Bash skrev:Hejsa. Først og fremmest sorry at jeg ikke poster denne i vægttabs subforumet, men der er alt for lidt aktivitet.
Jeg står i den situation at jeg snart skal cutte, og kunne egentlig godt tænke mig at vide hvilken metode folk har bedst erfaring med/tror virker bedst.
Men også et par spørgsmål:
Hvor mange kg bør man max tabe / md, som 100 kg's mand der vil ned på 85-90?
Under deload, bør man vedligeholde ligevægtsindtag, eller er der nogen fornuft i at indtage f.eks 300-500 over?
Er "cheatmeals" vigtige, hvor tit skal de indtages, og er de nødvendige hvis man under deload indtager flere kcal?
Hvor vigtigt er det med sunde fedtsyrer, fødevarer med lavt GI, fibre osv?
Kunne også godt tænke mig nogle dybde gående artikler om approaches til vægttab, og her snakker jeg ikke dem fra bodyzone eller jørgen storms artikler, nok nærmere noget t-nation. På forhånd tak

Tommelfinger-reglen er 500gr. pr uge, dette kommer dog an på din fedt % hvis du er svært overvægtig vil du sagtens kunne tabe dig mere i starten uden at miste muskelmasse.
Der er mange forskellige meninger om "cheatmeals" personligt bruger jeg 1 gang ugenligt i starten af diæten, og hvis vægten begynder at stå lidt stille sætter jeg den ned til 1 gang hver 14. dag..
Men som sagt er der mange meninger med dette..
Ang. hvor meget over ligevægt-indtaget du skal ligge på disse cheats-days, må jeg være dig svar skyldig, personligt er det dagen hvor jeg spiser alt hvad jeg har lyst til, for at få trangen væk og jeg har derved nemmere ved at holde diæten de andre dage.
Vil stadig mene at mange at disse ting er bedst at prøve på egen krop, da ingen af os er ens!
Ang. sunde fedtsyrer, er der igang MANGE meninger, men ens for alle er at det er vigtigt at få fedt, selv under cut! Fordelinger på prot/kul/fedt er dog meget individuel, bruger selv 40/40/20-50/20/30-50/30-20 alt efter hvordan det går med diæten.
Gi, har jeg ikke brugt så meget endnu, men holder mig til tommelfingerreglen med højt GI i staten af dagen og slut af med lavt GI indhold.
Håber du fik besvaret nogle af dine spørgsmål, mem som du kan se og læse er det vidt forskelligt fra person til person.