Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1141
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1138

Følg bodybuilding.dk på

De tre store i B2B

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej, ville det ikke være ok at køre 5x5 i de tre store i B2B? Jeg har ramt et plateau og jeg tænker selv at det lyder som en god idé, men jeg er jo heller ikke særlig erfaren. Det kan jo hjælpe mig med at øge styrken eftersom rep range er lavere, hvilket vil sige at jeg kan smide flere kilo på. :) Og jeg kører selvfølgelig de andre øvelser 4x6-8

Reputation point: 25

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Træningsduden skrev:Hej, ville det ikke være ok at køre 5x5 i de tre store i B2B? Jeg har ramt et plateau og jeg tænker selv at det lyder som en god idé, men jeg er jo heller ikke særlig erfaren. Det kan jo hjælpe mig med at øge styrken eftersom rep range er lavere, hvilket vil sige at jeg kan smide flere kilo på. :) Og jeg kører selvfølgelig de andre øvelser 4x6-8

Nu taler jeg hverken af egen erfaring, eller om noget som jeg selv har undersøgt. Men der er mange tråde ligesom din, mange anbefaler andre brugere af B2B programmet og kører evt. 5x5 i de tre (fire, da rows også er en af dem) også 8-10 reps for muskelmasse i de andre "tillægsøvelser"

På den måde træner du både din styrke i de tre (fire) store, og din muskelmasse. Jeg kører selv B2B og vil ikke gå videre til 5x5, da jeg ikke mener jeg helt har styr på teknikken endnu. Men der sker intet ved og kører 5x5.
Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

Logbog: Vis logbog

DonKahle skrev:
Træningsduden skrev:Hej, ville det ikke være ok at køre 5x5 i de tre store i B2B? Jeg har ramt et plateau og jeg tænker selv at det lyder som en god idé, men jeg er jo heller ikke særlig erfaren. Det kan jo hjælpe mig med at øge styrken eftersom rep range er lavere, hvilket vil sige at jeg kan smide flere kilo på. :) Og jeg kører selvfølgelig de andre øvelser 4x6-8

Nu taler jeg hverken af egen erfaring, eller om noget som jeg selv har undersøgt. Men der er mange tråde ligesom din, mange anbefaler andre brugere af B2B programmet og kører evt. 5x5 i de tre (fire, da rows også er en af dem) også 8-10 reps for muskelmasse i de andre "tillægsøvelser"

På den måde træner du både din styrke i de tre (fire) store, og din muskelmasse. Jeg kører selv B2B og vil ikke gå videre til 5x5, da jeg ikke mener jeg helt har styr på teknikken endnu. Men der sker intet ved og kører 5x5.

Jeg søgte også inden jeg oprettede emnet (gør jeg altid!), men synes bare der var så mange modsigende svar. Jeg har kørt det den sidste uge og for mig har det fungeret rigtig godt (flere skiver på stangen) samtidig med at teknikken er bibeholdt. Jeg gad bare godt ligesom at få "grønt lys", hvis du forstår :D

Reputation point: 25

Hvordan vil din progression i givet fald se ud hvis du laver 5x5 i de nævnte øvelser?

Reputation point: 10

Træningsduden skrev:
DonKahle skrev:

Jeg søgte også inden jeg oprettede emnet (gør jeg altid!), men synes bare der var så mange modsigende svar. Jeg har kørt det den sidste uge og for mig har det fungeret rigtig godt (flere skiver på stangen) samtidig med at teknikken er bibeholdt. Jeg gad bare godt ligesom at få "grønt lys", hvis du forstår :D

Jamen 5x5 er styrke betonet træning, så der sker Ikke så meget ved og skifte andet end at din tonage (søg evt. På det, kan ikke formlen i hovedet) bliver større hvilket er positivt i det her tilfælde. Men som du selv siger så fungerer det fint for dig, er det stadig fint og du stiger i styrke om 2-3 måneder så fortsæt :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

Du kan sagtens udskifte med 5x5, og få fine resultater i det. :)
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster