Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1267
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1264

Følg bodybuilding.dk på

bulking - cutting

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

hey gutter..
Jeg er en knægt på 16 år, er 182 høj og vejer 62 kg..
Jeg er lige begyndt at omlægge min kost så den er sund (:
har tænkt mig at ligge i kalorieoverskud til jeg vejer 90-95 kg
men hvis jeg kommer til at veje det, så kommer der også en del flæsk på koteletterne..
spørgsmålet er: hvis jeg stiger måske 40-60 kg i bænkpræs, kan jeg så bevare
det når jeg begynder på at skrælle fedtet af?

- og lad være med at skrive, at jeg skal læse artiklerne, jeg har læst dem alle sammen men kan sgu bare ikke lige finde noget om det her.. (eller også har jeg glemt det )

mange tak (:
Sidst rettet af underdog 21. nov 2009, 14:57, rettet i alt 2 gange.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

underdog skrev:spørgsmålet er: hvis jeg stiger måske 40-60 kg i bænkpræs, kan jeg så bevare
det når jeg begynder på at skralle fedtet af?

generelt nej, hvor meget styrke du taber er meget afhængig af cuttets omfang, periode og en masse andre ting du ikke er herre over.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Logbog: Vis logbog

vil nok cutte til 85 kg

Du kunne evt bulke over en 2-3 gange, så slipper du for at der kommer for meget flæsk på. Også vil du ikke opleve et så stort tab når du cutter, som hvist du cuttede det hele på een gang.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan

hvad er 2-3 gange?
træningspas?
uger?
dage?

underdog skrev:vil nok cutte til 85 kg

så må jeg nok skuffe dig, hvis din plan er at bulke til 90-95 kg fra 62 i en omgang, vil din fedtprocent alt andet lige stige meget eksplosivt, og så batter det simpelthen ikke noget at smide 5-10 kg igen.

som illisher siger, foretag dit bulk over flere bulk/cut cyklusser, så vil du desuden også gaine mere lean.
Brugeravatar

hvor kan jeg finde bulk/cut cykluser?
har ikke nok erfaring til at lave et selv..
i hvert fald ikke uden inspiration fra et par sammenstrikkede cykluser

Det handler blot om at istedet for du gør det over en cyklus, så gør du det over flere.

En cyklus ville være at du gjorde det over 1 år med ren bulk også cuttede bagefter. Det som folk anbefaler er at du bulker 2-4 måneder, cutter 2-3 måneder, bulker 2-4 måneder, cutter 2-3 måneder osv..
Tobias Wernblad
Venlighed er et sprog som den døve kan høre og den blinde kan se
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (4)

ahh understood^^

et lidt dumt spørgsmål: jeg kan godt lide at løbe må jeg gøre det under bulking?

Ingen spørgsmål er dumme :)

Det kan du sagtens gøre, så skal du bare huske at spise tilsvarende flere kalorier.
Tobias Wernblad
Brugeravatar

hjælper det ikke også med at forbrænde fedtet?
eller vil det gå lige op?
altså om jeg løber og indtager flere kalorier, eller om jeg bare træner med almindeligt kalorieoverskud?

underdog skrev:hjælper det ikke også med at forbrænde fedtet?
altså om jeg løber og indtager flere kalorier, eller om jeg bare træner med almindeligt kalorieoverskud?

Læs dette grundigt.
http://www.tmuscle.com/free_online_arti ... flux_redux

underdog skrev:hjælper det ikke også med at forbrænde fedtet?

Den burde du selv kunne svare på ud fra de artikler du har læst ;D Hvis du bulker, så kan du ikke forbrænde fedt og få et slankere look. Læs evt cut til sommer, engang til hvis ikke du har læst den, den er rigtig god.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Hvis jeg var dig ville jeg bare cutte vinteren over, nu her nok op til sommer på en 75 kg. og så juni-juli-august lade den stå på 75 kg, og så bulke op på 85-90 kg. så kan du cutte dig ned på 80 kg og forstætte hele tiden.
Du skal nok regne med at hvis du starter med 62 kg. og vil tage omkring 30 kg. på det er altså ½ af hvad du vejer nu her, skal din fedt procent nok, gå fra lad os sige 12 til 20 eller derover.
Brugeravatar

Geografisk sted: Sæd

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Dødløft: 125.00

Bum bum, nu skriver jeg muligvis noget dumt.

Først: Jeg synes naturligvis det er positivt når folk er bevidste om deres kost. Hvis bare alle var det, ville vi allesammen være bedre stillet.

Men: Der er en påfaldende overrepræsentation af profiler med tocifrede maxløft og fødselsår i starten af 1990'erne, både blandt dem der spørger om cut og bulk og blandt dem der rådgiver om det.

Jeg synes det kommer til at virke sådan lidt absurd når én der aldrig har prøvet at cutte og formentlig aldrig kommer til det, rådgiver en anden, som heller aldrig har prøvet det og reelt heller aldrig kommer til det.

Det jeg vil frem til, er nok at drenge med vaskebræt og tynde arme, efter min mening, burde spise og træne lidt mere, i stedet for at haste hjem foran computeren for at fortælle andre hvordan man hurtigst muligt tager 20 kg muskler på.
Ohh, it's the deep burn. Oh, it's so deep. Oh, I can barely lift my right arm 'cause I did so many. I don't know if you heard me counting. I did over a thousand.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

alfross skrev:Men: Der er en påfaldende overrepræsentation af profiler med tocifrede maxløft og fødselsår i starten af 1990'erne, både blandt dem der spørger om cut og bulk og blandt dem der rådgiver om det.

Jeg synes det kommer til at virke sådan lidt absurd når én der aldrig har prøvet at cutte og formentlig aldrig kommer til det, rådgiver en anden, som heller aldrig har prøvet det og reelt heller aldrig kommer til det.

Det jeg vil frem til, er nok at drenge med vaskebræt og tynde arme, efter min mening, burde spise og træne lidt mere, i stedet for at haste hjem foran computeren for at fortælle andre hvordan man hurtigst muligt tager 20 kg muskler på.

som sådan giver jeg dig ret, men du skriver i en enorm nedladende tone, og iøvrigt groft generaliserende. Desuden er alternativet slet ingen svar da der herinde er en klar overrepræsentation af små tynde unge drenge, inkl. mig selv :mrgreen:
Brugeravatar

alfross skrev:Bum bum, nu skriver jeg muligvis noget dumt.

Først: Jeg synes naturligvis det er positivt når folk er bevidste om deres kost. Hvis bare alle var det, ville vi allesammen være bedre stillet.

Men: Der er en påfaldende overrepræsentation af profiler med tocifrede maxløft og fødselsår i starten af 1990'erne, både blandt dem der spørger om cut og bulk og blandt dem der rådgiver om det.

Nu er jeg selv fra først i 90'erne, men jeg vil give dig helt ret. Netop derfor rådgiver jeg helst heller ikke om kost - jeg ved meget lidt om det.

Jeg vil dog give dig, topicstarter det råd at tage det i små skridt. Før du vejer 90 skal du veje 80, og før du vejer 80 skal du veje 70, nu vejer du kun 62. Ro på, små skridt, det skal nok komme, men at planlægge 30kg forud er ikke smart.
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Alfross skrev:Bum bum, nu skriver jeg muligvis noget dumt.

Nu ved jeg ikke om dit indlæg var ment mod mig, men jeg føler mig ramt af det du skriver og derfor koommenterer jeg på det.

Jeg synes du skal lade være med at udtale dig om andres træningserfaring som du ikke har det fjerneste begreb om. Jeg selv og andre jævnaldrende venner HAR bulket over 10 kilo og ja, vi har sgu prøvet at cutte bagefter det også. Jeg har en baggrund som overvægtig og ved derfor godt hvad der skal til for at tabe 10 kilo foreksempel som jeg selv har prøvet at smide.

Jeg gider sgu ikke have den siddende på mig, og du kan ikke skære alle 16-17 årige over i en kam, jeg tager sgu tungere løft end de fleste voksne i mit center og derfor synes jeg ikke at din udmelding helt holder :)

Jeg synes du skal lade være med at skyde efter nogen når du ikke har særlig meget hos dig selv. Alene hvad jeg kan skimme i din logbog har du ikke engang trænet seriøst i et år, og lad dog være at kommentere "andres tocifrede maxløft" når din egen bænkpres selv ligger under 100.

Og hey, vi har sgu alle hver vores måde at træne på. Nogen kan faktisk finde ud af at bulke og cutte efter alle kunstens regler selvom man er under 18. Mens andre kører lean bulk og tager den stille og roligt. Også er der de personer (inkl dig selv kan jeg lure fra din log) som f.eks følger et "look like Tyler Dyrden" træningsprogramog hey, der skal jo være plads til alle tingene. Jeg går heller ikke ind og gør nar af dit sjove påfund :wink:

Det fint nok du vil virke erfaren og gammelklog, men så skal du have noget belæg for at sige hvad du siger, og derfor finder jeg dit indlæg dumt.

Det handler ikke om vi skal til at have en diskussion om hvem der har ret, jeg gider ikke bruge mere skrivetid på det, men synes ikke du er en af de personer der selv har hverken erfaringen eller formen til at sidde og skrive sådan dér.
Tobias Wernblad
Brugeravatar

Jeg beklager hvis mit indlæg har stødt nogen. Det var ikke møntet specielt på dig Twernblad, overhovedet ikke. Dem jeg sigter efter med ovenstående, er jo ikke dem, der har brugt teenageårene på, "at bulke og cutte efter alle kunstens regler", hvis jeg må citere. Dem er der bare heller ikke så mange af. Der er desuden 50 tråde af den her slags, så det var helt tilfældigt at indlægget faldt her. Og med hensyn til en eventuel nedladende tone, så var det ikke min mening. Eller jo lidt, men det kun fordi det er sjovere at skrive på den måde, ikke fordi jeg ser ned på nogen. Og det mener jeg.

Indlægget var som sådan heller ikke en generel kritik af dem der svarer. Jeg synes jo det er fint at trådstarter ligesom alle andre får svar på sine spørgsmål. Andet ville være idiotisk. Det var mere en kommentar, hvis jeg må kalde det det, om at folk ind i mellem - i mine øjne - får levet sig lidt vel rigeligt ind i BB-universet, uden at de har kroppen eller erfaringen til det.

My point being, for langt de fleste af dem der spørger OG svarer, er cut/bulk-cyklusser kun noget de har læst om her på siden og har tænkt sig at prøve i fremtiden. Og det synes jeg fortjener at blive bemærket :wink:

Med hensyn til maxløft og erfaring, så kan jeg ganske rigtigt ikke prale af nogen af delene, men det synes jeg nu heller ikke er nødvendigt for at komme med kritik af andre. Det er jo præcis den holdning, jeg lægger for dagen i det her og det foregående indlæg, som har afholdt mig selv fra at fortælle andre, hvordan de skal spise for at vokse sig store.

I øvrigt, så lader det til, at du kun har læst forsiden af min log. Det skinner selvfølgelig ikke tydeligt i gennem der, men så kan jeg skrive det her: Loggen er gennemgående holdt i en let ironisk tone, så du skal ikke tage det hele for gode varer :)

Vi ses, hej hej.
Ohh, it's the deep burn. Oh, it's so deep. Oh, I can barely lift my right arm 'cause I did so many. I don't know if you heard me counting. I did over a thousand.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Kanon :) sålænge vi er enige.
Tobias Wernblad