Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

NattyDennis96 skrev:Jeg så video for LAAANG tid siden med en som rev sin bicep i stykker da han dødløftede omkring 220kg, med et normalt overhånds, underhånds greb.. Siden da har jeg dødløftede dobbelt overhånds greb. Jeg overveje af gå tilbage til det traditionelle greb igen.. Men er der noget jeg bør træne op inden jeg begynder igen? Siden jeg dødløftede dobbelt overhånds greb i over 1 år.
Kender i nogen som har revet sin bicep i stykker, eller har i selv prøvet det?
Ingen usierøse svar.. Ingen trolls.. TAK!

NattyDennis96 skrev:Hmm okay, så det er ikke så voldsomt herhjemme. Min far arbejde sammen med en som sprang sin bicep bare ved at løfte sin 8 måneder datter op fra kravlegården. Så det tyder næsten på man skal løfte forkert for at det sker?

NattyDennis96 skrev:Jeg så video for LAAANG tid siden med en som rev sin bicep i stykker da han dødløftede omkring 220kg, med et normalt overhånds, underhånds greb.. Siden da har jeg dødløftede dobbelt overhånds greb. Jeg overveje af gå tilbage til det traditionelle greb igen.. Men er der noget jeg bør træne op inden jeg begynder igen? Siden jeg dødløftede dobbelt overhånds greb i over 1 år.
Kender i nogen som har revet sin bicep i stykker, eller har i selv prøvet det?
Ingen usierøse svar.. Ingen trolls.. TAK!

busted skrev:Det er 10 år siden min venstre biceps sprang.

NattyDennis96 skrev:store bror som er "semi-pro" crossfit atlet

Mikkelmaj skrev:NattyDennis96 skrev:store bror som er "semi-pro" crossfit atlet
Hvad er en semi pro, crossfitter?

NattyDennis96 skrev:Jeg har mine arme HELT strakt. Trækker slet ikke med dem. Det var bare min store bror som er "semi-pro" crossfit atlet som sagde at jeg nok ikke ville blive meget stærker med dobbelt overhånds greb, derfor forslog han jeg vendte tilbage til mix-greb.
Kan sagtens mix-greb uden at trække skævt, det føles bare underligt, nu når jeg har været vandt til dobbelt overhånds.

A Menace To Chicken skrev:NattyDennis96 skrev:Jeg har mine arme HELT strakt. Trækker slet ikke med dem. Det var bare min store bror som er "semi-pro" crossfit atlet som sagde at jeg nok ikke ville blive meget stærker med dobbelt overhånds greb, derfor forslog han jeg vendte tilbage til mix-greb.
Kan sagtens mix-greb uden at trække skævt, det føles bare underligt, nu når jeg har været vandt til dobbelt overhånds.
wut
Dødløft er en øvelse primært for læn og bagkæde, det ændrer grebet ikke på. Han har muligvis ment, at du ville opbygge en bedre grebsstyrke, ved at køre med krydsgreb, og uden straps. Dette er selvsagt rigtigt, men det er sådan set kun interessant såfremt du træner til styrkeløft. Alternativt findes der en lang stribe øvelser, der specifikt træner din grebsstyrke, uden at du behøver risikerer skævt træk/evt. skade, qua dødløft med krydsgreb.
:) ) mener at TS greb kommer til at begrænse hans dødløft og han derfor ikke bliver stærkere i bagkæden. Dette giver mening, da dobbelt overhånd, for langt de fleste er svageste led i kæden. Jeg tror ikke TS bruger løftestropper, det er hvert fald ikke indikeret i tråden. Dette burde TS dog begynde på, i stedet for at vende tilbage til krydsgreb, medmindre TS konkurrerer i CF/styrkeløft.. Iøvrigt vil jeg mene man får væsentlig bedre grebstræning ud af at kører dødløft med dobbelt overhånd, frem for krydsgreb, selvom disse måtte kunne køres tungere.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster