Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1125
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1122

Følg bodybuilding.dk på

Cut/Bulk på skift?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg ved ík om det her har været oppe og vende, men tænkte på om nogen ved hvordan kroppen ville reagere på at bulk 20dage og så cut 10dage og så forfra igen? for teoretisk set burde man jo kunne bygge 0,5-0,7Kg muskelmasse på på de 20dage og derefter cut de 0,5-0,7kg fedt man også tog på de 10 dage og derved bygge 0,5-0,7kg lean muskelmasse op om måneden?
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan

Når man bulker, bulker man jo ikke kun muskelmase. Det samme gør sig gældende for cut, du cutter jo ikke kun fedt. Så det du skriver holder ikke en meter.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.00
- Squat: 152.00
- Dødløft: 182.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri

LAS93 skrev:Når man bulker, bulker man jo ikke kun muskelmase. Det samme gør sig gældende for cut, du cutter jo ikke kun fedt. Så det du skriver holder ikke en meter.

Come on læs nu ordenligt inden input please, jeg ved sku godt man også tager fedt på :) som jeg også skrev, jeg skrev jo at man kunne bygge 0,5-0,7kg muskelmasse på 20dage og derefter cut de 0,5-0,7kg fedt man også tog på af igen og derved hav opnået 0,5-0,7kg muskelmasse på en måned, ja man kan også miste lidt muskelmasse ved cut, men det er sku minimalt hvis man gør det rigtig og derfor tog jeg ik de 50-100g tabt muskelmasse med i regnstykket :)
Brugeravatar

FitnessDK Gentofte

Styrkeliste

Sakin skrev:
LAS93 skrev:Når man bulker, bulker man jo ikke kun muskelmase. Det samme gør sig gældende for cut, du cutter jo ikke kun fedt. Så det du skriver holder ikke en meter.

Come on læs nu ordenligt inden input please, jeg ved sku godt man også tager fedt på :) som jeg også skrev, jeg skrev jo at man kunne bygge 0,5-0,7kg muskelmasse på 20dage og derefter cut de 0,5-0,7kg fedt man også tog på af igen og derved hav opnået 0,5-0,7kg muskelmasse på en måned, ja man kan også miste lidt muskelmasse ved cut, men det er sku minimalt hvis man gør det rigtig og derfor tog jeg ik de 50-100g tabt muskelmasse med i regnstykket :)

Du har åbenbart ingen ide' om hvordan kroppen virker, det er sørgeligt. Men ja prøv du det, og se om du tager 700gram muskelmasse på. i løbet af en måned.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.00
- Squat: 152.00
- Dødløft: 182.00

LAS93 skrev:
Sakin skrev:

Du har åbenbart ingen ide' om hvordan kroppen virker, det er sørgeligt. Men ja prøv du det, og se om du tager 700gram muskelmasse på. i løbet af en måned.

Det var sgu noget af en attitude at imødegå en ellers helt legitim (og dybt interessant!) problemstilling med, som dog er skåret meget firkantet ud. Vi har haft den vendt et par gange på sitet under lidt forskellige overskrifter, så jeg kan godt forstå, hvis søgefunktionen ikke har givet resultat :)

Pointen for Sakin er givetvis ikke det eksakte forhold mellem tilegnet muskelmasse og fedt, men en teoretisk diskussion om, hvorvidt 'culking' giver mening for den resultatorienterede atlet (modsat den procesorienterede som jeg selv :hihi: ). Svaret er nok, at det er svært at svare på! En model alá den, du foreslår, er dog blevet mere populær gennem de seneste år, måske specielt fordi profiler som Layne Norton har leget lidt med en lignende tilgang, og fordi cykliske diæter gunstigt modsvarer temperament hos mange (Ultimate Diet 2.0 af Lyle McDonald fx).

Alan Aragon behandler emnet i sit Research Review af november 2008 og januar 2009. Han foreslår endda mulige culking-modeller, men er også obs på, at en mere klassisk model er en simpel løsning, der alt andet lige sætter lavere krav til éns forståelse af de (mange) relevante parametre, der kan indgå i udformningen af en ikke-lineær model. Han anbefaler, at man lader det komme an på præference.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Jenslyn87 skrev:
LAS93 skrev:
Sakin skrev:

Det var sgu noget af en attitude at imødegå en ellers helt legitim (og dybt interessant!) problemstilling med, som dog er skåret meget firkantet ud. Vi har haft den vendt et par gange på sitet under lidt forskellige overskrifter, så jeg kan godt forstå, hvis søgefunktionen ikke har givet resultat :)

Pointen for Sakin er givetvis ikke det eksakte forhold mellem tilegnet muskelmasse og fedt, men en teoretisk diskussion om, hvorvidt 'culking' giver mening for den resultatorienterede atlet (modsat den procesorienterede som jeg selv :hihi: ). Svaret er nok, at det er svært at svare på! En model alá den, du foreslår, er dog blevet mere populær gennem de seneste år, måske specielt fordi profiler som Layne Norton har leget lidt med en lignende tilgang, og fordi cykliske diæter gunstigt modsvarer temperament hos mange (Ultimate Diet 2.0 af Lyle McDonald fx).

Alan Aragon behandler emnet i sit Research Review af november 2008 og januar 2009. Han foreslår endda mulige culking-modeller, men er også obs på, at en mere klassisk model er en simpel løsning, der alt andet lige sætter lavere krav til éns forståelse af de (mange) relevante parametre, der kan indgå i udformningen af en ikke-lineær model. Han anbefaler, at man lader det komme an på præference.

Super :D tak du forstod i det mindste hvor jeg ville hen med det, nu ved jeg da hvor jeg kan undersøg næmmere om det
tusind tak :D
Brugeravatar

FitnessDK Gentofte

Styrkeliste

Jeg cutter i øjeblikket ned, da julen byder på en tur til Australien. Når jeg kommer hjem har jeg planer om at arbejde med en lignende tilgang, da mine erfaringer med lean bulk er ret dårlige.

Jeg planlægger en 40 dages bulk efterfulgt af 15 dages cut i en periode, for at se hvordan det går.
<script></script>

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00

Galleri: Vis galleri (1)

Jeg bruger korte bulk perioder (5-8 uger ca.) efterfulgt af et kort cut. På den måde bliver de uger der bruges på cut meget effektive, og man får et godt boost når man begynder at bulke igen. Jeg bruger også fremgangsmåden fordi jeg har svært ved at holde motivationen særligt længe under cut. Dog tror jeg der skal et længerevarende cut til, for at komme helt ind til musklerne.
Venlig hilsen Thomas

Træner her: AK Thor

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online