Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1004
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1002

Følg bodybuilding.dk på

Dødløft - Korrekt teknik?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB!

Jeg har nu løftet dødløft i omtrent 5 måneder. Der er ikke nogen personer nede i trænings centeret der er kommet med nogle indveninder angående om jeg løfter stangen forkert.
Jeg synes selv jeg strækker mine ben alt for hurtigt, så min ryg kommer til at hænge som i rows. Grunden til det er fordi mine ben kommer i vejen når jeg skal have stangen op og ned. Jeg ved ikke om det øger chancen for fremtidige skader i lænden. Det er også derfor jeg har smidt det her ind.

90kg

Jeg vil meget gerne vide om det er korrekt eller mindre korrekt + hvad jeg skal gøre for at forbedre det.
Vil ikke øge vægten mere hvis jeg ikke har styr på teknikken.

Tak på forhånd! :D

Skal lige siges det er mit 8. sæt
"This place is going to hell"
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 115.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du kør den lidt ustabil, det er som om at røv og lænd ikke følger dit løft fra ben til røv lænd i en glidende bevægelse, måske det er på grund af træthed, stangen skal følge fra midt foden op langs benene hele vejen op hvor du trækker videre med bagdel og lænd/ryg.

Hele denne bevægelse skal laves i en så stangen køre op/ned i en lige lodret bevægelse uden at du mister opspændet, evt lav et nyt opspænd for hver gang vægten hviler på gulvet vis du ikke kan holde det kørende igennem hele øvelsen.

Logbog: Ingen logbog

Der hvor du er er der ingen grund til at køre 8 sæt dødløft. Prøv med noget 3x5-8 og fokuser på kvaliteten af hver gentagelse.
Du kører for tungt, ift. at teknikken ikke helt er der endnu.
Jeg ville starte højere med hoften.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

peter n skrev:Der hvor du er er der ingen grund til at køre 8 sæt dødløft. Prøv med noget 3x5-8 og fokuser på kvaliteten af hver gentagelse.
Du kører for tungt, ift. at teknikken ikke helt er der endnu.
Jeg ville starte højere med hoften.

Jeg kørte kun 8 sæt fordi jeg skulle øve teknikken. Jeg var alene nede i centeret, så kom lige på den idé at jeg ville optage et klip og smide det op her. Men de første klip, og dermed de første sæt, blev en katastrofe pga. vinklen.

- Tak for kritikken, jeg vil sænke vægten og prøve at komme højere op med hoften i starts positionen. Tror også jeg står for tæt på vægten, så mine skulder kommer til at hænge udover stangen. Men jeg må bare blive ved med at øve, indtil jeg har mestreret teknikken :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Arbejder selv meget med min teknik på dødløft og squat, grundet noget knas med knæet. Og er bestemt ikke pro mht BB/styrketræning. Jeg vil alligevel tillade mig at komme med et råd der har hjulpet mig lidt på vej.

Kig op: Der ser ud som om, at du i nogle af dine gentagelser kommer til at kigge ned på gulvet foran dig. Fokuser på et punkt på en væg eller andet der er en smule højere end dig selv.

Desuden er der nogle der bruger formuleringen "at træde igennem gulvet".

krogo skrev:Arbejder selv meget med min teknik på dødløft og squat, grundet noget knas med knæet. Og er bestemt ikke pro mht BB/styrketræning. Jeg vil alligevel tillade mig at komme med et råd der har hjulpet mig lidt på vej.

Kig op: Der ser ud som om, at du i nogle af dine gentagelser kommer til at kigge ned på gulvet foran dig. Fokuser på et punkt på en væg eller andet der er en smule højere end dig selv.

Desuden er der nogle der bruger formuleringen "at træde igennem gulvet".

Tusind tak. Jeg har set massere af videoer med dødløft teknik og har hørt om at man skal forstillet stille sig at man presser jorden væk fra sig
Men det er bare ikke helt så let når man pludselig har en 100kg stang i hænderne :D

Men tak for det!
Brugeravatar

Styrkeliste

tag skoene af!!!
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

smid sko og hansker de hjælper ikke på noget.
lad vær med at kiggede for meget op, hold dit hoved neutralt så du ikke hyperextender din rygrad

edit: spænd røven i toppen af løftet det vil din lænd blive glad for :)
Brugeravatar

Nakken skal selvfølgelig "pakkes" og holdes neutral - lav dobbelthage og kig lige frem. Og ja, hvis det er joggingsko ville det være bedst at smide dem. All-stars og lign er helt fine at dødløfte i.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Der er mange indlæg med folk der skal have sit dødløft teknik finpudset. Men dem jeg har spurgt om dødløft nede i det center jeg går har der været flere der har sagt forskellige ting, så det ville være fedt hvis der var nogen der kunne lave en video med hvordan det skal gøres, eller linke en video hvor at det bliver taget rigtigt

Styrkeliste
- Squat: 90.00

Kostplan: Ingen kostplan

mini1602 skrev:Der er mange indlæg med folk der skal have sit dødløft teknik finpudset. Men dem jeg har spurgt om dødløft nede i det center jeg går har der været flere der har sagt forskellige ting, så det ville være fedt hvis der var nogen der kunne lave en video med hvordan det skal gøres, eller linke en video hvor at det bliver taget rigtigt

prøv at søg lidt rundt på nettet der er mange komepte løfter der viser det
Brugeravatar

mini1602 skrev:Der er mange indlæg med folk der skal have sit dødløft teknik finpudset. Men dem jeg har spurgt om dødløft nede i det center jeg går har der været flere der har sagt forskellige ting, så det ville være fedt hvis der var nogen der kunne lave en video med hvordan det skal gøres, eller linke en video hvor at det bliver taget rigtigt

http://www.maxer.dk/videoer/konventionel-doedloeft

- den burde gøre det :).
Brugeravatar

Reputation point: 55

Kostplan: Ingen kostplan

ok tak :)

Styrkeliste
- Squat: 90.00