Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 904
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 902

Følg bodybuilding.dk på

Bredere ryg/vinger

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle

Jeg håber på at kunne få lidt hjælp eller vejledning angående min ryg træning. Jeg har trænet nogle år snart men synes ikke rigtig det går fremad med resultaterne. Jeg træner ryg cirka 1-2 gange om ugen, men synes ikke den bliver bredere og mine vinger sker der hellere ikke det store med. Nedenstående er min ryg træning.

Cable pull down 4 x 10-12
Row håndvægt 4 x 10-12
Siddende row 3 x 12
Bent over row 4 x 8
Dødløft 4 x 6

Sker det helt skidt ud med øvelserne og med sæt/gentagelserne? Og er der andet jeg kan gøre for at få et bedre resultat?

Håber der er hjælp at finde

På forhånd tak

Reputation point: 0

Geografisk sted: Kjellerup

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Et ser fint ud, dog ville jeg smide hammer grip pull up ind istedet for db rows.
Sørg for kontakt til din ryg, træk med albuerne istedet for hele armen (oppe i hovedet), det vil give dig bedre kontakt, og så kør thumbless grip i pull up.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Læs da lige: apropos.php?page=67
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Jeg har trænet nogle år snart men synes ikke rigtig det går fremad med resultaterne

Er det generelt, at du ikke er tilfreds med resultaterne eller er det kun din ryg der er skuffende?

Lats bruges til at holde en tung vægt foran kroppen. Eksempelvis når vi slæbte en tung klump mammutkød hjem til hulen eller til at sørge for at vi kan holde længe nok ved den klippekant, som vi er faldet ned ad, indtil vores stenalder-makker kommer og hiver os op. Eksemplet er måske ikke så intelligent, men pointen er alligevel vigtig. Ofte blive man rådet til at løfte eksplosivt i den koncentriske del af løftet og kontrolleret i den excentriske del af løftet. Det er også gældende i pull øvelser. Men her bør man tænke på endnu en ting. Men bør benytte et isometrisk hold midt i løftet.

Lad os tage din lat pulldown som eksempel. Når du starter trækker du eksplosivt vægten ned til brystet, her stopper du bevægelsen og holder vægten her i et stykke tid. Mellem hvert rep kan det være 2-3 sekunder og i sidste rep i sættet så længe som muligt.

Gør du ikke dette i forvejen, skal du regne med at sænke vægten en del. Men det er noget du bør give et forsøg, hvis du ikke har prøvet det. Jeg udfører en del af mine pull øvelser med meget strict form og et isometrisk hold. I andre øvelser løfter jeg så tungt som overhovedet muligt, hvilket kan gør det svært at holde en hel perfekt form. Jeg benytter altså en blanding. Man er nødt til at flytte nogle kilo for at få en stor ryg, men man skal selvfølgelig også tænke på formen.

Nogle har svært ved at udvikle en vild ryg med de normale øvelser og teknikker, men andre blot skal tænke på en pull up for at øge muskelmassen. John Meadows er en bodybuilder, der ifølge ham selv har haft utroligt svært ved at få ryggen til at vokse. Han har derfor 'opfundet' en del specielle øvelser og teknikker. Det kan også være et forsøg at værd at prøve nogle af hans forslag.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

pull ups. flere sæt i dødløft. pres dig noget mere:)

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 120.00

[quote]Er det generelt, at du ikke er tilfreds med resultaterne eller er det kun din ryg der er skuffende?[/quote

Det er generelt jeg ikke er tilfreds med mine resultater, men jeg tænkte jeg skulle begynde et sted med nogle forbedringere og det blev så lige ryggen. Jeg vil gerne lægge mit træningsprogram ind hvis det kan blive vurderet og så jeg kan få kritik og få at vide hvad måske ville være bedre??

Tak for de gode forslag og tips dem vil jeg stærkt overveje og gør brug af i min træning.

schmidt8620 skrev:
Er det generelt, at du ikke er tilfreds med resultaterne eller er det kun din ryg der er skuffende?[/quote

Det er generelt jeg ikke er tilfreds med mine resultater, men jeg tænkte jeg skulle begynde et sted med nogle forbedringere og det blev så lige ryggen. Jeg vil gerne lægge mit træningsprogram ind hvis det kan blive vurderet og så jeg kan få kritik og få at vide hvad måske ville være bedre??

Tak for de gode forslag og tips dem vil jeg stærkt overveje og gør brug af i min træning.

Er der styr på kost og søvn?

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 111.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 333.00

Til Marcc7

Søvnen er der styr på jeg får mellem 8 og 9 timers søvn hver nat. Kosten der nogenlunde styr på jeg spiser kød som kylling fisk mv, frugt og grønt, grov pasta og ris og ikke mad med for meget fedt.

Har du nogen ting hertil?

Jeg tror, du skal antage at alt du har gjort indtil nu er forkert. Det er ikke for at være en idiot, men antager du at du skal lære alt igen er du sikker på at have styrn det hele når dette er gjort.

Du skal altså til at læse. Kost, træning og alt der er forbundet hertil. Det er helt sikkert at din kost og/eller træning ikke har været iorden, når du ikke har set resultater efter al den tid
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

schmidt8620 skrev:Til Marcc7

Søvnen er der styr på jeg får mellem 8 og 9 timers søvn hver nat. Kosten der nogenlunde styr på jeg spiser kød som kylling fisk mv, frugt og grønt, grov pasta og ris og ikke mad med for meget fedt.

Altså kosten lader til at bestå af de rigtige ting så, men spiser du nok til at tage på?

Du har desuden også brug for fedt :)

Styrkeliste

schmidt8620 skrev:Til Marcc7

Der er noget du har misforstået her. Det er bedre at skære ned på Carbs og så få mere fedt. Fedt giver over dobbelt så meget energi som carbs.

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Til Ignoratios

Så må jeg tilbage til bøgerne og læse igen. Altså der er skete resultater, men ikke så store resultater som jeg havde håbet når man se andre i centeret der bare vokser og vokser. Dette er også selvom de laver de samme øvelser som mig, men tak for hjælpen :)

Til Marcc7

Jeg spiser nok ikke så meget som man burde da jeg er bange for at tage på omkring maven og ikke de rigtige steder. :)

schmidt8620 skrev:Til Ignoratios

Så må jeg tilbage til bøgerne og læse igen. Altså der er skete resultater, men ikke så store resultater som jeg havde håbet når man se andre i centeret der bare vokser og vokser. Dette er også selvom de laver de samme øvelser som mig, men tak for hjælpen :)

Til Marcc7

Jeg spiser nok ikke så meget som man burde da jeg er bange for at tage på omkring maven og ikke de rigtige steder. :)

Du kan ikke tage et eneste kg muskelmasse på hvis du ikke spiser nok. Kosten er det aller vigtigste og det er kosten som er vejen til gode resultater..
Hvis du er bange for at tage fedt på, så er bodybuilding den forkerte livsstil..

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

schmidt8620 skrev:Til Ignoratios

Til Marcc7

Du gainer jo kun muskler hvis du ligger i kalorieoverskud, dvs. at du tager på. Det er uundgåeligt ikke at tage noget fedt på i processen, deraf konceptet bulk/cut.

Du burde læse lidt op på hvordan man justerer sit kalorieindtag i forhold til ens mål. Det er højst sandsynligt derfor du ikke har realiseret dine mål for din træning.

Styrkeliste

Jeg har stået i samme situation som dig, jeg fik en coach og nu for jeg lagt kost og trænings program, bliver målt og vejet hver 14 dag.

Så er det kanon at der er en udefra der kan fortælle hvad, du skal arbejde bedre mere osv.. Jeg har stået stille på vægten længe. Men ikke mere efter jeg har fået kostplan, plus at det øger ens motivation :-)!..
pump it ! pump it up!
Brugeravatar

Reputation point: 110

Geografisk sted: Køge

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00

Prøv at regn ud hvor mange kalorier du skal indtage hver dag for at vokse - jeg tror du vil blive overrasket :)

Udregningsmetoden forefindes her:

http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance_diet_mass/massive_eating_part_1

Geografisk sted: Kolding

Mange tak for de gode råd jeg har nu også valgt at få en snak med en personlig træner angående kost og træning dertil :) kan ikke vente til at komme igang og se nogle flere resultater :)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster