Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Jeg overvejer selv at hoppe på en omgang kandidat i human ernæring når jeg er færdig med min bachelor i fysioterapi - men der er lige lidt tid endnu

JensL skrev:Jeg overvejer selv at hoppe på en omgang kandidat i human ernæring når jeg er færdig med min bachelor i fysioterapi - men der er lige lidt tid endnu
Ved du om Fys'en giver adgang til Human Ernæring Bay?
Jeg kan fortælle at selvom man læser Ernæring og Sundhed er det ikke ligetil at komme ind på kandidaten i Human Ernæring.
Professionsbacheloruddannelsen giver adgang til tværfaglige diplom-, kandidat- og masteruddannelser, se fx Sundhedsfaglig diplomuddannelse, Sundhedsfaglig kandidat, Master i humanistisk sundhedsvidenskab og praksisudvikling samt Master i kvalitet og ledelse i social- og sundhedssektoren.
Man kan også videreuddanne sig i psykosomatisk og psykiatrisk fysioterapi i Norge (Høgskolen i Oslo) og til Master in Physiotherapy i Sverige (Legitimerade Sjukgymnasters Riksförbund i Stockholm).

essensen skrev:Jeg synes det er meget fint du har en masse planer om hvad du vil - men pas på med at blive alt for begejstret før du har sat dig helt ind i tingene.
1:
Har du det snit det kræver at komme ind på den uddannelse du ønsker?
2:
Du skriver du gerne vil til USA som udvekslingsstudent. Det er ikke noget man bare uden videre gør - det kræver en hel del forarbejde (opholdstilladelse osv) og ikke mindst kapital. Det er dyrt - rigtig dyrt at læse på amerikanske universiteter, og videre skal du også tænke på bolig. Du kan spare rigtig mange penge ved at tage afsted i forbindelse med et studie der betaler for det,m en hvis ikke kan du altså godt begynde at spare op - for vi snakker 100.000+, og de vil ikke engang række særlig langt. Endvidere skal du også være ret habil til engelsk - stort set alle steder kræver de også du tager en test der viser du er egnet til at studere der.

Kandidatuddannelsen i Human ernæring
Adgangskrav
Ansøgere kan komme i betragtning hvis de opfylder følgende kriterier:
Har en 3-årig bacheloruddannelse inden for det naturvidenskabelige eller sundhedsvidenskabelige område med dokumenterede kundskaber inden for biokemi (1), fysiologi (1) og statistik (1)
Har en professionsbacheloruddannelse i ernæring og sundhed med speciale i human ernæring eller klinisk diætetik (2), suppleret med en uges øvelseskursus i biokemi (3)
Har en sygeplejerske professionsbachelor-uddannelse med supplering i fagene biokemi (1) og statistik (1)
- (1) Kurser minimum svarende til de kurser der udbydes ved KU/DTU på bacheloruddannelsen i Fødevarevidenskab.
- (2) Hvis den studerende er uddannet fra Ankerhus Seminarium, skal han/hun dokumentere at have bestået valgfaget Biokemi (5 point), og hvis den studerende er uddannet fra Suhrs Seminarium, skal han/hun dokumentere at have bestået valgfaget Biokemi og Statistik (6 point).
- (3) Afholdes på Institut for Human Ernæring på Det Biovidenskabelige Fakultet efter optagelse på uddannelsen men før studiestart.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster