Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 976
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 974

Følg bodybuilding.dk på

Crossfit for børn

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej...

jeg har gang i et lille projekt, der skal fremme børns glæde ved fysisk aktivitet, kørende i SFO'en...

Først og fremmest skal det være sjovt, da det er børn i 5-6 års alderen vi taler om...men det må gerne være udfordrende samtidig, da mange af dem også finder glæde ved lidt intern konkurrence..:)

Rammerne er begrænset til:
-En skolegård
-En sandkasse med stativ med mulighed for armgang
-En lille fodboldbane på(25m lang og 15 bred vil jeg tro)

Jeg har til formålet indkøbt

2x2kg kettlebells
14" bildæk (overvejer at afmontere stålfælget før brug)

Udover det har jeg selvfølgelig alt hvad sådan en legeplads nu indeholder af legetøj, mooncars osv...(overvejer om man kunne lave mooncarpull 2 og 2, hvor den ene trækker den anden og omvendt)

Jeg har siddet og kigget lidt videoer og overvejer nu hvilke discipliner der skal være...men er der nogen bestemte i tror er sjovere for sådan en flok unger, end andre? Personligt tror jeg de vil synes rigtigt godt om at flippe dækket over en distance eller rulle med det, farmers walk med kettlebells og det nævnte mooncar pull

Hvis projektet er en succes vil jeg udvide det til en ugentlig træning, med skiftende aktiviteter...:)
Sidst rettet af awesome 3. maj 2013, 19:28, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Pain is weakness leaving your body!
Slagter logbogen! :roll:

Reputation point: 0

Geografisk sted: Vestjylland, 7600, Struer

Træner her: Herkules

Styrkeliste
- Dødløft: 100.00

Kostplan: Vis kostplan

Børn skal ikke flippe dæk. De har en elendig kropsintelligens og vil sikkert løfte med hyperflekteret lænd. Farmers walk er også en opskrift på dårligdomme. De kan ikke stabilisere deres core og kan snildt tabe vægten ned over tæerne osv. Du skal antage en næsten total inkompetence hos dem.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Brugeravatar

SandyFrink skrev:
Børn skal ikke flippe dæk. De har en elendig kropsintelligens og vil sikkert løfte med hyperflekteret lænd. Farmers walk er også en opskrift på dårligdomme. De kan ikke stabilisere deres core og kan snildt tabe vægten ned over tæerne osv. Du skal antage en næsten total inkompetence hos dem.

Arbejder med en 200-250 af dem dagligt, så er selvfølgelig klar over det er begrænset hvad man skal forlange af dem, og derfor er vægtene også meget lette..:)...de kan også skubbe dækket så det triller, det er mere tanken at de skal ud og prøve deres motorik af, end egentlig løfte....

Men har du evt. nogle forslag? Det lader til der generelt er en stor respekt for dig herinde, så det ville glæde mig hvis du havde noget?
Brugeravatar

Pull ups en masse.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

BodyBlom skrev:Hmm.. Hvad nytte vil et barn i 5-6 års alderen have ved, at træne crossfit?

Hvis du mener mht. muskelmasse: ikke en meter formentlig...

Men det er jo ikke meget anderledes end hvis du f.eks. spiller klodsmajor med dem...der er det bare deres finmotorik du arbejder med...

Mit primære formål med aktiviteten er som skrevet at fremme glæden ved fysisk aktivitet...

Har tidligere været et sted hvor der var løbehold, hvilket var en stor succes....men hvis du kendte mig, ville du nok grine ved tanken om at jeg skulle ud og løbe.... :lol:
Brugeravatar

SandyFrink skrev:Pull ups en masse.

Aaaarh?
Brugeravatar

BodyBlom skrev:Selvfølgelig tænker jeg ikke muskelmasse :)
Hvilke typer øvelser havde du selv tænkt dig at de skulle træne for, at forbedre deres finmotorik? Kettlebell sving og dækflip synes at være lidt i overkantet for en 5 årig.. For ikke at tænke på sådan en basse flyve igennem rummet.

Det er nok snarere deres generelle motorik der er tale om...det var bare en sammenligning med klodsmajor...:-)

Altså personligt kunne jeg sagtens forestille mig at køre en gang "farmers walk" over en meget kort strækning med de 2kg. kettlebells(af plastic)....det er trods alt kun 4kg i alt....:-)..

Englehop og at kaste højt med en bold kunne jeg også forestille mig de vlle synes var sjovt...

Ved heller ikke om man egentlig kan kalde det decideret "cross fit", men det var den mest nærliggende sammenligning...
Brugeravatar

Løb og hop.
Jeg ser jævnligt børn der laver CF på deciderede CF-hold. Det ville jeg ikke udsætte mit barn for.
Alt der involverer ekstern belastning skal foregå under direkte opsyn 1 til 1-3 max, og meget meget meget langsomt. Jeg tænker pvc-rør det første års tid mindst.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

BodyBlom skrev:Hmm.. Ideerne lyder jo fine nok. Men tror du skal passe på med, at kalde det crossfit - eller samligne det med det. Farmerwalks vil helt sikkert more dem. Men så tror jeg hellere du skulle fokusere på sprint. Det ville måske være sjovere for dem. Mavebøjninger, armbøjninger.. Måske du skulle overveje en slags 'militær* forhindringsbane istedet for og så bruge nogle øvelser derfra.
Men sødt med plastik kettlebells hehe.. Det kan i sikkert godt fine en god øvelse til. Sving bliver måske bare for svært.

Tror du har ret ang. navnet...rigtig crossfit er jo hårdt...det er ikke helt meningen med det her..:)....er glad for alt det input jeg kan få, så jeg kigger lige lidt på nogle forskellige aktiviteter...
Brugeravatar

Legend skrev:Løb og hop.
Jeg ser jævnligt børn der laver CF på deciderede CF-hold. Det ville jeg ikke udsætte mit barn for.
Alt der involverer ekstern belastning skal foregå under direkte opsyn 1 til 1-3 max, og meget meget meget langsomt. Jeg tænker pvc-rør det første års tid mindst.

Set og taget med i mine overvejelser...:)
Brugeravatar

Lav lege/øvelser der forbedre basis bevægelses mønstrer som:
løb
hop
kast
kravl
kip
balance
støtte/afvikling med arme

søg inspiration fra gymnastik/akrobatik og atletik og tilpas det.

Reputation point: 40

Kostplan: Vis kostplan

Jeg bumper lige dette emne.

Har du gjort dig nogen erfaringer indtil videre?

Jeg spørger da jeg selv arbejder med børnehavebørn, og også gerne vil til at lave lidt i samme stil. Løbehold har vi tidligere haft, og starter snart op igen, men lidt inspiration til andre aktiviteter kan man altid bruge.
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00