No1two: Har du ikke en cykel? hvis du kan overskue at cykle 2-3 km, så kan du om ikke andet træne på bjødstupvej 26.
Håndvægte til 35kg fri squat, mulighed for dødløft (ingen platform dog) og fri bænk, så har du de 3 store dækket ind, der er selvfølgelig også pullup og dips stativ. (fri squat og håndvægte til 35 skal du dog først satse på i uge 42, da det nye inventar først skal hentes hjem fra Italien, indtil da må du nøjes med smith squat og håndvægte til 30kg)
Ja håndvægte til 35 er ikke optimalt, men det er stadig bedre end 21kg.
jeg tror hverken Mikkel-sen eller jeg er uenige i at et rigtigt center burde have håndvægte til 80, jern i rigelige mængder, og adskillige powercages osv, men kendsgerningen er nu engang den, at centre ikke tjener penge på en lille gruppe "hardcore" bodybuildere/styrketrænere. De tjener penge på den almene motionist (almene motionist skal her forstås som hobby motionisten, som ikke vil være "for stor", som træner fordi det er for koldt at løbe uden for om vinteren, og som har hørt så frygtelig meget om de skræmmende, lettere larmende mennesker der laver mærkelige øvelser og alle uden tvivl er proppede med steroider og er en tikkene bombe der venter på at gå amok).
Det er selvfølgelig trist at det skal være på den måde, men der er trods alt tale om en forretning, og når der er tale om et center i udkanten af Århus, er der imo ikke en stor nok kunde base til et center hen af the gym.
Det er en skam men man skal jo også tjene til at få brød på bordet.
Og som det ser ud nu så foretrækker den almindelige motionist et center hvor de kan holde sig til deres maskiner, og samtidig ikke har alt for mange store mennesker der puster og stønner og ”smider” rundt med tunge kg.
Jeg kan fortælle at valget om helt at fjerne fri bænk og tunge håndvægte på oddervej, var baseret på tidligere erfaringer på bjødstrupvej. I opstarten var centeret så plaget af ubehøvlede og truende medlemmer at det en overgang blev overvejet at indføre vagter for at receptionisterne kunne føle sig trygge. Problemet blev i midlertidig løst ved at fjerne de tungeste håndvægte og ez curl stængerne. Der kan være lidt om at tunge vægte tiltrække ubehagelige typer. Heldigvis er der kommet så meget styr på klientellet at der nu kommer tungere håndvægte og ez curl stænger igen.