Beklager hvis jeg spørger dumt, men hvad bruger man en curlstang til? Træning af bi- og triceps?
Og hvilken slags træning er mest effektiv - med håndvægte eller curlstang?
Håber I kan bære over med mig og in uvidenhed

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Heyluke skrev:Når du siger "curl bar" mener du så sådan en ?
http://i.walmartimages.com/i/p/00/74/11 ... 00X500.jpg

Ole_S skrev:Hejsa derude
Beklager hvis jeg spørger dumt, men hvad bruger man en curlstang til? Træning af bi- og triceps?

ThomasNielsen skrev:Ole_S skrev:Hejsa derude
Der er ingen dumme spørgsmål i et begynderforum. Det ligger lidt i navnet ;-) Til dit spørgsmål om hvad der er mest effektivt vil jeg svare hverken eller og begge dele. Du kan ikke sige at den ene er mere effektiv end den anden, da det som gør forskellen er hvordan tingene benyttes. Langt hen ad vejen er det et spørgsmål om personlig preference. Nogen foretrækker at træne biceps med håndvægte, andre med bars.
En "curlstang" eller en EZ-bar som den rigtigt hedder, bruges typisk til biceps og triceps træning. Nogen foretrækker den vinklede stang frem for en lige stang, da den for dem føles mere naturlig i forbindelse med øvelser som bicep curls og skullcrushers. Men igen er det et spørgsmål om personlig preference, da der på samme tid også er mange som foretrækker en lige stang, da denne føles mest naturlig at bruge for dem.

Ole_S skrev:Jeg har netop kigget på denne stang med henblik på træning af bi- og triceps....
Jeg er bare ikke rigtig klar over, hvordan man kan træne triceps effektivt med håndvægte?
Man kan jo lave Skullcrushers med en stang og vægte

jgknudsen skrev:Kig evt. i øvelsesbiblioteketder får man et godt overblik over mulige øvelser med hhv. cable, vægte, maskiner....
oevelsesbiblotek/

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster