Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

mic skrev:Det gi'r det samme.

hot_fifty skrev:EZ-curls skåner dine håndled langt bedre end barbell. Jeg holder mig til hammer og EZ curls
Hammer træner primært den del af biceps-musklen der gør armen ser stor ud, mens EZ træner den anden del. Derfor sys jeg hammer er den bedste iso-biceps øvelse

hot_fifty skrev:Hammer træner primært den del af biceps-musklen der gør armen ser stor ud, mens EZ træner den anden del.

tager jeg fejl, eller har jeg ikke svaret dig på det før, engang i en PM...?bds1 skrev:okay, tak:)

mic skrev:tager jeg fejl, eller har jeg ikke svaret dig på det før, engang i en PM...?bds1 skrev:okay, tak:)

hot_fifty skrev:EZ-curls skåner dine håndled langt bedre end barbell. Jeg holder mig til hammer og EZ curls
Hammer træner primært den del af biceps-musklen der gør armen ser stor ud, mens EZ træner den anden del. Derfor sys jeg hammer er den bedste iso-biceps øvelse

Klud skrev:hot_fifty skrev:EZ-curls skåner dine håndled langt bedre end barbell. Jeg holder mig til hammer og EZ curls
[/quot

bds1 skrev:Klud skrev:hot_fifty skrev:EZ-curls skåner dine håndled langt bedre end barbell. Jeg holder mig til hammer og EZ curls
Øhh, hvilken del af bicepsmusklen får ikke armen til at se stor ud?[/quot
tror ikke at det var sådan at den skulle fortolkesaltså alm curl, gør bicepsen stærkere, mens hammercurl, for den til at vokse hurtigere eller hvordan man nu kan sige det?:)

Det er nemlig fuldstændig forkert. Hammercurls rammer en underliggende muskel til biceps, som dermed får den til at se større udbds1 skrev:
tror ikke at det var sådan at den skulle fortolkesaltså alm curl, gør bicepsen stærkere, mens hammercurl, for den til at vokse hurtigere eller hvordan man nu kan sige det?:)

RonniLarsen skrev:bds1 skrev:Klud skrev:hot_fifty skrev:EZ-curls skåner dine håndled langt bedre end barbell. Jeg holder mig til hammer og EZ curls
Øhh, hvilken del af bicepsmusklen får ikke armen til at se stor ud?[/quot
Håber heller ikke det er sådan den skal forstås...

Atombomben skrev:Det er nemlig fuldstændig forkert. Hammercurls rammer en underliggende muskel til biceps, som dermed får den til at se større udbds1 skrev:

Atombomben skrev:Det er nemlig fuldstændig forkert. Hammercurls rammer en underliggende muskel til biceps, som dermed får den til at se større udbds1 skrev:

Equus skrev:Atombomben skrev:Det er nemlig fuldstændig forkert. Hammercurls rammer en underliggende muskel til biceps, som dermed får den til at se større udbds1 skrev:
men samtidig som en kødklump uden peak

RonniLarsen skrev:Equus skrev:Atombomben skrev:Det er nemlig fuldstændig forkert. Hammercurls rammer en underliggende muskel til biceps, som dermed får den til at se større udbds1 skrev:
Troede det ville give et peak?

Bork skrev:RonniLarsen skrev:Equus skrev:Atombomben skrev:Det er nemlig fuldstændig forkert. Hammercurls rammer en underliggende muskel til biceps, som dermed får den til at se større udbds1 skrev:
Troede det ville give et peak?

Atombomben skrev:Sikkert, har aldrig trænet hammerEr ikke den store curler, vil hellere bruge min energi på noget mere seriøst ;)

Touché. Men jeg er så også en lille mand. Tror mere på mine weighted chins og på alle de andre øvelser der aktiverer biceps.Misterhamper skrev:Atombomben skrev:Sikkert, har aldrig trænet hammerEr ikke den store curler, vil hellere bruge min energi på noget mere seriøst ;)
Arme: 35,50 cm
Jeg synes selv alle curls er godt forresten!!

Sorry, my bad.. Så husker jeg forkert, modtog bare en PM fra en for et par uger siden, med det samme spørgsmål..bds1 skrev:du tager fjelhar ikke spurgt om det her før.

Atombomben skrev:Touché. Men jeg er så også en lille mand. Tror mere på mine weighted chins og på alle de andre øvelser der aktiverer biceps.
I øvrigt er det vel mere sandsynligt, at det er min triceps der halter når man nu tager omkredsen af armen.

mic skrev:Sorry, my bad.. Så husker jeg forkert, modtog bare en PM fra en for et par uger siden, med det samme spørgsmål..bds1 skrev:du tager fjelhar ikke spurgt om det her før.

MesterRune skrev:har godt nok aldrig hørt det med hammeren før.. Men det vil sige på bicepsdagen, vil det være optimalt hvis man tager en normal curl og så en hammer bagefter? - på den måde vokser biceps mere end hvis man blot tager curls og en lignende øvelse, som fx chin ups?

Det tror jeg heller ikke der er nogen der har argumenteret for. Det ville da i hvert fald være en dårlig idé. Jeg citerer lige øvelsesarkivet, som vi naturligvis allesammen har været igennem, men for en god ordens skyld:Klud skrev:Atombomben skrev:Det er nemlig fuldstændig forkert. Hammercurls rammer en underliggende muskel til biceps, som dermed får den til at se større udbds1 skrev:
Jamen hvorfor skulle den overliggende muskel ikke få armen til at se større ud, når den vokser ?
Vokser den indad ?![]()
Det lyder kort sagt som noget sludder
Såvidt jeg ved har biceps brachii 2 hoveder. Det ene styrer underarm rotation, det andet styrer bøjningen af albuen. Og hammer curls skulle så i teorien, i kraft af man roterer håndleddet, gå ind og ramme det nederste hoved (det der styrer underarm rotationen) hvilket skulle resultere i et højere peak på biceps. I TEORIEN. Mener dog ikke engang det er blevet bevist
Så at sige at BB curls ikke giver en større overarm, passer vist ikke helt
Artikelarkivet skrev:
H
Hammer curl
Hammer curls er en overarmsøvelse som træner biceps ligesom andre curl øvelser. Men pga. håndleddets position, som træner man i særdeleshed en lille underliggende muskel som hedder brachialis. Den ligger lige under biceps, og har når den er veludviklet en tendens til at løfte biceps, og give en illusion af større bicepsmuskler. Den udføres som ganske almindelig dumbell curls, med den ene forskel at håndleddet holdes i neutral position. Det vil sige med tommelfingeren pegende fremaf i startpositionen. Under hele bevægelsen holdes tommelfingeren op af.
Synes ellers jeg har læst, at triceps dækker 2/3 dele af armen. Hvad vil du også bruge en stor biceps til andet end blær? (overdrivelse fremmer forståelsen)Misterhamper skrev:
Biceps er ligeså vigtig som triceps

Klud skrev:MesterRune skrev:har godt nok aldrig hørt det med hammeren før.. Men det vil sige på bicepsdagen, vil det være optimalt hvis man tager en normal curl og så en hammer bagefter? - på den måde vokser biceps mere end hvis man blot tager curls og en lignende øvelse, som fx chin ups?
Som sagt er jeg ikke sikker på, at det er blevet bevist
Men jeg ved at mange sværger til den træningsmetode, på deres bicepsdag.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster