Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 58449 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er sellwat

Vores medlemmer har i alt skrevet 2042291 indlæg i 98365 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 454
Medlemmer: 6
Skjulte: 0
Gæster: 448

Følg bodybuilding.dk på

Bulke eller cutte?

Udskriv emne


Upload et billede af dig selv og få andres kommentarer

Tilbage til Personbilleder





Er lidt splittet omkring min vægt. På den ene side ved jeg godt jeg ikke har nok muskelmasse til at cutte, men på den anden side er min fedtprocent også i den høje ende. Lige pt prøver jeg at cutte, men ved ikke om jeg skal fortsætte. Er 190 cm og vejer 82.7 kg - Hvad burde jeg gøre herfra?

Billede

Billede
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 12. sep 2011, 10:26
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Så afgjort bulk.
Brugeravatar
 
Reputation point: 420
 
Indlæg: 4305
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Der er godt nok sket noget siden styrkeløfterne dominerede forummet.

Det der er i min optik på ingen måde en fedtprocent i den høje ende. Træn og spise, men lad være med at forcere det.
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 170
Tilmeldt: 21. aug 2006, 17:21
Geografisk sted: København
 
Træner her: AK Thor
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvad er dit mål? At ligne en skinny bitch eller græsk gud?
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 124
Tilmeldt: 5. mar 2020, 13:07
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvordan kan du være i tvivl?
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 17. jul 2011, 23:27
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Den samme vægt du havde tilbage i 2013.

Du er en pæn mand, men hvis du bruger betragtelig tid på at træne og planlægning, så synes jeg resultatet er for magert. I min verden burde man kunne ramme et langt bedre resultat gennem intuitiv spisning + hård træning der udfordrer ens smertegrænse uden overhovedet at tænke i bulke/cutte eller strukturede styrketrænings-programmer. Hvis jeg siger bulk kan jeg godt være bange for at du mestendels tillægger dig en masse fedt, hvis der er noget ved træningen der ikke helt hænger sammen. Hvis man skal vælge mellem de to alternativer du stiller op, så klart bulk!

Mere muskelmasse for at øge din definition, men jeg ville ikke køre det vilde bulk.
 
Reputation point: 95
 
Indlæg: 1116
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Franz Biberkopf skrev:Den samme vægt du havde tilbage i 2013.

Du er en pæn mand, men hvis du bruger betragtelig tid på at træne og planlægning, så synes jeg resultatet er for magert. I min verden burde man kunne ramme et langt bedre resultat gennem intuitiv spisning + hård træning der udfordrer ens smertegrænse uden overhovedet at tænke i bulke/cutte eller strukturede styrketrænings-programmer. Hvis jeg siger bulk kan jeg godt være bange for at du mestendels tillægger dig en masse fedt, hvis der er noget ved træningen der ikke helt hænger sammen. Hvis man skal vælge mellem de to alternativer du stiller op, så klart bulk!

Mere muskelmasse for at øge din definition, men jeg ville ikke køre det vilde bulk.



Jeg har faktisk forsøgt mig med decideret bulk et par gange, men synes bare det er endt i for høj fedtprocent, hvor jeg derefter er blevet nødt til at tabe mig igen. Så ja, jeg burde have været meget længere end jeg er idag. Så det du foreslår er, at jeg spiser efter min appetit med hovedfokus på hård træning?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 12. sep 2011, 10:26
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Steinberger skrev:Hvad er dit mål? At ligne en skinny bitch eller græsk gud?


Så ville jeg nok foretrække sidstnævnte :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 12. sep 2011, 10:26
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ville det give mening, hvis jeg forsøgte mig med recomp, hvor jeg ligger omkring mit ligevægtsindtag på 2800 kcal dagligt? Eller er det spild af tid?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 12. sep 2011, 10:26
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Fedtprocent er ikke i den høje ende. Smid noget kød på. Der skal en del mere på for at ligne en græsk statue. 190cm og knap 83 kg lyder spinkelt.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2049
 
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Din fedtprocent er på ingen måde i den høje ende imo.

Jeg ville hverken "bulke" (jeg bliver nok aldrig så gode venner med det ord) eller "cutte". Jeg ville tilgengæld ligge mig i et solidt kalorieoverskud (en kropsvægtsstigning på 250-500g om ugen er et godt sted for de fleste), som bidrager til at jeg kan træne progressivt og restituere ordentligt imellem mine sessioner, hvilket gerne skulle smide noget god muskelmasse på rammen.
0 RiR
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 105
Tilmeldt: 15. aug 2013, 18:16
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det kræver inflamation at bygge muskler, måske fordi kroppen sådan tror der er sundhedstrussel og vil skabe mere at stå imod med, bygge stærkere krop, muskler.

Er det derfor bulke giver mening? Man bliver inflatorisk at tage på i vægt og være overvægtig, som kan gavne masseøgelse, snarer end det blot er ekstra kalorierer der kan skabes muskler af, der er årsagen til muskeløgelse?

Hvis man er meget inflamatorisk på andre måder, virker dette så også? D aspartic acid, Arachidonic Acid etc. tyder på det.

Men hvis man bliver inflamatorisk via for lidt søvn, men ikke udtrykker dette, hvis man kan fokusere på ikke at være lidende under dette el. kan dette måske gøre det samme?

SIdst jeg tog den der video kommenterede nogen på hvor blå og runken jeg så ud, men da sov jeg også under 4 timer pr. nat. og synes selv jeg havde ok gains efter 1 års træning efter 20 år pause.
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 1199
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:Det kræver inflamation at bygge muskler, måske fordi kroppen sådan tror der er sundhedstrussel og vil skabe mere at stå imod med, bygge stærkere krop, muskler.

Er det derfor bulke giver mening? Man bliver inflatorisk at tage på i vægt og være overvægtig, som kan gavne masseøgelse, snarer end det blot er ekstra kalorierer der kan skabes muskler af, der er årsagen til muskeløgelse?

Hvis man er meget inflamatorisk på andre måder, virker dette så også? D aspartic acid, Arachidonic Acid etc. tyder på det.

Men hvis man bliver inflamatorisk via for lidt søvn, men ikke udtrykker dette, hvis man kan fokusere på ikke at være lidende under dette el. kan dette måske gøre det samme?

SIdst jeg tog den der video kommenterede nogen på hvor blå og runken jeg så ud, men da sov jeg også under 4 timer pr. nat. og synes selv jeg havde ok gains efter 1 års træning efter 20 år pause.


Hvad faen i fænghætten har det med trådstarters spørgsmål at gøre?

Rablende rants, igen og igen og igen..
Brugeravatar
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 589
Tilmeldt: 29. sep 2014, 15:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nettohunden skrev:
Bilsten skrev:Det kræver inflamation at bygge muskler, måske fordi kroppen sådan tror der er sundhedstrussel og vil skabe mere at stå imod med, bygge stærkere krop, muskler.

Er det derfor bulke giver mening? Man bliver inflatorisk at tage på i vægt og være overvægtig, som kan gavne masseøgelse, snarer end det blot er ekstra kalorierer der kan skabes muskler af, der er årsagen til muskeløgelse?

Hvis man er meget inflamatorisk på andre måder, virker dette så også? D aspartic acid, Arachidonic Acid etc. tyder på det.

Men hvis man bliver inflamatorisk via for lidt søvn, men ikke udtrykker dette, hvis man kan fokusere på ikke at være lidende under dette el. kan dette måske gøre det samme?

SIdst jeg tog den der video kommenterede nogen på hvor blå og runken jeg så ud, men da sov jeg også under 4 timer pr. nat. og synes selv jeg havde ok gains efter 1 års træning efter 20 år pause.


Hvad faen i fænghætten har det med trådstarters spørgsmål at gøre?

ALT!

Rablende rants, igen og igen og igen..

manden ønsker at gaine muskler og mener er for fed pt. så han er i tvivl om cut el. bulk. Med det jeg beskriver kan man begge dele, hvis rigtigt, og min video er lavet hvor jeg tog en del muskler på og samtidig smed meget fedt. regain s el,. musclememory, men alligevel er det ofte vist at nogle gainer muskler mens smider fedt, det med man skal være i kcal overskud kan jo også ske ved, at hvis man taber et kilo fedt a 9000 kcal. el whatever og gainer et kilo msukler der kun er vel....1400 kcal ca. værd energimæssigt, så kan man jo stadig tabe fedt, gaine muskler og være i kcal overskud nok til at gaine muskler, hvis det gain som skal ske sker fra den mængde energi der er el. kommer fra fedtet man hakker af.
Dette kan måske forklare noget om hvordan at gaine muskler mens smide fedt, og man kan jo sagtens faste inden træning og æde nok bagefefter for ikke at have kcal for højt og alligevel få all e næringsstoffer essentielle for gains.
Man har så tilsyneladende brug for inflamation til at provokere muskelvækst, se MD med weills el whatever , ham der der interviewes af Ron og ikke er bb.er. det er om den fedsyre jeg ovenfor linkede til var måske vigtig.
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 1199
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:manden ønsker at gaine muskler og mener er for fed pt. så han er i tvivl om cut el. bulk. Med det jeg beskriver kan man begge dele, hvis rigtigt, og min video er lavet hvor jeg tog en del muskler på og samtidig smed meget fedt. regain s el,. musclememory, men alligevel er det ofte vist at nogle gainer muskler mens smider fedt, det med man skal være i kcal overskud kan jo også ske ved, at hvis man taber et kilo fedt a 9000 kcal. el whatever og gainer et kilo msukler der kun er vel....1400 kcal ca. værd energimæssigt, så kan man jo stadig tabe fedt, gaine muskler og være i kcal overskud nok til at gaine muskler, hvis det gain som skal ske sker fra den mængde energi der er el. kommer fra fedtet man hakker af.
Dette kan måske forklare noget om hvordan at gaine muskler mens smide fedt, og man kan jo sagtens faste inden træning og æde nok bagefefter for ikke at have kcal for højt og alligevel få all e næringsstoffer essentielle for gains.
Man har så tilsyneladende brug for inflamation til at provokere muskelvækst, se MD med weills el whatever , ham der der interviewes af Ron og ikke er bb.er. det er om den fedsyre jeg ovenfor linkede til var måske vigtig.


En jeg kender der hedder Bjarne, har betændelse i skinnebenet :wtf:
Brugeravatar
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 589
Tilmeldt: 29. sep 2014, 15:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nettohunden skrev:
Bilsten skrev:manden ønsker at gaine muskler og mener er for fed pt. så han er i tvivl om cut el. bulk. Med det jeg beskriver kan man begge dele, hvis rigtigt, og min video er lavet hvor jeg tog en del muskler på og samtidig smed meget fedt. regain s el,. musclememory, men alligevel er det ofte vist at nogle gainer muskler mens smider fedt, det med man skal være i kcal overskud kan jo også ske ved, at hvis man taber et kilo fedt a 9000 kcal. el whatever og gainer et kilo msukler der kun er vel....1400 kcal ca. værd energimæssigt, så kan man jo stadig tabe fedt, gaine muskler og være i kcal overskud nok til at gaine muskler, hvis det gain som skal ske sker fra den mængde energi der er el. kommer fra fedtet man hakker af.
Dette kan måske forklare noget om hvordan at gaine muskler mens smide fedt, og man kan jo sagtens faste inden træning og æde nok bagefefter for ikke at have kcal for højt og alligevel få all e næringsstoffer essentielle for gains.
Man har så tilsyneladende brug for inflamation til at provokere muskelvækst, se MD med weills el whatever , ham der der interviewes af Ron og ikke er bb.er. det er om den fedsyre jeg ovenfor linkede til var måske vigtig.


En jeg kender der hedder Bjarne, har betændelse i skinnebenet :wtf:

ak ja, vi har alle været unge, tillidsfulde overfor eget ego engang... Da jeg var 10 - 15 år yngre var jeg lige gået igang med fordybelse i hvorfor, hvordan osv. vi får skader.... Dengang var jeg sgu grøn,nu er jeg nok mere lagret grønhed, og måske lidt muggen i det. Tog jeg fejl tidl,? Sikkert, muligvis en del, men håber da jeg har tilkendegivet isåfald, at jeg ikke var sikker på min tilgang var korrekt og holdt hele vejen.
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 1199
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nettohunden skrev:
Bilsten skrev:manden ønsker at gaine muskler og mener er for fed pt. så han er i tvivl om cut el. bulk. Med det jeg beskriver kan man begge dele, hvis rigtigt, og min video er lavet hvor jeg tog en del muskler på og samtidig smed meget fedt. regain s el,. musclememory, men alligevel er det ofte vist at nogle gainer muskler mens smider fedt, det med man skal være i kcal overskud kan jo også ske ved, at hvis man taber et kilo fedt a 9000 kcal. el whatever og gainer et kilo msukler der kun er vel....1400 kcal ca. værd energimæssigt, så kan man jo stadig tabe fedt, gaine muskler og være i kcal overskud nok til at gaine muskler, hvis det gain som skal ske sker fra den mængde energi der er el. kommer fra fedtet man hakker af.
Dette kan måske forklare noget om hvordan at gaine muskler mens smide fedt, og man kan jo sagtens faste inden træning og æde nok bagefefter for ikke at have kcal for højt og alligevel få all e næringsstoffer essentielle for gains.
Man har så tilsyneladende brug for inflamation til at provokere muskelvækst, se MD med weills el whatever , ham der der interviewes af Ron og ikke er bb.er. det er om den fedsyre jeg ovenfor linkede til var måske vigtig.


En jeg kender der hedder Bjarne, har betændelse i skinnebenet :wtf:

Ham der Bjarne, han kan sgu få elektrochock på psyc. så!
Sådan kan han lave video med hvordan han reageer når behandlingen foregår, altså ved at se videoen af hans ben og fødders ageren bagefter. Dette kan han så bruge til at korrigere fodstilling via tibialiserne bla. Han kan evt. tegne disse op med grøn tush på huden, så han kan se dem på videoen i aktion .
dernæst kan han praktisere bevidsthed med selvet.
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 1199
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Personbilleder




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster