Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1497
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1494

Følg bodybuilding.dk på

DBFF

Udskriv emne

Resultater, billeder, anmeldelser, konkurrence vejledning, udveksle erfaringer, diæt, personlige tips, poseringer mv.

Tilbage til Bodybuilding & Fitness

Jeg har dags dato meldt mig ud af dbff's bestyrelse da jeg ikke føler jeg kan stå inde for de beslutninger der bliver taget.

Senest er der efter Nordiske mesterskaber blevet holdt et bestyrelsesmøde for at evaluere NM og DM
Da jeg kommer til det møde får jeg at vide at 5 af bestyrelsens medlemmer har holdt et møde hvor de har besluttet at give Kristina Dybdahl 2 års karantæne grundet at hun ikke har overholdt code of ethics (IFBB regelsæt) bl.a. ved at udeblive fra en banket. Derudover mente de også at de 3 atleter der valgte at følge med Kristina skulle have karantæne. Peter Lagermand skulle også have karantæne da han havde verbalt overfaldet næstformandens kone. Peter var hverken med som atlet eller opvarmer....(Det skal dog nævnes at ingen, udover Kristina har fået karantæne indtil videre)
Jeg spurgte naturligvis hvorfor jeg ikke var inviteret til dette møde før det aktuelle bestyrelsesmøde, og undskyldningen var at det skulle gå stærkt....
Jeg gik fra dette møde tidligt da jeg havde en anden aftale. Men dagen efter sendte jeg alle medlemmer en mail om mit syn sagen og at jeg fremover forventede at blive indbudt til alle møder. Desuden skrev jeg også i mailen at man måske burde tale med de atleter man mente skulle have karantæne for at høre deres side af sagen...

For at gøre en lang historie kort skal der ryddes ud i den bestyrelse én gang for alle!
En ny bestyrelse må til for at fremme sporten og varetage atleter og kommende atleters interesser.

Bland jer i debatten på facebook http://www.facebook.com/topic.php?uid=44747090381&topic=15199

Gør noget aktivt for at hjælpe sporten:

MAIL MIG FRA DAGS DATO PÅ stellan@loaded.dk venligst at i ønsker et ny general forsamling i DBFF... Jeg skal bruge følgende....

FULDE NAVN :
FULDE ADRESSE :
CPR NUMMER :

1/3 del af ALLE medlemmer kan ALTID udløse en general forsamling.... så om du ønsker ny bestyrelse eller bare at støtte dem som sidder der nu... syns jeg du skal sende mig en mail....
Sidst rettet af Misslaw 12. jan 2011, 10:36, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Valby

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan

Jeg støtter 100% op om en ny bestyrelse!
Sidst rettet af PTCJ 26. nov 2010, 17:30, rettet i alt 1 gang.
Månedens skribent: August 2008 Månedens skribent: Oktober 2008 Månedens skribent: Januar 2009

Reputation point: 10

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Intet galleri

Kom venner. Støt op omkring dette og deltag i debatten.

VI HAR BRUG FOR EN NY BESTYRELSE
“Avoid the crowd. Do your own thinking independently. Be the chess player, not the chess piece.”

Team Busted
http://www.aku-slank.dk/
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Det er jo desværre intet nyt under solen at visse personer der udgører bestyrelsen i DBFF finder på mærkelige beskyldninger for at komme af med folk, som de føler er lidt på tværs fordi de ytrer deres holdninger åbent!

Undertegnet blev også for nogle år tilbage ekskluderet på nogle meget løse grunde, herunder (hvad efterhånden er blevet en klassiker) fordi jeg ikke deltog i en VM banket. Oven i anklagen lå også at jeg ikke havde en pæn nok kjole på??? til den banket jeg ikke kom til?? :?
Det mest latterlige ved anklagen var, at grunden til jeg ikke deltog var fordi bussen aldrig kom og hentede atleterne fra mit hotel.
Dengang var der også problemer i forbundet med penge der ikke kunne dokumenteres for, som penge der blev ødslet bort som ikke mindst aftaler der blev brudt eller pludselig blev ændret..

Jeg håber godt nok at folk den her gang får øjnene HELT ÅBNE overfor hvad der foregår i det forbund. Dengang var det ikke muligt at komme problemet til livs. Der skete det sædvanlige med at alle meldte sig under fanen som nu, vi var vel godt og vel 35-40 personer på listen, men blot 11 dukkede op på dagen....
så KOM NU IND I KAMPEN denne gang!
Success is a science; if you have the conditions, you get the result.
Brugeravatar

Geografisk sted: RandersCity

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 127.50
- Dødløft: 172.50

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Misslaw skrev:Jeg har dags dato meldt mig ud af dbff's bestyrelse da jeg ikke føler jeg kan stå inde for de beslutninger der bliver taget.

FLOT gjort Line :8

... også selvom jeg synes det er ærgerligt, da jeg var glad ved tanken over at der sad mindst én fornuftig person i det forbund til at varetage atleternes ve og vel og ikke blot var der for buffeten og titlen på postkassen!
Success is a science; if you have the conditions, you get the result.
Brugeravatar

Geografisk sted: RandersCity

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 127.50
- Dødløft: 172.50

Dr.No skrev:
Misslaw skrev:Jeg har dags dato meldt mig ud af dbff's bestyrelse da jeg ikke føler jeg kan stå inde for de beslutninger der bliver taget.

... også selvom jeg synes det er ærgerligt, da jeg var glad ved tanken over at der sad mindst én fornuftig person i det forbund til at varetage atleternes ve og vel og ikke blot var der for buffeten og titlen på postkassen!

Enig.

Line og andre fornuftige melder sig forhåbentlig igen, hvis muligheden for en ny bestyrelse opstår!
Månedens skribent: August 2008 Månedens skribent: Oktober 2008 Månedens skribent: Januar 2009

Reputation point: 10

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Dr.No skrev:

Jeg syntes ikke jeg bare kunne sidde på mine hænder og holde min kæft efter denne episode, jeg forsøgte at råde bestyrelsen op, men uden held.... 2 mod 5 i bestyrelsen er ikke gode odds....så må man jo tage kampen op på en anden måde!

Men du har fuldstændig ret! Folk snakker og snakker, og når det så kommer til stykket gør de alligevel ikke noget... håber dog efter så mange år at folk snart har fået nok!
Brugeravatar

Poliquin skrev:
Dr.No skrev:

Enig.

Line og andre fornuftige melder sig forhåbentlig igen, hvis muligheden for en ny bestyrelse opstår!

Takker for tilliden, og det gør jeg helt sikkert! Uanset om jeg bliver valgt ind eller ej vil jeg hjælpe hvor jeg kan.
Brugeravatar

Poliquin skrev:
Dr.No skrev:

Enig.

Nu spørger jeg lige dumt, men er der ikke valg hvert år eller lign til bestyrelsen?
It's time to kick ass and chew bubblegum - but I'm all out of bubblegum!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (3)

WannaBeBig skrev:
Poliquin skrev:
Dr.No skrev:

Enig.

Nu spørger jeg lige dumt, men er der ikke valg hvert år eller lign til bestyrelsen?

På DBFF.dk ligger vedtægterne. Men jo hvert år er nogle fra bestyrelsen på valg....
Problemet er at opbakningen til generalforsamlingerne er forsvindende lille.
Brugeravatar

Misslaw skrev:
WannaBeBig skrev:
Poliquin skrev:
Dr.No skrev:

Enig.

På DBFF.dk ligger vedtægterne. Men jo hvert år er nogle fra bestyrelsen på valg....
Problemet er at opbakningen til generalforsamlingerne er forsvindende lille.

Er det ikke hele bestyrelsen der er på valg hver gang der er valg?

Dvs. dem der gerne vil have en ny bestyrelse kan jo så bare møde op og vælte den nuværende på generalforsamlingen..?
It's time to kick ass and chew bubblegum - but I'm all out of bubblegum!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (3)

§4. GENERALFORSAMLINGEN.
Stk. 1. Generalforsamlingen er forbundets øverste myndighed. Generalforsamlingen består af forbundets medlemmer, bestyrelsen, samt øvrige, der er valgt til at varetage en forbundsopgave. generalforsamlingen kan give andre end generalforsamlingens med-lemmer tale ret.
Generalforsamlingens møder er offentlige, men kan lukkes hvis mere end 2/3 af de fremmødte medlemmer stemmer herfor.
Stk. 2. Ordinær generalforsamlingen afholdes hvert år i løbet af årets første 4 måneder.
Medlemmer indkaldes skriftligt med mindst 20 dages varsel.
Indkaldelsen skal vedlægges:
? Dagsorden.
? Antallet af medlemmer.
? Formandens beretning.
? Revideret regnskab.
? Dommerchefens beretning.
? Bestyrelsens evt. forslag til ændring af vedtægter og/eller
bestemmelser jf. §15.
? Oversigt over, hvem der er på valg.
Stk. 3. Dagsorden for ordinært møde:
1 Kontrol af medlemmer.
2 Valg af dirigent.
3 Behandling af formandens beretning.
4 Behandling af dommerchefens beretning.
5 Behandling af det reviderede regnskab
6. Behandling af budget for det kommende år
7. Behandling af indkommende forslag.
8. Valg af bestyrelsesmedlemmer og dommerchef jf. stk. 7.
9. Valg af 2 bestyrelsessuppleanter for 1 år
10 Valg af revisorer for 1 år.
11 Valg af revisorsuppleant for 1 år.
12 Eventuelt.
Stk. 4. Generalforsamlingsmødets dirigent må ikke være medlem af bestyrelsen.
Stk. 5. Stemmeret på generalforsamlingen har alle medlemmer der har betalt forfaldent kontingent rettidigt (28. februar samme år), og har været medlem af forbundet i mindst 6 måneder, samt bestyrelsens medlemmer og dommerchefen. Der kan ikke stemmes ved fuldmagt.
Stk. 6. Forslag der ønskes behandlet på det ordinære møde, skal være modtaget på forbundskontoret senest 14 dage før mødets afholdelse. Kun stemmeberettigede medlemmer (medlem af DBBF i mindst 6 mdr.) kan indsende forslag. Senest 7 dage før skal bestyrelsen offentliggøre samtlige forslag til behandling under dagsordenens pkt. 7.
Stk. 7. Valg jfr. dagsordenens pkt. 8 er alle 2-årige. På ulige år vælges formand, 2 bestyrelsesmedlemmer. På lige år vælges kasserer, 3 bestyrelsesmedlemmer og dommerchef.
Indkaldelsen til generalforsamlingen skal være vedlagt en specifikation over hvem der er på valg. Valgbare er kun tilstedeværende, der kan evt. gives dispensation.

Stk. 8. Ekstraordinær generalforsamlingsmøde afholdes, når mindst 1/3 af medlemmerne anmoder herom, eller på bestyrelsens initiativ. Bestyrelsen skal indkalde til møde med mindst 14 dages varsel, hvis mødet indkaldes efter ønske fra medlemmerne, senest 10 dage efter anmodningens modtagelse.
Med indkaldelsen skal udsendes motiveret dagsorden. Kun emner der er optaget på denne kan behandles.
Stk. 9. Generalforsamlingen er beslutningsdygtig ved simpelt flertal.
Stk. 10. Generalforsamlingsmødets referent er normalt bestyrelsens sekretær.
Referat fra generalforsamlingsmøder skal være offentliggjort på hjemmesiden, senest 14 dage efter mødets afholdelse.
Brugeravatar

Såfremt man er medlem af DBFf bør man gøre sig selv den tjeneste at læse vedtægterne på http://www.dbff.dk :)

Edit:ikke fordi jeg ikke vil svare på dit spørgsmål Wannabebig, men det er sikkert flere der ikke er klar over det :)
Brugeravatar

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Seneste udspil:

Nu har de mistet Tina og Line.... evt Kristina følger trop... så er de 5 tilbage.... JEG VED med sikkerhed at de 5 læser med her.... så, i ved hva vi andre står for....

Jeg personligt stemmer på rent bord... ALLE UD! - ny general forsamling, hvor alle kan stille op... nye som gamle.... Om de så kort og godt fatter det, er ikke godt og vide.....

SKER DETTE IKKE INDEN ONSDAG 1 december kl 18.00 - skal vi ALLE skaffe ca 1/3 del af forbundets medlemmers underskrift på at vi ønsker at opløse bestyrelsen... Det drejer sig om ca 90-100 underskrifter.....!! Den går i gang i næste uge fra Onsdag på hjemmesiden www.ifbb.dk .... har vi de 100 underskrifter SKAL DBFF afholde en generalforsamling med det eneste formål, at opløse forbundets bestyrelse.... Dette SKAL SKE max 10 dage efter indgivelsen af de 100 underskrifter... Ville der til et sådant møde være flertal for at opløse forbundet, tjaa.... så ryger de ud uanset hvad....

Så.... hold ild i den.... og få samlet bestyrelsens medlemmer, alle atleter og andre som har et medlemsskab 2010.... Det NU det gælder...!
Brugeravatar

Det er godt nok en ophedet debat som efterhånden kører mange steder rundt på nettet nu. Det er spændende hvad det hele ender ud med..
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Enig, og hvis forretningsgangen i forbundet er som beskrevet, så kan www.bodyman.dk ikke længere støtte forbundet med sponsor kroner. Vi afventer pt udfaldet af en eventuel ny generalforsamling. :bodyman:

Det er en fornøjelse at se folk står sammen, atleter, sponsorer og øvrige medlemmer.

Jeg er sikker på det nok skal lykkedes at skifte bestyrelsen ud.
Brugeravatar

Geografisk sted: 2500

Jeg synes det er stor moral du har udvist MissLaw. Rigtig godt gået - jeg håber inderligt, at medlemmerne fra DBFF vil bakke dig op, så i sammen kan få nye boller på suppen. Kun ad den vej får vi en sport tilbage, hvor den hører til nemlig blandt atleterne og ikke de fusentastere der sidder i den nuværende bestyrelse.

Der er ingen tvivl om at Kim Jensen er den tunge stopklods i det forbund ](*,) Der skal friske kræfter til. Så ny bestyrelse NU!!!

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

MAIL MIG FRA DAGS DATO PÅ stellan@loaded.dk venligst at i ønsker et ny general forsamling i DBFF... Jeg skal bruge følgende....

FULDE NAVN :
FULDE ADRESSE :
CPR NUMMER :

1/3 del af ALLE medlemmer kan ALTID udløse en general forsamling.... så om du ønsker ny bestyrelse eller bare at støtte dem som sidder der nu... syns jeg du skal sende mig en mail....
Brugeravatar

Popsy-lopsy skrev:Jeg synes det er stor moral du har udvist MissLaw. Rigtig godt gået - jeg håber inderligt, at medlemmerne fra DBFF vil bakke dig op, så i sammen kan få nye boller på suppen. Kun ad den vej får vi en sport tilbage, hvor den hører til nemlig blandt atleterne og ikke de fusentastere der sidder i den nuværende bestyrelse.

Der er ingen tvivl om at Kim Jensen er den tunge stopklods i det forbund ](*,) Der skal friske kræfter til. Så ny bestyrelse NU!!!

Mange tak Jan, det håber jeg virkelig også.
Kim Jensen har alt for længe fået lov til at køre sit eget løb!
Brugeravatar

Bump
Der er et stykke vej endnu, så er du medlem af dbff, så sørg for at få sendt en mail hvis du mener der skal udskiftning til.
Brugeravatar

Underskriftsindsamlingen er nu halvvejs, kom nu drenge og piger, hvis I ønsker en ny bestyrelse så er det nu I skal melde jer under fanerne
Brugeravatar

Bumpsidumpsi
[Gefährlich ist wer Schmerzen kennt]
Kroppen er som en udlejningsbil, den skal køres helt ud i alle gear og afleveres med tom tank...
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Håber inderligt at den sidste halvdel melder sig til indsamlingen, ikke bare til underskrifter men også til det aktuelle fremmøde som det ellers altid halter med.

Dog kan jeg ikke se hvordan et evt. DM2011 skulle blive en realitet når nu sponsorer har meldt fra? Uanset hvor mange underskrifter som bliver samlet må der ske noget. Afklaring for hvad pengene er brugt på, uddybende forklaring for de løse karantæner mm.
Hjemmeside
:Commitment:

Geografisk sted: Kbh s

Galleri: Vis galleri (7)

Rosendal skrev:Håber inderligt at den sidste halvdel melder sig til indsamlingen, ikke bare til underskrifter men også til det aktuelle fremmøde som det ellers altid halter med.

Dog kan jeg ikke se hvordan et evt. DM2011 skulle blive en realitet når nu sponsorer har meldt fra? Uanset hvor mange underskrifter som bliver samlet må der ske noget. Afklaring for hvad pengene er brugt på, uddybende forklaring for de løse karantæner mm.

I forhold til de løse karantæner indrømmede formanden overfor mig nogle dage efter mødet at det nok var gået lige stærkt nok i forhold til at de atleter der var taget med Kristina også skulle have karantæne... Vi fik en rigtig god snak hvor han gav mig ret i at man måske skulle høre begge sider af historien inden der blev givet karantæner ud. I forhold til Kristina fik hun end ikke lov at fortælle sin side at historien før hun havde modtaget karantænen, da formanden havde hørt hendes side af historien kunne han egentlig godt forstå at hun ikke ville komme til banketten.
da jeg nævnte at jeg mente man som bestyrelse skulle være det gode eksempel bl.a. i forhold til opførsel, nævnte Walther i øvrigt også at han flere gange havde prøvet at få Kim til at holde mund, og hvis nogen skulle have karantæne var det jo egentlig Kim...

Det er menneskeligt at fejle, men så bør man også kunne erkende sine fejl og sørge for at rette op på dem.

Walther er i mine øjne god nok, og har hjertet på rette sted. Men desværre sidder der en næstformand der får lov at styre alt for meget og så skal Walther stå til regnskab for hvad Kim gør og siger.

Uanset hvad de prøver at forklare sig ud af er det fakta at de ikke kan leve op til forbundets vedtægter.
Brugeravatar

Misslaw skrev:I forhold til de løse karantæner indrømmede formanden overfor mig nogle dage efter mødet at det nok var gået lige stærkt nok i forhold til at de atleter der var taget med Kristina også skulle have karantæne... Vi fik en rigtig god snak hvor han gav mig ret i at man måske skulle høre begge sider af historien inden der blev givet karantæner ud. I forhold til Kristina fik hun end ikke lov at fortælle sin side at historien før hun havde modtaget karantænen, da formanden havde hørt hendes side af historien kunne han egentlig godt forstå at hun ikke ville komme til banketten.
da jeg nævnte at jeg mente man som bestyrelse skulle være det gode eksempel bl.a. i forhold til opførsel, nævnte Walther i øvrigt også at han flere gange havde prøvet at få Kim til at holde mund, og hvis nogen skulle have karantæne var det jo egentlig Kim...

Det er menneskeligt at fejle, men så bør man også kunne erkende sine fejl og sørge for at rette op på dem.

Walther er i mine øjne god nok, og har hjertet på rette sted. Men desværre sidder der en næstformand der får lov at styre alt for meget og så skal Walther stå til regnskab for hvad Kim gør og siger.

Uanset hvad de prøver at forklare sig ud af er det fakta at de ikke kan leve op til forbundets vedtægter.

Rart med bare lidt afklaring omring de løse karantæner, dog sørgeligt en næstformand kan styre hele forbundet. Uden nogle kan stoppe ham.

Har desværre ikke personlig kendskab til de forskellige personer i bestyrelsen, dog med de seneste udmeldelser skal der ryddes op.
Hjemmeside
:Commitment:

Geografisk sted: Kbh s

Galleri: Vis galleri (7)

Det jeg har det største problem med i forhold til den nuværende bestyrelse, er at regler og procedurer, som tydeligt fremgår af vedtægterne ikke bliver overholdt, de er der af en årsag!

Ligeledes bliver der lavet regler efter for godt befindende, det kan man ikke uden at de skal fremstå som forslag til den næste general forsamling, hvor de så skal op til afstemning for overhovedet at kunne vedtages som en tilføjelse eller ændring i vedtægterne, herunder tænker jeg på den udmelding som Kristina fik, om at fremtidige bestyrelses medlemmer frem over, ikke må have personlige interesser i konkurrerende atleter! Hvem har ikke det?
- Lonnie

Hvor der er vilje er der også en vej!

http://www.lonnieboepedersen.dk http://www.lonnieboepedersen.wordpress.com

Sponsoreret af Better Bodies og Udo's Choise
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Træner her: FitnessDK Randers ApS

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.90
- Dødløft: 107.50

Galleri: Vis galleri (4)

En ting er de ikke må have personlige interesser men de må IKKE tjene økonomisk på det og det står tydeligt i reglerne. Dette var grunden til at Helle Nielsen i sin tid ikke blev dommer, fordi hun har atleter og det ville hun hellere have. Kristina har nu valgt sine atleter fra for at blive i bestyrelsen.
Så går vejen til DM 2011:-)

Hjemmeside:
http://www.tinamilton.dk

sponsore: Glamourama.dk
link slettet.dk
Brugeravatar

Geografisk sted: valby

Træner her: WT Center
Fitness World Valby

Galleri: Vis galleri (15)

miss tmp skrev:En ting er de ikke må have personlige interesser men de må IKKE tjene økonomisk på det og det står tydeligt i reglerne. Dette var grunden til at Helle Nielsen i sin tid ikke blev dommer, fordi hun har atleter og det ville hun hellere have. Kristina har nu valgt sine atleter fra for at blive i bestyrelsen.

Det bliver du simpelthen nødt til at vise mig hvor står Tina, i vedtægterne står der intet bestyrelsesmedlemmernes personlige og økonomiske interesse, og der er naturligvis kæmpeforskel på om man er dommer eller bestyrelsesmedlem med personlig og økonomisk interesse.
Sidst rettet af Equus 30. nov 2010, 09:26, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Bodybuilding & Fitness

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster