Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1239
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1238

Følg bodybuilding.dk på

Cutter

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle.

Her den 25/4 har jeg været på kostplan i 2 måneder.

I løbet af disse 2 måneder har jeg rettet i min kostplan og hvad jeg spiser af cheat meals.

Jeg har fjernet juice fra min kostplan, så jeg drikker kun masser af vand og 2-3 glas mælk om dagen.

Derudover har jeg valgt at fede den lidt mere med maden, når jeg har cheat day, istedet for at æde noget andet usundt, som fx. en pose chips, is eller andet lækkert. Fx. istedet for kylling, så spiser jeg en god bøf, med eller uden sovs, sød kartoffel istedet for fuldkorns pasta, med hvidløgs smør osv. Samt at jeg kan finde på at købe en juice til weekenden.

Jeg har rettet min kostplan til, for at komme højere op i protein indtag, og ned i kulhydrater.

Jeg træner hård 4 gange om ugen, hvor jeg godt kan mærke jeg er træt, end da jeg bulkede.

Jeg har også droppet ALT alkohol.

Skal også siges at jeg retter aften måltidet godt og vel vær dag, da jeg bor sammen med kæresten og hverken hun eller jeg kan spise kylling vær eneste dag. Så bliver det fx. kyllinge fars, fiske fars, andet fisk, lidt oksekød, grov flutes og grove pita brød osv. Hvad der nu passer bedst ind i min kostplan. Jeg læser bag på alt hvad jeg køber, så jeg ved om det er værd at købe eller ej.

Det var en "lille" forklaring. Nu til det, det hele handler om. At jeg ikke kan tabe mig!

Jeg kan se på min krop at der sker noget, men!

Vægten siger godt og vel det samme. Vejer mig godt og vel vær dag, nu skriver jeg også ned ugentligt hvad jeg vejer og hvad min fedt procent ligger på.

Jeg laver ikke noget cardio, da det nødvendigvis ikke var nødvendigt, men har overvejet det, da det måske kunne løse mit problem.

Måske skulle jeg rette min kostplan mere til?

Skal jeg rette mit ligevægtsindtag mens jeg taber mig? Fx. Startede med at veje 95 og nu vejer jeg omkring de 92, skal jeg så rette den til? Og blive ved med det for vær gang jeg taber mig?

Skal siges at dette er første gang jeg overhovedet cutter. Da, jeg startede 15 marts sidste år, så jeg bulkede self. videre over sommeren.

Det er lidt frustrerende, da jeg self. gerne vil cutte min krop ned så meget som muligt, inden sommer.

Håber på at få nogle gode råd og hjælp! Jeg er klar på at gøre næsten alt hvad der kommer på bordet af råd!

På forhånd mange tak! - I skriver bare hvis i har brug for mere info.
(Har læst massevis af artikler, samt set massevis af videoer)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvor mange kcal får du dagligt? Passer de kostplaner du har på din profil?

xabo skrev:Jeg kan se på min krop at der sker noget, men..

Kan du tydeligt se at du har tabt dig? Hvis vægttabet er stagneret, kan du prøve at skære lidt i kalorierne og/eller tilføje en smule cardio, fx længere gåture på dine off-dage eller finisher/HIIT.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

flamingopikken skrev:Hvor mange kcal får du dagligt? Passer de kostplaner du har på din profil?

xabo skrev:Jeg kan se på min krop at der sker noget, men..

Kan du tydeligt se at du har tabt dig? Hvis vægttabet er stagneret, kan du prøve at skære lidt i kalorierne og/eller tilføje en smule cardio, fx længere gåture på dine off-dage eller finisher/HIIT.

Jeg får det som der står på min kostplan.

Men hvis jeg retter mit kcal til hvad jeg vejer nu, så ser det sådan her ud: 2732. Så jeg kan rette den lidt. Men det var også der mit spørgsmål kom ind, skal jeg blive ved med at beregne mit ligevægtsindtag, vær gang jeg taber mig?

Tjaa, min mave er blevet mere flad, samt at den ser mere ripped ud. Det samme med resten af kroppen, så ja. (:

Kan være jeg skal gøre det ja, så må vi se om det virker med cardio og skære lidt ned i kalorierne. 30 min cardio?

Har aldrig hørt om finisher/HIIT?

Har taget nogle billeder her i sidste uge, skal jeg lige prøve at smide dem op en gang?
Brugeravatar

Styrkeliste

xabo skrev:

Det er lidt frustrerende, da jeg self. gerne vil cutte min krop ned så meget som muligt, inden sommer.
)

Hvorfor cutter du ?

Er det rent af rent skær forfængelighed ? eller vil du bruge din kommende form til noget ? eller er det bare for at se godt ud i bade shorts, og for at uploade et par billeder på facebook ?
Døde fisk, flyder med strømmen
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 254.00
- Squat: 1124.00
- Dødløft: 427.00

xabo skrev:Men hvis jeg retter mit kcal til hvad jeg vejer nu, så ser det sådan her ud: 2732. Så jeg kan rette den lidt. Men det var også der mit spørgsmål kom ind, skal jeg blive ved med at beregne mit ligevægtsindtag, vær gang jeg taber mig?

Afhænger dit ligevægtsindtag af din vægt?

xabo skrev:Har aldrig hørt om finisher/HIIT?

Google det. Der kommer ret mange hits op hvis du søger på "HIIT". Se dog bort fra Alun.dk :P

xabo skrev:Har taget nogle billeder her i sidste uge, skal jeg lige prøve at smide dem op en gang?

Hvad skulle formålet med det være?
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

xabo skrev:Men hvis jeg retter mit kcal til hvad jeg vejer nu, så ser det sådan her ud: 2732. Så jeg kan rette den lidt. Men det var også der mit spørgsmål kom ind, skal jeg blive ved med at beregne mit ligevægtsindtag, vær gang jeg taber mig?

Jo mindre du vejer, jo mindre energi skal der til at holde din krop i gang, så i princippet er svaret ja. Hvordan du gør det mest praktisk er op til dig - nogle ligger ud med at regne ligevægtsindtaget for den vægt man gerne vil ned på, og så lave kostplanen ud fra det mens andre starter ud fra nuværende ligevægtsindtag og justerer så undervejs i processen hvis de synes det går for langsomt.

Dertil skal siges, at en BEREGNING af ligevægtsindtag stort set aldrig vil være en fuldstændig sandhed, så selvom en model beregner at du forbrænder 2732 kcal, så kan det sagtens være at lige præcis din krop forbrænder 2300 eller 3200 kcal i stedet, groft sagt. Så hvis du ikke taber dig, så skal du "bare" spise mindre.

Hvad er cheat meals. [-X

Jeg synes du skal hoppe i løbe skoene. Og evt. Bruge 15min på cross traineren hver gang du er i trænings centret.
Det gør jeg, plus jeg går det bokse motions træning 1 gang om ugen og det virker ;-)
Sidst rettet af Lkm 21. apr 2013, 17:04, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringsted

Lkm skrev:Hvad er cheat meals. [-X

Et trick kendt blandt bodybuildere, nærmest en "secret remedy", til at holde motivation over længere tid
Brugeravatar

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 132.50

Jeg tænker bare tit på om de cheat meals ikke fucker mere op end de gavner på motivationen.
Sådan har jeg det ihvertfald, og når han nu ikke taber sig som han burde, var det måske en ide at holde sig 100% til kostplanen og se om det hjælper. :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringsted

Backtonature skrev:
xabo skrev:

)

Hvorfor cutter du ?

Er det rent af rent skær forfængelighed ? eller vil du bruge din kommende form til noget ? eller er det bare for at se godt ud i bade shorts, og for at uploade et par billeder på facebook ?

Er det ikke fuldstændig lige meget hvorfor jeg gør det?

Men hvis du gerne vil vide det, så er en af de største grunde nok fordi jeg altid har haft det dårligt med at vise min krop frem, da jeg aldrig har været tilfreds med den. Er jeg heller ikke nu, selvom jeg har fået meget masse igennem det første år her. Har altid gerne ville være lean, istedet for stor.
Brugeravatar

Styrkeliste

Pind skrev:

Afhænger dit ligevægtsindtag af din vægt?

Skulle jeg mene? Men ved det ikke, derfor jeg spørger.
Læs evt. hvad fedania. (:

xabo skrev:Har aldrig hørt om finisher/HIIT?

Google det. Der kommer ret mange hits op hvis du søger på "HIIT". Se dog bort fra Alun.dk :P

Jeg googlede det lige hurtigt, før jeg smuttede, men skal helt klart lige google det færdig. ;) - Skal nok holde mig fra Alun.dk!

xabo skrev:Har taget nogle billeder her i sidste uge, skal jeg lige prøve at smide dem op en gang?

Hvad skulle formålet med det være?

tjaa, ved det ikke. Det var fordi han spurgte om jeg kunne se der skete noget med kroppen, så kunne det være i ville se det. Men hvad ved jeg. (: Heller mere "info" end for lidt.
Brugeravatar

Styrkeliste

fedania skrev:

Jo mindre du vejer, jo mindre energi skal der til at holde din krop i gang, så i princippet er svaret ja. Hvordan du gør det mest praktisk er op til dig - nogle ligger ud med at regne ligevægtsindtaget for den vægt man gerne vil ned på, og så lave kostplanen ud fra det mens andre starter ud fra nuværende ligevægtsindtag og justerer så undervejs i processen hvis de synes det går for langsomt.

Dertil skal siges, at en BEREGNING af ligevægtsindtag stort set aldrig vil være en fuldstændig sandhed, så selvom en model beregner at du forbrænder 2732 kcal, så kan det sagtens være at lige præcis din krop forbrænder 2300 eller 3200 kcal i stedet, groft sagt. Så hvis du ikke taber dig, så skal du "bare" spise mindre.

Rigtig god info!
- Skal da helt klart prøve at skære noget af så! (: stille og roligt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Lkm skrev:Hvad er cheat meals. [-X

Jeg synes du skal hoppe i løbe skoene. Og evt. Bruge 15min på cross traineren hver gang du er i trænings centret.
Det gør jeg, plus jeg går det bokse motions træning 1 gang om ugen og det virker ;-)

Kunne være jeg skulle finde nogle øvelser og prøve det!
- Er det egentlig ikke lidt det samme som supersets, eller er det mere intense cardio øvelser? (:
Brugeravatar

Styrkeliste

Lkm skrev:Jeg tænker bare tit på om de cheat meals ikke fucker mere op end de gavner på motivationen.
Sådan har jeg det ihvertfald, og når han nu ikke taber sig som han burde, var det måske en ide at holde sig 100% til kostplanen og se om det hjælper. :)

Tror bare jeg ville blive sindssyg til sidst ;)
- Derfor bodybuildere gør det jo. Ingen kan leve på kylling og broccoli kun.
Brugeravatar

Styrkeliste

xabo skrev:
Lkm skrev:Jeg tænker bare tit på om de cheat meals ikke fucker mere op end de gavner på motivationen.

Tror bare jeg ville blive sindssyg til sidst ;)

Præcis.. man skal bare ikke abstrahere fra planen alt for meget som OP skriver
Brugeravatar

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 132.50

Et cheat kan hjælpe med fornyet fysisk og ikke mindst psykisk energi. Det er dog på ingen måde noget, man _skal_ have og man bør være opmærksom på, at de ekstra kalorier ikke bare forsvinder - de vil immervæk sænke vægttabet en smule.

At man så måske giver den endnu mere gas den følgende uge og derved forbrænder lidt ekstra, kommer jo an på den enkelte. Men som udgangspunkt burde cheat meals ikke være nødvendige.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

xabo skrev:Tror bare jeg ville blive sindssyg til sidst ;)

Man kan SAGTENS lave en kostplan som er mættende for både mave og sanser, på et niveau hvor man taber sig, uden at det kun består af kylling og broccoli. Jeg er, som spinkel kvinde med meget begrænset aktivitet i løbet af dagen pga. en rygskade, nede på at indtage mellem 1300 og 1400 kcal om dagen, og jeg synes ærlig talt min mad er langt mere lækker nu end da jeg spiste uden at tænke i sunde baner. Men hvis man er idéforladt og tror man kun kan få x kcal med lige præcis y gram kylling og z gram broccoli, så kan jeg da godt se, at det kan blive jævnt kedeligt ret hurtigt ;)

fedania skrev:
xabo skrev:Tror bare jeg ville blive sindssyg til sidst ;)

Man kan SAGTENS lave en kostplan som er mættende for både mave og sanser, på et niveau hvor man taber sig, uden at det kun består af kylling og broccoli. Jeg er, som spinkel kvinde med meget begrænset aktivitet i løbet af dagen pga. en rygskade, nede på at indtage mellem 1300 og 1400 kcal om dagen, og jeg synes ærlig talt min mad er langt mere lækker nu end da jeg spiste uden at tænke i sunde baner. Men hvis man er idéforladt og tror man kun kan få x kcal med lige præcis y gram kylling og z gram broccoli, så kan jeg da godt se, at det kan blive jævnt kedeligt ret hurtigt ;)

Hehe. Nu mente jeg bare at næsten alle, på et eller andet tidspunkt, er nød til at æde den cheeseburger man har gået og savlet over det sidste lange stykke tid ;) - Men spis med måde.
Brugeravatar

Styrkeliste

xabo skrev:Hehe. Nu mente jeg bare at næsten alle, på et eller andet tidspunkt, er nød til at æde den cheeseburger man har gået og savlet over det sidste lange stykke tid ;) - Men spis med måde.

Lav din egen cheeseburger. Den kan sagtens laves så den lever op til det du bør spise uanset om du cutter eller bulker. Serranoskinke kan sagtens erstatte bacon, og hvis man smider den ene halvdel af burgerbollen væk (og bruger en fuldkornsvariant) så er man allerede langt :)

Har fjernet ca 200 kcal fra min kostplan.

1 pære og et glas skummet mælk 330 g.

Er det for meget?
Brugeravatar

Styrkeliste

fedania skrev:
xabo skrev:Hehe. Nu mente jeg bare at næsten alle, på et eller andet tidspunkt, er nød til at æde den cheeseburger man har gået og savlet over det sidste lange stykke tid ;) - Men spis med måde.

Lav din egen cheeseburger. Den kan sagtens laves så den lever op til det du bør spise uanset om du cutter eller bulker. Serranoskinke kan sagtens erstatte bacon, og hvis man smider den ene halvdel af burgerbollen væk (og bruger en fuldkornsvariant) så er man allerede langt :)

Det går bare ikke, hvis det er den nede for grillen man har gået og savlet over. ;)
Brugeravatar

Styrkeliste

xabo skrev:Har fjernet ca 200 kcal fra min kostplan.

Er det for meget?

Nej, det lyder passende.
Men, du siger selv at du oplever en fremgang i spejlet - er det ikke det vigtigste? Der er jo mere end en vej til rom til en lavere fedtprocent. Det lader til at du har godt styr på kosten, og da der findes en reel mulighed for at du svinger over dit ligevægtsindtag på dine cheatdage, leder det mig til at tro at vægttabet er reduceret pga. opbygning af muskelmasse. Der er ingen grund til at fokusere så meget på vægten, med mindre du stiller op til konkurrencer i en sport med vægtklasser, brug det som en ledetråd i samspil med spejlet. Men stol på spejlet, og din fremgang i centret!
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Som jeg læser det siger du at dit vægt tab står stille men du kan se ændringer i spejlet ikk ?
Hvis det er rigtigt skal du absolut ikke ændre på noget. Det er her du får dine LEAN GAINS.
[quote]Jeg citere: Det var en "lille" forklaring. Nu til det, det hele handler om. At jeg ikke kan tabe mig!

Jeg kan se på min krop at der sker noget, men![
/quote]
Det er absolut det punkt der er fedest at kunne finde og holde på. Fuck om det går langsomt.
Samme vægt og konstant fremgang. Det er good 2 go :D

Og det med kedelig mad og man kun kan cutte på kylling og lign. Det er en skrøne.
Jeg selv får Bacon 6-7 dage om ugen. Og jeg er i god form året rundt.
Pubmed: helpin' the anti-Bros post links to abstracts of studies they never read...anything less is Broscience!

-To the PubMed ninjas; you are what is wrong with the internet.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 200.00
- Squat: 225.00
- Dødløft: 225.00

Ssssshhhh the secret is a lot of cottage cheese ;)
Brugeravatar

Reputation point: 175

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 147.50
- Dødløft: 190.00

Højland skrev:Ssssshhhh the secret is a lot of cottage cheese ;)

?
Pubmed: helpin' the anti-Bros post links to abstracts of studies they never read...anything less is Broscience!

-To the PubMed ninjas; you are what is wrong with the internet.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 200.00
- Squat: 225.00
- Dødløft: 225.00

Bash skrev:
xabo skrev:Har fjernet ca 200 kcal fra min kostplan.

Er det for meget?

Nej, det lyder passende.
Men, du siger selv at du oplever en fremgang i spejlet - er det ikke det vigtigste? Der er jo mere end en vej til rom til en lavere fedtprocent. Det lader til at du har godt styr på kosten, og da der findes en reel mulighed for at du svinger over dit ligevægtsindtag på dine cheatdage, leder det mig til at tro at vægttabet er reduceret pga. opbygning af muskelmasse. Der er ingen grund til at fokusere så meget på vægten, med mindre du stiller op til konkurrencer i en sport med vægtklasser, brug det som en ledetråd i samspil med spejlet. Men stol på spejlet, og din fremgang i centret!

Tjaa, vil nu også bare helt af med den store fedt klump jeg har på maven. Når den er nogenlunde væk, vil jeg være ret så tilfreds! (:

En pæn krop giver selvtillid, men er dog ikke en af de typer der praler og smider jeg ved ikke hvor mange billeder på facebook, eller skriver at jeg konstant er nede og træne. hehe. ;)
Brugeravatar

Styrkeliste

Lean2000 skrev:Som jeg læser det siger du at dit vægt tab står stille men du kan se ændringer i spejlet ikk ?
Hvis det er rigtigt skal du absolut ikke ændre på noget. Det er her du får dine LEAN GAINS.
Jeg citere: Det var en "lille" forklaring. Nu til det, det hele handler om. At jeg ikke kan tabe mig!

Jeg kan se på min krop at der sker noget, men![
/quote]
Det er absolut det punkt der er fedest at kunne finde og holde på. Fuck om det går langsomt.
Samme vægt og konstant fremgang. Det er good 2 go :D

Og det med kedelig mad og man kun kan cutte på kylling og lign. Det er en skrøne.
Jeg selv får Bacon 6-7 dage om ugen. Og jeg er i god form året rundt.

Damn, så er valget sgu svært!
- Syntes bare ikke det går hurtigt nok, som jeg mener det skulle. 1-2 kg om ugen. (:

Ville også af med dunken! (Du kan se mit billede, jeg lige har smidt ind, det er hvad jeg har fået bygget på 1 år ca)

Shiit, var sgu din kostplan jeg skulle leve efter! :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Smutter ned og træner, kommer på igen når jeg kommer hjem. (:

Prøver med noget cardio i en 30 minutters tid, så må vi se om det er noget for meget, selvom jeg hader cardio! haha.
Brugeravatar

Styrkeliste

xabo skrev:Smutter ned og træner, kommer på igen når jeg kommer hjem. (:

Prøver med noget cardio i en 30 minutters tid, så må vi se om det er noget for meget, selvom jeg hader cardio! haha.

Så lav noget HIIT? Det tager maksimalt 10 minutter.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:
xabo skrev:Smutter ned og træner, kommer på igen når jeg kommer hjem. (:

Så lav noget HIIT? Det tager maksimalt 10 minutter.

Ville nok passe bedre. (:

Kender du nogle gode øvelser jeg kan lave?
- Sidder og kigger på nettet lige nu.
Brugeravatar

Styrkeliste

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud