Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1053
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1050

Følg bodybuilding.dk på

Cardio under dekonditionering

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle...

Jeg skal snart have en uge med dekonditionering og vil i den forbindelse høre om det er ok at lave noget cardio i den uge? Eller skal man ligge helt stille i den uge?

Mvh.
Martin

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

jeg tror jeg lavede cardio 2-3 gange i min sidste dekon-uge, kunne sgu ikke bare sidde derhjemme og glo i en hel uge!
men vil også gerne lige høre et svar fra nogle af de kloge hoveder, ødelægger cardio ens dekon?
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det er lige præcis også sådan jeg har det... Bliver sq lidt smågnaven hvis jeg ikke laver noget :D

Styrkeliste

Cardio ødelægger skam ingenting for dekonnen, bare i husker at spise nok. :) Dekonnen bliver jo brugt til at "afvænne" kroppen fra at træne med vægte, og det bliver den jo selvom i løber/cykler/svømmer eller hvad i nu laver :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

jamen vil det være dumt at ligge i kcal underskud og forsøge at tabe sig lidt under dekon? selvom det ikke er meget fedt man kan smide på en uge, men det er vel bedre end ingenting. og man skal jo ikke spise ligeså meget som man plejer under alle omstændigheder, for så bliver man vel bare endnu federe :)
Brugeravatar

Styrkeliste

TheNextArnold skrev:jamen vil det være dumt at ligge i kcal underskud og forsøge at tabe sig lidt under dekon? selvom det ikke er meget fedt man kan smide på en uge, men det er vel bedre end ingenting. og man skal jo ikke spise ligeså meget som man plejer under alle omstændigheder, for så bliver man vel bare endnu federe :)

Man kan jo godt spise lid mindre idet man ikke bruger så meget energi på træning, medmindre man dyrker cardio. Problemet er bare at kroppen ikke vil se det som "nødvendigt" at bevare ligeså meget muskelmasse når man jo ikke træner. Så jeg ville ikke satse på at tabe mig under dekonnen :)
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Friche skrev:
TheNextArnold skrev:jamen vil det være dumt at ligge i kcal underskud og forsøge at tabe sig lidt under dekon? selvom det ikke er meget fedt man kan smide på en uge, men det er vel bedre end ingenting. og man skal jo ikke spise ligeså meget som man plejer under alle omstændigheder, for så bliver man vel bare endnu federe :)

Man kan jo godt spise lid mindre idet man ikke bruger så meget energi på træning, medmindre man dyrker cardio. Problemet er bare at kroppen ikke vil se det som "nødvendigt" at bevare ligeså meget muskelmasse når man jo ikke træner. Så jeg ville ikke satse på at tabe mig under dekonnen :)

så hvis jeg f.eks vil tabe mig lidt når jeg er færdig med hst, vil du så abefale at tage en dekon uge først uden at lave særlig meget, og så ugen efter begynde at træne fullbody 2-3 gange om ugen igen og ellers bare masser af cardio? :)
Brugeravatar

Styrkeliste

TheNextArnold skrev:så hvis jeg f.eks vil tabe mig lidt når jeg er færdig med hst, vil du så abefale at tage en dekon uge først uden at lave særlig meget, og så ugen efter begynde at træne fullbody 2-3 gange om ugen igen og ellers bare masser af cardio? :)

Ja. Eller ikke nødvendigvis cardio, men bare kalorieunderskud. :)
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Jamen så fik vi det på det rene.
Tak for svar :) og fortsat god søndag

Styrkeliste

hm ja okay. og lige en sidste ting :D (ja undskyld hvis jeg kaprer træden lidt, men har prøvet at oprette en debat om det, men fik ingen konkrete svar)

rundtomkring på denne side læser jeg konstant at folk er åh så bange for at tabe muskelmasse når de cutter, men vil dette ikke kun ske hvis man er kommet langt nok ned i fedtprocent? kroppen vil vel først og fremmest forbrænde fedt?
jeg tror min fedtprocent ligger på omkring 16-18, så hvis jeg vil tabe mig, kan jeg så ikke ligge i større underskud en 500 kcal, og smide fedt uden at miste muskelmasse?
Brugeravatar

Styrkeliste

TheNextArnold skrev:hm ja okay. og lige en sidste ting :D (ja undskyld hvis jeg kaprer træden lidt, men har prøvet at oprette en debat om det, men fik ingen konkrete svar)

rundtomkring på denne side læser jeg konstant at folk er åh så bange for at tabe muskelmasse når de cutter, men vil dette ikke kun ske hvis man er kommet langt nok ned i fedtprocent? kroppen vil vel først og fremmest forbrænde fedt?
jeg tror min fedtprocent ligger på omkring 16-18, så hvis jeg vil tabe mig, kan jeg så ikke ligge i større underskud en 500 kcal, og smide fedt uden at miste muskelmasse?

Det er jo lidt individuelt hvor meget man kan tillade sig at tabe om ugen uden det går udover muskelmassen, men de 500 gram er en udmærket tommelfingerregel for normale mennesker. Hvis vi snakker svært overvægtige er det selvfølgelig nogle andre betingelser. Så nej, jeg ville ikke øge underskuddet :)
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

jamen hvis man ser på det rent fysiologisk, så lyder det da lidt mærkeligt at kroppen vil nedbryde protein istedet for fedt. der er jo over dobbelt så meget energi i fedt end der er i protein. så ligegyldigt hvor stort et underskud man er i når man har en bf på f.eks 16-18%, vil kroppen så ikke som udgangspunkt kun forbrænde fedt? er det ikke først når der næsten ikke er mere fedt at tage af, at kroppen vil nedbryde muskelmasse? ellers fatter ejg det ikke :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg ville ligge på samme kcal under dekon som normal, så jeg har nogle kcal og superkompensere på.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00

Bay skrev:Jeg ville ligge på samme kcal under dekon som normal, så jeg har nogle kcal og superkompensere på.

så man kan vokse under dekon selvom man ikke træner eller hvad?

men altså; vil kroppen ikke først nedbryde muskelmasse når der næsten ikke er mere fedt at tage af? læs evt mine tidligere indlæg i denne tråd :)
Brugeravatar

Styrkeliste

TheNextArnold skrev:jamen hvis man ser på det rent fysiologisk, så lyder det da lidt mærkeligt at kroppen vil nedbryde protein istedet for fedt. der er jo over dobbelt så meget energi i fedt end der er i protein. så ligegyldigt hvor stort et underskud man er i når man har en bf på f.eks 16-18%, vil kroppen så ikke som udgangspunkt kun forbrænde fedt? er det ikke først når der næsten ikke er mere fedt at tage af, at kroppen vil nedbryde muskelmasse? ellers fatter ejg det ikke :D

prøv at læse artiklen "cut til sommer" den giver nogle konkrete svar på det meste. Men jo højere fedt% du har, jo mere fedtmasse ryger der.
tjek da lige min log :D den bliver tit opdateret med nye billeder, og nye træninger næsten hver dag (: http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.ph ... highlight=
Sidste nye billeder: 14/03-09
Sidste nye video: 27/02-09

Geografisk sted: hundested

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 95.00
- Dødløft: 125.00

TheNextArnold skrev:
Bay skrev:Jeg ville ligge på samme kcal under dekon som normal, så jeg har nogle kcal og superkompensere på.

men altså; vil kroppen ikke først nedbryde muskelmasse når der næsten ikke er mere fedt at tage af? læs evt mine tidligere indlæg i denne tråd :)

Ja :wink:

Altså jo mere fedt man har - jo mere fedt vil man smide og jo mindre muskel vil man smide. Jo længere man kommer ned i fedtprocent - jo mere muskel vil der som regel ryge med.

Men det forudsætter selvfølgelig at man få nok protein.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00

Nej kroppen vil ikke først forbrænde muskelmasse når der ikke er mere fedt tilbage. Det ville ellers være dejligt nemt :lol:

Når man træner efter dual-factor teorien vil man nedbryde mere end man kan restituere sig fra, fra gang til gang, derfor holder man ofte en dekon/deload efter sin træningscyklus for at kunne opbygge alt det man har til gode :)
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Bay skrev:
TheNextArnold skrev:

Ja :wink:

Altså jo mere fedt man har - jo mere fedt vil man smide og jo mindre muskel vil man smide. Jo længere man kommer ned i fedtprocent - jo mere muskel vil der som regel ryge med.

Men det forudsætter selvfølgelig at man få nok protein.

godt, tak for det. det bekræfter nogenlunde min teori :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster