Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 977
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 974

Følg bodybuilding.dk på

Cut med Sjippe torv?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej Alle Sammen! nu har jeg så kigget jer alle lidt over skuldrene igennem det sidste halvanden års tid.

Nu er det jo snart tid til al julemaden og så kommer sommeren og stranden jo bagefter :P

Nu er jeg den ikke helt lykkelige indehaver af en mave hvor det fedt jeg har, sidder lige ved bildækket:( Så planen er at starte langsomt op med at cutte her i julemåneden og så gi den en ordentlig røvfuld efter nytår.

her kommer mit spørgsmål så: jeg har engang læst at hvis man sjipper i et kvarter så svarer det til at du løber i halvanden time.

Kan dette passe?

jeg ved godt at det vigtigste er at have styr på kosten, men det kommer også.

FoG

Reputation point: 0

Geografisk sted: maribo/Rødby

Træner her: Multisport Nykøbing Falster ApS

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.00
- Dødløft: 65.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

meget forenklet at sige at sjippe 15min er det samme som 1,5time løb.. kommer anpå intensitet etc.. Først kræver det at du er god til sjippe jo :wink: ellers forbrænder du nok ikke så vildt meget..

Men sjipning er da super til at forbrænde med, så bare kom igang.. :)
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

ja det har jeg også hørt. har du nogle erfaringer med det?

Styrkeliste

Fog skrev:ja det har jeg også hørt. har du nogle erfaringer med det?

nej desværre.. fik aldrig lært at sjippe ordentligt i min barndom, på grund af manglende tålmodighed :D men boksere og lignende bruger det meget, og sikkert ikke uden grund, så det vel bare at komme igang :)
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

hehe ja det ved jeg. det skal os nok gøre en forskel os kondimæssigt:)

Styrkeliste

velkommen til Fog.

Hvis du som jeg ikke er den store fan af at løbe så er sjipning et udemærket alternativ.

Jeg brugte det op til jeg skulle i militæret for at få forbedret kondien og smidt lidt kilo.

Så det du skal gøre er at vælge dig et sjippetorv du synes om, personligt kan jeg godt lide læder, men som en tidligere tråd herinde viste er der meget delte meninger om dette. Og så ellers øve teknikken og få kørt noget interval træning.
Always try to see it from both sides or you will miss that an Evangelist can be Evil's agent
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 140.00

Sjipning er en fantastisk øvelse. Det er ikke uden grund at Muhammad Ali valgte sjippetovet, hvis han kun skulle vælge en øvelse. Du øver både kondition og koordination.
Jeg ville starte med et læder sjippetov hvis du aldrig har prøvet at sjippe før. Det er lettere at starte med, da det er tungere og derfor ikke ligeså hurtigt, som f.eks. wire sjippetov.
Du skal ikke regne med at forbrænde så meget indtil du har fået teknikken på plads, det tager noget tid. Men når du først har fået det på plads og sjipper som en pro, så er det som at sprinte fuld speed! :D
Held og lykke

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00

Logbog: Ingen logbog

her er det en lille artikel om sjipning, hvordan man skal starte og sådan. http://www.rossboxing.com/thegym/thegym26.htm

Det skal nok lige nævnes, at hvis du før har døjet med knæ eller skinneben/læg, så skal du passe meget på med sjipning. :)

Men når man først kommer igang og lære nye "tricks" så bliver det meget sjovere og hårdere. :D
Billede
Brugeravatar

Jeg er enig i at man skal starte langsomt op hvis man har haft skinneben/læg/knæ skader. Men jeg har selv døjet med knæskader, og har efter en operation i knæet brugt sjippetov som genoptræning, da jeg syntes det er langt mindre belastende end f.eks. løb. Det man oftest får skader af når man sjipper, er hvis man sjipper på for hårdt underlag. En boksering er optimalt, men træ eller tæppe er også udmærkede. Jeg foreslår også at man bruger løbesko, med god affjedring

Styrkeliste

johnduddy skrev:Jeg er enig i at man skal starte langsomt op hvis man har haft skinneben/læg/knæ skader. Men jeg har selv døjet med knæskader, og har efter en operation i knæet brugt sjippetov som genoptræning, da jeg syntes det er langt mindre belastende end f.eks. løb. Det man oftest får skader af når man sjipper, er hvis man sjipper på for hårdt underlag. En boksering er optimalt, men træ eller tæppe er også udmærkede. Jeg foreslår også at man bruger løbesko, med god affjedring

Præcis.

har ikke selv trægulv eller en boksering her hjemme, men har lavet mig et træplateu, hvor jeg har sat noget liggeunderlag på, for at gøre det blødere. det fungere rimelig godt. problemet er bare at jeg er igang med at træne skinneben og læg op, så de kan ikke holde til mig endnu. :(
Billede
Brugeravatar

Ja, det glemte jeg vist også at nævne med skinneben og hårdt underlag, aldrig aldrig sjip uden fodtøj.
Og med hensyn til skinnebenet så husk at stræk musklen på forsiden af det.

http://www.exrx.net/Stretches/TibialisAnterior/Kneeling.html
http://www.exrx.net/Stretches/TibialisAnterior/Seated.html
Always try to see it from both sides or you will miss that an Evangelist can be Evil's agent
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 140.00

Tak for de mange tak:) super nice at få så gode svar så hurtigt;) har kigget lidt på det link jeg fik... Har lige fået et sjippetorv med wire i føsdags gave så nu skal jeg bare hjem og ha styr på det;)

Styrkeliste

Fog skrev:Tak for de mange tak:) super nice at få så gode svar så hurtigt;) har kigget lidt på det link jeg fik... Har lige fået et sjippetorv med wire i føsdags gave så nu skal jeg bare hjem og ha styr på det;)

Og så kunne du jo også tage med op og træne kl 17 idag :wink: Og evt. pine dig selv på 20min på cykel eller romaskine :lol:
One time I squatted so deep, I picked up a smartie with my ass.

logbog anno 2015
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Maribo

Træner her: Rødby Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 240.00

Det er en kæmpe overdrivelse at påstå at hvis man sjipper i 15 min så forbrænder mand det samme som 1,5 times løb.
Først og fremmest så ligger løb et sted i toppen på listen af cardio når det kommer til at forbrænde flest Kcal. Derfor giver det ikke mening at der er så stor en forskel på Sjipning og løb.
Har været inde på diverse cardio sider for at finde ud af hvad de hver forbrænder. Her er hvad jeg fandt ud af.
Jeg vejer 97 kg:
Hvis jeg løber 9,7 km/t i et kvarter så forbrænder jeg 232 Kcal
Hvis jeg sjipper moderat i et kvarter så forbrænder jeg 232 Kcal
Hvis jeg løber 12,1 km/t i et kvarter så forbrænder jeg 291 Kcal
Hvis jeg sjipper explosivt/hurtigt i et kvarter så forbænder jeg 279 Kcal
Brugeravatar

Kostplan: Vis kostplan

Biggalow skrev:Det er en kæmpe overdrivelse at påstå at hvis man sjipper i 15 min så forbrænder mand det samme som 1,5 times løb.
Først og fremmest så ligger løb et sted i toppen på listen af cardio når det kommer til at forbrænde flest Kcal. Derfor giver det ikke mening at der er så stor en forskel på Sjipning og løb.
Har været inde på diverse cardio sider for at finde ud af hvad de hver forbrænder. Her er hvad jeg fandt ud af.
Jeg vejer 97 kg:

så du mener at man simpelt hen forbrænder mere ved at løbe ?. det skulle jeg ikke mene er helt rigtigt da. men hvis man vil lave noget man forbrænder rigtig meget ved, skal man prøve elite langrend! :D
Mål som skal nåes før 2010
Squat:
170 kg.
Bænkpres:
105 kg.
Dødløft:
160 kg.
Tilsammen før 2010: 435 kg.

Geografisk sted: Tønder

Styrkeliste
- Squat: 150.00
- Dødløft: 135.00

Jeg forstår ikke hvorfor folk diskutere hvad der forbrænder mest!

Er det ikke bare at komme igang med at røre sig, også stoppe sit brok?!
Brugeravatar

Træner her: Atletklubben Jyden

Lundique skrev:Jeg forstår ikke hvorfor folk diskutere hvad der forbrænder mest!

Det handler vel bare om at kunne dyrke den mest effektive cardio-træning.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

flamingopikken skrev:
Lundique skrev:Jeg forstår ikke hvorfor folk diskutere hvad der forbrænder mest!

Det kan du have ret i, men folk, incl. mig selv har en tendens til at bruge alt for meget krudt på at finde ud af hvad der er bedst, i stedet for bare at komme i gang med at lave noget. Det var såmænd bare min pointe.
Brugeravatar

Lundique skrev:
flamingopikken skrev:

Det kan du have ret i, men folk, incl. mig selv har en tendens til at bruge alt for meget krudt på at finde ud af hvad der er bedst, i stedet for bare at komme i gang med at lave noget. Det var såmænd bare min pointe.

det er rigtigt. ;)

jeg har selv brugt tid på at finde cardioformer. Men løb og sjipning går man aldrig galt i byen ved. Da de er så nemme bare at udføre.
Billede
Brugeravatar

02blume skrev:
Biggalow skrev:Det er en kæmpe overdrivelse at påstå at hvis man sjipper i 15 min så forbrænder mand det samme som 1,5 times løb.
Jeg vejer 97 kg:

så du mener at man simpelt hen forbrænder mere ved at løbe ?. det skulle jeg ikke mene er helt rigtigt da. men hvis man vil lave noget man forbrænder rigtig meget ved, skal man prøve elite langrend! :D

Nej Det mener jeg ikke. Når det kommer til forbrænding så er de to meget tætte på hinanden. Men jeg er i den overbevisning at man kan træne sig langt mere op i løb for derefter at forbrænde mere pr minut (dog vil dette kræve meget mere tid end det en standart bb bruger til cardio).

Hvis i vil se nærmere på forskellige aktiviteter så er det her et kanont dokument der beskriver hvor meget hver enkelte aktivitet forbrænder. http://prevention.sph.sc.edu/tools/docs ... endium.pdf

Når man kikker på dokumentet skal man se efter hvor højt METS (Metabolic Equivalent Level) den valgte aktvivitet har. Des højere den er des mere forbrænder man pr minut. Men denne her side kan forklare det bedre end mig. http://www.cdc.gov/nccdphp/dnpa/physica ... ng/met.htm

Btw så har 02blume ret med hensyn til langrend.
Hvis jeg hopper i nogle ski og køre over hård terran (plus at jeg giver den gas, uden pauser) i 15 minutter så vil jeg forbrænde 384 Kcal.
Brugeravatar

Lundique skrev:
flamingopikken skrev:

Der er jeg ikke helt enig. Cardio er lige så stor kunst som BB. Det betyder, at man lige som BB, ikke skal træne med hovedet under armen. Hvis man vil have de bedste resultater så skal man sætte sig ind i tingene.

Hehe og hvis jeg skal være et lille skarn så mener jeg de fleste topics på det her forum er et spørgsmål om flugeknepperi fordi artiklerne beskriver det fundamente i BB hammer godt. Hvilket i mine øjne er helt fint hvis man kan lide at sætte sig ind i sagerne.
Brugeravatar

Biggalow skrev:
Lundique skrev:
flamingopikken skrev:

Der er jeg ikke helt enig. Cardio er lige så stor kunst som BB. Det betyder, at man lige som BB, ikke skal træne med hovedet under armen. Hvis man vil have de bedste resultater så skal man sætte sig ind i tingene.

Hehe og hvis jeg skal være et lille skarn så mener jeg de fleste topics på det her forum er et spørgsmål om flugeknepperi fordi artiklerne beskriver det fundamente i BB hammer godt. Hvilket i mine øjne er helt fint hvis man kan lide at sætte sig ind i sagerne.

Tjah, det kan du sige. Men man begynder heller ikke på noget med hoved under armen. Det jeg mener er, at folk har tendens til at skulle have fine excel regneark for at kunne foretage sig noget fysisk, alt skal simpelthen være alt for tilrettelagt.
Brugeravatar

Lundique skrev:
Biggalow skrev:
Lundique skrev:
flamingopikken skrev:

Tjah, det kan du sige. Men man begynder heller ikke på noget med hoved under armen. Det jeg mener er, at folk har tendens til at skulle have fine excel regneark for at kunne foretage sig noget fysisk, alt skal simpelthen være alt for tilrettelagt.

True. Man skal ikke gå til extremerne og bruge excel ark med mindre man er på elite-plan. Men det kræver ikke meget tid at finde ud af hvad man forbrænder over en bestemt tid - og dette kan være nødvendigt hvis man har til hensigt at cutte/bulke seriøst. Desuden så regnede jeg oz med at vi snakkede på fitness og bb niveau da vi er på sådan et forum ;)
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster