Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 984
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 982

Følg bodybuilding.dk på

cut og bulk hvor tit

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

man hører ofte om bodybuildere der bulker og cutter hver halve år, op til season.
er også blevet rådet flere gange til at bulke og cutte sådan hver 3 måned af min instruktør.
men hvor tit er det egentlig muligt at skifte igennem? :p
nogle erfaringer?
er det ligefrem muligt at gøre det fra uge til uge?
lad mig høre hvorfor og hvorfor ikke :D
mvh frede
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Har personligt haft god erfaring med at skifte så ofte som dag-til-dag, men det er måske lidt sværere, da man er nød til at veje alt sin mad og tælle alle kalorier, men tror ikke rigtigt det har nogen indflydelse på om det bliver et godt cut/bulk ift. hvor ofte man skifter ;D
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

okay ret interresant.
vidste ikke det kunne lade sig gøre med et så kort tidsrum faktisk. :)
Brugeravatar

Styrkeliste

frede929 skrev:okay ret interresant.
vidste ikke det kunne lade sig gøre med et så kort tidsrum faktisk. :)

Det kan det heller ikke hvis man ønsker optimale resultater.
Brugeravatar

Træner her: Enjoy Fitness, Gilleleje

Thegame skrev:Har personligt haft god erfaring med at skifte så ofte som dag-til-dag, men det er måske lidt sværere, da man er nød til at veje alt sin mad og tælle alle kalorier, men tror ikke rigtigt det har nogen indflydelse på om det bliver et godt cut/bulk ift. hvor ofte man skifter ;D

Nu er det ikke for at være flabet, men hvilken erfaring? Du er 15 år gammel og vejer 51kg. Det kan være brugbart at referere til erfaring, men det kræver altså, at man rent faktisk har erfaring. Du bliver aldrig stor af at skifte fra dag til dag.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

okay. her på bb skal man altid ignorer det første svar og læse det næste.
det tror jeg skal være grundregel :p

men kan det gøres fra uge til uge?
Brugeravatar

Styrkeliste

frede929 skrev:okay. her på bb skal man altid ignorer det første svar og læse det næste.
det tror jeg skal være grundregel :p

men kan det gøres fra uge til uge?

Du kan godt skifte mellem cut / bulk fra uge til uge

Problemet er bare, at det bliver meget sværere at styre med kalorier osv., samt at personer har (eller i hvert fald hvad jeg subkjetivt har et indtryk af) bedre resultater på at køre cut / bulk i længere perioder end bare en uge af gangen
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Jeg veksler mellem 2 månedern af gangen. Det fungerer ganske fint.

Men som TC nævner, så kræver det at du har styr på kalorier, og at du er villig til at veje din mad ret ofte.

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Qmega skrev:Jeg veksler mellem 2 månedern af gangen. Det fungerer ganske fint.

Men som TC nævner, så kræver det at du har styr på kalorier, og at du er villig til at veje din mad ret ofte.

okay, jeg kan helt sikekrt godt få styr på kalorierne og vil så lægge det sådan frem over at jeg tager 2 måneders bulk og 1 måneds cut. min fedt procent ligger alligevel kun på 11-12 naturligt.
hvis jeg vejer alt mit mad de næste 20 dage, sørger for at ligge de par hundrede i kcal underskud, pluds cardio træning, hvad vil i se som naturligt at kunne nå at tabe på den korte tid. skal nemlig på 3 ugers ferie bagefter. (selvfølgelig et sted med eget træningscenter :dance: )
Brugeravatar

Styrkeliste

TheCzech skrev:
Thegame skrev:Har personligt haft god erfaring med at skifte så ofte som dag-til-dag, men det er måske lidt sværere, da man er nød til at veje alt sin mad og tælle alle kalorier, men tror ikke rigtigt det har nogen indflydelse på om det bliver et godt cut/bulk ift. hvor ofte man skifter ;D

Nu er det ikke for at være flabet, men hvilken erfaring? Du er 15 år gammel og vejer 51kg. Det kan være brugbart at referere til erfaring, men det kræver altså, at man rent faktisk har erfaring. Du bliver aldrig stor af at skifte fra dag til dag.

Har ikke sagt man bliver stor, men det er faktisk muligt, både teoretisk og praktisk at veksle mellem over- og underskud i samme uge, hvis man absolut gerne vil gaine samtidig med man cutter, og den smule praktiske erfaring jeg har med det, er ikke nødvendigvis dårligere end en person på 24 år der vejer 85 kg...
Brugeravatar

Thegame skrev:
TheCzech skrev:

Har ikke sagt man bliver stor, men det er faktisk muligt, både teoretisk og praktisk at veksle mellem over- og underskud i samme uge, hvis man absolut gerne vil gaine samtidig med man cutter, og den smule praktiske erfaring jeg har med det, er ikke nødvendigvis dårligere end en person på 24 år der vejer 85 kg...

Thegame har du så meget nyttig viden om træning eller har du bare afsindig travlt med at lukke lort ud?
STFUSTFUSTFUSTFU

Styrkeliste
- Bænkpres: 185.00
- Squat: 225.00
- Dødløft: 245.00

Logbog: Ingen logbog

Newbie10 skrev:
Thegame skrev:
TheCzech skrev:

Thegame har du så meget nyttig viden om træning eller har du bare afsindig travlt med at lukke lort ud? STFUSTFUSTFUSTFU

cool story bro
Brugeravatar

er det kun administatoren der kan slette indlæg ? :)
Brugeravatar

Styrkeliste

frede929 skrev:er det kun administatoren der kan slette indlæg ? :)

Desværre ja.
The Game er gået på crazy mofo spamming spree i dag og har fordoblet sin postcount og jeg er lidt i tvivl om newbie10 bare er en troll eller om han rent faktisk mener noget af det han skriver.

Anyways skriv til Dingo og så skal han nok tage sig af det i morgen :)

Reputation point: 15

Qmega skrev:Jeg veksler mellem 2 månedern af gangen. Det fungerer ganske fint.

Hvorfor skal maden vejes oftere, hvis man har kortere perioder? :-k

Reputation point: 5

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 171.00

Maskinen skrev:
frede929 skrev:er det kun administatoren der kan slette indlæg ? :)

Desværre ja.
The Game er gået på crazy mofo spamming spree i dag og har fordoblet sin postcount og jeg er lidt i tvivl om newbie10 bare er en troll eller om han rent faktisk mener noget af det han skriver.

Anyways skriv til Dingo og så skal han nok tage sig af det i morgen :)

damn right i am
Brugeravatar

for at hoppe tilbage til ement :D

så har jeg læst en bog fra Sylvester Stallone som vist nok hedder "Stor form"..

han sagde det bedste han gjorde med hensyn til træning, fremgang, sundhed osv var helt at lade være med at følge en kur.. Han skriver det bedste er bare at spise når man er sulten og så spise med lidt fornuftig i baghovedet, så kan det godt lade sig gøre at både gaine muskler og holde fedtet væk PÅ SAMME TID..

men ok, bogen nævner jo så ikke noget om steoider.. hvilket mange mener han var på?..

anyway.. i stedet for at køre i forskellige perioder.. kan man så ikke "bare" gaine lean.. er det så umuligt?

edit: eller som Thegame siger han gør.. skrifte fra dag til dag.. for mig virker det ulogisk at gøre det i perioder af flere måneder.. kroppen vænner sig jo hurtigt til det man udsætter den for.. så det handler vel om konstant at chokere den for bedste resultater?
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Hobro, nordjylland

Træner her: Hobro Helse Sport
Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00

edit: eller som Thegame siger han gør.. skrifte fra dag til dag.. for mig virker det ulogisk at gøre det i perioder af flere måneder.. kroppen vænner sig jo hurtigt til det man udsætter den for.. så det handler vel om konstant at chokere den for bedste resultater?

Hold nu for helvede kæft med det pis, eeeen gang for alle. Jesus...

Hvad sker der med den anoreksi trend herinde???

DIn proteinsyntese er forhøjet i op til 72 timer efter træning, toppende godt 12 timer efter,
det er totalt idioti og gak at tro at du smider masse på kroppen i præcis 2 timer og 32
minutter efter træning, og så kan du begynde at cutte frem til næste træning, hvorpå kroppen på magisk vis går i instant fedtforbrændingsmode. Sådan fungerer verden bare ikke.

Seriøst, der er dagligt adskillige tråde om det her emne og de er alle fulde af tåbeligheder
og idioti som selv folk i middelalderen ville have rystet på hovedet af, er folk virkelig så
fedtforskrækkede herinde at de totalt slår hjernen fra ????
Deal with it..
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00

Galleri: Vis galleri (1)

Hippo skrev:

Hold nu for helvede kæft med det pis, eeeen gang for alle. Jesus...

Hvad sker der med den anoreksi trend herinde???

DIn proteinsyntese er forhøjet i op til 72 timer efter træning, toppende godt 12 timer efter,
det er totalt idioti og gak at tro at du smider masse på kroppen i præcis 2 timer og 32
minutter efter træning, og så kan du begynde at cutte frem til næste træning, hvorpå kroppen på magisk vis går i instant fedtforbrændingsmode. Sådan fungerer verden bare ikke.

Seriøst, der er dagligt adskillige tråde om det her emne og de er alle fulde af tåbeligheder
og idioti som selv folk i middelalderen ville have rystet på hovedet af, er folk virkelig så
fedtforskrækkede herinde at de totalt slår hjernen fra ????

+1

Det er efterhånden ved at være ekstremt trættende, med fedtforskrækkede teenagere, som er uendeligt bange for at six-packen skal forsvinde. Resultatet er altid det samme. Møder man dem 3 år senere, så ser de ud på nøjagtigt samme måde, fordi de er så pisse bange for at spise nok til at gaine noget seriøst muskelmasse.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Det har du fuldstæntig ret i Thomas Jagd! der er godt nok mange af dem, i de forskellige danske centre.
Jack S. Jonathanson: SUNDHED og FISSEFORM?! Hva fuck snakker du om?! Jeg træner for at blive en freak!
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Træner her: Fitness Center Wing Tsun Do

fedtforskrækkede?? anoraksi trend?

Hvis i havde været den fede dreng med tændstik arme og mærklige gangart på grund problemer med ryggen - så havde i også haft et andet forhold til fedt!.. det meste af min familie er overvægtig.. jeg har været det.. tager på ved bare at kigge på et stykke pizza.. for et år siden besluttede at nu skulle det fandgalme være nok.. så jeg startede i et fitness center.. siden da har jeg smidt 6 kilo rent fedt, og samtidigt taget næsten 20 kilo masse på! (ifølge fedt procent beregninger og min vægt) jeg trænger stadig til at tabe mig, men jeg er ikke længere ham den tykke..Nu kan jeg gå med oprejst pande og skyde brystet frem og være stolt over mine brede skuldre.. planen er ikke at blive fanatisk og køre 140 % efter "de rigtige" kure og programmer.. planen er bare at have et nogen lunde normalt liv med et aktiv liv i vægtrummet.. jeg ved ærlig talt ikke så meget om biologien bag os mennesker.. derfor kan jeg måske godt for nogle af jer "prof" virke som en uvidende idiot der intet fatter.. men syntes til tider tonen er meget hård her inde.. kald mig et tudefjæs eller hvad i vil.. for det rager mig.. men jeg er inde op denne side for at få nogle svar, idér og rettelser... ikke for at få af vide jeg er bange for fedt..
Billede
Brugeravatar

Fitness World Kolding

Styrkeliste

siden da har jeg smidt 6 kilo rent fedt, og samtidigt taget næsten 20 kilo masse på! (ifølge fedt procent

Ja, og grise kan flyve. Tror bare vi konstaterer at du har meget at lære endnu,
og du må gerne få en kiks hvis du virkelig ikke er fedtforskrækket. Du tager fejl
i det meste af det du skriver, så skal vi ikke bare lukke den her.
Deal with it..
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00

Galleri: Vis galleri (1)

Jeg synes personligt, det er opløftende, når ansvarlige, voksne mennesker, der ved bedre, siger fra når teenage-drenge på omkring de 70 kg beder om slankeråd.
Synes der har været en del henvendelser fra folk, der åbentlyst ikke er overvægtige, men som mere lider af en forvrænget selvopfattelse og usund fedtforskrækkelse.
The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself.
Sir Richard Francis Burton (1821 - 1890)
Brugeravatar

Hippo skrev:
siden da har jeg smidt 6 kilo rent fedt, og samtidigt taget næsten 20 kilo masse på! (ifølge fedt procent

Ja, og grise kan flyve. Tror bare vi konstaterer at du har meget at lære endnu,
og du må gerne få en kiks hvis du virkelig ikke er fedtforskrækket. Du tager fejl
i det meste af det du skriver, så skal vi ikke bare lukke den her.

Den gang jeg startede vejede jeg 82 kilo og havde en fedt procent på 26 (målt første gang jeg satte mine ben i fitness centret)...
dvs: 82/100 * 26,4 = 21 kilo og 648 gram fedt på kroppen (ca.)

Idag vejer jeg 102,3 kilo og har en fedt procent på 14,2
dvs: 102,3/100 * 14,2 = 14 kilo og 526,6 gram fedt på kroppen (ca.)

Derfor konkluderer jeg:
Vægt forøgelse = min vægt idag 102,3 minus min daværende vægt 82
vægt forøgelse = 20,3 kilo
Reduktion af fedt = fedt dengang 21,648 minus fedt nu 14,5266 kilo
Reduktion af fedt = 7,1214 kilo

Da der er meget usikkerhed omkring det skrev jeg blot 6 kilo fedt.. og de 20 kilo vægt forøgelse er jeg sikker på..

Men anyway.. jeg ved intet.. har blot selv gjordt mig disse beregninger.. er også ligeglad hvad i syntes.. jeg er sku selv stolt.. førhen drak jeg som et hul i jorden, og var svag og spiste for det meste junk.. så nu hvor jeg endelig har fået lidt succes og føler mig tilpas i min krop kan i rende mig et vis sted.. og ps: hils de flyvende grise og sig jeg slagter dem da jeg gerne vil have bacon til mine kiks...
Sidst rettet af Lenned 6. jun 2011, 11:42, rettet i alt 1 gang.
Billede
Brugeravatar

Fitness World Kolding

Styrkeliste

Maldon skrev:Jeg synes personligt, det er opløftende, når ansvarlige, voksne mennesker, der ved bedre, siger fra når teenage-drenge på omkring de 70 kg beder om slankeråd.
Synes der har været en del henvendelser fra folk, der åbentlyst ikke er overvægtige, men som mere lider af en forvrænget selvopfattelse og usund fedtforskrækkelse.

Helt enig. Når unge mænd på 60-70 kg begynder at snakke om cut, så står jeg simpelthen af :roll:
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Hippo just got owned..
Brugeravatar

Det skal dertil siges jeg også er vokset ca. en halv centimeter det sidste års tid.. :D
hvilket også har lidt inflydelse..
Billede
Brugeravatar

Fitness World Kolding

Styrkeliste

Hvis dine stats på +100kg og 14% fedt passer, så står du rigeligt ondt. Flot resultat! Og ja, du skal være fuldstændig ligeglad med hvad folk siger herinde - hvis mange herinde vidste halvt så meget som de giver udtryk for igennem deres termer og brug af fine ord og lange forklaringer ville de alle være klar til scenen...
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Og ja, du skal være fuldstændig ligeglad med hvad folk siger herinde

Hvilket så i min verden ophæver begrundelsen for at oprette en profil og skrive indlæg på et debatforum, men selvfølgelig skal man lære at sorterer i oplysningerne.
I øvrigt er det ikke min oplevelse, at folk, der reelt er, eller har været, overvægtige bliver disset herinde, tværtimod.
The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself.
Sir Richard Francis Burton (1821 - 1890)
Brugeravatar

Ser efterhånden en trend, der går i retningen af, at bulk og cut bliver mere udflydende størrelser. Det tror jeg personligt kan være en ganske udmærket idé, OGSÅ hvis man ikke er bange for at gaine lidt fedt!

Til inspiration kører Layne Norton cyklusser á 6 ugers bulk / 3 ugers cut hen over sin off-season, og det fungerer da så langt, at han har gode resultater med det og kan bakke det op teoretisk. Der er en diskussion om det hér: http://forums.lylemcdonald.com/showthread.php?t=6646 (Lyle McDonald).

Det er dog nok en lidt mere avanceret tilgang og noget, der kræver en højere grad af indsigt i kroppens mekanismer end konventionelt bulk / cut, og derfor er det måske ikke optimalt for nybegyndere, der fx bare skal have opbygget et fundament.

Personligt kan jeg også godt lide en sådan tilgang. Ikke nødvendigvis fordi jeg mener, den partout er bedre, men fordi jeg godt kan lide at arbejde mod forskellige målsætninger over kortere perioder.

På amerikanske fora diskuteres det ofte under sammentræningen "culking", som man kan prøve at søge på, hvis man er interesseret i emnet. Bruges dog også tit om ændringer i indtaget på dagsbasis...
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster