6-8 træningspas, hvilket normalt svarer til 2-3 uger. Det er mit råd til trådstarter i hvert fald :dope:
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00

Galleri: Vis galleri (2)

Zaulich skrev:
Jaspar skrev:Skift fra gang til gang, hvis du vil have det bedste fra begge variationer. DBs er rigtig lækre til stabilitetskrav, og jeg synes ihvertfald jeg kommer længere ned, altså med ROM, men det kan også være indbildning - har ikke set min egen teknik.

Jeg vil nok nærmere sige 6-8 træningspas pr øvelse. At skifte hver gang vil ikke give meget ifht. hypertrofi.

HST-princippet siger noget i stil med 6-8 træningspas, hvilket normalt svarer til 2-3 uger. Det er mit råd til trådstarter i hvert fald :dope:

+1 :8
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50

winsilver skrev:
Quistgaard skrev:Hey alle, hvad foretrækker i når i kører den flade bænk? Barbel eller dumbel ? jeg har altid kørt barbel altså den "normale" men her for nogle uger siden startede jeg med dymbel for at prøve det og det er sku egentlig meget godt, men hvad foretrækker i og hvorfor :D?

Variation i både øvelser og rep range er vejen frem :)

Er muligheden der for at køre DB vil dette altid være min fortrukne. Dog har mit center kun DB's til 40kg :x

ja mit det ene center har kun til 32,5, og det andet til 53 :lol:

Køre altid BB her, men det mest fordi jeg godt kan li at køre tungt og synes BB er mere BB :8
The one and only Patman:)
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderborg

Træner her: Sønderborg Fitness
Zielkes Fitnessklub

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00

Galleri: Vis galleri (62)

Showtek skrev:
Zaulich skrev:

+1 :8

Jeg vil give dig ret. Det er ikke optimalt at rotere øvelser hver dag, med mindre frekvensen er meget høj.

Jeg selv bruger udelukkende BB da jeg træner hjemme og kun på dbs op til 32.5kg, samt at jeg er sl'er, og her udføres løftet jo med bb.
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Fitness & bodybuilding