Ej jeg ved godt at det ikke er særlig sjovt.. men man kan fandeme ikke lade vær med at grine af nogle af de udtalelser der...

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

De tykke spiser som gruppe betegnet hverken mere eller anderledes end andre, og videnskaben har heller ikke kunnet påvise, at forskelle i fysisk aktivitet har betydning for vægtøgning.

Hvis nogen siger til dig, at det
ser ud som om du har tabt dig,
så lad være med at tage det
som en kompliment!
Der er ingen, der ved, hvorfor et menneske som udgangspunkt bliver tykt.

Mange studier viser dog, at de, der spiser restriktivt og søger at slanke sig, også typisk er de, der bliver tykke/tykkere. Et fænomen, der har ligheder med med resultatet af sult i U-landene.

Lithium skrev:
Det er heller ikke de overvægtige generelt jeg er "ude efter" - derimod den fucking side når de skriver spalte op og spalte ned med løgnehistorier så bliver jeg sgu negativ - Sæt nu at nogle begynder at tro på deres digterier/løgne/undskyldninger

Lithium skrev:Det er heller ikke de overvægtige generelt jeg er "ude efter" - derimod den fucking side når de skriver spalte op og spalte ned med løgnehistorier så bliver jeg sgu negativ - Sæt nu at nogle begynder at tro på deres digterier/løgne/undskyldninger
Doh!

Advar din familie om, at hvis nogen taler om
slankekure eller vægttab under højtidsmiddagen,
så vil du forlade selskabet.

For det første er der ingen, der ved nøjagtigt, hvad 'sund mad' er. At være meget optaget af at spise 'sund mad' kan være temmelig usundt, ja faktisk kan det være et symptom på at lide af en spiseforstyrrelse.
Amerikanske undersøgelser tyder på, at 30-50% af de tykke lider af en spiseforstyrrelse. Det svarer til, at ca. 100.000 danskere lider af spiseforstyrrelsen Binge Eating Disorder, på dansk kaldet overspisning..
Spiseforstyrrelsen overspisning defineres ud fra en række adfærd og følelser, og det er disse - og altså ikke kropsstørrelsen - der skal behandles...
Det er helt normalt engang imellem at overspise, men i vores spiseforstyrrede kultur bliver al form for overspisning hurtigt sygeliggjort - især hvis personen, der overspiser, er tyk. Det er der ingen grund til.
Gør maden til din ven.
Spis når du er sulten.
Du skal ALDRIG undskylde for det.

Magic-MJ-Music skrev:Lithium skrev:http://www.befrielse.dk/For det første er der ingen, der ved nøjagtigt, hvad 'sund mad' er. At være meget optaget af at spise 'sund mad' kan være temmelig usundt, ja faktisk kan det være et symptom på at lide af en spiseforstyrrelse.Det vil jeg faktisk give dem ret, da der kan diskuteres frem og tilbage om forskellige fødevarer.
DOG hvis vi f.eks. snakker slik vare fyldt med sukker, mcdonalds etc. så er det jo tydeligvis usundt.
Men jeg ved hvad det vil sige at tænke for meget på at spise sundt, da det kan lede til en spiseforstyrrelse, for det er sket for mig.
Jeg vil vove at påstå at denne spisefortyrrels var kommet ligemeget hvad.. Spiseforstyrrelser kommer mange gange så snart en "tyk" person begynder at se resultater af en slankekur, eller lign.Amerikanske undersøgelser tyder på, at 30-50% af de tykke lider af en spiseforstyrrelse. Det svarer til, at ca. 100.000 danskere lider af spiseforstyrrelsen Binge Eating Disorder, på dansk kaldet overspisning..Amerikansk udersøgelse eller ej, men det er blevet bevist at den største sygdom P.T. i Nord Amerikan er binge-eating.
Har du en kilde henvisning? Og er det ikke ligemeget om sygdommen så er binge-eating, man bliver jo ikke tyk af at spise?Spiseforstyrrelsen overspisning defineres ud fra en række adfærd og følelser, og det er disse - og altså ikke kropsstørrelsen - der skal behandles...det vil jeg give dem ret i.
Jeg mener også det skal behandles, men sætter de sig ikke ind i en kost, og dyrker lidt cardio, så taber de sig stadig ikke, lykkelige følelser eller ej..Det er helt normalt engang imellem at overspise, men i vores spiseforstyrrede kultur bliver al form for overspisning hurtigt sygeliggjort - især hvis personen, der overspiser, er tyk. Det er der ingen grund til.Det er også delvist rigtigt.
Endnu en gang, det er jo ligemeget... Man tager jo ikke på af at spise? Efter min mening er det også lidt sygt, ligeså sygt som os som tæller alle kcal i vores mad...Gør maden til din ven.
Spis når du er sulten.
Du skal ALDRIG undskylde for det.Hvis jeg har forstået den rigtig, så ja.
du skal IKKE finde på undskyldninger for at overspise.

-Myter
Hvis bare de tykke spiste 'sund mad' og motionerede, så ville de blive slanke.
-Fakta
For det andet forventer folk, når de siger eller tænker sådan, at de tykke skal leve af salatblade hele dagen lang - dvs. være på slankekur, og at de tykke skal fortsætte med at bevæge sig, når alle andre hviler sig. Men det vil jo være ren og skær diskrimination, og en sådan rigid livsform er der ingen normale mennesker, der kan efterleve et helt langt og fuldt liv.
Langt de fleste, der søger at slanke sig, vil tage de tabte kilo på igen. Derved vil de have vægtsvingninger, der er skadelige for helbredet, og som endda indebærer øget dødelighed.

js_h skrev:Det er desværre ikke en joke..
Der var for nogle år siden en gruppe af tykke damer inde på TV2s "livet er fedt"-forum der påstod præcis det samme..
Det var ret underholdene da TJ og JS balande sig i debatten :fighting3:

For at kunne holde kommunikationen på et respektfuldt og seriøst plan, er der opstillet nogle betingelser for kommentarer på bloggen:
Bemærk, at DE TYKKES BEFRIELSESFRONT anser ord som f.eks. "overvægt", "fed" og "fedme" som værende både nedladende og undertrykkende, hvorfor de naturligvis ikke accepteres! Brug i stedet respektfulde ord, som f.eks. det neutrale ord "tyk".
Den almindelige antagelse og fordom er, at de tykke er tykke, fordi de spiser mere mad end de slanke og mere, end de fysiologisk har brug for. Selv om dette var tilfældet (hvilket det ikke er for majoriteten af de tykke, sådan som videnskabelige studier har dokumenteret), så vil terapi være en passende behandling for de, der har udviklet en decideret spiseforstyrrelse, mens afgiftning fra slankeadfærd for de fleste andre er nok til at stoppe overspisningen.

pkrfrk skrev:-Myter
Hvis bare de tykke spiste 'sund mad' og motionerede, så ville de blive slanke.
-Fakta
For det andet forventer folk, når de siger eller tænker sådan, at de tykke skal leve af salatblade hele dagen lang - dvs. være på slankekur, og at de tykke skal fortsætte med at bevæge sig, når alle andre hviler sig. Men det vil jo være ren og skær diskrimination, og en sådan rigid livsform er der ingen normale mennesker, der kan efterleve et helt langt og fuldt liv.
- kan godt lide antagningen om at det forventes at overvægtige bør leve af salatblade.
- At droppe de 15 flødekager eller de 3 liter cola og den pose chips du spiser om dagen ville være en god start.
.

Magic-MJ-Music
Du må ikke tage det som et angreb ;)

Magic-MJ-Music skrev:Og vi ved jo alle hvad det resultere i.

Karl Æg skrev:Magic-MJ-Music skrev:Og vi ved jo alle hvad det resultere i.
Ja, at man bliver fed og overvægtig. Og det er der selvfølgelig ikke noget i vejen med per se. Stigmatiseringen er derimod et problem, og at de overvægtige selv bidrager til den, er et selvmål i mine øjne. De overvægtige skal være klar over, at det for - lad os sige - 90 % af dem gælder, at de kan tabe sig via kostomlægning og motion. Dette er selvfølgelig ikke et krav, men et valg de kan foretage.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster