Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 955
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 952

Følg bodybuilding.dk på

Burde jeg springe fra øvelse til øvelse eller gøre den først

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej :)

Jeg er startet i fitness. Jeg køre et 2-split program hvor jeg hver mandag og fredag kører biceps-ryg-ben, og hver tirsdag og torsdag er det bryst-mave-skulder-triceps.

Mit spørgsmål er: Burde jeg træne en øvelse fuldt ud hver gang jeg begynder? Altså fx hvis jeg træner squat eller bænkpres, skal jeg så gøre den færdig når jeg er ved den, eller kan jeg sagten træne lidt squat, så gå over til curl, og sådan lidt forskelligt, og så bare vænne tilbage til det andet igen lidt senere, sådan at jeg kører det lidt over hele træningen?

Vil helst have det svar der giver bedst resultat. :)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Marc123 skrev:Hej :)

Jeg er startet i fitness. Jeg køre et 2-split program hvor jeg hver mandag og fredag kører biceps-ryg-ben, og hver tirsdag og torsdag er det bryst-mave-skulder-triceps.

Mit spørgsmål er: Burde jeg træne en øvelse fuldt ud hver gang jeg begynder? Altså fx hvis jeg træner squat eller bænkpres, skal jeg så gøre den færdig når jeg er ved den, eller kan jeg sagten træne lidt squat, så gå over til curl, og sådan lidt forskelligt, og så bare vænne tilbage til det andet igen lidt senere, sådan at jeg kører det lidt over hele træningen?

Vil helst have det svar der giver bedst resultat. :)

Træn hver øvelse færdig.. Det er vel en smagssag, men eftersom det handler om at stresse musklen, opnår du nok knap så gode resultater hvis der kommer lang pause mellem dine sets, pga. en anden øvelse der skal køre imellem. Men igen - hvis du synes det virker for dig, så gør det da :P
Det kan godt være jeg har små arme, men de er fandme også slappe.

Geografisk sted: Nordjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

hvorfor skifter du ikke mellem push og pull dagene i stedet for at træne 2x push i træk og 2x pull i træk. det er at foretrække... og så husk at træne dit bryst før dine skuldre før dine triceps og træn dine ben før din ryg før dine biceps.. biceps og triceps skal bruges til de andre muskler undtagen ben så hvis du kører dem først så kan du ikke løfte nær så meget i de andre øvelser... post dit program så kan du evt. få at vide hvilke øvelser du skal køre først hvis du gør det forkert :)
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Vis logbog

Jeg har ikke rigtigt noget træningsprogram. Har ikke en seddel jeg følger nede i fitness.. Tager bare lidt af hvert når jeg er dernede. :)

Styrkeliste

/flyttet
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00

MadzP92 hvad mener du med: hvorfor skifter du ikke mellem push og pull dagene i stedet for at træne 2x push i træk og 2x pull i træk. det er at foretrække..

Styrkeliste

Marc123 skrev:MadzP92 hvad mener du med: hvorfor skifter du ikke mellem push og pull dagene i stedet for at træne 2x push i træk og 2x pull i træk. det er at foretrække..

mandag: biceps-ryg-ben
tirsdag:bryst-skulder-triceps
onsdag: fri
torsdag: bryst-skulder-triceps
fredag: biceps-ryg-ben
lørdag: fri
søndag: fri.

det jeg mener er hvorfor du har sat det sådan op?. du vil få mere restituering hvis du ændre torsdag og fredags træningen så du skifter mellem push og pull dagen?.

Marc123 skrev:Jeg har ikke rigtigt noget træningsprogram. Har ikke en seddel jeg følger nede i fitness.. Tager bare lidt af hvert når jeg er dernede.

du skal træne et fast træningsprogram og forsøge at øge vægten i disse øvelser i mindst 1 måned før du skifter. hvis du hele tiden bare tager tilfældige øvelser på forskellige tidspunkter får du ikke helt lige så meget ud af det, fordi du konstant chokerer musklerne med nye bevægelser tror jeg. og du vil ikke øge vægten eller holde styr på hvor stærkere du bliver eller noget... jeg tror du skal læse lidt om træning, evt. start med den sticky der er i begynder filen
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Min fejl. Jeg træner biceps det der mandag og torsdag, og bryst og det der tirsdag og fredag. Skrev forkert madz ;)

Styrkeliste

Du kan sagtens lave superset som man kalder det, ved at blande 2 øvelser.
Jeg køre fx. bent over rows og standing shoulder press lige efter hinanden uden at holde pause, for derefter at holde pause når begge øvelser er afsluttet. På den måde kan du godt slå to fluer med et smæk. Dog ville jeg nok være lidt varsom med at blande squat og bænkpres sammen da det er to meget krævende øvelser. Prøv evt. en flereledsøvelse sammen med en isolationsøvelse. Fx pulldowns og curl.

og jeg mener her skal du lave kun et sæt af hver øvelse og så pause....derefter starter du forfra så du kommer op på det ønsket antal sæt.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster