Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1151
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1148

Følg bodybuilding.dk på

Decline bench

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg tænker om det ikke vil være mere gavnende for brystmuskulaturen, at køre decline bench som hovedøvelse istedet for alm. bench press.. Man ligger jo i en mere fordelagtig position til at ramme pecs, men man tager måske presset væk fra front deltoids? Hvad er jeres vurdering?

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det er stort set ligegyldigt. Decline har vist bedre EKG målinger, hvis du kan bruge det til noget. Desuden er den angiveligt sundere for skuldrene, og derfor også foretrukket af folk med skulderskader. Til gengæld har du en mindre ROM, hvilket betyder at du oftest kan løfte mere i denne øvelse, fremfor flad bænk. Afhængigt af hvor vant du er med øvelsen naturligvis.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)

det er virkelig en lækker øvelse! den rammer brystet så godt!
Kan ikke li den med Db's. Elsker at køre den med BB. Kører den ikke lige for tiden, da jeg har fokus på at øge styrken i de 3 store :)
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Det er som udgangspunkt en god ide at fokusere mere på Incline, idet det næsten altid er den øvre del af brystet der halter bagefter. Sjældent ses det at nogle mangler nedre bryst. Derfor, Incline DB, Incline BB, Reverse-Grip osv.
Aldrig træt af at leve i skyggen?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Bundesball skrev:Det er stort set ligegyldigt. Decline har vist bedre EKG målinger, hvis du kan bruge det til noget. Desuden er den angiveligt sundere for skuldrene, og derfor også foretrukket af folk med skulderskader. Til gengæld har du en mindre ROM, hvilket betyder at du oftest kan løfte mere i denne øvelse, fremfor flad bænk. Afhængigt af hvor vant du er med øvelsen naturligvis.

Apropos skuldrene har du i udg. pkt. ret, men tilgengæld er skuldrene også mere internt roteret i en decline bench, hvilket kan være problematisk.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Kostplan: Ingen kostplan

SandyFrink skrev:
Bundesball skrev:Det er stort set ligegyldigt. Decline har vist bedre EKG målinger, hvis du kan bruge det til noget. Desuden er den angiveligt sundere for skuldrene, og derfor også foretrukket af folk med skulderskader. Til gengæld har du en mindre ROM, hvilket betyder at du oftest kan løfte mere i denne øvelse, fremfor flad bænk. Afhængigt af hvor vant du er med øvelsen naturligvis.

Apropos skuldrene har du i udg. pkt. ret, men tilgengæld er skuldrene også mere internt roteret i en decline bench, hvilket kan være problematisk.

Personligt foretrækker jeg ikke decline bænk. Men med en lille hældning kan den være ganske god. Men for mig personligt føles den stadig en smule uvant, hvorfor jeg ikke brydes mig om at presse for tungt i øvelsen. Det ender bare med en skulderskade grundet dårlig teknik i øvelsen. Jeg har faktsik en tendens til at trække skuldrene op, fremfor at skube brystet frem. Nok mest fordi hældningen ofte er for stor, og man derfor sejler lidt på bænken. Og så har vi ikke engang startet om det tryk man får i skallen når hældningen er stejl. Man er ved at lave en face to floor når man rejser sig.

Hvad angår at træne decline ved skudlerskade, kan det så tænkes at de fleste skulderskader sker et bestemt sted i skulderen (typisk ved incline/skudlerpres eller lign.) og derved ikke påvirker den interne rotation. Eller er det blot fordi decline ikke involvere skulderen i samme grad som flad og incline.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online