Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

peter n skrev:Jeg tror Mussetrussen misforstår folks intentioner lidt. Ja, det første eksempel er rimeligt dumt, men...
Når der plæderes for compoundøvelser er der somregel tale om en "nobel løgn" der, selvom den i dens ordlyd ikke er korrekt, trods alt, bringer lytteren tættere på "sandheden"(i dette tilfælde et fornuftigt langsigtet træningsapproach). Når jeg svarer serratus-fyren, at han bør fokusere på noget andet, er det ikke fordi jeg negligerer isolationsøvelser, men derimod for at opfordre ham til ikke at fortabe sig til irrelevante bagateller.

peter n skrev:Jeg tror Mussetrussen misforstår folks intentioner lidt. Ja, det første eksempel er rimeligt dumt, men...
Når der plæderes for compoundøvelser er der somregel tale om en "nobel løgn" der, selvom den i dens ordlyd ikke er korrekt, trods alt, bringer lytteren tættere på "sandheden"(i dette tilfælde et fornuftigt langsigtet træningsapproach). Når jeg svarer serratus-fyren, at han bør fokusere på noget andet, er det ikke fordi jeg negligerer isolationsøvelser, men derimod for at opfordre ham til ikke at fortabe sig til irrelevante bagateller.

Wikipedia, den frie encyklopædi skrev:Sport er en fysisk aktivitet der udøves under fastsatte regler, således at der kan konkurreres enten individuelt eller holdmæssigt mod modspiller(e). Inden for sport opereres der ofte med begrebet 'sportsånd', hvilket vil sige et sindelag der er i overensstemmelse med sportens regler for god opførsel og retfærdigt spil i forbindelse med konkurrencer.

Mågens skrev:Selvfølgeligt er man bodybuilder hvis man dyrker bodybuilding.
Legend skrev:Pind: du kan måske lære noget af Juice.
PS: anser du det som "en fysisk aktivitet" at stå på en scene og se flot ud?

Pind skrev:Jeg vil mene at man godt kan kategoriserer posering som en fysisk aktivitet. Dog er jeg godt med på hvor du vil hen. Bodybuilding er selvf. en meget atypisk sport da det meste at "kampen" spilles uden for banen så at sige.

Pind skrev:Mågens skrev:Selvfølgeligt er man bodybuilder hvis man dyrker bodybuilding.
Ja, selvfølgelig. Sætningen "stiller du op i bodybuilding, så er du bodybuilder", var ment som en ekstra understregelse af det første afsnit jeg skrev.

Mågens skrev:Ligesom man også er badmintonspiller hvis man spiller i en klub - selvom man aldrig stiller op til stævne. Og man er fodboldspiller hvis man spiller serie 5 bold fast i den lokale fodboldklub, men ikke nødvendigvis nogensinde skal spille seriebold.

Merodium skrev:Mågens skrev:Ligesom man også er badmintonspiller hvis man spiller i en klub - selvom man aldrig stiller op til stævne. Og man er fodboldspiller hvis man spiller serie 5 bold fast i den lokale fodboldklub, men ikke nødvendigvis nogensinde skal spille seriebold.
Nej. Så spiller man bare badminton på nogenlunde fast plan. Så er man motionist.
Exercise is physical activity performed for the effect it produces today -- right now. Each workout is performed for the purpose of producing a stress that satisfies the immediate needs of the exerciser: burning some calories, getting hot, sweaty, and out of breath, pumping up the biceps, stretching -- just punching the physical clock. Exercise is physical activity done for its own sake, either during the workout or immediately after it's through. Exercise may well involve doing exactly the same thing every time you do it, as long as it accomplishes the task of making you feel like you to want to feel while you're doing it.
But for athletes and people with a definite performance objective in mind, Training is necessary. In this context, Training is physical activity performed for the purpose of satisfying a long-term performance goal, and is therefore about the process instead of the workouts themselves. And since the process must generate a definable result at a point in time removed from each workout, the process must be planned to produce this result. Training may also be the best way to achieve the goals that many people seek through Exercise.

Borumpas skrev:Merodium skrev:Mågens skrev:Ligesom man også er badmintonspiller hvis man spiller i en klub - selvom man aldrig stiller op til stævne. Og man er fodboldspiller hvis man spiller serie 5 bold fast i den lokale fodboldklub, men ikke nødvendigvis nogensinde skal spille seriebold.
Nej. Så spiller man bare badminton på nogenlunde fast plan. Så er man motionist.
Det mindede mig om Lord Rippetoes mange artikler om "Exercising vs training"Exercise is physical activity performed for the effect it produces today -- right now. Each workout is performed for the purpose of producing a stress that satisfies the immediate needs of the exerciser: burning some calories, getting hot, sweaty, and out of breath, pumping up the biceps, stretching -- just punching the physical clock. Exercise is physical activity done for its own sake, either during the workout or immediately after it's through. Exercise may well involve doing exactly the same thing every time you do it, as long as it accomplishes the task of making you feel like you to want to feel while you're doing it.
But for athletes and people with a definite performance objective in mind, Training is necessary. In this context, Training is physical activity performed for the purpose of satisfying a long-term performance goal, and is therefore about the process instead of the workouts themselves. And since the process must generate a definable result at a point in time removed from each workout, the process must be planned to produce this result. Training may also be the best way to achieve the goals that many people seek through Exercise.
Det er altså motionering, hvis du ikke har planer om at konkurrere, og træning, hvis du har planer om et stævne, en kamp eller hvad det nu end kan være

Merodium skrev:Mågens skrev:Jeg tror du misforstod mit indlæg. Jeg er ikke enig med din holdning til hvornår man kan kalde sig bodybuilder. Dyrker du bodybuilding er du bodybuilder - om du skal stå på scenen eller ej.
Ligesom man også er badmintonspiller hvis man spiller i en klub - selvom man aldrig stiller op til stævne. Og man er fodboldspiller hvis man spiller serie 5 bold fast i den lokale fodboldklub, men ikke nødvendigvis nogensinde skal spille seriebold.
Jeg mener man godt kan identificere sig med sin sport på trods af man ikke nødvendigvis dyrker den på eliteplan.
Med din logik, så ville jeg, hvis jeg går ned på fodboldbanen og sparker lidt bold, går rundt om målene et par gange og laver en glidende takling på ingenting, kunne kalde mig selv fodboldspiller.
Det svarer til at jeg kalder mig selv styrkeløfter, bare fordi jeg træner squat, død og bænk, uanset hvad mine mål med træningen så er.

Borumpas skrev:Exercise is physical activity performed for the effect it produces today -- right now. Each workout is performed for the purpose of producing a stress that satisfies the immediate needs of the exerciser: burning some calories, getting hot, sweaty, and out of breath, pumping up the biceps, stretching -- just punching the physical clock. Exercise is physical activity done for its own sake, either during the workout or immediately after it's through. Exercise may well involve doing exactly the same thing every time you do it, as long as it accomplishes the task of making you feel like you to want to feel while you're doing it.
Det er altså motionering, hvis du ikke har planer om at konkurrere, og træning, hvis du har planer om et stævne, en kamp eller hvad det nu end kan være

Pind skrev:At kalde sig selv bodybuilder, når man ikke har været på en scene eller har faste planer herom, giver i min verden lige så meget mening som at kalde sig fodboldspiller, når man kun spiller i egen baghave.

Legend skrev:Who cares?
Hvorfor gå så meget op i hvilken kasse man selv og andre synes man passer i? Af alle diskussioner på internettet er det en af de mere fjollede.
Kærlig hilsen
En Crossfitter

Borumpas skrev:Jeg er ikke fan af artiklen. Den er utroligt farvet, især den sidste paragraf får det til at lyde, som om bodybuildere er "overlegne". de "fjollede" drenge, som træner efter styrke.

Dyrker man fitness, vægtløftning eller stærkmand er det oftere noget nemmere at forklare folk, hvad man laver,

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster