Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1315
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1312

Følg bodybuilding.dk på

Dårligt center

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB’er,
Det eneste center der er i nærheden af mig, har noget virkelig dårligt udstyr. Der er kun mulig for at lave bænkpres og squat i et smith-stativ :cry: . Dødløft kan man heller ikke lave. Håndvægte op til 21 kg. Og så ellers fyldt op med maskiner og løbebånd…

Så mit spørgsmål er følgende:
Er squat i smith stadig bedre end benpres?
Kan bænkpres i smith gå an?
Og hvad kan man lave i stedet for dødløft?

Oven i købet koster det så 300 kr pr. måned med studierabat… :(

Håber i kan hjælpe.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvor bor du?
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Logbog: Vis logbog

8800 skrev:Hvor bor du?

Min efterskole ligger i Højbjerg i Århus.
Brugeravatar

Du træner jo ikke i et center, men derimod i et sted af lort. 100% rent lort.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Kostplan: Ingen kostplan

SandyFrink skrev:Du træner jo ikke i et center, men derimod i et sted af lort. 100% rent lort.

Haha skulle lige til at skrive noget lignende.
Tror heller at jeg ville træne med træstammer og sten i en nærliggende skov i stedet for det der.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

SandyFrink skrev:Du træner jo ikke i et center, men derimod i et sted af lort. 100% rent lort.

Ja, og det sted er jeg er det eneste jeg har det næste år :rocketwhore: :sick:
Brugeravatar

No1two skrev:

Det "sted" er jo sammenligneligt med en losseplads - altså et sted af rent lort og affald, og så skal du tilmed give penge for at være der. Køb dit eget udstyr, og skriv et brev til ejeren af lossepladsen hvor du skriver: "Du er en fucking idiot." Det er det mest konstruktive.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

Brugeravatar

Styrkeliste

SandyFrink skrev:
No1two skrev:

Det "sted" er jo sammenligneligt med en losseplads - altså et sted af rent lort og affald, og så skal du tilmed give penge for at være der. Køb dit eget udstyr, og skriv et brev til ejeren af lossepladsen hvor du skriver: "Du er en fucking idiot." Det er det mest konstruktive.

Det er bare meget begrænset hvad man kan have af udstyr på de 10 kvadratmeter vi har på værelset...
Brugeravatar

No1two skrev:
SandyFrink skrev:
No1two skrev:

Det er bare meget begrænset hvad man kan have af udstyr på de 10 kvadratmeter vi har på værelset...

Du ser vist flere problems end du ser solutions. Køb et justerbart almindeligt eleiko rack, en stang og nogle skiver og slæb det udenfor.

Brugeravatar

Styrkeliste

Har de fleste efterskole ikke et lille gym?
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Bay skrev:Har de fleste efterskole ikke et lille gym?

Tror mest det er idrætsefterskoler der har det. Min har ihvertfald ikke :(.
Brugeravatar

Da jeg gik på efterskole havde jeg selv en bænk med og en kammerat havde EZ-curl stang med og lidt forskelligt. Ikke fordi jeg fik trænet så meget, men det kan lade sig gøre :)

Men ellers bare sørg for at nyd det år du har på efterskolen. Bliver en oplevelse for livet :)

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

8800 skrev:Da jeg gik på efterskole havde jeg selv en bænk med og en kammerat havde EZ-curl stang med og lidt forskelligt. Ikke fordi jeg fik trænet så meget, men det kan lade sig gøre :)

Men ellers bare sørg for at nyd det år du har på efterskolen. Bliver en oplevelse for livet :)

Vi har desværre ikke plads til en bænk på mit værelse. Men vi har en stang og håndvægte og omkring 75-90 kg skiver.

Jeg vil helt sikker også nyde det :D, men når man bare har sådan en lyst til at træne, så vil jeg heller ikke holde mig tilbage pga. efterskolen. Desuden er vi en del der godt kunne tænke os at starte i "centret"..
Brugeravatar

Få efterskolen til at købe noget gøgl i kan stille ned i hallen (regner da med at I i det mindste har en sportshal hvor der må være plads til sådan noget et sted) :P
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00

Dane-D skrev:Få efterskolen til at købe noget gøgl i kan stille ned i hallen (regner da med at I i det mindste har en sportshal hvor der må være plads til sådan noget et sted) :P

Det var faktisk en god idé, jeg vil lige prøve at spørge på et tidspunkt. Problemet er måske bare at alle de andre drenge er tilfreds med det lorte center, og ikke har en skid forstand på træning, så det bliver nok et problem at få dem overtalt til at købe et squat-rack.
Brugeravatar

Du ser vist flere problems end du ser solutions. Køb et justerbart almindeligt eleiko rack, en stang og nogle skiver og slæb det udenfor.

han ska bare tage den billige løsning og købe et jernbat og sig til ejeren af lossepladsen man ikke kan forlange penge for det låårt.
Billede
Brugeravatar

Centeret ligger på oddervej i udkanten af¨århus.. Grunden til at der ikke er så høje vægte er fordi at det center henviser til den almene fitnessudøver. Jeg arbejder i den kæde og kan sige at der også ligger et på bjødstrupvej i holme hvor jeg selv træner og arbejder og der er fri bænk + der snart kommer frit squat stativ og en del andre nye ting.
The TOUGHEST LIFT of all is your ASS OFF the COUCH!

Geografisk sted: Århus

Træner her: Højbjerg Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 120.00

Mikkel-sen skrev:Centeret ligger på oddervej i udkanten af¨århus.. Grunden til at der ikke er så høje vægte er fordi at det center henviser til den almene fitnessudøver. Jeg arbejder i den kæde og kan sige at der også ligger et på bjødstrupvej i holme hvor jeg selv træner og arbejder og der er fri bænk + der snart kommer frit squat stativ og en del andre nye ting.

Den almene fitnessudøver? En person, der ikke formår at fremviser fremskridt? :-k

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

8800 skrev:
Mikkel-sen skrev:Centeret ligger på oddervej i udkanten af¨århus.. Grunden til at der ikke er så høje vægte er fordi at det center henviser til den almene fitnessudøver. Jeg arbejder i den kæde og kan sige at der også ligger et på bjødstrupvej i holme hvor jeg selv træner og arbejder og der er fri bænk + der snart kommer frit squat stativ og en del andre nye ting.

Den almene fitnessudøver? En person, der ikke formår at fremviser fremskridt? :-k

Dem der ikke går efter store muskler, bare en god form/kondi og en sund krop.

Styrkeliste

Mikkel-sen skrev:
8800 skrev:

Dem der ikke går efter store muskler, bare en god form/kondi og en sund krop.

det ene er i en eller anden grad effekt af det andet. God form kan du for så vidt få af løbebåndet, men hvorfor helvede så have alt det smith lort... den sunde krop får du i køkkenet

altså mig bekendt ligger højberg(8270?) da ikke så langt ude på landet, køb en cykel og find et bedre center i nærheden
Brugeravatar

Reputation point: 245

BodyBlom skrev:Dem der ikke går efter store muskler, bare en god form/kondi og en sund krop.

Man behøver da ikke små vægte for at have en sund krop. Stærke muskler er lige så vel med til og gi en sund og rask fysik. Jeg kan slet ikke forstå, de centres holdninger. Det er udelukkende for at undgå "de store" body/rockertyper kommer, således hr og fru danmark ikke kan nyde deres kaffe i fred.[/quote]

man skulle nok bare have en opdeling mellem fitnesscenterene... problemet er at vi stort set ikke har nogle ordentlige centre, så vi overtager hr og fru danmarks... som måske ikke altid er lige tilfredse med vores tilstedeværelse :D

fatter heller ikke der er en centerkæde med noget der bare minder om hardcore centre, de er da om muligt langt billigere at opstarte end alt det pilates og maskin lort
Brugeravatar

No1two: Har du ikke en cykel? hvis du kan overskue at cykle 2-3 km, så kan du om ikke andet træne på bjødstupvej 26.
Håndvægte til 35kg fri squat, mulighed for dødløft (ingen platform dog) og fri bænk, så har du de 3 store dækket ind, der er selvfølgelig også pullup og dips stativ. (fri squat og håndvægte til 35 skal du dog først satse på i uge 42, da det nye inventar først skal hentes hjem fra Italien, indtil da må du nøjes med smith squat og håndvægte til 30kg)
Ja håndvægte til 35 er ikke optimalt, men det er stadig bedre end 21kg.

jeg tror hverken Mikkel-sen eller jeg er uenige i at et rigtigt center burde have håndvægte til 80, jern i rigelige mængder, og adskillige powercages osv, men kendsgerningen er nu engang den, at centre ikke tjener penge på en lille gruppe "hardcore" bodybuildere/styrketrænere. De tjener penge på den almene motionist (almene motionist skal her forstås som hobby motionisten, som ikke vil være "for stor", som træner fordi det er for koldt at løbe uden for om vinteren, og som har hørt så frygtelig meget om de skræmmende, lettere larmende mennesker der laver mærkelige øvelser og alle uden tvivl er proppede med steroider og er en tikkene bombe der venter på at gå amok).

Det er selvfølgelig trist at det skal være på den måde, men der er trods alt tale om en forretning, og når der er tale om et center i udkanten af Århus, er der imo ikke en stor nok kunde base til et center hen af the gym.

Det er en skam men man skal jo også tjene til at få brød på bordet.
Og som det ser ud nu så foretrækker den almindelige motionist et center hvor de kan holde sig til deres maskiner, og samtidig ikke har alt for mange store mennesker der puster og stønner og ”smider” rundt med tunge kg.

Jeg kan fortælle at valget om helt at fjerne fri bænk og tunge håndvægte på oddervej, var baseret på tidligere erfaringer på bjødstrupvej. I opstarten var centeret så plaget af ubehøvlede og truende medlemmer at det en overgang blev overvejet at indføre vagter for at receptionisterne kunne føle sig trygge. Problemet blev i midlertidig løst ved at fjerne de tungeste håndvægte og ez curl stængerne. Der kan være lidt om at tunge vægte tiltrække ubehagelige typer. Heldigvis er der kommet så meget styr på klientellet at der nu kommer tungere håndvægte og ez curl stænger igen.

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

pkrfrk skrev:No1two: Har du ikke en cykel? hvis du kan overskue at cykle 2-3 km, så kan du om ikke andet træne på bjødstupvej 26.
Håndvægte til 35kg fri squat, mulighed for dødløft (ingen platform dog) og fri bænk, så har du de 3 store dækket ind, der er selvfølgelig også pullup og dips stativ. (fri squat og håndvægte til 35 skal du dog først satse på i uge 42, da det nye inventar først skal hentes hjem fra Italien, indtil da må du nøjes med smith squat og håndvægte til 30kg)
Ja håndvægte til 35 er ikke optimalt, men det er stadig bedre end 21kg.

jeg tror hverken Mikkel-sen eller jeg er uenige i at et rigtigt center burde have håndvægte til 80, jern i rigelige mængder, og adskillige powercages osv, men kendsgerningen er nu engang den, at centre ikke tjener penge på en lille gruppe "hardcore" bodybuildere/styrketrænere. De tjener penge på den almene motionist (almene motionist skal her forstås som hobby motionisten, som ikke vil være "for stor", som træner fordi det er for koldt at løbe uden for om vinteren, og som har hørt så frygtelig meget om de skræmmende, lettere larmende mennesker der laver mærkelige øvelser og alle uden tvivl er proppede med steroider og er en tikkene bombe der venter på at gå amok).

Det er selvfølgelig trist at det skal være på den måde, men der er trods alt tale om en forretning, og når der er tale om et center i udkanten af Århus, er der imo ikke en stor nok kunde base til et center hen af the gym.

Det er en skam men man skal jo også tjene til at få brød på bordet.
Og som det ser ud nu så foretrækker den almindelige motionist et center hvor de kan holde sig til deres maskiner, og samtidig ikke har alt for mange store mennesker der puster og stønner og ”smider” rundt med tunge kg.

Jeg kan fortælle at valget om helt at fjerne fri bænk og tunge håndvægte på oddervej, var baseret på tidligere erfaringer på bjødstrupvej. I opstarten var centeret så plaget af ubehøvlede og truende medlemmer at det en overgang blev overvejet at indføre vagter for at receptionisterne kunne føle sig trygge. Problemet blev i midlertidig løst ved at fjerne de tungeste håndvægte og ez curl stængerne. Der kan være lidt om at tunge vægte tiltrække ubehagelige typer. Heldigvis er der kommet så meget styr på klientellet at der nu kommer tungere håndvægte og ez curl stænger igen.

Jo, jeg har en cykel, og jeg overvejer også at det på bjødstupvej. Men problemmet er bare at jeg ikke har specielt meget tid, (kun ca. 1time og 15min) til at komme til og fra centret og træne. Og det er jo meget nemmere at gå 200m end at cykle 6km. Men hvis jeg køber medlemskab på oddervej så gælder det ikke på bjødstupvej vel?
Brugeravatar

No1two skrev:
pkrfrk skrev:

Jo, jeg har en cykel, og jeg overvejer også at det på bjødstupvej. Men problemmet er bare at jeg ikke har specielt meget tid, (kun ca. 1time og 15min) til at komme til og fra centret og træne. Og det er jo meget nemmere at gå 200m end at cykle 6km. Men hvis jeg køber medlemskab på oddervej så gælder det ikke på bjødstupvej vel?

Du burde sagtens kunne nå hvad du skulle nå at træne på 45-60 min. Så har du 15 min til at komme frem og tilbage :mrgreen:
Du har mulighed for at træne i begge centre med et medlemsskab i et af dem, men hvis jeg var dig så ville jeg smutte forbi bjødstrupvej, til en snak da der er lidt økonomiske faktorer der spiller ind, alt efter hvor du er medlem henne.

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

Jeg er enig med pkrfrk angående centeret på oddervej, grunden til at det kun har små vægte og mange maskiner, er for at undgå de store typer, da der har været problemer på bjødstrupvej før i tiden.

Styrkeliste

8800 skrev:

Det er jo ikke løgn at store tunge vægte tiltrækker store brød, hvoraf nogle af dem kan være ubehagelige. At brug af 40-50 kg håndvægte ikke er utænkeligt for en hobby BB'er der går meget op i sin træning og uden brug af roids, overrules jo så desværre af mængden af tosser og "ubehagelige" typer som de også tiltrækker. Og hvis jeg ejede et fitness center som var min eneste indtægtskilde, og jeg havde x antal kunder som jeg fik ved at have kæmpe vægte, 20 squatracks osv, men jeg fandt ud af at hvis jeg ændrede det til lettere vægte og flere kondi maskiner osv. og rettede fokus mod en anden målgruppe og fik en kundetilgang på y %, så ville jeg da også gøre det.. hvis det var mit levebrød..

Men i den forbindelse skal det også siges at der sagtens kan findes en gylden middelvej. Der er dælme forskel på yderpunkterne med 80 kg håndvægte og så nede på 21 kg håndvægte :^o
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

pkrfrk skrev:
No1two skrev:
pkrfrk skrev:

Du burde sagtens kunne nå hvad du skulle nå at træne på 45-60 min. Så har du 15 min til at komme frem og tilbage :mrgreen:
Du har mulighed for at træne i begge centre med et medlemsskab i et af dem, men hvis jeg var dig så ville jeg smutte forbi bjødstrupvej, til en snak da der er lidt økonomiske faktorer der spiller ind, alt efter hvor du er medlem henne.

Okay :D.. Vil lige tage en snak med dem på oddervej senere idag så.

Men er der ikke nogle der har noget at sige til mine oprindelige spørgsmål?:
"Er squat i smith stadig bedre end benpres?
Og hvad kan man lave i stedet for dødløft?"
Brugeravatar

No1two skrev:
pkrfrk skrev:
No1two skrev:
pkrfrk skrev:

Okay :D.. Vil lige tage en snak med dem på oddervej senere idag så.

Men er der ikke nogle der har noget at sige til mine oprindelige spørgsmål?:
"Er squat i smith stadig bedre end benpres?
Og hvad kan man lave i stedet for dødløft?"

hvis der er mulighed for at lave bænkpres med dumbells er det klart at fortrække. Squat i smith og benpres er begge et "fixed" movement, så ved ikk om man på den måde kan afgøre hvad der er dårligst
du har slet ikke mulighed for nogle dødløftvarianter? Rackpulls? ellers må du lave goodmornings eller hyperextensions
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster