Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1217
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1214

Følg bodybuilding.dk på

bryst ingen vækst

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

jeg er en fyr på 18 år, vejer 85 kg er 180cm høj, har bulket i ca 2 mdr har taget ca 5 kg på, ved ikke hvor meget der er fedt og hvor meget der er muskler, har en fedt procent på ca 13-14% vil jeg tro.
har trænet i et år i center og ellers en masse hjemmetræninbg i form af kropsvægts træning osv. Før jeg startede i mit center. Mit 1 RM i bænk ligger mellem 110-115 kg.

Men mit kæmpe problem er at jeg virkelig ikke kan få udviklet den store kraftige brystkasse som jeg gerne vil have, ved efterhånden ikke hvad jeg skal, eftersom jeg er MEGET dedikeret omkring min træning og virkelig kæmper for at opnå hvad jeg vil med min træning og har gjort det naturligt hele vejen og vil fortsætte med at gøre det naturligt. Men der sker som sagt intet og som sagt så bulker jeg, så det ikke fordi jeg ikke spiser nok:/. lige for tiden træner jeg 2 split

Dag 1:
bryst, triceps, skulder.

Dag 2: biceps, ryg, ben.

da det her omhandler bryst beskriver jeg kun de øvelser, som er:

10x10 flat dumbell chest press med 35-37,5 kg, inchline dumbell chest press 3x10 25-30 kg, chest dips 3x12 med 10-20 kg og derefter enten lying cable flyes eller standing cable flyes.

Mine skuldre er ikke så glad for flyers med fri vægt, derfor kabel.

men helt ærligt så ved jeg sku ikke hvad jeg ellers skal gøre for at få det bryst jeg gerne vil have, har også varieret min træning gennem den tid jeg har trænet.

jeg håber virkelig der er nogle herinde på BB.dk som kan og vil hjælpe/rådgive mig og måske påpege hvad jeg gør forkert eller skal gøre anderledes :(.

på forhånd tak :)
Bestrong - Be Natural

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

det der er alt for meget bryst hvis du træner det 2-3 gange om ugen!

bænk 5x5
incline bænk 3x5
flyes 2 x 10 burde da være RIGELIGT!!!!
- Tror bare problemet ligger i, at du ikke har ordenligt opspænd, så du ikke få brugt brystet ordenligt.
Prøv at køre langsommere ned. Hvis du ikke i forvejen gør det.
Har selv begået den fejl med ikke ordenligt opspænd. Så mit bryst har ikke vokset ordenligt :( Det er der dog ændret på, og kan se det er vokset :D
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

toto_G4M3R skrev:det der er alt for meget bryst hvis du træner det 2-3 gange om ugen!

bænk 5x5
incline bænk 3x5
- Tror bare problemet ligger i, at du ikke har ordenligt opspænd, så du ikke få brugt brystet ordenligt.
Har selv begået den fejl med ikke ordenligt opspænd. Så mit bryst har ikke vokset ordenligt :( Det er der dog ændret på, og kan se det er vokset :D

Tror lidt jeg har det samme problem, men vil du ik være venlig at forklare lidt mere hvad det egentlig er ;) ?

toto_G4M3R skrev:det der er alt for meget bryst hvis du træner det 2-3 gange om ugen!

bænk 5x5
incline bænk 3x5

fik bare afvide at jeg godt kunne træne 2 split 6 dage om ugen (3 dage med bl.a. bryst, altså ikke i træk)
jeg kører 10x10 efter principet i german volume, fordi alle soger det virker så godt, men er det da bedre med 5x5, der er daellers mange der siger man skal op på 10-12 rep i hvert set vis man ville have masse? og det du siger med opspænd, vil det sige at jeg bare skal fokusere på at sænke vægten langsomt? og kan jeg ikke lave dumbelle chest press frem for bænk? :)
Bestrong - Be Natural

Styrkeliste

+1

Jeg har haft det samme problem som du beskriver.

Jeg fandt ud af, at det handler om at dine triceps ikke må konpensere for meget for den manglende løfteevne i dine brystmuskler.

Hvis vi taler om bænkpres: (Selvom det følgende gælder enhver øvelse med fokus på en bestemt muskel)

Prøv som der bliver skrevet ovenfor, med en væsentligt langsommere excentrisk fase.

Og i den koncentriske fase hvor du skubber, så forsøg at "slappe af" så vidt muligt, i dine triceps, så pecs løfter så meget som muligt. Du vil opleve, at du løfter betydeligt mindre, men du vil nok gå hjem med DOMS i brystet for første gang i maaaange måneder.

Bedste hilsner og held og lykke.
Shut up and lift
Brugeravatar

Geografisk sted: Svendborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 150.00

Christian2 skrev:+1

Jeg fandt ud af, at det handler om at dine triceps ikke må konpensere for meget for den manglende løfteevne i dine brystmuskler.

Hvis vi taler om bænkpres: (Selvom det følgende gælder enhver øvelse med fokus på en bestemt muskel)

Prøv som der bliver skrevet ovenfor, med en væsentligt langsommere excentrisk fase.

Og i den koncentriske fase hvor du skubber, så forsøg at "slappe af" så vidt muligt, i dine triceps, så pecs løfter så meget som muligt. Du vil opleve, at du løfter betydeligt mindre, men du vil nok gå hjem med DOMS i brystet for første gang i maaaange måneder.

tak for svaret :) men ja det har jeg også tit tænkt om det var grunden, alt¨så jeg har bryst men det bare gået i stå syns jeg:S. men ved bare ikke om jeg kan finde ud af at overfører mere af lyftet til min brystkasse, men igen er det absolut nødvendigt med bænk eller kan jeg godt køre dumbell chest press? :)
Bestrong - Be Natural

Styrkeliste

A.T.P skrev:

bænk 5x5
incline bænk 3x5

fik bare afvide at jeg godt kunne træne 2 split 6 dage om ugen (3 dage med bl.a. bryst, altså ikke i træk)
jeg kører 10x10 efter principet i german volume, fordi alle soger det virker så godt, men er det da bedre med 5x5, der er daellers mange der siger man skal op på 10-12 rep i hvert set vis man ville have masse? og det du siger med opspænd, vil det sige at jeg bare skal fokusere på at sænke vægten langsomt? og kan jeg ikke lave dumbelle chest press frem for bænk? :)

10 x 10 har jeg kun hørt folk bruge 1 gang om ugen ;o
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

Schlippe skrev:

bænk 5x5
incline bænk 3x5

Tror lidt jeg har det samme problem, men vil du ik være venlig at forklare lidt mere hvad det egentlig er ;) ?

sammel skulderbladene skyd brystet op :)
www.maxer.dk er rigtig god, find bænkpress og se det :)
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

Er begyndt at bruge det til nogen skulder træning de dage jeg føler jeg har rigtig god energi , lateral , front raise og shoulder press 10x10

= doms of doom
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

A.T.P skrev:
Christian2 skrev:+1

tak for svaret :) men ja det har jeg også tit tænkt om det var grunden, alt¨så jeg har bryst men det bare gået i stå syns jeg:S. men ved bare ikke om jeg kan finde ud af at overfører mere af lyftet til min brystkasse, men igen er det absolut nødvendigt med bænk eller kan jeg godt køre dumbell chest press? :)

Du kan selvfølgelig godt køre med håndvægte. Det siges at stresse brystet noget mere, så prøv at. Det giver i hvert fald meget bedre mulighed for at spænde op i brystmusklen. Du skal ligesom forestille dig at du har noget imellem pecs som skal knuses i din skubbe-fase. Det er kun moligt med ordentlig opspænd. Håber du forstår.
Shut up and lift
Brugeravatar

Styrkeliste

Du har bulket i 2 måneder, taget 5kg på, hvor det måske er så højt som 1:3 ratio af muskel:fedt, fordi du er nybegynder..

Ud fra dette, vurderer du så at dit bryst ikke vokser? Hvad med at træne et år og se om ikke der sker noget? Hvis du forventer store tydelige forskellige hver anden uge, bliver det en ret psykisk hård træningskarriere du har foran dig.
<script></script>

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00

Galleri: Vis galleri (1)

Optimisten skrev:Du har bulket i 2 måneder, taget 5kg på, hvor det måske er så højt som 1:3 ratio af muskel:fedt, fordi du er nybegynder..

Ud fra dette, vurderer du så at dit bryst ikke vokser? Hvad med at træne et år og se om ikke der sker noget? Hvis du forventer store tydelige forskellige hver anden uge, bliver det en ret psykisk hård træningskarriere du har foran dig.

som jeg skriver så har jeg trænet i flere år, og 1 år i center, mine arme måler nogle og 40 cm og er en stor fyr, så vil mene jeg har ret godt styr på det, jeg er udemærket klar over der ikke sker noget efter 2 uger, men der er gået meget meget længe siden jeg sidst så en forbedring af mit bryst.
Bestrong - Be Natural

Styrkeliste

Hvis du kører 10x10 rigtigt (som foreskrevet i GVT-programmet), har man ikke kræfter til at køre det 3F ugentligt. Ergo kører du det forkert/for let.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

ja nu har jeg da godt nok aldrig prøvet men ku da forestille mig det er svært a køre bænkpres mens man prøver a slappe a i triceps :S... derimod ville jeg nok prøve at holde lidt bredere på stangen desto bredere du holder desto mere patværk rammer du! :P...

personlig er jeg nu godt nok heller ikk meget for det 10x10 så hellere bare 6x4 i bænk og så 8x3 i alle hjælpe øvelserne og så bare alle det kg på den kan trække HVER gang du træner;)
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: skive

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (3)

A.T.P skrev:
Optimisten skrev:Du har bulket i 2 måneder, taget 5kg på, hvor det måske er så højt som 1:3 ratio af muskel:fedt, fordi du er nybegynder..

som jeg skriver så har jeg trænet i flere år, og 1 år i center, mine arme måler nogle og 40 cm og er en stor fyr, så vil mene jeg har ret godt styr på det, jeg er udemærket klar over der ikke sker noget efter 2 uger, men der er gået meget meget længe siden jeg sidst så en forbedring af mit bryst.

Jeg undskylder, fik overset et års træning i center.
<script></script>

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00

Galleri: Vis galleri (1)

L-Lysdal skrev:ja nu har jeg da godt nok aldrig prøvet men ku da forestille mig det er svært a køre bænkpres mens man prøver a slappe a i triceps :S... derimod ville jeg nok prøve at holde lidt bredere på stangen desto bredere du holder desto mere patværk rammer du! :P...

personlig er jeg nu godt nok heller ikk meget for det 10x10 så hellere bare 6x4 i bænk og så 8x3 i alle hjælpe øvelserne og så bare alle det kg på den kan trække HVER gang du træner;)

Hvis du ikke er så meget for det 10x10, så er det nok fordi du holder for bredt på stangen ;)
Shut up and lift
Brugeravatar

Styrkeliste

hehe nej det er nu ikk fordi jeg holder for bredt ;)..
jeg kan bare ikk lide det med at der er det mindre energi til resten a øvelserne, ved godt mange vil skære nogen væk fordi de køre 10x10 meeen alligevel så sys jeg sq det er sjovere a få lidt flere kg på ;) og det skal han også nok få en fin brystkasse a ;)
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: skive

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (3)

Tilbage til Fitness & bodybuilding