Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 967
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 964

Følg bodybuilding.dk på

Dødløft "bicep tear"

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg så video for LAAANG tid siden med en som rev sin bicep i stykker da han dødløftede omkring 220kg, med et normalt overhånds, underhånds greb.. Siden da har jeg dødløftede dobbelt overhånds greb. Jeg overveje af gå tilbage til det traditionelle greb igen.. Men er der noget jeg bør træne op inden jeg begynder igen? Siden jeg dødløftede dobbelt overhånds greb i over 1 år.

Kender i nogen som har revet sin bicep i stykker, eller har i selv prøvet det?

Ingen usierøse svar.. Ingen trolls.. TAK!

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det er så vidt jeg ved aldrig sket i dansk styrkeløft.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Logbog: Vis logbog

NattyDennis96 skrev:Jeg så video for LAAANG tid siden med en som rev sin bicep i stykker da han dødløftede omkring 220kg, med et normalt overhånds, underhånds greb.. Siden da har jeg dødløftede dobbelt overhånds greb. Jeg overveje af gå tilbage til det traditionelle greb igen.. Men er der noget jeg bør træne op inden jeg begynder igen? Siden jeg dødløftede dobbelt overhånds greb i over 1 år.

Bokseren Mads Larsens biceps sprang vidst engang (et eller andet sprang hvertfald).

Så ved du det. Ok.

Reputation point: 115

Kostplan: Vis kostplan

Jeg tror snarere du skal bekymre dig om muligheden for et skævt træk, end muligheden for biceps tear. Ikke dermed sagt at mixed grip er bandlyst, men det er selvfølgelig noget man skal overvåge, og rette ind efter.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Synes jeg har hørt at Thomas Busted engang har sprunget hans til et liga stævne.
OBS!!! Alt hvad jeg siger er broscience
Brugeravatar

Reputation point: 44

Geografisk sted: Horsens

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 210.00

Hmm okay, så det er ikke så voldsomt herhjemme. Min far arbejde sammen med en som sprang sin bicep bare ved at løfte sin 8 måneder datter op fra kravlegården. Så det tyder næsten på man skal løfte forkert for at det sker? :)

Styrkeliste

NattyDennis96 skrev:Hmm okay, så det er ikke så voldsomt herhjemme. Min far arbejde sammen med en som sprang sin bicep bare ved at løfte sin 8 måneder datter op fra kravlegården. Så det tyder næsten på man skal løfte forkert for at det sker? :)

Du skal så vidt muligt bare undgå at trække aktivt med armene under dødløften, og så burde risikoen ikke være specielt stor. Jeg kan dog ikke se nogen speciel grund til at lave mix-greb, hvis du ikke er styrkeløfter. Selv ville jeg altid bruge straps på tungere vægte, hvis det ikke var fordi, jeg konkurrerede i styrkeløft.
http://www.hvidovrestyrke.dk/ - Hvidovre Styrkeløft Forening
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00

NattyDennis96 skrev:Jeg så video for LAAANG tid siden med en som rev sin bicep i stykker da han dødløftede omkring 220kg, med et normalt overhånds, underhånds greb.. Siden da har jeg dødløftede dobbelt overhånds greb. Jeg overveje af gå tilbage til det traditionelle greb igen.. Men er der noget jeg bør træne op inden jeg begynder igen? Siden jeg dødløftede dobbelt overhånds greb i over 1 år.

Som alle de andre skriver, lad være med at løfte med armene - det er ikke det du arbejder på alligevel.

Holder du armene strakt burde det være relativt risikofrit.
You cannot control the wind, but you can always direct your sails.

Geografisk sted: Varde

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Brugeravatar

Reputation point: 150

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 142.50
- Dødløft: 182.50

THE SUN NO LONGER RISES
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Dødløft: 210.00

Det er 10 år siden min venstre biceps sprang.

busted skrev:Det er 10 år siden min venstre biceps sprang.

Hvor lang tid gik der før du havde fuld funktion og styrke igen i venstre arm?
http://www.hvidovrestyrke.dk/ - Hvidovre Styrkeløft Forening
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00

Jeg lavede extremt meget genoptræning selv. Det som hospitalet kunne tilbyde var ligegyldigt. Der gik omkring 1/2 år, så var den helt tilbage igen. Det skete til ligafinale i Horsens i 2004 og jeg dødløftede 300 kg til ligafinale i Hvidovre i 2006, dog med omvendt greb end før min tear.

Jeg har mine arme HELT strakt. Trækker slet ikke med dem. Det var bare min store bror som er "semi-pro" crossfit atlet som sagde at jeg nok ikke ville blive meget stærker med dobbelt overhånds greb, derfor forslog han jeg vendte tilbage til mix-greb.

Kan sagtens mix-greb uden at trække skævt, det føles bare underligt, nu når jeg har været vandt til dobbelt overhånds.

Styrkeliste

NattyDennis96 skrev:store bror som er "semi-pro" crossfit atlet

Hvad er en semi pro, crossfitter?
Billede
Pain is weakness leaving your body!
Slagter logbogen! :roll:

Geografisk sted: Vestjylland, 7600, Struer

Træner her: Herkules

Styrkeliste
- Dødløft: 100.00

Mikkelmaj skrev:
NattyDennis96 skrev:store bror som er "semi-pro" crossfit atlet

Hvad er en semi pro, crossfitter?

Hahah ja, det det eneste de snakker om ja! Men med "semi-pro" mener jeg.. Han er meget erfarende og stærk. Men konkurrere ikke, eller har vundet medaljer eller noget.

Styrkeliste

NattyDennis96 skrev:Jeg har mine arme HELT strakt. Trækker slet ikke med dem. Det var bare min store bror som er "semi-pro" crossfit atlet som sagde at jeg nok ikke ville blive meget stærker med dobbelt overhånds greb, derfor forslog han jeg vendte tilbage til mix-greb.

Kan sagtens mix-greb uden at trække skævt, det føles bare underligt, nu når jeg har været vandt til dobbelt overhånds.

wut

Dødløft er en øvelse primært for læn og bagkæde, det ændrer grebet ikke på. Han har muligvis ment, at du ville opbygge en bedre grebsstyrke, ved at køre med krydsgreb, og uden straps. Dette er selvsagt rigtigt, men det er sådan set kun interessant såfremt du træner til styrkeløft. Alternativt findes der en lang stribe øvelser, der specifikt træner din grebsstyrke, uden at du behøver risikerer skævt træk/evt. skade, qua dødløft med krydsgreb.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Jeg lavede "partial distal bicep tear" (flot vending?) hvilket betyder at jeg rev en del af den ydre, venstre bicep af senen som hæfter sig bag skulderen; hvilket har resulteret i et permanent styrketab i især vertical rows. Jeg har dog trænet den op til "acceptable" nivoua, men armens bevægelsesbane bliver aldrig helt stabil på samme måde som min højre, og der er tydelige fysiske tegn deformitet på ydersiden af bicep og også rear deltoid, men ellers er der styrkemessigt ikke de enorme tab i andre øvelser - kroppen kompensere.

Hvad jeg gjorde galt? Som 16 årig trænede jeg med elendig form. Jeg husker tydeligt at mit program lød på superset med bicep curls og chinups og wristcurls, og mine arme var så gennemsyrede at jeg dårligt kunne strække dem ud.
Så var jeg så dum at køre tunge dødløft (160kg dengang, mener jeg) og selvf. kunne min venstre arm bøjet under øvelsen med et over/under greb, og ja.. Det gjorde nas.
Vil blot sige, at du VIL bemærke det, hvis der sker noget. Armen bliver helt følelsesløs og slatten de først 30 minutter, derefter tegn på blodsamling, blå og gule mærker og jeg fik seriøst ildebefindende og koldsved. Det gik over i løbet af 2 timer og så tænkte jeg ikke
meget videre over det, og dermed fik jeg aldrig kommet til læge med det. "Det heler nok sig selv" #-o

Så ja, stræk armene ved mixed grip.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00

A Menace To Chicken skrev:
NattyDennis96 skrev:Jeg har mine arme HELT strakt. Trækker slet ikke med dem. Det var bare min store bror som er "semi-pro" crossfit atlet som sagde at jeg nok ikke ville blive meget stærker med dobbelt overhånds greb, derfor forslog han jeg vendte tilbage til mix-greb.

wut

Dødløft er en øvelse primært for læn og bagkæde, det ændrer grebet ikke på. Han har muligvis ment, at du ville opbygge en bedre grebsstyrke, ved at køre med krydsgreb, og uden straps. Dette er selvsagt rigtigt, men det er sådan set kun interessant såfremt du træner til styrkeløft. Alternativt findes der en lang stribe øvelser, der specifikt træner din grebsstyrke, uden at du behøver risikerer skævt træk/evt. skade, qua dødløft med krydsgreb.

Tror crossfitbroren (mr. semi pro :):) ) mener at TS greb kommer til at begrænse hans dødløft og han derfor ikke bliver stærkere i bagkæden. Dette giver mening, da dobbelt overhånd, for langt de fleste er svageste led i kæden. Jeg tror ikke TS bruger løftestropper, det er hvert fald ikke indikeret i tråden. Dette burde TS dog begynde på, i stedet for at vende tilbage til krydsgreb, medmindre TS konkurrerer i CF/styrkeløft.. Iøvrigt vil jeg mene man får væsentlig bedre grebstræning ud af at kører dødløft med dobbelt overhånd, frem for krydsgreb, selvom disse måtte kunne køres tungere.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster