Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1441
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1440

Følg bodybuilding.dk på

De tykkes befrielsesfront ? WTF!!!

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

:lol: :laugh2:

Ej jeg ved godt at det ikke er særlig sjovt.. men man kan fandeme ikke lade vær med at grine af nogle af de udtalelser der...
Jesper Linde
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Skanderborg.

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

De tykke spiser som gruppe betegnet hverken mere eller anderledes end andre, og videnskaben har heller ikke kunnet påvise, at forskelle i fysisk aktivitet har betydning for vægtøgning.

Fuck den side er langt ude :shock:
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Hvis nogen siger til dig, at det
ser ud som om du har tabt dig,
så lad være med at tage det
som en kompliment!

De skriver utroligt meget brændt stof derinde :lol:
Tror desværre ikke det er en joke, ikke med så meget de har skrevet derinde.

Den er god den du har med lith :lol:
-
Der er ingen, der ved, hvorfor et menneske som udgangspunkt bliver tykt.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

En skod joke og en dårlig undskyldning! Ligesom hvis en ryger siger "noget skal man jo dø af" som undskyldning for at ryge.
Det er en dårlig måde at retfærdiggøre overfor sig selv at man spiser for meget.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Myter:

De tykke er blevet tykke, fordi de generelt æder for meget, fordi de æder for meget fedt og for meget sukker, og fordi de motionerer for lidt.

....... :laugh2:
Jesper Linde
Brugeravatar

Mange studier viser dog, at de, der spiser restriktivt og søger at slanke sig, også typisk er de, der bliver tykke/tykkere. Et fænomen, der har ligheder med med resultatet af sult i U-landene.

:laugh2:
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Ej nu skal vi heller ikke være for hårde ved de overvægtige. Det er jo sandsynligvis en meget lille gruppe mennesker der har de holdninger den hjemmeside viser.

Der er mange overvægtige der gør en reel indsats for at komme deres problem til livs.

Desuden er det jo også sundere at være en smule overvægtig, og dyrke motion.

- end at være tynd og aldrig lave en skid :wink:
Brugeravatar

Myter:

Hvis bare de tykke spiste 'sund mad' og motionerede, så ville de blive slanke.
Jesper Linde
Brugeravatar

Det er desværre ikke en joke..
Der var for nogle år siden en gruppe af tykke damer inde på TV2s "livet er fedt"-forum der påstod præcis det samme..

Det var ret underholdene da TJ og JS balande sig i debatten :fighting3:

Geografisk sted: København

Træner her: Odense Styrkeløfter Klub
The Gym

Lithium skrev:
Det er heller ikke de overvægtige generelt jeg er "ude efter" - derimod den fucking side når de skriver spalte op og spalte ned med løgnehistorier så bliver jeg sgu negativ - Sæt nu at nogle begynder at tro på deres digterier/løgne/undskyldninger

Ja, det gør også mig en smule nervøs.
Ville være virkeligt en kæmpe skam hvis nogen virkeligt troede på de vilde udsagn de kommer med derinde.
Brugeravatar

Lithium skrev:Det er heller ikke de overvægtige generelt jeg er "ude efter" - derimod den fucking side når de skriver spalte op og spalte ned med løgnehistorier så bliver jeg sgu negativ - Sæt nu at nogle begynder at tro på deres digterier/løgne/undskyldninger

De har da gode argumenter så som "en amerikansk undersøgelse har vist" =D>

Nååå nej det går vist ikke som en pålidelig kilde #-o Doh!

Utroligt at sådan noget kan få lov at ligge!
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Jeg er målløs! :shock:

Advar din familie om, at hvis nogen taler om
slankekure eller vægttab under højtidsmiddagen,
så vil du forlade selskabet.

Then.. Walk way..
One time I squatted so deep, I picked up a smartie with my ass.

logbog anno 2015
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Maribo

Træner her: Rødby Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 240.00

Hvor er det en skam, at overvægtige skal have deres interesser varetaget af den slags sinker. Hvis folk vil være fede er det selvfølgelig helt og holdent deres egen sag. Det der skal til i det her samfund er ikke mere stigmatisering, tabuisering og fornægtelse af videnskabelig fakta men i stedet sund fornuft og afklarethed omkring sin tilværelse. Kan man ikke lide at være fed, så gør noget ved det i stedet for at whine og pive over, at man ikke kan gøre for at man spiser 15 flødekager til aften.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

http://www.befrielse.dk/

For det første er der ingen, der ved nøjagtigt, hvad 'sund mad' er. At være meget optaget af at spise 'sund mad' kan være temmelig usundt, ja faktisk kan det være et symptom på at lide af en spiseforstyrrelse.

Det vil jeg faktisk give dem ret, da der kan diskuteres frem og tilbage om forskellige fødevarer.
DOG hvis vi f.eks. snakker slik vare fyldt med sukker, mcdonalds etc. så er det jo tydeligvis usundt.
Men jeg ved hvad det vil sige at tænke for meget på at spise sundt, da det kan lede til en spiseforstyrrelse, for det er sket for mig.

Amerikanske undersøgelser tyder på, at 30-50% af de tykke lider af en spiseforstyrrelse. Det svarer til, at ca. 100.000 danskere lider af spiseforstyrrelsen Binge Eating Disorder, på dansk kaldet overspisning..

Amerikansk udersøgelse eller ej, men det er blevet bevist at den største sygdom P.T. i Nord Amerikan er binge-eating.

Spiseforstyrrelsen overspisning defineres ud fra en række adfærd og følelser, og det er disse - og altså ikke kropsstørrelsen - der skal behandles...

det vil jeg give dem ret i.

Det er helt normalt engang imellem at overspise, men i vores spiseforstyrrede kultur bliver al form for overspisning hurtigt sygeliggjort - især hvis personen, der overspiser, er tyk. Det er der ingen grund til.

Det er også delvist rigtigt.

Gør maden til din ven.
Spis når du er sulten.
Du skal ALDRIG undskylde for det.

Hvis jeg har forstået den rigtig, så ja.
du skal IKKE finde på undskyldninger for at overspise.
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar

Træner her: Hulen

Galleri: Vis galleri (5)

Ja den gamle detbat for nogle år siden var ret interessant. Gad vide om indlægget stadigvæk ligger på (link slettet)

Eksistere den selvsamme JS herinde på bb ?
Brugeravatar

Geografisk sted: KSK ( Københavns Styrkeløft Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Magic-MJ-Music skrev:
Lithium skrev:http://www.befrielse.dk/

For det første er der ingen, der ved nøjagtigt, hvad 'sund mad' er. At være meget optaget af at spise 'sund mad' kan være temmelig usundt, ja faktisk kan det være et symptom på at lide af en spiseforstyrrelse.

Det vil jeg faktisk give dem ret, da der kan diskuteres frem og tilbage om forskellige fødevarer.
DOG hvis vi f.eks. snakker slik vare fyldt med sukker, mcdonalds etc. så er det jo tydeligvis usundt.
Men jeg ved hvad det vil sige at tænke for meget på at spise sundt, da det kan lede til en spiseforstyrrelse, for det er sket for mig.

Jeg vil vove at påstå at denne spisefortyrrels var kommet ligemeget hvad.. Spiseforstyrrelser kommer mange gange så snart en "tyk" person begynder at se resultater af en slankekur, eller lign.

Amerikanske undersøgelser tyder på, at 30-50% af de tykke lider af en spiseforstyrrelse. Det svarer til, at ca. 100.000 danskere lider af spiseforstyrrelsen Binge Eating Disorder, på dansk kaldet overspisning..

Amerikansk udersøgelse eller ej, men det er blevet bevist at den største sygdom P.T. i Nord Amerikan er binge-eating.

Har du en kilde henvisning? Og er det ikke ligemeget om sygdommen så er binge-eating, man bliver jo ikke tyk af at spise?

Spiseforstyrrelsen overspisning defineres ud fra en række adfærd og følelser, og det er disse - og altså ikke kropsstørrelsen - der skal behandles...

det vil jeg give dem ret i.

Jeg mener også det skal behandles, men sætter de sig ikke ind i en kost, og dyrker lidt cardio, så taber de sig stadig ikke, lykkelige følelser eller ej..

Det er helt normalt engang imellem at overspise, men i vores spiseforstyrrede kultur bliver al form for overspisning hurtigt sygeliggjort - især hvis personen, der overspiser, er tyk. Det er der ingen grund til.

Det er også delvist rigtigt.

Endnu en gang, det er jo ligemeget... Man tager jo ikke på af at spise? Efter min mening er det også lidt sygt, ligeså sygt som os som tæller alle kcal i vores mad...

Gør maden til din ven.
Spis når du er sulten.
Du skal ALDRIG undskylde for det.

Hvis jeg har forstået den rigtig, så ja.
du skal IKKE finde på undskyldninger for at overspise.

Det jeg er ret så sikker på de mener der er at du skal ikke undskylde over for nogen at du spiser :P
Jesper Linde
Brugeravatar

-Myter
-Fakta
For det andet forventer folk, når de siger eller tænker sådan, at de tykke skal leve af salatblade hele dagen lang - dvs. være på slankekur, og at de tykke skal fortsætte med at bevæge sig, når alle andre hviler sig. Men det vil jo være ren og skær diskrimination, og en sådan rigid livsform er der ingen normale mennesker, der kan efterleve et helt langt og fuldt liv.

- kan godt lide antagningen om at det forventes at overvægtige bør leve af salatblade.
- At droppe de 15 flødekager eller de 3 liter cola og den pose chips du spiser om dagen ville være en god start.

ligeledes kan jeg godt lide antagningen om det forventes at tykke mennesker skal motionere hele tiden selv når andre slapper af.
-At starte med at bevæge sig for en gangs skyld frem for at tilbringe hele dagen siddende ned ville være en god start.

Langt de fleste, der søger at slanke sig, vil tage de tabte kilo på igen. Derved vil de have vægtsvingninger, der er skadelige for helbredet, og som endda indebærer øget dødelighed.

ja det er rigtigt at vægtsving kan være skadelige fra helbredet, men et sådan vægtsving bør kunne undgås ved at lægge sin livsstil om og derved ikke vende tilbage til at svælge sig i slik, chips og sodavand når man er færdig med at være på "slankekur". Igen bruger siden en halv sandhed som begrundelse for ikke at tabe sig, idet man som de fremlægger det alligevel tager det tabte på igen og det er usundt.

jo mere jeg sidder og læser på siden, desto mere sidder jeg og ryster på hovedet.

Magen til fabrikerede sandheder og fejlfortolkning af "sandheder" skal man lede længe efter.

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

js_h skrev:Det er desværre ikke en joke..
Der var for nogle år siden en gruppe af tykke damer inde på TV2s "livet er fedt"-forum der påstod præcis det samme..

Det var ret underholdene da TJ og JS balande sig i debatten :fighting3:

Ja, det fruentimmer vi diskutterede med var da den mest stædige og hjernevaskede kamel man kan opstøve. Det skulle ikke undre mig spor hvis hun står bag den side der :roll:
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Det er selvfølgelig ikke korrekt de citater, men de afspejler faktisk lidt en vis sandhed, fx når man at blive tyk på et tidspunkt i ens liv, så har du forøget din fedtcelle-tal vildt i forhold til hvis du bare var en smule buttet.. De fedtceller forsvinder aldrig igen, men skrumper ind når man nedsætter sit kalorieindtag.. problemet er at man skal være meget mere forsigtig med sit indtag når der er så mange fedtceller..

Er også overbevist om at ens kropsbygning er genetisk bestemt (er vi vist enige om) de gener kan også være med til at gøre det nemmere/svære at holde en vægt/fedtprocent, ligesom alle andre aspekter af det fysiske..

men stadig lidt underholdende citater! :lol: lidt opgivende og skyde skylden videre på andet end sig selv..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

For at kunne holde kommunikationen på et respektfuldt og seriøst plan, er der opstillet nogle betingelser for kommentarer på bloggen:

Bemærk, at DE TYKKES BEFRIELSESFRONT anser ord som f.eks. "overvægt", "fed" og "fedme" som værende både nedladende og undertrykkende, hvorfor de naturligvis ikke accepteres! Brug i stedet respektfulde ord, som f.eks. det neutrale ord "tyk".

:lol:

Kan godt forstå dem. Hvis jeg skulle fornærme dem ville jeg helt sikkert bruge et hårdt ord som overvægtig til at ramme dem :roll:

Det her guldkorn skal sku også lige med
Den almindelige antagelse og fordom er, at de tykke er tykke, fordi de spiser mere mad end de slanke og mere, end de fysiologisk har brug for. Selv om dette var tilfældet (hvilket det ikke er for majoriteten af de tykke, sådan som videnskabelige studier har dokumenteret), så vil terapi være en passende behandling for de, der har udviklet en decideret spiseforstyrrelse, mens afgiftning fra slankeadfærd for de fleste andre er nok til at stoppe overspisningen.

Jeg er ked af det, men dette beviser jo tydeligt at vi har været helt galt på den her på BB.dk

Kcal overskud og for den sags skyld underskud har jo tydeligvis intet at gøre med ens vægt og fedt %. Videnskabelige studier har jo dokumenteret at vi er galt på den :roll:

Styrkeliste

pkrfrk skrev:
-Myter
-Fakta
For det andet forventer folk, når de siger eller tænker sådan, at de tykke skal leve af salatblade hele dagen lang - dvs. være på slankekur, og at de tykke skal fortsætte med at bevæge sig, når alle andre hviler sig. Men det vil jo være ren og skær diskrimination, og en sådan rigid livsform er der ingen normale mennesker, der kan efterleve et helt langt og fuldt liv.

- kan godt lide antagningen om at det forventes at overvægtige bør leve af salatblade.
- At droppe de 15 flødekager eller de 3 liter cola og den pose chips du spiser om dagen ville være en god start.

.

Jeg tror ikke det har så meget med de flødekager du nævner, chips osv., men de er bare MEGET glad for god dansk mad.
Prøv lige og regn ud hvor mange kalorier der i 1½ - 2 portioner (hvis man går ud fra at de direkte tykke spiser dette) i f.eks. følgende. 2 gode portioner kartofler med rigtig brun dansk sovs, med 2 - 4 stykker gode flæskesteg, rødkål, evt. vin/sodavand, dressing, jeg kunne jo blive ved...
Et lille godt eksempel kunne være min mutter.
Men nej, hun er ikke fed, men buttet.
Hun kan godt lide og spise med min papa ( som alle andre forældre), og da han er farmer og arbejder 24/7, spiser han først aftensmad omkring kl. 21 og senere, inden han skal ud igen.
Hun spiser der, og det er lige inden hun går i seng.
Og vi ved jo alle hvad det resultere i.

Du må ikke tage det som et angreb ;)
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar

Træner her: Hulen

Galleri: Vis galleri (5)

Magic-MJ-Music
Du må ikke tage det som et angreb ;)

Gør jeg bestem heller ikke.

Flødekager og chips var mest af alt ment som et eksempel.

Sovs og kød rigt på fedt, samt store portioner er en stor årsag til fedme. Der er dog også rigtig mange som lige får en 500 kcal i form af en pose slik eller chokolade eller lign, som mellemmåltid.

Frem for alt så var det ment som et angreb på "vi kan ligeså godt spise som vi plejer og opgive tanken om at tabe os, for der er jo ingen der kan leve af salat kun" holdningen. Idet at det ofte vil være nok med nogle få rettelser i ens kost for at fremskynde et vægttab. Det være sig at droppe den daglige slikpose/2 liter cola eller sovsen og det fede kød og skære lidt ned på kartoflerne, til fordel for gulerødderne og bønnerne.

Styrkeliste

Ejeren af den hjemmeside er langt ude og skide.

Han/hun har indtaget så mange sukkerholdige produkter, at han/hun ikke længere ved hvad sund fornuft er.

"Bemærk, at DE TYKKES BEFRIELSESFRONT anser ord som f.eks. "overvægt", "fed" og "fedme" som værende både nedladende og undertrykkende, hvorfor de naturligvis ikke accepteres! Brug i stedet respektfulde ord, som f.eks. det neutrale ord "tyk"."

Jeg loller mig til døde over deres idioti :lol:
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Magic-MJ-Music skrev:Og vi ved jo alle hvad det resultere i.

Ja, at man bliver fed og overvægtig. Og det er der selvfølgelig ikke noget i vejen med per se. Stigmatiseringen er derimod et problem, og at de overvægtige selv bidrager til den, er et selvmål i mine øjne. De overvægtige skal være klar over, at det for - lad os sige - 90 % af dem gælder, at de kan tabe sig via kostomlægning og motion. Dette er selvfølgelig ikke et krav, men et valg de kan foretage.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Karl Æg skrev:
Magic-MJ-Music skrev:Og vi ved jo alle hvad det resultere i.

Ja, at man bliver fed og overvægtig. Og det er der selvfølgelig ikke noget i vejen med per se. Stigmatiseringen er derimod et problem, og at de overvægtige selv bidrager til den, er et selvmål i mine øjne. De overvægtige skal være klar over, at det for - lad os sige - 90 % af dem gælder, at de kan tabe sig via kostomlægning og motion. Dette er selvfølgelig ikke et krav, men et valg de kan foretage.

Vi burde have reklamer for vægttab, der er lige så lokkende som reklamer for McD.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online