Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1083
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Bulk vs. muskelmasse

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej alle,

Jeg har gennem længere tid, interessant fulgt med fra sidelinien på flere tråde der har været diskuteret herinde og er løbende blevet klogere. Jeg føler dog stadig jeg mangler et par svar på nogle konkrete ting jeg har lige nu.

Lidt historie:
Jeg er 25 år, 188 cm høj og vejer 83 kg. Jeg vil vurdere mig selv som rimelig fit.
Jeg spiller fodbold og styrketræner cirka 3 gange om ugen - mest markering.
Selvom musklerne naturligvis vokser en lille smule for hver træning, vil jeg forsøge at ændre min træning så den er mere fokuseret på at få mine muskler til at vokse. Dog uden at stige voldsomt i fedtprocent. Derfor min artikel - jeg vil på baggrund af jeres råd finde den mest optimale måde at gribe det an på. Jeg er ikke utålmodig for jeg er godt klar over at for at få ønskekroppen, kræver det at man går hårdt til værks over en lang periode.

Min kost:
Her kan der forekomme et lille "problem". Jeg indtager kun 12-1300 kcal om dagen. Jeg synes det er rigeligt da jeg på ingen måde sulter mig eller lignende. Jeg er meget sund hvilket betyder at jeg f.eks. ikke spiser slik men derimod SOM UDGANGSPUNKT kun indtager ting som: rugbrød, havregryn, kød, grøntsager, kartofler, salat, frugt. Dertil kommer kosttilskudene som f.eks. proteinshakes.
På trods af lavt kalorieindtag, når jeg op og få cirka 150 gram protein hver dag, som jeg har læst mig til før skulle være den foretrukne mængde for min vægtklasse.

Min plan:
Vil som nævnt gerne vokse yderligere over en periode, uden at det bliver vulgært.
Min foreløbige plan er at køre en kreatinkur med dertilhørende loadingperiode på en uge(dette har jeg læst om herinde bl.a.).

Mit spørgsmål:
- Med hensyn til kcal-indtag, SKAL jeg så op og have cirka 3000 kcal(kcal-overskud) for at vokse, eller er det vigtigere at jeg bare modtager rette mængde proteiner?
- Hvor lavt skal jeg prioritere kredsløbstræningen i kommende periode? Jeg har læst mig lidt til at man eksempelvis ikke må brænde for mange kalorier af på løbebåndet hvis man har ambitioner om at vokse tilfredsstillende meget.

Jeg håber i har et par gode råd til at hjælpe mig i min konkrete situation.

På forhånd tak :)

_KS

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har aldrig hørt om nogen, med dine stats, der kunne gaine noget som helst på 12-1300 kcal om dagen. :shock:
The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself.
Sir Richard Francis Burton (1821 - 1890)
Brugeravatar

Kostplan: Vis kostplan

Du indtager ikke hverken 12 eller 1300 kcal om dagen, men langt mere.

Genvejen til svar finder du i artikelsektionen. Kig der.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Du skal op over de 300-500 kcal overskud for at få noget gang i maskineriet. Ellers render du jo rundt og cutter hele året uden af tage muskelmasse på. Tværtimod - du mister det
Du skal også have 2gram protein pr kilo kropsvægt. Dvs at du ikke kun skal have 150gram om dagen, men nærmere 170 :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 145.00

Logbog: Vis logbog

Tak for svar.

Jeg tænkte nok at det var problematisk med det lave kcal indtag.
Mit problem er bare at jeg spiser til jeg er mæt og der skal åbenbart ikke meget til.

Hvor meget vil i mene jeg skal ramme i kcal indtag hver dag?
Har i fif til at nå op det det indtag?

Man kan jo altid bare æde alt muligt junk for at booste kcal men det er vel næppe en god løsning? Virker i hvert fald ulogisk i min verden at det skulle være en god ting.

_KS skrev:Tak for svar.

Mit problem er bare at jeg spiser til jeg er mæt og der skal åbenbart ikke meget til.

Man kan jo altid bare æde alt muligt junk for at booste kcal men det er vel næppe en god løsning? Virker i hvert fald ulogisk i min verden at det skulle være en god ting.

Hvad med at læse artiklerne på siden. Ellers vil du kunne stille hundredevis af spg.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

At spise til man er mæt, er nok den største begynderfejl.

I did the same, spildte 1-2 år af mit bodybuilder liv pretty much :)

Tæl dine kalorier! Det er den eneste rigtige måde at komme ordenligt i gang, indtil du får en god fornemmelse af, hvad der faktisk er i forskellige ting.

Vil du det her, eller vil du ikke? ;)
http://www.sebastianpetersen.dk - Min blog om kost, sundhed og træning.
Succes kræver positiv indstilling!

Geografisk sted: Østjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 120.00

Peanut butter og bananer! Du bliver fucking swole :D
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 145.00

_KS skrev:Tak for svar.

.

Spis, spis, spis og nå ja.. spis! det kan være svært i starten og du kommer nok til at få kvalme et par gange. Spis ikke til du er mæt, men til du simpelthen er er ved at brække dig, og så spis mere lige så snart du ikke har brækfornemmelse mere. Det er ikke sjovt, men man får rimeligt hurtigt vennet maven til at spise så meget. Jeg døjer selv lidt med det. Så jeg har købt noget weightgainer som jeg bruger efter træning og på dage hvor jeg virkelig ikke kan klemme nok mad ned, der kommer hurtigt 500-600 kcal ned den vej igennem.

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster