Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69650 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1514
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1512

Følg bodybuilding.dk på

Cheat-day

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej brugere

Jeg har tænkt mig at afholde en cheat-day, én gang om ugen, hvor jeg kan spise noget usundt, men hvor jeg i de andre dage ikke må, men hvor jeg udelukkende spiser sundt. Det som jeg er bange for, er at jeg muligvis mister al de kalorier som jeg har tabt. Jeg tager til fitness 4 gange om ugen, træner kondi- og styrketræning.

Hvad er jeres holdning til det?

På forhånd tak :D

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg er personligt ikke meget for sådan noget, men kender en som kører med cheat dage - endda flere om ugen. Og det virker fint for ham.

Hvis målet er vægttab skal man være påpasselig med ikke at gøre tingene for strikse, så man mister modet og motivationen. Dog skal det heller ikke være sådan, at man ødelægger alt det man har opnået de andre dage. Derfor synes jeg det er risky at rode sig ud i sådan noget, da det let kan tage overhånd.

Flyttet
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan

Jeg synes én gang om ugen lyder af lidt meget. Der findes flere udgaver af cheat dage, her listet efter sundhed:

Spis meget mere end du plejer, men af samme kaliber. Derfor samme sunde mad, bare i større portioner. Denne kan man godt køre oftere.

Spis et usundt måltid, men uden at overspise - ex. en halv pizza - måske en hel hvis du træner den dag.

Overspis dig i usunde ting og ødelæg 1 uges cut. Lev med dårlig samvittighed og vær ked af, den næste uges tid, at du gjorde det og lad vægten straffe dig for det.
<script></script>

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00

Galleri: Vis galleri (1)

Det hedder ikke Cheat-day, det hedder cheat-meal, altså du gør det kun i et måltid
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Bone-14 skrev:Det hedder ikke Cheat-day, det hedder cheat-meal, altså du gør det kun i et måltid

Der er vel ingen der skal være herrer over, hvordan TS vil gøre det. Cheat-day eller cheat-meal
<script></script>

Styrkeliste

Vil varmt anbefale at tage en cheat-day, for det gør at man sidst på ugen har noget at se frem til, hvis man er ved at gå død, når man føler at alt det sunde er ved at blive lidt for "sundt", gjorde det selv hver lørdag da jeg cuttede til DM i bodybuilding her i år, hvor jeg indtog ca. mellem 8.000 og 12.000 kcals altså åd til jeg var ved at brække mig og det var alt usundt som f.eks pizza, slik, kage, burger osv. lige hvad jeg havde lyst til, en cheat-day hjælper også til at sætte forbrændingen op igen, da man narre kroppen til at tro "at nu er man ikke længere på diæt og derfor kan den godt skrue forbrændingen op igen og det virker :D men ved selvfølgelig ikke hvor striks du køre din kostplan :roll:
The day you look yourself in the mirror and say "now i'm the best that i can be" that is the day you stop training!!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 180.00

Personlig er jeg mere til et cheat-meal eller 2 om ugen frem for en helt spise-dag. Maden skal selvfølgelig ikke være junk, men sund, lækker mad. Det kunne være hjemmelavede burgers.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Bay skrev:Personlig er jeg mere til et cheat-meal eller 2 om ugen frem for en helt spise-dag. Maden skal selvfølgelig ikke være junk, men sund, lækker mad. Det kunne være hjemmelavede burgers.

Mmmm :D
Hvis phillimus var en mus, ville jeg forgifte ham med rottegift.

Geografisk sted: århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

BigJ skrev:Vil varmt anbefale at tage en cheat-day, for det gør at man sidst på ugen har noget at se frem til, hvis man er ved at gå død, når man føler at alt det sunde er ved at blive lidt for "sundt", gjorde det selv hver lørdag da jeg cuttede til DM i bodybuilding her i år, hvor jeg indtog ca. mellem 8.000 og 12.000 kcals altså åd til jeg var ved at brække mig og det var alt usundt som f.eks pizza, slik, kage, burger osv. lige hvad jeg havde lyst til, en cheat-day hjælper også til at sætte forbrændingen op igen, da man narre kroppen til at tro "at nu er man ikke længere på diæt og derfor kan den godt skrue forbrændingen op igen og det virker :D men ved selvfølgelig ikke hvor striks du køre din kostplan :roll:

Har du nogen dokumentation for dette? Jeg er ikke i tvivl om at det virkede for dig, det er ikke det jeg siger.
<script></script>

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud