Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1523
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1520

Følg bodybuilding.dk på

Bulk

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB,

Jeg synes altid at jeg har haft svært ved at gaine kg når jeg træner. Den sidste måned eller to har jeg fået den (dårlige) vane, at jeg spiser et stort måltid sidst på aftenen. Jeg tænker om det kan være en af grundende til, at jeg har taget 8kg på i løbet af de sidste 6 uger.

Er "late night eating" Godt/dårligt/neutralt for folk der er i bulk-fasen?

Btw. Jeg tæller aldrig kcal for det daglige indtag, men forsøger blot at spiser så meget som muligt af det rigtige.
Squat og dødløft er bare guldøvelser, som gør det noget lettere at blive et monster!

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det er kalorieoverskuddet, der afgår om du tager på, ikke tidspunktet du indtager din kost.

Reputation point: 65

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

8kg på 6 uger... :blackeye: . du må da have taget en deeeel fedt på så?
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

MadzP92 skrev:8kg på 6 uger... :blackeye: . du må da have taget en deeeel fedt på så?

Ja det lyder ret vildt. Men nej. Der er ikke det store at se. Tværtimod synes jeg at veins omkring lyske/lår står meget fremme + omkring bryst/skuldre.

En forklaring kan være, at jeg hen over sommeren har smidt et par kilo og slet ikke trænet. Så jeg vil skyde på, at der nu efter påbegyndt træning, er en del væskeophobning i kroppen. Måske? Jeg ved det ikke?!
Squat og dødløft er bare guldøvelser, som gør det noget lettere at blive et monster!

Forstår ikke helt hvad det er du spørger om - du skriver først at du altid har haft svært ved at gaine, men nu har du altså taget 8 kg på over 6 uger, dvs. du har fundet frem til hvordan du gainer. Så problemet er løst..?
Venlig hilsen Thomas

Træner her: AK Thor

Styrkeliste
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Jeg er selv glad for at få "mange" kcal om aftenen. Jeg får omkring 5500kcal hver dag, 4000 kcal før kl 21. og 1500 kcal efter kl 21.

8kg på 6 uger er måske lige i overkanten.

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00

Logbog: Ingen logbog

Mcfeast skrev:Forstår ikke helt hvad det er du spørger om - du skriver først at du altid har haft svært ved at gaine, men nu har du altså taget 8 kg på over 6 uger, dvs. du har fundet frem til hvordan du gainer. Så problemet er løst..?

Jamen jeg gentager gerne mit spørgsmål.. mit eneste spørgsmål btw.. "Er "late night eating" Godt/dårligt/neutralt for folk der er i bulk-fasen?"

Og jeg forventer som sådan ikke et specifikt svar.. blot en udveksling af erfaringer.

Jeg vil sige det vigtigste er at hovedparten af dine kalorier kommer i timerne efter træning. Jeg træner sent på eftermiddagen, så jeg spiser meget lidt i løbet af dagen, og stort set ingen kylhydrater - kun lige et par stykker frugt 1 time før træning. Og efter træning æder jeg så igennem. Ca. 70-80 % af min kalorier kommer ind i timerne 19-23. Det virker rigtig godt for mig :) Så går man heller ikke og er fed hele dagen, af at være proppet med mad konstant.
Venlig hilsen Thomas

Træner her: AK Thor

Styrkeliste
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

zero12 skrev:
Mcfeast skrev:Forstår ikke helt hvad det er du spørger om - du skriver først at du altid har haft svært ved at gaine, men nu har du altså taget 8 kg på over 6 uger, dvs. du har fundet frem til hvordan du gainer. Så problemet er løst..?

Jamen jeg gentager gerne mit spørgsmål.. mit eneste spørgsmål btw.. "Er "late night eating" Godt/dårligt/neutralt for folk der er i bulk-fasen?"

Og jeg forventer som sådan ikke et specifikt svar.. blot en udveksling af erfaringer.

Du har fået dit svar, som både er specifikt og korrekt..

Stenalt skrev:Det er kalorieoverskuddet, der afgår om du tager på, ikke tidspunktet du indtager din kost.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

JEg tager lige tråden op igen.. oprindeligt spurgte jeg ind til om det var dumt/ok at spise meget sent på aftenen. Jeg fik nogle fine svar.

Jeg er nok i hvad man kan betegne som bulk.. Jeg æder RIGELIGT! Jeg fører ingen kostplan, men vægten øges kontinuerligt.

Nu er et nyt spørgsmål dukket frem? Under bulk.. hvad skal man sigte efter at stige i vægt om ugen? Og er der overhovedet en rettesnor for det?

Gå efter at tage 3-500 gram på om ugen, hvilket ca. svarer til et kcal overskud på 3-500. Det er det generelle pejlemærke :)
Proud member of Team Fat Ups.
Brugeravatar

Reputation point: 68

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00

CaliWali skrev:Gå efter at tage 3-500 gram på om ugen, hvilket ca. svarer til et kcal overskud på 3-500. Det er det generelle pejlemærke :)

thanks.. det er rart at have noget at gå efter når jeg bare tønder sødmælk, havregryn, æg, og andet lækkert i fjæset, uden at holde nogen form for styr på kcal.

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster