Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1489
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1486

Følg bodybuilding.dk på

Billeder fra DM i BB

Udskriv emne

Resultater, billeder, anmeldelser, konkurrence vejledning, udveksle erfaringer, diæt, personlige tips, poseringer mv.

Tilbage til Bodybuilding & Fitness

Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Med risiko for at få et ordenligt møgfald, har jeg dog stadig brug for at få "hæng et par spørgsmål op".

Hvorfor er det at bodybuildere skal over smørres i bruncreame? Er med på, at det fremhæver musklerne, men jeg synes sgu at mange af gangene ser det dybt latterligt ud, at de bliver over smurt i det stads?
Det er alle der gør det, det er nærmest en selvfølge? Er det et "krav" ?
Er der nogen af jer, der har stået og fået smurt jer ind og tænkt "hvad fanden er det jeg har gang i ?"

Er jeg den eneste, der synes det er gammeldags og overflødigt med den mængde?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

krogo skrev:Med risiko for at få et ordenligt møgfald, har jeg dog stadig brug for at få "hæng et par spørgsmål op".

Hvorfor er det at bodybuildere skal over smørres i bruncreame? Er med på, at det fremhæver musklerne, men jeg synes sgu at mange af gangene ser det dybt latterligt ud, at de bliver over smurt i det stads?
Det er alle der gør det, det er nærmest en selvfølge? Er det et "krav" ?
Er der nogen af jer, der har stået og fået smurt jer ind og tænkt "hvad fanden er det jeg har gang i ?"

Er jeg den eneste, der synes det er gammeldags og overflødigt med den mængde?

Ingen grund til møgfald..

Bruncreme bruges som du selv er indepå at fremhæve markeringerne, derudover er lyset på scenen meget skarpt. Ved at stå der uden vil folk ligne spøgelser.

Så vidt jeg ved er det ikke et krav med selvfølge for at få fremvist sin krop bedst muligt.
Dog kan det også tage overhånd, og det er set nogle gange hvor Fitness folk har fået for meget på og er blevet for mørke. Tror der står noget omkring dette i reglerne fra DBFF dog uden at være sikker..

Tror ikke der bliver tænkt så meget bagstage.. Folk er generalt udbrændt og venter spændt på at komme ud og vise hvad de nu har brugt måneder eller år på at bygge op.
Hjemmeside
:Commitment:

Geografisk sted: Kbh s

Galleri: Vis galleri (7)

Der er sgu nogle flotte billeder ind i mellem =D> Jeg er enig krogo, der er vildt med bruncreme på rigtig mange af dem - det skinner helt tilbage hvilket jeg synes er skide ærgerligt da det i mine øjne ødelægger lidt det hele.

Dog er der også nogle, hvor det ikke er så voldsomt, og hvor det ikke skinner, hvilket oftest er skide flot.

Kostplan: Ingen kostplan

Rosendal skrev:
krogo skrev:Så vidt jeg ved er det ikke et krav med selvfølge for at få fremvist sin krop bedst muligt.
Dog kan det også tage overhånd, og det er set nogle gange hvor Fitness folk har fået for meget på og er blevet for mørke. Tror der står noget omkring dette i reglerne fra DBFF dog uden at være sikker..

Et decideret krav er det vel nærmest. Der var flere atleter der fik en påmindelse om, at de skulle have mindst 1-2 lag farve på til indvejning i år, altså atleter der ikke havde fået farve.
Det var af en af DBFF dommeren de fik denne besked.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2007
EliteTeam

Geografisk sted: Frederikshavn

Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn

Galleri: Vis galleri (18)

Kan godt forstå, at når de har brugt måneder/år med stram kostplan og hårdtræning, at de så tager skridtet fuldt ud og smører sig ind i det snask, for lige at give det sidste. Men det minder lidt om unger teenage-pigers overforbrug af makeup :)

Når det er sagt, så er der kun tilbage at bukke sig i støvet for deres fysik :afraid: .

Et par andre spørgsmål, da jeg ikke har nogen viden om den slags BBshows.
Hva' er det for en CD de alle sammen står med til indvejning? Og er der forskellige "vægtklasser"? synes alle på billederne ser ca. lige store ud?

Hvis vi tager mænd til DM i BB hvor gammel var den yngste og hvor gammel var den ældste, for der er da nogen som ser ud til at være lidt ældre end 35??

krogo skrev:Kan godt forstå, at når de har brugt måneder/år med stram kostplan og hårdtræning, at de så tager skridtet fuldt ud og smører sig ind i det snask, for lige at give det sidste. Men det minder lidt om unger teenage-pigers overforbrug af makeup :)

Ville du spille en fodboldkamp på græs i kondisko? Ville du spille golf med en tennisketcher? Selvbruner er en meget vigtig del af en bodybuilders konkurrenceudstyr.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

karsten6623 skrev:Hvis vi tager mænd til DM i BB hvor gammel var den yngste og hvor gammel var den ældste, for der er da nogen som ser ud til at være lidt ældre end 35??

Kan ikke svare dig præcist men juniorbodybuilding er op til 23 år masters er over 35. Per Fisker som deltog i AF + 180 er 40+, mener den yngste fitness deltager var 21

Mere interesant er det dog for mig at vide hvorfor du spørger?
Brugeravatar

Geografisk sted: 2500

Karl Æg skrev:
krogo skrev:Kan godt forstå, at når de har brugt måneder/år med stram kostplan og hårdtræning, at de så tager skridtet fuldt ud og smører sig ind i det snask, for lige at give det sidste. Men det minder lidt om unger teenage-pigers overforbrug af makeup :)

Ville du spille en fodboldkamp på græs i kondisko? Ville du spille golf med en tennisketcher? Selvbruner er en meget vigtig del af en bodybuilders konkurrenceudstyr.

Arhhh, nu synes jeg den er lidt langt ude. Det kan man da ikke sammenligne på den måde :-k

krogo skrev:
Karl Æg skrev:

Arhhh, nu synes jeg den er lidt langt ude. Det kan man da ikke sammenligne på den måde :-k

hvorfor kan man ikke det? BB'ere har 2 ting på poserings "bukser" og farve, mangler man den ene af delene vil man være dårligere stillet end de andre, lige som hvis du valgte at spille tennis med en golfkølle.

Det er iøvrigt et krav fra DBFF af man har konkurrence farve på, jeg var en af dem der til forbedømmelserne fik besked om at der også skal være lagt farve der.
Brugeravatar

Equus skrev:jeg var en af dem der til forbedømmelserne fik besked om at der også skal være lagt farve der.

Du er satme en rebel Equuus :)
Brugeravatar
EliteTeam

Equus skrev:
karsten6623 skrev:Hvis vi tager mænd til DM i BB hvor gammel var den yngste og hvor gammel var den ældste, for der er da nogen som ser ud til at være lidt ældre end 35??

Kan ikke svare dig præcist men juniorbodybuilding er op til 23 år masters er over 35. Per Fisker som deltog i AF + 180 er 40+, mener den yngste fitness deltager var 21

Mere interesant er det dog for mig at vide hvorfor du spørger?

Det var bare på de billeder, der er nogen som ser lidt ældre ud end andre og så var det, bare jeg var nysgerig

Andersbr skrev:
Equus skrev:jeg var en af dem der til forbedømmelserne fik besked om at der også skal være lagt farve der.

næh men doven, og havde ikke så meget lyst til at ligne sidney flere dage før :)
Det gjorde jeg så rigeligt på vores ferie bagefter :lol: rendte rundt og var helt orange
Brugeravatar

Equus skrev:
Andersbr skrev:

næh men doven, og havde ikke så meget lyst til at ligne sidney flere dage før :)
Det gjorde jeg så rigeligt på vores ferie bagefter :lol: rendte rundt og var helt orange

Det var nu også bare gas :)
Døjede du meget med at få det af nede i varmen? Synes mit gik fint af, godt med babylotion hjalp på det sidste.
Brugeravatar
EliteTeam

Nu kan det godt være jeg lyder som en abe, men jeg troede de var større når det er bodybuilding?

- Hvor meget vinder de egenligt?
- Kan alle deltage?

KasperLP skrev:Nu kan det godt være jeg lyder som en abe, men jeg troede de var større når det er bodybuilding?

- Hvor meget vinder de egenligt?
- Kan alle deltage?

Der jo forskellige vægtklasser, og klasser man kan stille op i, ligesom indenfor alt andet i verden... Lilleput Vs Superligaen. Gocart Vs Formel-1.. Nogle klasser så som AF er der osse fysiske udfoldelser med i konkurrencen Dips, pullups roning.
Lets get another Shcrimp on the Barbey!! ^^

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 116.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 161.00

Equus skrev:
krogo skrev:
Karl Æg skrev:

hvorfor kan man ikke det? BB'ere har 2 ting på poserings "bukser" og farve, mangler man den ene af delene vil man være dårligere stillet end de andre, lige som hvis du valgte at spille tennis med en golfkølle.

Det er iøvrigt et krav fra DBFF af man har konkurrence farve på, jeg var en af dem der til forbedømmelserne fik besked om at der også skal være lagt farve der.

Synes bare det har taget overhånd på mange af deltagerne, hvilket er lidt synd. Men som sagt, så er jeg også med på, at hvis det er et ordenlig lag farve der lige giver det sidste, så kan jeg godt forstå at I gør det. Det er surt at bruge så lang tid og energi på at opbygge noget, som ikke komme til sin fulde ret, uden farve :)
Men ville mindre farve ikke kunne gøre det, synes det er pænest når der bare er lidt kulør, uden at det ligner I har været en tur i sovsegryden.

krogo skrev: Det er surt at bruge så lang tid og energi på at opbygge noget, som ikke komme til sin fulde ret, uden farve :)

Det er surt at bruge så lang tid på at opbygge noget, som ikke kommer til sin fulde ret uden et par fodboldstøvler.

krogo skrev:Men ville mindre farve ikke kunne gøre det, synes det er pænest når der bare er lidt kulør, uden at det ligner I har været en tur i sovsegryden.

Mere farve = tydligere muskler. Tydligere muskler = bedre placering i bodybuildingkonkurrencer. Du bliver altså nødt til at se ud over det kosmetiske og udelukkende fokusere din opmærksomhed på, at her er tale om en konkurrence, hvor det handler om at gøre hvad reglerne tillader der skal til for at vinde. Det handler ikke om at være pæn. Det handler om at være swole.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Karl Æg skrev:
krogo skrev: Det er surt at bruge så lang tid og energi på at opbygge noget, som ikke komme til sin fulde ret, uden farve :)

Det er surt at bruge så lang tid på at opbygge noget, som ikke kommer til sin fulde ret uden et par fodboldstøvler.

Præcis dét jeg siger.

krogo skrev:Men ville mindre farve ikke kunne gøre det, synes det er pænest når der bare er lidt kulør, uden at det ligner I har været en tur i sovsegryden.

Karl Æg skrev:Mere farve = tydligere muskler. Tydligere muskler = bedre placering i bodybuildingkonkurrencer. Du bliver altså nødt til at se ud over det kosmetiske og udelukkende fokusere din opmærksomhed på, at her er tale om en konkurrence, hvor det handler om at gøre hvad reglerne tillader der skal til for at vinde. Det handler ikke om at være pæn. Det handler om at være swole.

Er jeg med på. Men som nogle af de andre også har tilkendegivet, så kan der også blive for meget af det gode...

krogo skrev:Er jeg med på. Men som nogle af de andre også har tilkendegivet, så kan der også blive for meget af det gode...

Hvordan for meget? Hvis hensigten er at være mere BB, kan det jo i sagens natur aldrig blive for meget. Bare se Markus Rühl.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Hvor er billederne fra AF?

Karl Æg skrev:
krogo skrev:Er jeg med på. Men som nogle af de andre også har tilkendegivet, så kan der også blive for meget af det gode...

Hvordan for meget? Hvis hensigten er at være mere BB, kan det jo i sagens natur aldrig blive for meget. Bare se Markus Rühl.

For meget farve ?

krogo skrev:For meget farve ?

Ja det er hvad der er for meget af. Jeg spørger hvordan der kan være for meget, hvis de har den mængde på der skal til for at vinde? Det svarer til at have for gode fodboldstøvler på.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Karl Æg skrev:
krogo skrev:For meget farve ?

Ja det er hvad der er for meget af. Jeg spørger hvordan der kan være for meget, hvis de har den mængde på der skal til for at vinde? Det svarer til at have for gode fodboldstøvler på.

Det er ikke mig der er dommer. Men MIN mening er at der er for meget. Jeg synes heller ikke det er pænt når man bliver så stor som Arnold, Colemann og alle andre over dimensionerende heavy bb'ere. Men igen, det er ikke min mening de bliver bedømt efter ;) I er glade for at sammenligne med tennisketcher og fodboldstøvler, hva' :). Synes stadig ikke man kan sammenligne de to ting - og nej, kan ikke forklare hvorfor :)

Tilbage til Bodybuilding & Fitness

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster