Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1416
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1414

Følg bodybuilding.dk på

Cheat to lose diæten

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Kunne super godt tænke mig og høre fra folk der har erfaringer med denne diæt e.l.

Kort går det ud på at man én dag om ugen kan spise hvad der passer en osv.

Der er en artikel om den her: http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1685372&cr=dietAndNutrition

Umiddelbart lyder det for godt til at være sandt?.

Har set der er en tråd hvor emnet bliver drejet ind på dette, men kunne godt tænke mig en mere fokuseret tråd :).

Er også udemærket klar over at 500kcal under ligevægtsindtaget gør underværker, men derfor kan man jo godt være nysgerrig alligevel :P.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Middelfart

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Listic skrev:Kunne super godt tænke mig og høre fra folk der har erfaringer med denne diæt e.l.

Kort går det ud på at man én dag om ugen kan spise hvad der passer en osv.

Der er en artikel om den her: http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1685372&cr=dietAndNutrition

Umiddelbart lyder det for godt til at være sandt?.

Har set der er en tråd hvor emnet bliver drejet ind på dette, men kunne godt tænke mig en mere fokuseret tråd :).

Er også udemærket klar over at 500kcal under ligevægtsindtaget gør underværker, men derfor kan man jo godt være nysgerrig alligevel :P.

tja.. har lige laest artiklen og jeg tror ikke helt paa det holder... Jeg vil ihvertfald aldrig turde proeve, taenk alle de ekstra timer jeg skal loebe for at forbraende en snyde dag hvis nu det ikke virker paa mig.. Uha, nej tak... bare tanken er nok..
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Det skulle virke og være godt, da kroppen så sætter forbrændingen op og man så taber sig ekstra de efterfølgende dage.. Jeg synes dog bare det er svært at holde sig til den ene snyde dag, det er gået galt for mig alle gangene, da den snydedag let blir til snyde weekend, fordi man så næste dag har slik osv. til overs.. hehe.. meeen nu har jeg i det hele taget bare svært ved at holde en kur..
Du kan jo altid prøve, tror nu der er grænser for hvor "galt" det kan gå..

Træner her: Hadsten Motionsforening

Snyde-dage i en diet med jævne mellemrum har lang tid eksisteret og bruges ofte til netop at skrue på forbrændingen da kroppen ellers godt kan justere til en vis grad således at effekten af cut godt kan udeblive. Normalt vil dette oftest ske i henhold til lav fedtprocent. Om dette praktisk virker skal jeg ikke kunne sige da jeg personligt ikke benytter mig deraf. Kan huske ChampOne benytter dette i henhold til sine dieter så kig lidt i hans log eller skriv til ham om han ik' kan give sine erfaringer heromkring til udtryk i denne tråd..

Tror dog ikke du skal gøre det til en "STOR" snydedag med alt der dertilhører. Det ville jeg i alt fald ikke hvis jeg var under streng diet..
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (10)

Jeg har selv de sidste 9 uger kørt på en diæt, hvor jeg må spise og drikke hvad jeg har lyst til fredah og lørdag og ellers har overholdt diæten de andre dage. Kilomæssigt har jeg ikke tab så meget, kun 3 kg, men til gengæld har jeg kun tabt fedt og ikke muskler og det lykkedes mig at komme tæt på den berømte sixpack, så jeg er helt tilfreds. Desuden er det nemmere at overholde en diæt, når man kan tillade sig selv lidt godt indimellem.

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: FitnessDK Svendborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 45.00
- Squat: 67.50
- Dødløft: 50.00

Galleri: Vis galleri (30)

Når de skriver snydedag,
tror jeg ikke i skal gå ud fra at i kan det is,
slik osv. som i kunne tænke jer, men at måltiderne kan blive lavet lidt om.

F.eks. i stedet for salat osv. til aftensmad,
kan du få lasagne.
Brugeravatar

Træner her: Hulen

Galleri: Vis galleri (5)

Magic-MJ-Music skrev:Når de skriver snydedag,
tror jeg ikke i skal gå ud fra at i kan det is,
slik osv. som i kunne tænke jer, men at måltiderne kan blive lavet lidt om.

F.eks. i stedet for salat osv. til aftensmad,
kan du få lasagne.

Citeret fra artiklen:

"I can't really say I know why, because I don't, but eating whatever comes to mind instead of placing limitations on what one can or can't eat is what has repeatedly been shown to yield the best results."

Så vidt jeg har forstået (ud fra hele artiklen) bør man netop bør indtage den slags mad man 'hungrer' (cravings) efter på sin snydedag (om det er junk eller ej). Fordi at man ofte efter sådan en omgang har lyst til alt andet end den slags (junk) de efterfølgende dage, og dermed har lettere ved at holde sig fra det.
Sådan har jeg det i hvert fald de få gange jeg er på McD i løbet af et år - lidt dårlig samvittighed, men samtidig lettet over at nu går der +1 måned før jeg får lyst til den slags møgspise igen :)

Men der er selvfølgelig ingen der siger at man skal spise junkfood på sin cheat dage, blot at der intet er i vejen for det.

"I've worked with some people who just don't have a taste for those types of foods. What we do with them is choose "cleaner" foods, still combining carbs and fat, and substantially up the quantities."
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Dødløft: 100.00

Snyde dage har man vel på de fleste diæter for at undgå at stofskiftet tilpasser sig til det lavere kalorieindtag man får under diæten så det er sådan set ikke noget nyt :?
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Friche skrev:Snyde dage har man vel på de fleste diæter for at undgå at stofskiftet tilpasser sig til det lavere kalorieindtag man får under diæten så det er sådan set ikke noget nyt :?

hehe, næh det er der egentlig ikke noget nyt i
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Dødløft: 100.00

David T skrev:
Friche skrev:Snyde dage har man vel på de fleste diæter for at undgå at stofskiftet tilpasser sig til det lavere kalorieindtag man får under diæten så det er sådan set ikke noget nyt :?

tager jeg fejl eller er det ikke saadan at saa laenge man holder sig paa min, 1500 kcal om dagen fordelt paa 4-5 maaltider falder ens stofskifte ikke..
Brugeravatar

Da jeg tabte mig rundt de 40kg så havde jeg ingen "hviledage" mht. mad det første halve års tid - Derefter brugte jeg søndag til at tillade mig hvad jeg havde lyst til, det var dog somom at lysten til de søde sager forsvandt efter et par søndage og det eneste det blev til efter det var en sodavand eller lign. på de føromtalte dage.
Pain Is Temporary, Pride Is Forever | Some do roids, i do hard work
Brugeravatar

Geografisk sted: 9000 Aalborg

Træner her: Fysiofitness
Fitness World Aalborg

Personligt holder jeg også på at en snydedag engang imellem..

For mig hjælper det mig til at komme igennem en ellers "hård" diæt, hvor lysten til alt sødt bliver stillet 1 gang om ugen eller 1 gang hver 14. dag

Tror som før beskrevet også at det hjælper stofskiftet, da det ellers kan gå lidt i stå..

Ikke sagt at det er nødvendigt for at kunne tabe sig, men er op til en selv..
Hjemmeside
:Commitment:

Geografisk sted: Kbh s

Galleri: Vis galleri (7)

annmarie skrev:
David T skrev:

tager jeg fejl eller er det ikke saadan at saa laenge man holder sig paa min, 1500 kcal om dagen fordelt paa 4-5 maaltider falder ens stofskifte ikke..

Tja, altså mængden af peptid-hormonet Leptin falder under en diæt, og udover at nedsætte sultfølelsen medfører et fald i Leptin produktionen et nedsat immunforsvar, nedsat kropstemperatur og vist også et par andre uhensigtsmæssige ting som jeg ikke lige kan huske.

Det er der så er hovedideen med en højkalorie dag er at få indtaget en masse kulhydrater, for at øge insulinproduktionen, som så øger Leptin produktionen.

Men hvor mange kalorier det i praksis drejer sig om er der mig bekendt ikke nogen der ved. Tilpasningsevnen er en slags forsvarsmekanisme mod sultperioder, men hvorvidt det har nogen praktisk betydning for et moderat kalorieunderskud er svært at sige.

Men altså, jeg ville koncentrere mig om at spise en masse kulhydrater på mine højkalorie dage og holde fedt og protein på samme niveau som de andre dage i diæten, eftersom der ikke er nogen åbenlys grund til at indtage ekstra af hverken fedt eller protein.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)