Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1457
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1456

Følg bodybuilding.dk på

Bokse mod en ven

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej BB'er..

Jeg står i den situation at jeg væddet med en kamerat om hvem der vinder/holder længst i ringen..

Ingen af os har før bokset, derfor vil jeg høre om jeg vil få noget ud af 1-2 af Fitness World's boksetræninger eller om det er alligevel ikke giver noget, da jeg ingen baggrund har indenfor boksning eller lignende..

Derudover: Nogle der ved om 2 ikke-boksere kan få lov at bokse et sted i Aarhus?

Reputation point: 15

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du kunne sagtens få brug for nogle af grundteknikkerne indenfor boksning, så jeg ville tage så mange timer med boksetræning som muligt hvis det var mig der aldrig havde bokset før. Især fodarbejdet ville være en kæmpe fordel for dig, hvis din kammerat ikke får nogen træning overhovedet.

Reputation point: 0

Super, det vil jeg klart gøre så.
deres boksetræning er fin nok?

Bjørnson skrev:Super, det vil jeg klart gøre så.

Aner det ikke, har aldrig prøvet deres træning. Men alt er vel bedre end ingenting.

ominator skrev:

Aner det ikke, har aldrig prøvet deres træning. Men alt er vel bedre end ingenting.

Ja det er korrekt..

Der er ikke meget boksning over FW's boksetimer. Du slår lidt til en boksebold og løber rundt - that's it.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:Der er ikke meget boksning over FW's boksetimer. Du slår lidt til en boksebold og løber rundt - that's it.

Lige præcis det jeg frygtede/frygter.. :)

Garik skrev:Der er ikke meget boksning over FW's boksetimer. Du slår lidt til en boksebold og løber rundt - that's it.

Det kommet vel helt an på instuktøren. Har som sagt ikke selv prøvet en boksetime i FW, men af det jeg har set, har de da gået ret meget til den med slagteknik, sparing osv.

Bjørnson skrev:
ominator skrev:

Ja det er korrekt..

Ingen saltsyre i svælget er bedre end alverdens saltsyre i svælget.

Fitnessboksning har forsvindende lidt med rigtig boksning at gøre. I bedste fald får du noget kondi ud af det, i værste fald lærer du nogle komplet forkerte teknikker.

Når alt det så er sagt, så er det en absolut tåbelig idé med sådan en boksekamp mellem glade amatører. I aner ikke, hvad I laver, og det kan hurtigt ende galt. Begynd dog begge til (rigtig) boksning og tag en kamp efter 6 måneder under ordentlige forhold. Eller lav en dyst om hvem der kan knalde flest damer og tylle mest whiskey, dét er der mening i!
Sidst rettet af Moby Dick 16. aug 2012, 22:10, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Kostplan: Ingen kostplan

Moby Dick skrev:
Bjørnson skrev:
ominator skrev:

Ja det er korrekt..

Fitnessboksning har forsvidende lidt med rigtig boksning at gøre. I bedste fald får du noget kondi ud af det, i værste fald lærer du nogle komplet forkerte teknikker.

Når alt det så er sagt, så er det en absolut tåbelig idé med sådan en boksekamp mellem glade amatører. I aner ikke, hvad I laver, og det kan hurtigt ende galt. Begynd dog begge til (rigtig) boksning og tag en kamp efter 6 måneder under ordentlige forhold. Eller lav en dyst om hvem der kan knalde flest damer og tylle mest whiskey, dét er der mening i!

Boksekamp farligere end at tylle mest whiskey :( ?
Brugeravatar

Reputation point: 5

Moby Dick skrev:
Bjørnson skrev:
ominator skrev:

Ja det er korrekt..

Fitnessboksning har forsvidende lidt med rigtig boksning at gøre. I bedste fald får du noget kondi ud af det, i værste fald lærer du nogle komplet forkerte teknikker.

Selvfølgelig skal vi have en boksekamp :D

har selv gået til boksning. Vil sige du skal tage ALT det boksetræning i FW som du kan, om det så er med fokus på teknikker eller ej, en god kondition er et must. Udover det så lær hook, uppercut og jab(burde kunne findes på nettet). Og ellers husk at holde paraderne oppe. Stå foran spejlet hver dag fra nu af i +30 minutter og lav skyggeboksning. Ellers er løbeture, sjippetorv noget du også skal benytte dig af. Tvivler stærkt på du kan få noget rigtig sparring i FW, så tag hvad du kan bruge derfra
Brugeravatar

Moby Dick skrev:I aner ikke, hvad I laver, og det kan hurtigt ende galt.

Har du set mange der ikke har bokset før, der kom galt af sted? Hvad skete der? Eller hvad tror du der vil ske? Hvis det sker under ordentlige forhold sker der vel ikke noget? De knækker vel ikke nakken?
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Sydsjælland

Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Jeg har bokset i mange år. Nye boksere ved os bokser under kontrollerede rammer, så der har jeg aldrig set noget gå (alvorligt) galt. I dette tilfælde er der imidlertid ingen kontrollerende rammer. Altså: to mennesker i en ring, der ingen boksetræning har, er ikke "ordentlige forhold". Jeg tror såmænd ikke, der sker noget alvorligt (højst en brækket næse), men jeg vil alligevel fraråde det.

Når det så er sagt, så vil I - hvis i virkelig går til den og ingen erfaring har med at få nogle på hovedet i en ring - begge blive ret overraskede over, hvor hårdt det er, og I holder næppe mere end et par min. Få en eller anden ikke helt retarderet person til at agere dommer, i øvrigt. Og en anden til at filme jer. To rookies, der bokser, minder mest af alt om to piger, der prøver at rive den anden i håret :).

Har i adgang til ordentlige handsker? Og vil i bokse med/uden hjelm?
Brugeravatar

Reputation point: 55

Moby Dick skrev:Jeg har bokset i mange år. Nye boksere ved os bokser under kontrollerede rammer, så der har jeg aldrig set noget gå (alvorligt) galt. I dette tilfælde er der imidlertid ingen kontrollerende rammer. Altså: to mennesker i en ring, der ingen boksetræning har, er ikke "ordentlige forhold". Jeg tror såmænd ikke, der sker noget alvorligt (højst en brækket næse), men jeg vil alligevel fraråde det.

Når det så er sagt, så vil I - hvis i virkelig går til den og ingen erfaring har med at få nogle på hovedet i en ring - begge blive ret overraskede over, hvor hårdt det er, og I holder næppe mere end et par min. Få en eller anden ikke helt retarderet person til at agere dommer, i øvrigt. Og en anden til at filme jer. To rookies, der bokser, minder mest af alt om to piger, der prøver at rive den anden i håret :).

Har i adgang til ordentlige handsker? Og vil i bokse med/uden hjelm?

Det kan sagtens ske vi kun holder i et par minutter og det bliver helt sikkert ikke kønt som du også siger!

Nej vi har ikke adgang til noget, også derfor jeg spørger om der er nogle der kender et sted i aarhus hvor forholdene vil være nogle iorden og hvor 2 rookies kan gå ind og give hinanden lidt tæsk ? :)

Jeg underviser selv i boksning i FW. Har bokset i mange selv og været dansk mester i mellemvægt på seniorsiden tilbage i 2008. Den træningen der tilbudes i FW, er mere boxercise end reel boksetræning. Det eneste du vil få ud af det, er fornemmelsen af at slå på en sæk. Men igen, det kan måske hjælpe dig.

Angående om tingene kan gå galt vil jeg vise dig en video fra da 2 af mine venner skulle bokse en venskabelig kamp.

http://www.youtube.com/watch?v=cXx-esuZhqU

Det var god griner! Han tog det meget pænt selvom og blodet pissede ud af ham!
Mvh Anders J, fysioterapeut.
LOG:
HAM DER BOR I NORGE
“Talent is God given. Be humble. Fame is man-given. Be grateful. Conceit is self-given. Be careful.”
Brugeravatar

Reputation point: 87

Geografisk sted: Skien, Norge

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 200.00

b000t skrev:Jeg underviser selv i boksning i FW. Har bokset i mange selv og været dansk mester i mellemvægt på seniorsiden tilbage i 2008. Den træningen der tilbudes i FW, er mere boxercise end reel boksetræning. Det eneste du vil få ud af det, er fornemmelsen af at slå på en sæk. Men igen, det kan måske hjælpe dig.

Angående om tingene kan gå galt vil jeg vise dig en video fra da 2 af mine venner skulle bokse en venskabelig kamp.

http://www.youtube.com/watch?v=cXx-esuZhqU

Det var god griner! Han tog det meget pænt selvom og blodet pissede ud af ham!

haha hold kæft det er grinern! :)

Hvor var det henne det der?

Det er i bokseklubben Vitus i Horsens. Boksede selv der fra fra 2002-2010
Mvh Anders J, fysioterapeut.
LOG:
HAM DER BOR I NORGE
“Talent is God given. Be humble. Fame is man-given. Be grateful. Conceit is self-given. Be careful.”
Brugeravatar

Reputation point: 87

Geografisk sted: Skien, Norge

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 200.00

b000t skrev:Det er i bokseklubben Vitus i Horsens. Boksede selv der fra fra 2002-2010

Når okay..

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 82 gæster