Jeg træner selv DB decline efterfulgt af seated chest press, men føler kontakten er langt mere koncentreret mod brystet i seated chest press.
øvelsen jeg tænker på hedder vist hammer strength chest press og ser således ud:

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Thisisit skrev:Jeg ved frievægte altid bliver anbefalet. Men hvis man ser på en øvelse som seatedd chest press, er den så ikke mindst ligeså god, hvis man træner for hypertrofi og ikke tænker på styrke?
Jeg træner selv DB decline efterfulgt af seated chest press, men føler kontakten er langt mere koncentreret mod brystet i seated chest press.
øvelsen jeg tænker på hedder vist hammer strength chest press og ser således ud:

det styre du helt selv, det med maskiner kontra frivægt er mere eller mindre bare religion.

Thomas Jagd skrev:det styre du helt selv, det med maskiner kontra frivægt er mere eller mindre bare religion.
Det er noget vås. Frie vægte har en lang række fordele i forhold til maskiner, og historisk set, så har praktisk talt alle bodybuildere opbygget deres massefundamentet med fokus på de store basisøvelser. Maskiner kan være et okay supplement. Specielt senere i ens træningskarriere. Men seated chest press er på ingen måde ligeså god som en af de grundlæggende pressevarianter med stang eller håndvægt. Hvis man påstår det bare er religion, så aner man ikke hvad man snakker om.

Moose skrev:Thomas Jagd skrev:det styre du helt selv, det med maskiner kontra frivægt er mere eller mindre bare religion.
Det er noget vås. Frie vægte har en lang række fordele i forhold til maskiner, og historisk set, så har praktisk talt alle bodybuildere opbygget deres massefundamentet med fokus på de store basisøvelser. Maskiner kan være et okay supplement. Specielt senere i ens træningskarriere. Men seated chest press er på ingen måde ligeså god som en af de grundlæggende pressevarianter med stang eller håndvægt. Hvis man påstår det bare er religion, så aner man ikke hvad man snakker om.
det vil jeg mene er en umådelig firkantet måde at se det på. men ellers vil jeg bare lade det ligge her.

Moose skrev:det styre du helt selv, det med maskiner kontra frivægt er mere eller mindre bare religion.
nogle er helt vilde med frivægte og hader maskiner, nogle har det lige omvendt.
personligt synes jeg man skal gøre det der virker bedst for en.
og her antager jeg at du har en godt fundament. som begynder er det altid en god ide at få teknikken og motorikken på plads i de store øvelser, ellers fortryder man det højest sandsynligt senere hen.

Bjarke Andersen skrev:Moose skrev:Thomas Jagd skrev:det styre du helt selv, det med maskiner kontra frivægt er mere eller mindre bare religion.
det vil jeg mene er en umådelig firkantet måde at se det på. men ellers vil jeg bare lade det ligge her.
Jeg er enig med Thomas i, at det bestemt ikke bare er religion. Maskiner har et bestemt bevægelsesmønster, og hvis man så ikke passer helt til maskinen (iht. højde, bredde osv), kan man risikere at det øger skadespotentialet, og maskiner aktiverer ikke støttemuskler ligesom eks. bænkpres og db pres.
)

Moose skrev:Bjarke Andersen skrev:Moose skrev:Thomas Jagd skrev:det styre du helt selv, det med maskiner kontra frivægt er mere eller mindre bare religion.
Jeg er enig med Thomas i, at det bestemt ikke bare er religion. Maskiner har et bestemt bevægelsesmønster, og hvis man så ikke passer helt til maskinen (iht. højde, bredde osv), kan man risikere at det øger skadespotentialet, og maskiner aktiverer ikke støttemuskler ligesom eks. bænkpres og db pres.
Men det er jo 100% relativt. Det kan også være at du passer 100% til maskinen og at du laver en anden øvelse der arbejder dine støttemuskler i lige det led. Det hele er ikke sort på hvid, det handler om at gøre hvad der virker bedst for en selv. Dorian Yates har skrevet en masse om lige det. "If it works, do it. If it doesn't, don't. My attitude is, don't agonize over why" - Dorian Yates (det er et ret godt citat og nu er jeg for alvor ude af diskussionen.. for man skal aldrig diskutere religion)

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster