Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1416
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1414

Følg bodybuilding.dk på

Bedste cutte approach

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hejsa. Først og fremmest sorry at jeg ikke poster denne i vægttabs subforumet, men der er alt for lidt aktivitet.

Jeg står i den situation at jeg snart skal cutte, og kunne egentlig godt tænke mig at vide hvilken metode folk har bedst erfaring med/tror virker bedst.

Men også et par spørgsmål:

Hvor mange kg bør man max tabe / md, som 100 kg's mand der vil ned på 85-90?
Under deload, bør man vedligeholde ligevægtsindtag, eller er der nogen fornuft i at indtage f.eks 300-500 over?
Er "cheatmeals" vigtige, hvor tit skal de indtages, og er de nødvendige hvis man under deload indtager flere kcal?
Hvor vigtigt er det med sunde fedtsyrer, fødevarer med lavt GI, fibre osv?

Kunne også godt tænke mig nogle dybde gående artikler om approaches til vægttab, og her snakker jeg ikke dem fra bodyzone eller jørgen storms artikler, nok nærmere noget t-nation. På forhånd tak :)
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

HAHA :lol:

Vi kan jo alle falde i, men mente nu rent strategiske cheatmeals for at holde gang i vægttabet.
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Styrkeliste

Bash skrev:Hejsa. Først og fremmest sorry at jeg ikke poster denne i vægttabs subforumet, men der er alt for lidt aktivitet.

Jeg står i den situation at jeg snart skal cutte, og kunne egentlig godt tænke mig at vide hvilken metode folk har bedst erfaring med/tror virker bedst.

Men også et par spørgsmål:

Hvor mange kg bør man max tabe / md, som 100 kg's mand der vil ned på 85-90?
Under deload, bør man vedligeholde ligevægtsindtag, eller er der nogen fornuft i at indtage f.eks 300-500 over?
Er "cheatmeals" vigtige, hvor tit skal de indtages, og er de nødvendige hvis man under deload indtager flere kcal?
Hvor vigtigt er det med sunde fedtsyrer, fødevarer med lavt GI, fibre osv?

Kunne også godt tænke mig nogle dybde gående artikler om approaches til vægttab, og her snakker jeg ikke dem fra bodyzone eller jørgen storms artikler, nok nærmere noget t-nation. På forhånd tak :)

Tommelfinger-reglen er 500gr. pr uge, dette kommer dog an på din fedt % hvis du er svært overvægtig vil du sagtens kunne tabe dig mere i starten uden at miste muskelmasse.

Der er mange forskellige meninger om "cheatmeals" personligt bruger jeg 1 gang ugenligt i starten af diæten, og hvis vægten begynder at stå lidt stille sætter jeg den ned til 1 gang hver 14. dag..
Men som sagt er der mange meninger med dette..
Ang. hvor meget over ligevægt-indtaget du skal ligge på disse cheats-days, må jeg være dig svar skyldig, personligt er det dagen hvor jeg spiser alt hvad jeg har lyst til, for at få trangen væk og jeg har derved nemmere ved at holde diæten de andre dage.

Vil stadig mene at mange at disse ting er bedst at prøve på egen krop, da ingen af os er ens!

Ang. sunde fedtsyrer, er der igang MANGE meninger, men ens for alle er at det er vigtigt at få fedt, selv under cut! Fordelinger på prot/kul/fedt er dog meget individuel, bruger selv 40/40/20-50/20/30-50/30-20 alt efter hvordan det går med diæten.

Gi, har jeg ikke brugt så meget endnu, men holder mig til tommelfingerreglen med højt GI i staten af dagen og slut af med lavt GI indhold.

Håber du fik besvaret nogle af dine spørgsmål, mem som du kan se og læse er det vidt forskelligt fra person til person.
Hjemmeside
:Commitment:

Geografisk sted: Kbh s

Galleri: Vis galleri (7)
Kostplan: Vis kostplan

Hej igen. Jo, det hjalp lidt.

Umiddelbart er jeg kommet frem til følgende konklussion: (de 10 bud)

1) 5-6 måltider hver dag, med 3-4 timers mellemrum.
2) 2.300 - 2.700 kcal dagligt
3) en 40/40/20 løsning, fordelt på ca 250 gram protein, 250 KH, 50 gram fedt.
4) Alle måltider skal tilstræbes at indeholde ovenstående fordeling
5) Alt fedt skal forsøges at indtages umættet
6) Alle KH(pånær om morgen og efter træning) skal være langsomt optagelige
7) Alle måltid skal så vidt muligt mætte
8) Kosten skal varieres efter bedste formåen
9) Al protein skal tilstræbes ikke at komme fra proteinpulver, pånær post-workout.
10) Under deload, bevares ligevægtsindtag/marginalt kcal overskud for at give kroppen en pause

Umiddelbart ser det jo godt ud på papiret. Hvad mener i andre?
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Styrkeliste

At drikke meget vand virkede for mig. Dels mætter det lidt fordi det fylder af helvedet til, og dels bliver du oppustet og kommer til at føle dig stor og tyk --> mindre lyst til slik og kager. Sådan virkede det ihvertfald for mig :)

Hvis vi snakker generelt vægttab, så er cardio også mega vigtigt. En god højintensitetsløbetur hver morgen før morgenmaden (men efter en lille hurtig snack som fx en banan), tror jeg betød meget for mit vægttab.
Brugeravatar

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50

jamand skrev:Hvis vi snakker generelt vægttab, så er cardio også mega vigtigt. En god højintensitetsløbetur hver morgen før morgenmaden (men efter en lille hurtig snack som fx en banan), tror jeg betød meget for mit vægttab.

Ved højintensitets cardio før morgenmad, ryger der for meget muskelmasse. Spis et solidt måltid inden.
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Logbog: Ingen logbog

okay nu siger i godt nok at i ligger på 40-40-20 men feks har jeg min cutteplan klar og den siger 38-47-15 har det noget at sige eller burde jeg måske tilføje lidt mere sundt fedt i førm af nødder oliven olie til maden? ikke for jeg cutter endnu, har bare kostplanen klar:) eller bruger samme plan spiser bare 4 bananer om dagen for at snige massen på.
Tjek min log

viewtopic.php?t=25174&postorder=asc&start=120#p668994

"Det er godt for dine guns"
Brugeravatar

Geografisk sted: Bælum

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Geografisk sted: Aalborg

junjer skrev:okay nu siger i godt nok at i ligger på 40-40-20 men feks har jeg min cutteplan klar og den siger 38-47-15 har det noget at sige eller burde jeg måske tilføje lidt mere sundt fedt i førm af nødder oliven olie til maden? ikke for jeg cutter endnu, har bare kostplanen klar:) eller bruger samme plan spiser bare 4 bananer om dagen for at snige massen på.

Fordelingen er ikke alfa omega.. Som jeg skrev i mit tidligere indlæg er de fordelinger jeg har skrevet baseret ud fra egne erfaringer og forskellige input..

Din fordeling kan sagtens virke, prøv evt. at variere den engang imellem for at give kroppen et shock..
Hjemmeside
:Commitment:

Geografisk sted: Kbh s

Galleri: Vis galleri (7)

Men husk at sundt fedt er super vigtigt, også når du cutter. Ville spise lidt mere ikke under 20%.
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 84 gæster