Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65718 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049582 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1415
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1412

Følg bodybuilding.dk på

BeStrong

Udskriv emne


Diskussion af doping og konsekvenserne heraf

Tilbage til Doping





Er det ikke de vanddrivende midler der oftest blev relateret til nyreproblemerne?
Men på den anden side kan et AAS som Trenbolone jo også have en grum indvirkning på det.

Det er ærgeligt doping er tabu, for det ødelægger virkelig mulighederne for at blive klogere :(
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 107
Tilmeldt: 19. jul 2008, 04:16
 
Træner her: Olympia-Gym
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mike Matarazzo er faktisk så syg at han er død af det. Han døde i øvrigt af en heroin overdosis.
Brugeravatar
 
Reputation point: 245
 
Indlæg: 4163
Tilmeldt: 25. nov 2008, 15:14
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 215.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



salt skrev:Mike Matarazzo er faktisk så syg at han er død af det. Han døde i øvrigt af en heroin overdosis.


wut?

Tror du forveksler ham med Paul DeMayo. Matarazzo lever stadig, omend ikke i fuld vigør - han har haft svære hjerteproblemer, senest i 2007. Han kørte ekstremt tunge mængder AAS, diuretics, HGH og insulin og levede i perioder næsten udelukkende af kød - men mig bekendt, har han aldrig fedtet med heroin. Det gjorde DeMayo derimod, han døde af en heroinoverdosis, som også tidl. nævn her i tråden.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1244
 
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 27. jan 2010, 01:10
Geografisk sted: The Perimeter
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ingen danske bb mestre der er døde ? hvis man leder kan man nok finde nogle....desværre.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 103
Tilmeldt: 18. jun 2011, 08:03
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 175.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



mener jeg læste at Sacrev havde haft en del health issues.. men hvis han er frisk, er det godt:) jeg mener også at have læst at han fuckede nogen synthol indsprøjtninger op og var ved at stå af på grund af det.

Om Flex problemer er familiære eller de skyldes AAS og vanddrivende midler... jeg skal ikke gøre mig til ekspert.

men da en gut som Nasser trillede om under 50 år.. der syntes jeg det var lidt uhyggeligt.

Mike Matarazzo fik en tripple bypass som 38 årig..
http://forum.bodybuildingpro.com/showth ... -condition
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 2629
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nu skal man jo også passe på med at sammenligne hardcore bodybuildere, som har sprøjtet vilde mængder AAS, samt en masse andet, ind i kroppen i 10-20 år af deres liv.
Alt MISBRUG har jo i langt de største tilfælde konsekvenser. Om det er alkohol, smøger, kokain, junk food, slik, sodavand etc., så kan det gå galt hvis man får for meget.
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 429
Tilmeldt: 17. nov 2009, 21:19
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg tog selvfølgelig fejl. Mike Matarazzo lever stadig.

Man kan stille spørgsmålet "var det steroiderne der slog dem ihjel?" Hvor sundt er der at veje 120-140 kg fordelt på 170-185 cm. Tager de andet medicin/narkotika. Tag fx Tom Prince, han havde et galoperende misbrug af nsaid'er og hans nyrer stod af. Hvordan har kroppen det med at spise 6000-8000 kcal om dagen over en årrække? Og hvad er værst AAS'en, HGH'en, insulinen, det vanddrivende eller det fedtforbrændende (DNP, T3 osv.)?
Brugeravatar
 
Reputation point: 245
 
Indlæg: 4163
Tilmeldt: 25. nov 2008, 15:14
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 215.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Salt.. det er et relevant spørgsmål.

Tror ikke man skal undervurdere hvor sindsyge nogen af Pro'erne er med doser og mængder. Men heller ikke at en livsstil med meget mad og lidt cardio også kan være en dræber.

Men jeg tror også der er Hobby BB'ere der leger med mængder og livsstil der med tiden kan give lignende problemer.

Igen, det er ikke for at male fanden på vægen, men der er nogen af de "store" der enten er væk eller er kommet alvorligt til skade

Gutter som Jesse Marunde der får et hjerteslag som 27 årig og Jon Pall Sigmarsson der dør alt for ung under et tungt dødløft viser at det også (eller måske særligt) også er en risiko inden for strongman sporten.

Der er også styrkeløftere som Anthony Clark, der stod af toget alt for tidligt

Og når det kommer til Wreslere der også tit leger med store mængder AAS og meget andet, er der også mange der er stået af tidligt, som Randy Savage.
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 2629
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



salt skrev:Jeg tog selvfølgelig fejl. Mike Matarazzo lever stadig.

Man kan stille spørgsmålet "var det steroiderne der slog dem ihjel?" Hvor sundt er der at veje 120-140 kg fordelt på 170-185 cm. Tager de andet medicin/narkotika. Tag fx Tom Prince, han havde et galoperende misbrug af nsaid'er og hans nyrer stod af. Hvordan har kroppen det med at spise 6000-8000 kcal om dagen over en årrække? Og hvad er værst AAS'en, HGH'en, insulinen, det vanddrivende eller det fedtforbrændende (DNP, T3 osv.)?


This post posts truth. Folk glemmer ofte de tunge mængder HGH, IGF-1, insulin, diuretika, T3, Clen, DNP (som er ren gift, i ordets bogstaveligsete forstand) og ikke mindst alt det andet receptgøgl der køres ved siden af, som kraftige painkillers og NSAIDs (anti-inflammatorisk medicin). Og.. - at steroider ikke bare er steroider; der er en verden til forskel på at køre konservative mængder testosteron, måske peppet op med lidt primo eller anavar, og så at knalde helt ud med d-bol, oxy, deca og ikke mindst trenbolone - sidstnævnte, der må siges at være ren russisk roulette med tre ladte kamre, uanset dosis.

Skal man endelig foretage en analogi mellem AAS og narkotika, så kan jo sige at der også er en ret stor forskel på en fyr der ryger en fed i weekenden, og en sjælden gang i mellem tripper rundt på nogle svampe, og så en fyr der honker coke for at komme op om morgen, skyder heroin om aftenen og tripper hver weekend på LSD-25. Uagtet at alle disse substanser er ulovlige, og kaldes narkotika.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1244
 
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 27. jan 2010, 01:10
Geografisk sted: The Perimeter
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Stadigvæk, hvis man leder længe nok kan vi desværre nok finde danskere der er døde af AAS, var der ikke en i Aarhus ?
Jeg husker Benna...hvis nogen kan huske ham ? Tidligere dansk mester... trist det skulle gå sådan med ham...Magen til fysik og trænings intensitet han havde, det var helt vildt..RIP.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 103
Tilmeldt: 18. jun 2011, 08:03
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 175.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Gasarm skrev:Stadigvæk, hvis man leder længe nok kan vi desværre nok finde danskere der er døde af AAS, var der ikke en i Aarhus ?
Jeg husker Benna...hvis nogen kan huske ham ? Tidligere dansk mester... trist det skulle gå sådan med ham...Magen til fysik og trænings intensitet han havde, det var helt vildt..RIP.


Der er adskillige danskere der er døde, muligvis pga. AAS i en tidlig alder. Der findes nok ikke optegnelser over det, men det er 100% garanteret. Sker det andre steder, sker det også her. (Taler nødvendigvis ikke om pro's)
 
Reputation point: 232
 
Indlæg: 5111
Tilmeldt: 26. okt 2012, 16:46
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



andreas7074 skrev:
Gasarm skrev:Stadigvæk, hvis man leder længe nok kan vi desværre nok finde danskere der er døde af AAS, var der ikke en i Aarhus ?
Jeg husker Benna...hvis nogen kan huske ham ? Tidligere dansk mester... trist det skulle gå sådan med ham...Magen til fysik og trænings intensitet han havde, det var helt vildt..RIP.


Der er adskillige danskere der er døde, muligvis pga. AAS i en tidlig alder. Der findes nok ikke optegnelser over det, men det er 100% garanteret. Sker det andre steder, sker det også her. (Taler nødvendigvis ikke om pro's)


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg glemmer aldrig den dag i centeret dagen efter at Benna var død, alle talte om det, der var en meget trist stemning, og det gjorde også dengang at jeg mistede lysten til at træne..jeg stoppede gradvist i en lang periode......han var et forbillede,,,jeg købte protein af ham osv..han trænede som en sindsyg og havde en vild form, og derefter var han bare død...det bør sku give stof til eftertanke til de nye unge håbefulde talenter...
Jeg har været der også, men det er ikke prisen værd.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 103
Tilmeldt: 18. jun 2011, 08:03
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 175.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Benna?

Hvem var han?
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1244
 
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 27. jan 2010, 01:10
Geografisk sted: The Perimeter
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



A Menace To Chicken skrev:Benna?

Hvem var han?


Han stillede op flere gange, døde for ca. 12 år siden...han var en god person, en kæmpe, en stor bodybuilder, tænk han er glemt allerede ???????? det beviser blot en død bodybuilder er ingenting ?? Jeg glemmer aldrig denne store person !
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 103
Tilmeldt: 18. jun 2011, 08:03
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 175.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



:)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 103
Tilmeldt: 18. jun 2011, 08:03
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 175.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Gasarm skrev:
A Menace To Chicken skrev:Benna?

Hvem var han?


Han stillede op flere gange, døde for ca. 12 år siden...han var en god person, en kæmpe, en stor bodybuilder, tænk han er glemt allerede ???????? det beviser blot en død bodybuilder er ingenting ?? Jeg glemmer aldrig denne store person !


Hvis et menneske bliver husket, uanset af hvor mange, med kærlighed og gode minder - så har de ikke levet forgæves.

Han lyder som en gæv gut, en gentle giant. Det må siges at være et godt eftermæle.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1244
 
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 27. jan 2010, 01:10
Geografisk sted: The Perimeter
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan





Faldt lige over en af ambassadørene fra Bestrong der bænker 185kg, han vejer 89kg, så det vil vel sige at han har slået Fabers rekord på 182,5kg raw, eller er jeg helt galt på den :-)

Faber :

Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 23. jul 2012, 08:25
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 30.00
- Squat: 50.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



MariaNielsen skrev:
Faldt lige over en af ambassadørene fra Bestrong der bænker 185kg, han vejer 89kg, så det vil vel sige at han har slået Fabers rekord på 182,5kg raw, eller er jeg helt galt på den :-)

Faber :



man kan ikke sammenligne de to løft, da løftet på 185kg aldrig ville blive godkendt i en SL konkurrence.
der er ingen pause på brystkassen, faktisk ser det ud til at han slet ikke er nede og røre brystkassen
Brugeravatar
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 1057
Tilmeldt: 5. jun 2011, 08:46
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 225.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Neertoft skrev:
MariaNielsen skrev:
Faldt lige over en af ambassadørene fra Bestrong der bænker 185kg, han vejer 89kg, så det vil vel sige at han har slået Fabers rekord på 182,5kg raw, eller er jeg helt galt på den :-)

Faber :



man kan ikke sammenligne de to løft, da løftet på 185kg aldrig ville blive godkendt i en SL konkurrence.
der er ingen pause på brystkassen, faktisk ser det ud til at han slet ikke er nede og røre brystkassen


Enig. Men er der ikke 4 20'ere og en 10'er pr. side? - 200kg?

EDIT: og en 2,5'er. (205kg)
 
Reputation point: 232
 
Indlæg: 5111
Tilmeldt: 26. okt 2012, 16:46
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



andreas7074 skrev:
Neertoft skrev:
MariaNielsen skrev:
Faldt lige over en af ambassadørene fra Bestrong der bænker 185kg, han vejer 89kg, så det vil vel sige at han har slået Fabers rekord på 182,5kg raw, eller er jeg helt galt på den :-)

Faber :



man kan ikke sammenligne de to løft, da løftet på 185kg aldrig ville blive godkendt i en SL konkurrence.
der er ingen pause på brystkassen, faktisk ser det ud til at han slet ikke er nede og røre brystkassen


Enig. Men er der ikke 4 20'ere og en 10'er pr. side? - 200kg?

EDIT: og en 2,5'er. (205kg)

Mon ikke det er fire 20'ere og en 2,5'er?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 513
Tilmeldt: 23. jul 2012, 21:38
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



185 kg er godt nok over min stævnerekord, men det er mine træningsløft også (187,5 kg med signaler) :) Han vejer også mere end 89 kg der, så du skal nok sammenligne med en anden rekord og den er på 195 kg. Men ellers godt bænket :)
Sidst rettet af Legkongen 26. aug 2013, 10:15, rettet i alt 2 gange.
No doping, no suits, no straps - just RAW!

"Take your time and do it right – you don’t really need all that fancy stuff as shirts and drugs – you should take your time and do it right (James Henderson)".
Brugeravatar
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 1558
Tilmeldt: 11. feb 2008, 11:29
Geografisk sted: Randers/Århus
 
Træner her: AK Frem
Fitnessone
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 197.50
- Squat: 255.00
- Dødløft: 310.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



N97 skrev:
andreas7074 skrev:
Neertoft skrev:
MariaNielsen skrev:
Faldt lige over en af ambassadørene fra Bestrong der bænker 185kg, han vejer 89kg, så det vil vel sige at han har slået Fabers rekord på 182,5kg raw, eller er jeg helt galt på den :-)

Faber :



man kan ikke sammenligne de to løft, da løftet på 185kg aldrig ville blive godkendt i en SL konkurrence.
der er ingen pause på brystkassen, faktisk ser det ud til at han slet ikke er nede og røre brystkassen


Enig. Men er der ikke 4 20'ere og en 10'er pr. side? - 200kg?

EDIT: og en 2,5'er. (205kg)

Mon ikke det er fire 20'ere og en 2,5'er?


Det kan da tydeligt ses i videoen, at der er en 10'er ved siden af de 4 20'ere, eller i hvert fald 3 20'ere. Den ene ser måske lidt tyndere ud end de andre, og er måske i virkeligheden en 10'er. Det ville forklare det hele.
 
Reputation point: 232
 
Indlæg: 5111
Tilmeldt: 26. okt 2012, 16:46
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ved ikke om det bliver for OT...

Men en af mine bekymringer, som fagperson(pædagogik), er at man med alle de der skræmmekampagner opnår det modsatte af hvad man ønsker...da jeg var knægt skulle man høre på udsagn som "hash er farligt" og "næste skridt er heroin"....så ryger man måske alligevel en pibe/joint whatever, og indser, at det var sgu da egentlig ikke så farligt...gad vide hvad de voksne så ellers lyver om?

Verden behøver sgu ikke altid være så sort/hvid, og jeg tror på at reel info er vejen frem, istedet for det andet pis...
Brugeravatar
 
Reputation point: 714
 
Indlæg: 5853
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Foregående

Tilbage til Doping




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster