Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1845
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1842

Følg bodybuilding.dk på

Dilemma under cut

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey BB.

Mit største ønske er at være lean, da jeg gennem hele mit liv har været buttet, og efter 1 års hård styrketræning gik jeg i gang med mit cut i januar. Jeg er stadig i gang med mit cut, som ærlig talt er gået ret dårligt. På 3 måneder har jeg kun tabt 2 kilo, og jeg er ved at være godt og grundigt træt af at cutte allerede (selvfølgelig fordi jeg ikke ser resultater + jeg er madglad).
Jeg skal ramme 2200kcal hver dag for at være i et 500kcal underskud. Til aftensmad har jeg afsat omtrent 1100kcal, og grunden til dette er fordi mine forældre insisterer på at jeg spiser det samme som dem, hvilket inkluderer kalorietunge retter såsom lasagne, pizza, pasta, kartofler osv. Dette er fordi min lillesøster har anoreksi, og det har ødelagt min familie, og det startede netop også ved et vægttab. Derfor har de forståeligt nok set sig uforstående og bange for de forandringer i kosten, der er nødvendige for et vægttab, og også den kontrol af mad såsom vejning og afpasning. Af forståelse for deres situation går jeg derfor med til at spise det samme som dem til aftensmad, men jeg tror den usunde mad bremser mit vægttab.
Mit dilemma består i, at jeg har ikke lyst til at bekymre mine forældre yderligere, men jeg vil virkelig gerne tabe mig og være klar til sommer... Hvad gør jeg?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det er nok et dilemma, de fleste kan nikke genkendende til. - at man skal spise det samme som familien og ikke får opfyldt sine makrotal.

Men der er ikke noget i vejen med fx lasagne. Tilbyd dine forældre at lave lasagne med fx grove plader. Spis efter IIFYM og få dine kcal tilpasset. Vej din mad, vej din pizza, vej din lasagne, vej din kartofler og ris. Hvis det er hjemmelavet pizza, så find ud af hvor meget af de forskellige ingredienser din mor/far bruger og brug en kcal beregner til at få tilpasset dine makroer.

Ellers tilbyd din familie at du laver maden, så kan du både lave noget som smager godt og er sundt (også for din søster selvf.)

Håber det giver mening det jeg skriver :-)
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”

Reputation point: 80

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hvor gammel er du og hvad er dine sats og dit konkrete mål ?

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Faste i løbet af dagen op til aftensmad er en mulighed. Så kan du pretty much spise hvad du vil til aftensmaden.
Brugeravatar

Reputation point: 455

Din aftensmad på 1100 kcal er ikke problemet. Det er de andre måltider. Du taber dig ikke, fordi du spiser for meget.
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Skrue op for forbrændingen, tage mindre potioner, tag en snak med dine forældre - De er vel lige så interesseret i at du får den rigtige næring som de er at din søster får.
If the bar aint bending, you are just pretending!

http://www.bodybuilding.dk/you-got-to-pump-it-up-t61404-120.html#p1603747 - Min log!

Reputation point: 25

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Ultimate Gym
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

BigHungry skrev:Faste i løbet af dagen op til aftensmad er en mulighed. Så kan du pretty much spise hvad du vil til aftensmaden.

Jeg kan ikke faste op af dagen, jeg er simpelthen for madglad + at jeg har brug for energi for at kunne træne og gå i skole.

Bosse101 skrev:Din aftensmad på 1100 kcal er ikke problemet. Det er de andre måltider. Du taber dig ikke, fordi du spiser for meget.

De andre måltider på dagen er nøje afvejet, og og jeg får ikke over 1000kcal i løbet af dagen.

Taekwondo body skrev:Hvor gammel er du og hvad er dine sats og dit konkrete mål ?

Jeg er 19år, 185cm, 69.5 kilo. Har trænet relativt seriøst i 1.5 år. Mit mål er at have muskler der kan ses, altså beach body-kropstypen.

troublemaker skrev: Tilbyd dine forældre at lave lasagne med fx grove plader. Spis efter IIFYM og få dine kcal tilpasset. Vej din mad, vej din pizza, vej din lasagne, vej din kartofler og ris. Hvis det er hjemmelavet pizza, så find ud af hvor meget af de forskellige ingredienser din mor/far bruger og brug en kcal beregner til at få tilpasset dine makroer.

Jeg bruger myfitnesspal til at tracke og beregne mit indtag, og jeg gør faktisk allerede alt det du nævner. :) Problemet er bare at mine forældre slet ikke bryder sig om at jeg vejer min mad, og at jeg generelt gerne vil tabe mig vha. kostomlægning. Føler lidt at jeg må vælge mellem deres accept og mit vægttab, og det er for mig meget problematisk.

Keiral skrev:Jeg er 19år, 185cm, 69.5 kilo. Har trænet relativt seriøst i 1.5 år. Mit mål er at have muskler der kan ses, altså beach body-kropstypen.

hvor meget forventer du at smide? 69kg fordelt på 185 er ikke meget til at begynde med. du risikere at blive skind og ben hvis du cutter meget.

edit: fixed quote
Sidst rettet af Mikael 12. mar 2015, 16:46, rettet i alt 3 gange.

Reputation point: 140

Det er hårdt arbejde at tabe sig, men det er ikke det, som falder mig mest ind, når jeg læser dit sidste svar.

Med den vægt og højde du har, så er det vanskeligt for mig at se, at du kan være buttet, med mindre du altså virkelig har en meget, meget lav muskelmasse, hvilket harmonerer dårligt med halvanden års næsten seriøs træning og din alder, hvor du stadig får meget foræret.

Umiddelbart tror jeg mere på, at du skal få smidt noget muskelmasse på. Det vil bringe dig tættere på strandformen med synlige muskler end yderligere vægttab, men dette sagt uden at have set et billede af dig.

Reputation point: 5

Geografisk sted: Nordsjælland

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 190.00

Mikael skrev:
Taekwondo body skrev:Hvor gammel er du og hvad er dine sats og dit konkrete mål ?

Jeg er 19år, 185cm, 69.5 kilo. Har trænet relativt seriøst i 1.5 år. Mit mål er at have muskler der kan ses, altså beach body-kropstypen.

hvor meget forventer du at smide? 69kg fordelt på 185 er ikke meget til at begynde med. du risikere at blive skind og ben hvis du cutter meget.

Bingoooo

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Mikael skrev:hvor meget forventer du at smide? 69kg fordelt på 185 er ikke meget til at begynde med. du risikere at blive skind og ben hvis du cutter meget.

OHS skrev:Det er hårdt arbejde at tabe sig, men det er ikke det, som falder mig mest ind, når jeg læser dit sidste svar.

Med den vægt og højde du har, så er det vanskeligt for mig at se, at du kan være buttet, med mindre du altså virkelig har en meget, meget lav muskelmasse, hvilket harmonerer dårligt med halvanden års næsten seriøs træning og din alder, hvor du stadig får meget foræret.

Umiddelbart tror jeg mere på, at du skal få smidt noget muskelmasse på. Det vil bringe dig tættere på strandformen med synlige muskler end yderligere vægttab, men dette sagt uden at have set et billede af dig.

Jeg har forsøgt at basere mig så lidt så muligt på min vægt i tal, da jeg hellere vil dømme på min figur i spejlet. Men jeg regner i hvert fald med at smide 2-3kg mere, hovedsageligt fedt. Jeg syntes personligt ikke jeg ligner én der er tynd lige nu, og en six-pack kræver jo omkring 10%bf så vidt jeg er orienteret. Derudover er jeg ikke særlig bange for at komme til at se tynd ud hvis det endelig er, da jeg mener det vil give mig et bedre afsæt når jeg skal til at bulke (så jeg kan bulke i længere tid af gangen, da jeg finder det meget mere behageligt at være i en bulking-fase end cutting-fase.) Jeg føler selv at jeg har en okay mængde muskelmasse.

Keiral skrev:Jeg har forsøgt at basere mig så lidt så muligt på min vægt i tal, da jeg hellere vil dømme på min figur i spejlet. Men jeg regner i hvert fald med at smide 2-3kg mere, hovedsageligt fedt. Jeg syntes personligt ikke jeg ligner én der er tynd lige nu, og en six-pack kræver jo omkring 10%bf så vidt jeg er orienteret. Derudover er jeg ikke særlig bange for at komme til at se tynd ud hvis det endelig er, da jeg mener det vil give mig et bedre afsæt når jeg skal til at bulke (så jeg kan bulke i længere tid af gangen, da jeg finder det meget mere behageligt at være i en bulking-fase end cutting-fase.) Jeg føler selv at jeg har en okay mængde muskelmasse.

Det er selvfølgelig noget du selv vælger, men på 69kg har du ikke nævneværdig muskelmasse at cutte ned til. Du kan eventuelt uploade et billede hvis du vurderer at det vil give anlæg til bedre vejledning.

hvis du føler dig utilpas i din krop givet at du tidligere har været buttet, så kan du fint smide et par kilo til sommermånederne, og så bulke stille og roligt fra september og frem til februar. jeg tror at du skal regne med at stå skarpt i sommeren 2016.

Mikael skrev:
Keiral skrev:Jeg har forsøgt at basere mig så lidt så muligt på min vægt i tal, da jeg hellere vil dømme på min figur i spejlet. Men jeg regner i hvert fald med at smide 2-3kg mere, hovedsageligt fedt. Jeg syntes personligt ikke jeg ligner én der er tynd lige nu, og en six-pack kræver jo omkring 10%bf så vidt jeg er orienteret. Derudover er jeg ikke særlig bange for at komme til at se tynd ud hvis det endelig er, da jeg mener det vil give mig et bedre afsæt når jeg skal til at bulke (så jeg kan bulke i længere tid af gangen, da jeg finder det meget mere behageligt at være i en bulking-fase end cutting-fase.) Jeg føler selv at jeg har en okay mængde muskelmasse.

Det er selvfølgelig noget du selv vælger, men på 69kg har du ikke nævneværdig muskelmasse at cutte ned til. Du kan eventuelt uploade et billede hvis du vurderer at det vil give anlæg til bedre vejledning.

hvis du føler dig utilpas i din krop givet at du tidligere har været buttet, så kan du fint smide et par kilo til sommermånederne, og så bulke stille og roligt fra september og frem til februar. jeg tror at du skal regne med at stå skarpt i sommeren 2016.

Jeg tror jeg uploader et billede når jeg kommer hjem fra skole, for jeg syntes virkelig selv ikke at jeg er tynd og ranglet, som du antyder. (tager det dog ikke som en fornærmelse :) ) Jeg siger selvfølgelig heller ikke at jeg er et beast på nogen som helst måde, og måske har du ret, måske er det faktisk bare mig selv der er lidt stolt over at jeg rent faktisk har taget muskelmasse på over min sidste bulk-periode, og derfor ser mig som større end jeg rent faktisk er.

Keiral skrev:
Jeg tror jeg uploader et billede når jeg kommer hjem fra skole, for jeg syntes virkelig selv ikke at jeg er tynd og ranglet, som du antyder. (tager det dog ikke som en fornærmelse :) ) Jeg siger selvfølgelig heller ikke at jeg er et beast på nogen som helst måde, og måske har du ret, måske er det faktisk bare mig selv der er lidt stolt over at jeg rent faktisk har taget muskelmasse på over min sidste bulk-periode, og derfor ser mig som større end jeg rent faktisk er.

Helt fint. Det er ikke for at fornærme dig, det er blot et gæt baseret på højde, vægt og træningserfaring. Når du har uploadet et billede er det nemmere at give mere specifikke råd

Du er tynd med den højde og vægt. Stop med at blide dig selv og andre andet ind. Det er desuden en misforståelse at det vil gavne et senere bulk at sulte sig selv nu. Det er forøvrigt også en misforståelse, at man skal have en fedtprocent omkring 10, for at kunne se abs. Det afhænger udelukkende af mængden af muskelmasse man har i maveregionen. Hvilket du med meget stor sandsynlighed ikke har meget af. Der er sågar mennesker som aldrig rigtig får rigtig synlige abs fordi de bare har lorte gener i den retning. Det selvom de står i sceneform. Lasse Schultz er et glimrende eksempel her på:

Billede

Du skriver din søster har/havde en spiseforstyrrelse. Noget tyder på du også har det, når du ikke selv kan se det.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:Du skriver din søster har/havde en spiseforstyrrelse. Noget tyder på du også har det, når du ikke selv kan se det.

+1

Det her er virkelig bekymrende læsning.

Du skal spise og tage på. Vil allerede påstå at du nu er undervægtig eller meget tæt på at blive det. Hvis at du med en BMI omkring 18 stykker føler dig buttet, så synes jeg, at du skal overveje at søge hjælp.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 135.00
- Dødløft: 170.00

Pind skrev:Du er tynd med den højde og vægt. Stop med at blide dig selv og andre andet ind.

Måske er det fordi du sammenligner mig med en professionel bodybuilder, at du syntes jeg er tynd. Jeg har på intet tidspunkt sagt at jeg var et kæmpe muskelbundt eller en bodybuilder, jeg træner på et rekreativt niveau, som en hobby. Du syntes selvfølgelig sikkert at jeg er tynd på billederne, men så tror jeg vi har et forskelligt syn på tynd. Jeg ser dette som værende tynd:

http://www.skinnyguyproject.com/wp-content/uploads/Pre-albert-doublebicep-1.jpg

Pind skrev: Du skriver din søster har/havde en spiseforstyrrelse. Noget tyder på du også har det, når du ikke selv kan se det.

Så tror jeg ikke du har forstået formålet med mit cut, og hvad anoreksi i virkeligheden er.
Formålet med mit cut er ikke at blive tyndere, det er at blive mere markeret, fordi jeg gerne vil kunne se mine mavemuskler. Når jeg kan se mine abs, er mit mål fuldført, og jeg vil ikke cutte mere. Derefter vedligeholder jeg min vægt og begynder at bulke omkring slutningen af sommerferien. Anoreksiramte ønsker at være tynde, fordi de finder det flot. Jo tyndere, jo flottere. Jeg ønsker blot at opnå et træningsmål som jeg har sat mig, som så mange andre mennesker der træner.

MathiasMoeller skrev: Det her er virkelig bekymrende læsning. Hvis at du med en BMI omkring 18 stykker føler dig buttet, så synes jeg, at du skal overveje at søge hjælp.

Jeg har på intet tidspunkt sagt at jeg nu føler mig buttet, jeg har dog sagt at jeg en stor del af mit liv har været buttet. Lige nu føler jeg mig i god form, og ret tilfreds med min krop. Jeg har dog sat mig det mål at jeg gerne vil have en six-pack til sommer, da jeg aldrig har haft det før. :)

Her er forresten billederne.
Vedhæftede filer
20150312_182018 nummer 2.jpg
20150312_181956 nummer 1.jpg

du skal ikke cutte længere ned.

Reputation point: 40

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Ser heller ikke nogen grund til at cutte længere ned.

Og til Pinds forsvar så sammenlignede han dig jo ikke med en pro bb'er, men brugte ham som eksempel på at genetikken spiller en stor rolle for hvornår abs er synlige.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 150.00

At du ved hvor mange kcal du får ændrer jo ikke på, at hvis du ikke taber dig, spiser du for meget. Det er helt normalt at nedregulere sit indtag (og ændre sine macroer) efterhånden som et cut skrider frem.

Efter at have set dig og læst dine stats må jeg give de andre ret. Ud fra et bodybuildingsynspunkt er det decideret kontraproduktivt at cutte, din størrelse og komposition taget i betragtning.

Selv hvis du ikke "vil være bodybuilder", for at bruge ordet i den populære forstand, så drop det cut.
Du bliver bare skind og ben og det kan man også blive uden træning.
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00

jeg vil nu også mene, som de andre siger, at du har et ganske godt udgangspunkt for et solidt bulk nu. du er ganske lean.

Bosse101 skrev: Efter at have set dig og læst dine stats må jeg give de andre ret. Ud fra et bodybuildingsynspunkt er det decideret kontraproduktivt at cutte, din størrelse og komposition taget i betragtning.

- Kan du uddybe præcis hvorfor det ville være kontraproduktivt? Jeg kan godt følge dig i din udtalelse, men jeg vil bare gerne vide hvad du helt præcist mener?

Mikael skrev:jeg vil nu også mene, som de andre siger, at du har et ganske godt udgangspunkt for et solidt bulk nu. du er ganske lean.

Ja okay, hvis du og de andre siger det må det vel være sandt, så er det bare mig der tager fejl. Jeg syntes bare at det er ærgeligt, troede virkelig at jeg kunne nå at blive lean og få six-pack til sommer, men det må vel blive næste år, hvis det ser så faretruende ud. Men hvad vil du/i så råde mig til at gøre nu? Bulke? :)

Keiral skrev:
Bosse101 skrev: Efter at have set dig og læst dine stats må jeg give de andre ret. Ud fra et bodybuildingsynspunkt er det decideret kontraproduktivt at cutte, din størrelse og komposition taget i betragtning.

- Kan du uddybe præcis hvorfor det ville være kontraproduktivt? Jeg kan godt følge dig i din udtalelse, men jeg vil bare gerne vide hvad du helt præcist mener?

Mikael skrev:jeg vil nu også mene, som de andre siger, at du har et ganske godt udgangspunkt for et solidt bulk nu. du er ganske lean.

Ja okay, hvis du og de andre siger det må det vel være sandt, så er det bare mig der tager fejl. Jeg syntes bare at det er ærgeligt, troede virkelig at jeg kunne nå at blive lean og få six-pack til sommer, men det må vel blive næste år, hvis det ser så faretruende ud. Men hvad vil du/i så råde mig til at gøre nu? Bulke? :)

Ja bulk derudad og hav fokus på de store basisøvelser, så du kan opbygge nogle solide og tykke mavemuskler. Dermed vil de forhåbentlig titte frem, næste gang du står ligeså lean som nu.
The Benchpress Is My Best Friend.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Præstø Sjælland

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Gasp skrev: Ja bulk derudad og hav fokus på de store basisøvelser, så du kan opbygge nogle solide og tykke mavemuskler. Dermed vil de forhåbentlig titte frem, næste gang du står ligeså lean som nu.

Ja okay. Jeg er bare meget bange for at blive fed, da det virkelig ikke er noget der tiltaler mig, så jeg skal vel ikke bare æde løs, eller hvad? Jeg er indforstået med at en smule fedt er uundgåeligt, men jeg vil heller ikke ødelægge min figur. Kan du/i give nogle råd?

Lige nu kører jeg Bodylabs Back 2 Basics program, og har kørt det i de sidste 6 måneder. Vil lige høre om du kender det eller syntes det er okay?
Link: http://news.bodylab.dk/artikler/261-storre-muskler-back-to-basics

Jeg må også trække mine ord i mig igen. Du skal ikke tabe dig mere. Jeg så hellere at du droppede strandformen i år og fik bygget en god omgang masse et eller år to, så står du meget flottere og har den ønskede strandform. Du skal ikke være bamge for sul på kroppen.

Styrkeliste

Du har en perfekt form til et bulk. Begynd at spis lidt mere mad - gerne noget i målbareenheder. Du kan fx begynde at spise en håndfuld nødder ekstra om dagen eller skifte til sødmælk. Små ting.

Og prøv at fjern dit fokus fra at være bange for at blive tyk til at sætte pris på at du bliver stærkere og større. Den ene følelse skal erstatte den anden. Ja, du vil tage lidt fedt på, men hvis du gør det korrekt, vil det ikke være tydeligt at se, fordi du samtidig vokser i muskelmasse.
Brugeravatar

Reputation point: 455

Gode tunge mave øvelser, så er der bedre chance for dine abs kigger frem.

Jeg ser gode æstetiske resultater hos klienter med 3x10-12 reps i en crunch lignende bevægelse, 3x10-12 reps i en side bend eller rotations bevægelse og 3x10-12/30-45 sek i en planke lignende bevægelse.
For mig er en planke lignende bevægelse alt fra en planke, til en tung pushup, fall puts, roll outs og lignende.

Udføres 2-3 gange om ugen = ABS.

Hvis du får omkring 1,8gram protein pr kg kropsvægt så begynd at smide flere carbs ind omkring træning. 50 gram til at starte med. Så vil din form blive hårdere ud fra billedet og det du fortæller.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Poul Haacker skrev:Gode tunge mave øvelser, så er der bedre chance for dine abs kigger frem.

Jeg ser gode æstetiske resultater hos klienter med 3x10-12 reps i en crunch lignende bevægelse, 3x10-12 reps i en side bend eller rotations bevægelse og 3x10-12/30-45 sek i en planke lignende bevægelse.
For mig er en planke lignende bevægelse alt fra en planke, til en tung pushup, fall puts, roll outs og lignende.

Hvis du får omkring 1,8gram protein pr kg kropsvægt så begynd at smide flere carbs ind omkring træning. 50 gram til at starte med. Så vil din form blive hårdere ud fra billedet og det du fortæller.

Så du anbefaler fx ikke, at man kører udtrætning med progsession i planke? Fx en maximum som kan være 2 min - indtil man ikke kan mere, og så langsomt hæve sekunderne fremadrettet?

Styrkeliste

BigHungry skrev:Du har en perfekt form til et bulk. Begynd at spis lidt mere mad - gerne noget i målbareenheder. Du kan fx begynde at spise en håndfuld nødder ekstra om dagen eller skifte til sødmælk. Små ting.

Og prøv at fjern dit fokus fra at være bange for at blive tyk til at sætte pris på at du bliver stærkere og større. Den ene følelse skal erstatte den anden. Ja, du vil tage lidt fedt på, men hvis du gør det korrekt, vil det ikke være tydeligt at se, fordi du samtidig vokser i muskelmasse.

Okay, altså en langsom optrapning af kalorier, indtil jeg kommer op over mit vedligeholdsindtag... Ja, du har ret, måske skal jeg skifte mit mind-set. Tak for svaret!

Poul Haacker skrev:Gode tunge mave øvelser, så er der bedre chance for dine abs kigger frem.

Fedt, det vil jeg undersøge nærmere, og nok inkludere i mit træningsprogram. Tak for det uddybende svar!

NP. En af mine klienter smed 2 kg i sidste uge, da vi gik fra lave kalorier, og relativt high fat/low carb. Til 300 kalorier ekstra, lavere fedt og højere carbs.
Glæd dig ;)
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster