Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 957
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 954

Følg bodybuilding.dk på

chinups og pullups for tung?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej gutter og guttinder,

Jeg er lige begyndt, at træne for et par uger siden og det går godt synes jeg. Jeg træner omkring 3 gange om ugen hvor jeg skiftevis fokusere på forskellige muskelgrupper, det er primært i frivægte men også maskiner. Jeg har et formål med min træning udover jeg skal komme i bedre fysik form, og det er at kunne lave ting som chinups og pullups. Grunden til at jeg gerne vil gøre det er simpelthen fordi, at jeg altid har været facineret af den måde, at træne på. Men mit problem er så, at jeg kan simpelthen ikke lave nogle af tingene, overhovedet ikke engang tæt på, og når det er sagt så har jeg i forvejen svært bare ved at lave et par armbøjninger. Jeg vejer 87 kg er 192 cm høj og jeg har cirka en fedt procent på omkring 18-19 % sidst jeg fik det målt. Mit spørgsmål er så, er jeg for tung i forhold til min styrke? Er der nogle bestemte øvelser i kan anbefale mig, der vil hjælpe mig til, at blive stærkere og bedre til at kunne lave disse øvelser? Eller er det bare mig der en tosse og skal droppe de "fri øvelser"? Håber i forstår hvad jeg mener, og kan hjælpe mig! Tusind tak på forvejen!

Med venlig hilsen
En fortvivlet nybegynder :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Lav dem i kabeltårn.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Muscle House Gym

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det tager lige noget tid at opbygge styrke til at lave de forskellige kropsøvelser. Du skal bare klø på med en masse basale øvelser indtil du får opbygget nok styrke til at kunne træne med din kropsvægt.

Geografisk sted: Downtown Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

Du kan evt. lave negativer :) Altså hop op, så din hage er over stangen og sænk dig så langsomt og kontrolleret ned igen. Du kan jo lave 5 sets af 5 negativer her i starten indtil du kan tage en hel. En anden mulighed kunne være, at sætte træningselastikker på stativet og om dine knæ, så de hjælper dig opad. Ellers, som Acid siger, så kør nogen pulldowns i kabeltræktårnet. Gerne under 5 reps, så du får mest mulig styrke ud af øvelsen, som du så kan overføre til dine chinups/pullups senere :)
Billede
Vane, Variation samt Vilje = Victory
Min logbog: project-swoleness-t56471.html

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog

BB4Life1984 skrev:Du kan evt. lave negativer :) Altså hop op, så din hage er over stangen og sænk dig så langsomt og kontrolleret ned igen. Du kan jo lave 5 sets af 5 negativer her i starten indtil du kan tage en hel. En anden mulighed kunne være, at sætte træningselastikker på stativet og om dine knæ, så de hjælper dig opad. Ellers, som Acid siger, så kør nogen pulldowns i kabeltræktårnet. Gerne under 5 reps, så du får mest mulig styrke ud af øvelsen, som du så kan overføre til dine chinups/pullups senere :)

Det lyder rigtigt godt, det vil jeg hvertfald prøve , tak for det! :)

Clemmen skrev:Det tager lige noget tid at opbygge styrke til at lave de forskellige kropsøvelser. Du skal bare klø på med en masse basale øvelser indtil du får opbygget nok styrke til at kunne træne med din kropsvægt.

Det har du nok helt sikkert ret i, tak for det gode svar! :)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster