Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1138
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1136

Følg bodybuilding.dk på

Cut/Bulk why?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Når jeg læser om det med at cutte og bulke, så lyder det som noget fedekur/slankekur jeg ikke har lyst til, jeg ved jeg ville hade at skulle af med det ekstra, har aldrig været for rund, og jeg synes ikke det lyder sundt. Jeg vil jo gerne ha' mere muskelmasse på, og samtidig holde en lav fedtprocent, og er generelt omhyggelig med min kost.

Men er det alle der følger den strategi? Hvad er gevinsten i forhold til bare at spise en fornuftig proteinrig kost? Er det ikke bare fedt man tager på.

Undskylder igen, hvis nogen har spurgt om det før. :oops:

Reputation point: 0

Geografisk sted: Nordjylland

Træner her: Fitness World Aalborg

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du skal ligge i overskud for at få muskelmasse, og i underskud for at holde lav fedtprocent. Begge dele kan ikke lade sig gøre på samme tid, medmindre du er helt nybegynder eller meget overvægtig, hvilket gør at man bruger bulk og cut faser/perioder.
"It ain’t about how hard you hit; it’s about how hard you can get hit, and keep moving forward. How much you can take, and keep moving forward. That’s how winning is done!"
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 118.00
- Dødløft: 141.00

Logbog: Vis logbog

Når man bulker gainer man muskelmasse og lidt fedt/væske som ikke er til at undgå.
Når man cutter, smider man fedt/væske og prøver at holde på så meget muskelmasse som muligt.

Skåret groft ud i granit.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Randers

Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

At cutte er blot et udtryk for at tabe sig - med henblik på at smide fedtmasse. Alt afhængig af, hvor stort underskud/vægttabet er, vil der selvfølgelig ryge mindre/mere muskel af samtidig.

At bulke er blot et udtryk for at øge sin vægt - med henblik på at gaine muskelmasse. Alt afhængig af, hvor stort overskud/vægtøgningen er, vil der selvfølgelig ryge mindre/mere fedt på samtidig.

Så man skal ikke ende ud som en anorektiker/overvægtig, blot fordi man cutter/bulker.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Hvis du er meget bange for at blive for tyk kan du jo leanbulke hvor du går efter kun lige at have det fornødne overskydende kalorieindtag. Problemet ved det er jo så usikkerheden, og risikoen for at du får for lidt og derfor ikke får nok ud af din træning. Og ville det ikke være lidt ærgeligt? Selv æder jeg som en flodhest under bulk
Brugeravatar

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50

J. Tyler skrev:Du skal ligge i overskud for at få muskelmasse, og i underskud for at holde lav fedtprocent. Begge dele kan ikke lade sig gøre på samme tid, medmindre du er helt nybegynder eller meget overvægtig, hvilket gør at man bruger bulk og cut faser/perioder.

Jeg vil dog sige at der findes masser af eksempler på folk der modbeviser det der. Det er alt for sort/hvidt fremstillet.
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: København Ø

Træner her: The Gym

Styrkeliste

ØbroMorten skrev:
J. Tyler skrev:Du skal ligge i overskud for at få muskelmasse, og i underskud for at holde lav fedtprocent. Begge dele kan ikke lade sig gøre på samme tid, medmindre du er helt nybegynder eller meget overvægtig, hvilket gør at man bruger bulk og cut faser/perioder.

Jeg vil dog sige at der findes masser af eksempler på folk der modbeviser det der. Det er alt for sort/hvidt fremstillet.

Hvor? Lyder interessant :)
"It ain’t about how hard you hit; it’s about how hard you can get hit, and keep moving forward. How much you can take, and keep moving forward. That’s how winning is done!"
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 118.00
- Dødløft: 141.00

Tak for alle svarene :)

Næ, altså jeg er ikke bange for at blive tyk på den måde, jeg vil gerne stige i vægt, men det skal være muskler, så jeg vil f.eks ikke ofre mine markerede abs på det. Det er derfor jeg spørger. Jeg ville sgu være ked af at gå rundt med tyk mavse, for at få større guns. Er det sådan det virker?

Det lyder bare som om det er den eneste metode? :-k

Pinky Tuscadero skrev:Tak for alle svarene :)

Næ, altså jeg er ikke bange for at blive tyk på den måde, jeg vil gerne stige i vægt, men det skal være muskler, så jeg vil f.eks ikke ofre mine markerede abs på det. Det er derfor jeg spørger. Jeg ville sgu være ked af at gå rundt med tyk mavse, for at få større guns. Er det sådan det virker?

Det er vinter, hvem fanden skal du vise abs til alligevel.

Men kudo til dig hvis du render rundt i bikini for tiden :)
Brugeravatar

Du kan godt holde din fedtprocent, hvis bare du ikke tager ret meget på hver uge. Det er det, nogle folk kalder at "lean bulke". I praksis er det dog utrolig svært om end muligt.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00

Galleri: Vis galleri (8)

JB skrev:

Det er vinter, hvem fanden skal du vise abs til alligevel.

Men kudo til dig hvis du render rundt i bikini for tiden :)

Til kæresten sgu da, og til mig selv (lidt narcissitisk må man vel ha' lov til at være :-$ )

Din kæreste kræver at du har abs? eller har han ikke forståelse for at du går op i en sport.
Du behøver jo ikke være flæske fed.
Brugeravatar

Garik skrev:

Du kan godt holde din fedtprocent, hvis bare du ikke tager ret meget på hver uge. Det er det, nogle folk kalder at "lean bulke". I praksis er det dog utrolig svært om end muligt.

Tak. Det må jeg lige læse lidt mere om.

JB skrev:Din kæreste kræver at du har abs? eller har han ikke forståelse for at du går op i en sport.
Du behøver jo ikke være flæske fed.

Nej det gør han faktisk overhovedet ikke. Han synes det er en underlig sport :lol: , og dyrker ingen former for sport selv, udover Rittersport. Men det har noget at gøre med, hvordan jeg kan lide selv at se ud, you know, feeling good about yourself.

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster