Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1097
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1094

Følg bodybuilding.dk på

Dekon. eller Deload

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Når du kører HST går jeg udfra du er mest masseorienteret og så vil en dekon da helt sikkert være at foretrække :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan

Moqensen skrev:
Friche skrev:Når du kører HST går jeg udfra du er mest masseorienteret og så vil en dekon da helt sikkert være at foretrække :wink:

Hehe, ja det er jo det :)
Men synes godt nok at en dekon. er psykisk hård.
Det er svært at undvære træning en hel uge ;s

Hehe, ja det er jeg enig med dig i... Får også meget hurtigt selv abstinenser når jeg ikke får trænet :wink: Men så må du jo tænkte på at det er bedst for din træning at lade være med at træne i den periode, for at kunne overleve :)
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Er der nogen, der vil være så venlig at definere henholdsvis deload og dekonditionering for en uvidende interesseret gut som mig :D?

Så vidt jeg ved er deload noget med at køre med let træning, ikk?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Intet galleri

rask skrev:Er der nogen, der vil være så venlig at definere henholdsvis deload og dekonditionering for en uvidende interesseret gut som mig :D?

Dekonditionering er en helt træningsfri periode på 7-10 hvor man kommer af med de konditioneringer som kroppen har fået. Man kan sige at musklerne bliver vænnet til at slappe af, og reagerer derfor godt på træningen bagefter. Deraf navnet "dekonditionering".

Deload er noget styrkeløftere bruger for at komme af med akkumuleret træthed uden at miste de neuromuskulære tilpansninger. Der bliver typsik trænet med en lav workload i forhold til normalt, deraf navnet "deload".
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

rask skrev:Er der nogen, der vil være så venlig at definere henholdsvis deload og dekonditionering for en uvidende interesseret gut som mig :D?

dekon er hvor du holder helt pause fra træning. Det er at foretrække når man træner med henblik på hypertrofi.

Deload er hvor man kører med lette vægte, ca omkring 50% af 1RM. Det er oftest brugt bland dem der træner for styrke.

Det var lige en hurtig opridsning :D

Geografisk sted: Børkop

Dekon for BB.

Dekoad for styrkeløfter.

Styrken kommmer hurtigt igen. :wink:

Træner her: DIT Studie
Motion og Trivsel Viborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 160.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jo det synes jeg godt du kan. Men altså hvis det "bare" er for at finde dit max så du kan bruge det til den næste cyklus så kan jo også bare sætte den 5 procent op i forhold til før. Om du rammer en lille smule forkert gør jo ikke det helt store.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Moqensen skrev:
Friche skrev:Jo det synes jeg godt du kan. Men altså hvis det "bare" er for at finde dit max så du kan bruge det til den næste cyklus så kan jo også bare sætte den 5 procent op i forhold til før. Om du rammer en lille smule forkert gør jo ikke det helt store.

Det er ikke derfor. Det er fordi jeg ikke har kørt 1RM i nogle øvelser det sidste år. Så er nysgerrig efter hvad min PR bliver i de store øvelser :)

Men tak for det gode råd. Kan jeg bruge til den næste cyklus, når den engang skal køres :)

Oki, cool nok, men jo, så kør et par lette træningspas og så sæt nogle rekorder :twisted:
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Moqensen skrev:
Friche skrev:
Moqensen skrev:
Friche skrev:Jo det synes jeg godt du kan. Men altså hvis det "bare" er for at finde dit max så du kan bruge det til den næste cyklus så kan jo også bare sætte den 5 procent op i forhold til før. Om du rammer en lille smule forkert gør jo ikke det helt store.

Det er ikke derfor. Det er fordi jeg ikke har kørt 1RM i nogle øvelser det sidste år. Så er nysgerrig efter hvad min PR bliver i de store øvelser :)

Men tak for det gode råd. Kan jeg bruge til den næste cyklus, når den engang skal køres :)

Oki, cool nok, men jo, så kør et par lette træningspas og så sæt nogle rekorder :twisted:

Yes, tak :D Glæder mig sindssygt meget. Så kommer der også max løft på profilen :) Der er så bare omkring 5 uger til :D

Hehe, ja, men tænk på at du bliver dejlig meget stærkere i løbet af de fem uger :mrgreen:
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Jeg tillader mig lige at kapre tråden lidt...

Jeg har nu kørt dekon i 6 dage (siden hjemkomst fra UK) og har i den periode tabt mig en del. Da jeg vejede mig om morgenen i fredags sagde vægten 81,6kg men her til morgen sagde den 76,5!

Mit spørgsmål går så på om det er normalt at tabe knap 5kg på en lille uges tid?

Jeg synes umiddelbart min kost har været fornuftig og eneste ændringer er at jeg er stoppet med træning og indtagelse af protein-tilskud. Ved godt der nok primært er tale om væske, men synes 5kg lyder af meget...
176 !
Brugeravatar

Geografisk sted: London

Galleri: Vis galleri (2)

Mr. Jingles skrev:Jeg tillader mig lige at kapre tråden lidt...

Jeg har nu kørt dekon i 6 dage (siden hjemkomst fra UK) og har i den periode tabt mig en del. Da jeg vejede mig om morgenen i fredags sagde vægten 81,6kg men her til morgen sagde den 76,5!

Mit spørgsmål går så på om det er normalt at tabe knap 5kg på en lille uges tid?

Jeg synes umiddelbart min kost har været fornuftig og eneste ændringer er at jeg er stoppet med træning og indtagelse af protein-tilskud. Ved godt der nok primært er tale om væske, men synes 5kg lyder af meget...

er det den samme vægt du har vejet dig på.... ??
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

Personligt mener jeg at dekon er meget overvurderet i forhold til deload inden for BB verdenen... Tror det store problem i det forhold er at mange kører for hård de load...

DeLoad skal forgå med vægte ned til 30% 1Rm..

Jeg kører selv, de tre største øvelser i mit program.

5x3 med godt 50% 1rm
Mere fart.
Brugeravatar

Ja - det er samme vægt... Og nej, jeg spørger ikke om din holdning til tingene, jeg spørger om det er normalt... Beklager min direkte tone...
176 !
Brugeravatar

Geografisk sted: London

Galleri: Vis galleri (2)

Mr. Jingles skrev:Ja - det er samme vægt... Og nej, jeg spørger ikke om din holdning til tingene, jeg spørger om det er normalt... Beklager min direkte tone...

Ehm.. Mit første indlæg, var en Quotede jeg dig, med et spørgsmål..

Mit andet indlæg var myntet til topic starter..

Så skulle du have oprettet dit eget topic... :wink:

Men ja mister Jingles. Det er sikkert meget normalt. da du nemt mister en del væske som du selv siger...

Og ande faktorer spiller også ind... Dels, har du været på potten, før og efter. Præcise fodstilling på væske.. Hvormeget du har fået at drikke og spise om dagen. Osv
Mere fart.
Brugeravatar

Jeg synes på ingen måde 5 kg er normalt. Iøvrigt kan jeg ikke forstå hvorfor du er stoppet med proteintilskudet. I dekonditioneringsperioden er behovet for protein da mindst ligeså stort. Ikke kun for at vedligeholde muskelmassen, men også til de superkompensationsprocesser der måtte forløbe pga akkumuleret træthed.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Thomas Jagd skrev:Jeg synes på ingen måde 5 kg er normalt. Iøvrigt kan jeg ikke forstå hvorfor du er stoppet med proteintilskudet. I dekonditioneringsperioden er behovet for protein da mindst ligeså stort. Ikke kun for at vedligeholde muskelmassen, men også til de superkompensationsprocesser der måtte forløbe pga akkumuleret træthed.

som jeg nævnte i overstående er der mange faktorer der spiller ind, for at vægten siger 5 kilo.. Dagen efter kan den lige så vel have vist det han vejede før han tog afsted
Mere fart.
Brugeravatar

Søren1986 skrev:
Thomas Jagd skrev:Jeg synes på ingen måde 5 kg er normalt. Iøvrigt kan jeg ikke forstå hvorfor du er stoppet med proteintilskudet. I dekonditioneringsperioden er behovet for protein da mindst ligeså stort. Ikke kun for at vedligeholde muskelmassen, men også til de superkompensationsprocesser der måtte forløbe pga akkumuleret træthed.

som jeg nævnte i overstående er der mange faktorer der spiller ind, for at vægten siger 5 kilo.. Dagen efter kan den lige så vel have vist det han vejede før han tog afsted

Det er rigtigt at vægten kan svinge alt efter tidspunktet på dagen, toiletbesøg osv. Men 5 kg er altså rigtigt meget. Min vægt svinger aldrig mere end 1-2 kg, og det er ligegyldigt om jeg har haft 14 dages pause, eller har været på toilettet eller ej. Hvis man har tabt 5 kg, så har man simpelthen ikke spist godt nok. Også selvom det reelt kun er 2-3 kg, hvis man trækker de andre faktorer fra.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Thomas Jagd skrev:
Søren1986 skrev:

Det er rigtigt at vægten kan svinge alt efter tidspunktet på dagen, toiletbesøg osv. Men 5 kg er altså rigtigt meget. Min vægt svinger aldrig mere end 1-2 kg, og det er ligegyldigt om jeg har haft 14 dages pause, eller har været på toilettet eller ej. Hvis man har tabt 5 kg, så har man simpelthen ikke spist godt nok. Også selvom det reelt kun er 2-3 kg, hvis man trækker de andre faktorer fra.

det vil jeg give dig ret i,, det lyder hen i tågen, og er slet ikke godt.. men som jeg også nævner har mange vægte det problem, stiller du dig ikke præcis på samme måde, kan den nemt svinge et par kg..

det ene med det andet
Mere fart.
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster