Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1255
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1252

Følg bodybuilding.dk på

Cut !

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej jeg har nogle spørgsmål angående cutting? Min ven siger det max må tage 1,5 timer pr træningssession, er det rigtigt? Han kører 10 reps 4 sæt? Er det godt nok, eller findes der noget bedre? Han mener også at hvis du træner bryst og triceps så overbelaster man triceps? Er det også rigtigt ?
Lasse Ahrendsen
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Sdr. Felding

Træner her: Videbæk Styrkesport

Styrkeliste
- Bænkpres: 192.50
- Squat: 305.00
- Dødløft: 290.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Lasse7280 skrev:Hej jeg har nogle spørgsmål angående cutting? Min ven siger det max må tage 1,5 timer pr træningssession, er det rigtigt? Han kører 10 reps 4 sæt? Er det godt nok, eller findes der noget bedre? Han mener også at hvis du træner bryst og triceps så overbelaster man triceps? Er det også rigtigt ?

Hvad må maks tage 1,5 time pr. træningsession?

10 reps 4 sæt godt nok i forhold til hvad? styrke, masse eller noget helt tredje.

Om du overbelaster triceps kommer an på hvor meget du træner den. Du kan sagtens træne både bryst og triceps (hvilket jeg vil påstå at de fleste gør :wink:) uden der er fare for overbelastning.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: aalborg ø

Træner her: Unifitness

Kostplan: Ingen kostplan

Lasse7280 skrev:Hej jeg har nogle spørgsmål angående cutting? Min ven siger det max må tage 1,5 timer pr træningssession, er det rigtigt? Han kører 10 reps 4 sæt? Er det godt nok, eller findes der noget bedre? Han mener også at hvis du træner bryst og triceps så overbelaster man triceps? Er det også rigtigt ?

Ang træningssession så har jeg aldrig hørt at det skulle have indflydelse på om du "øddelægger" dit cut på nogen måde, og kunne jeg heller ikke forestille mig. Ang reps og sæt så kommer det meget an på programmet og hvordan din træning er stillet op så 10r 4s kan sikkert være meget fint. og som weirdmoos siger så har jeg heller ikke hørt at bare fordi at man træner bryst + trips så skulle det overbelaste på nogen måde!..

Btw, Weirdmoos held og lykke med 09' goal ;)
"Success rests not only on ability, but upon commitment, loyalty, and pride"
Brugeravatar

Sprinto skrev:Btw, Weirdmoos held og lykke med 09' goal ;)
Det er mission impossible :mrgreen:

Havde ikke lige fanget at det var selve trænings passet varighed som der blev spurgt til. #-o Hvilket jeg heller ikke har hørt har et maks på 1,5 time under cut. Så længe du sørger for at få dækket det protein- og kulhydratbehov som kroppen har efter træning så din krop har god mulighed for at restituere ordenligt, skulle der ikke være noget i vejen for at træne længere end 1,5 time.
Sidst rettet af WeirdMoose 6. mar 2009, 20:09, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar

Geografisk sted: aalborg ø

Træner her: Unifitness

Kostplan: Ingen kostplan

Det ville ikke skade dig at få lidt viden ;) Læs denne igennem, og gerne de links der er i den.

viewtopic.php?t=23444&highlight=

Du må gerne træne mere end 1½ time af gange,det sker der ikke ngoet ved.

Jeg kører både bænk, dips, Closegrip Bænk og pushdowns for tiden, som alle er gode triceps øvelser. Og det sker der ikke noget ved. Det mange triceps øvelser på en gang, men selvom jeg har så mange overbelaster jeg den ikke.

Om du kører 5x5 4x10 3x10 4x8 eller en anden combo er lige godt. Jeg har længe kørt 3x10 på mange øvelser, men har ændret til 5x5 i de store, og det jeg super glad for.
På et senere tidspunkt vil jeg ændre til 4*8. Grunden til det er at det er vigtigt at variere sin træning. Så man kan IKKE sige der er en rep combo der er bedre end en anden.
Dog siger man ofte at 1-5 er for styrke, og at 5-15 er hypertrofi (opbygning af muskler)

men når du får lidt viden fra de artikler du forhåbentlg vil læse her på siden så vil du selv være i stand til at skilde skidt fra godt :)

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster