Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 867
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 866

Følg bodybuilding.dk på

Benøvelse til ydre del af quads

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB'ere,

Er der nogen der har en kongeøvelser til ydre quads (vastus lateralis)?
Mine quads har god med masse, men det er mere når man ser mig fra siden (altså fra baglår til front på låret). Når man ser på mine lår ligepå, fx hvis jeg står front med et spejl, så ser de ikke ud af noget specielt. Og efter min legday, er min vastus intermedius & vastus medialis også rigtig godt smadret igennem, men vastus lateralis synes jeg ikke rigtig jeg kan føle noget pump..

Squat laves i full range uden at det er ALT for bredt, men mine fødder er ikke helt paralelle.
Så laver jeg legpress (den hvor man med kroppen vender lidt ned ad) - den er jeg begyndt at lave med meget tæt afsæt med fødderne og holde benene meget tæt hele vejen igennem og fokusere rigtig på at presse med hælene. Har læst at det skulle gå rigtig godt i vastus lateralis.. er jeg rigtig på den?

Derudover laver jeg extensions og lunges.

Er ret vild med disse øvelser - kan jeg lave noget lidt specielt movements i nogle af dem, for at ramme vastus lateralis mere? Eller en helt anden øvelse? Er åben for alt, da der skal bygges BREDDE på mine quads nu, da de har rigtig god dybde ift. bredden :evil:

Pft :)
If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
Brugeravatar

Reputation point: 81

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitnessworld Aalborg, Eternitten

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 195.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg tror mere det er Rectus femoris du mener frem for Vastus intermedius, intermedius sidder dybt, inde bagved Rectus femoris og kan ikke ses medmindre man skærer Rectus femoris væk. :wink:

Generelt skulle jeg mene smallere stand og med fødderne parallelt vil target Vastus lateralis noget mere, evt. noget hvor balance ikke vil være en hæmmende faktor som hack squats med smal stand.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Bone-14 skrev:Jeg tror mere det er Rectus femoris du mener frem for Vastus intermedius, intermedius sidder dybt, inde bagved Rectus femoris og kan ikke ses medmindre man skærer Rectus femoris væk. :wink:

Generelt skulle jeg mene smallere stand og med fødderne parallelt vil target Vastus lateralis noget mere, evt. noget hvor balance ikke vil være en hæmmende faktor som hack squats med smal stand.

Du har sikkert ret, det var ikke for at lyde klog, bare for folk kunne forstå præcis hvilket område jeg talte om :D
Vi har ikke hack squat maskine i mit center :( kunne man squatte i smith stativ med narrow stand og fødderne en smule langt fremme?
If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
Brugeravatar

Styrkeliste

Duck feet med hælene imod hinanden - ligesom Tom Platz.
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 185

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Gary Oak skrev:Duck feet med hælene imod hinanden - ligesom Tom Platz.

Og hvilken øvelse tænker du her? Hack squat (som så må blive på ovenstående måde jeg skrev ovenfor, da vi ingen hack squat maskine har) ?
Brugeravatar

Styrkeliste

Thez skrev:

Og hvilken øvelse tænker du her? Hack squat (som så må blive på ovenstående måde jeg skrev ovenfor, da vi ingen hack squat maskine har) ?

Du kan godt lave den som du gør i benpres.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: 7500

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 230.00

Thez skrev:
Bone-14 skrev:Jeg tror mere det er Rectus femoris du mener frem for Vastus intermedius, intermedius sidder dybt, inde bagved Rectus femoris og kan ikke ses medmindre man skærer Rectus femoris væk. :wink:

Du har sikkert ret, det var ikke for at lyde klog, bare for folk kunne forstå præcis hvilket område jeg talte om :D
Vi har ikke hack squat maskine i mit center :( kunne man squatte i smith stativ med narrow stand og fødderne en smule langt fremme?

Jeg ville blot gøre dig opmærksom på det :wink:

Angående smith stativet, jeg vil sige front squat muligvis godt kan forsvares da ryggen her er meget ret. Prøv at eksperimenter med smal og parallel fodstand hvis du laver front squat i smithen.

En smule elevation af hælen kan også hjælpe til at target quadriceps mere :wink:

Ellers er benpres også en mulighed.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Thez skrev:

Leg press, squat, bw squat, sissy squat, DB squat, Slantboard squat, whatever. Jeg tror ærlig talt fodstandens ændring er necligerbar for de fleste. Men det er da et forsøg værd.
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 185

Gary Oak skrev:
Thez skrev:

Leg press, squat, bw squat, sissy squat, DB squat, Slantboard squat, whatever. Jeg tror ærlig talt fodstandens ændring er necligerbar for de fleste. Men det er da et forsøg værd.

Jeg vil starte med at give det et skud på legpress, hvor jeg i forvejen har narrow stance, men vil prøve at dreje fødderne lidt ud af. Som sagt er det min teardrop der er total ødelagt efter legday, så jeg giver det et skud, da jeg simpelthen mangler masse på ydersiden. Hvis ikke det dur, vil jeg prøve at lægge hacksquats ind, med samme fodplacering.
Tak :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Gener.....

Reputation point: 20

Geografisk sted: HBBC - Hjørring

agv skrev:Gener.....

Nej.

Som jeg skriver får jeg hverken særlig meget pump eller DOMS i ydre quats. Ikke noget i nærheden af, hvad jeg får i mine andre lårmuskler. Har læst om duck feet fodposition i press øvelser, efter Gary Oak nævnte det, og det ligner, at der godt kan være noget om det :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Tråden kan for nogle formentlig lyde som en bagatel, men hvis ens krop ikke selv regulerer det kan ens lateralis blive underudviklet i forhold til de andre hoveder, og det kan medvirke til at musklen bliver stiv og man får smerter af at træne ben.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Gener, gener, gener.

Ja, man kan aktivere vastus lateralis relativt mere ved at stå smallere og vinkle fødderne. Forskellen er minimal, hvis den overhovedet er absolut.

Glem al den her snak om at "forme kroppen" som en eller anden skulptør. Det er snak fra gamle dage.

Gener, gener, gener.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online