Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1506
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1504

Følg bodybuilding.dk på

Dømt?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Kan man blive dømt for at komme i slåskamp hvis ham den anden slår først hvor mange sek skal der gå før det ikke er selvforsvar? har hørt 3 sek?

Reputation point: 0

Geografisk sted: København - Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 185.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

saskia skrev:Kan man blive dømt for at komme i slåskamp hvis ham den anden slår først hvor mange sek skal der gå før det ikke er selvforsvar? har hørt 3 sek?

Du kan blive dømt for vold ja. Du må afværge et angreb i det, det sker, ikke mere end det.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

3 sek er ganske rigtigt lovgivningen. Dette blev vedtaget ved straffelovsændringen og lov om ændring af selvforsvarsloven, lov nr 791/V2-raket og lov nr. 831/C4-demolition af 2007 og er understøttet af tidligere praksis, attest nr. 117, cirkulære B65 samt den blå og røde formular.

MVH
Sandyfrink
Supertrainer
Sidst rettet af SandyFrink 8. apr 2011, 16:46, rettet i alt 1 gang.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Kostplan: Ingen kostplan

Den danske lov mht. selvforsvar er fucked up.

En af mine gode venner blev dømt for vold, fordi der var en der slog ham, og min ven reagerede så instinktivt, ved at slå ham med en flaske han havde i hånden. Der var en formidlende omstændighed, at ham den anden slog først, men ikke desto mindre blev min ven dømt alligevel. Mens ham idioten aldrig blev dømt for noget.

Du kan også risikere at få en bøde, hvis du forsvare dig. Så siger politiet bare, at du har indledt dig på slagsmål, og det kan nemt koste 1500 kr.

Har du evt. lyst til at fortælle om situationen? Eller er det bare pga. nysgerighed du spørger? :D

SandyFrink skrev:3 sek er ganske rigtigt lovgivningen. Dette blev vedtaget ved straffelovsændringen og lov om ændring af selvforsvarsloven, lov nr 791/V2-raket og lov nr. 831/C4-demolition af 2007 og er understøttet af tidligere praksis, attest nr. 117, cirkulære B65 samt den blå og røde formular.

MVH
Sandyfrink
Supertrainer

Det er intet mindre end utroligt, hvor meget - for nu at bruge et udtryk, som du selv ynder at bruge med - lort, du kan lukke ud. Men det er underholdende lort :wink:
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

saskia skrev:Kan man blive dømt for at komme i slåskamp hvis ham den anden slår først hvor mange sek skal der gå før det ikke er selvforsvar? har hørt 3 sek?

Må jeg spørge, hvor du har om de tre sekunder.. En fyr med rygmærke?
Den sidste tosse er ikke født endnu ...

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Logbog: Ingen logbog

En af mine gode venner blev dømt for vold, fordi der var en der slog ham, og min ven reagerede så instinktivt, ved at slå ham med en flaske han havde i hånden.

Ja, det er satme uretfærdigt.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Angrebet skal være
overhængende eller påbegyndt
rettet mod angriberen
uretmæssigt
må ikke være afsluttet
nødvendigt

medmindre

du godtgør at det er begrundet i den særlige frygt eller ophidselse og her tænker jeg ikke seksuelt opstemt over at blive slået.
Kan du gætte hvem jeg er? Jeg er ALUN! Den mægtigste og viseste troldmand i norden muhaha.

Geografisk sted: østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Det er til dels en meget abstrakt lov at forholde sig til. Hvornår er det selvforsvar, og hvornår er det overflødeligt osv.

Jeg tror, at det meget er en vurderingssag, som i høj grad er umulig at opstille rammer om.

Har et lidt mærkeligt spørgsmål, men hvordan kan det være at så mange bliver dømt for vold i byen? Her tænker jeg på, blive de altid fanget eller er politiet bare altid lige ved hånden? For de værthusslagsmål jeg har set og været involveret i (jeg starter ikke selv), har begge parter gået til hver sit bagefter, når man var færdig. Dette samme gælder desuden min far i hans unge dage. Jeg har aldrig oplevet noget efterspil bagefter...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: VK49

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00

TheCzech skrev:
En af mine gode venner blev dømt for vold, fordi der var en der slog ham, og min ven reagerede så instinktivt, ved at slå ham med en flaske han havde i hånden.

Ja, det er satme uretfærdigt.

+1
Det er sku synd for dig ven.. Han er jo helt uskyldig ?
Brugeravatar

alllstar skrev:Har et lidt mærkeligt spørgsmål, men hvordan kan det være at så mange bliver dømt for vold i byen? Her tænker jeg på, blive de altid fanget eller er politiet bare altid lige ved hånden? For de værthusslagsmål jeg har set og været involveret i (jeg starter ikke selv), har begge parter gået til hver sit bagefter, når man var færdig. Dette samme gælder desuden min far i hans unge dage. Jeg har aldrig oplevet noget efterspil bagefter...

Det er højst sandsynligt en meget lille del af slagsmålene der bliver meldt.
Nogle gange bliver de holdt tilbage på barene, andre gange kommer politiet hvis baren ringer om problemer. Og engang imellem bliver folk meldt med navn, og så er det svært at løbe fra hvis nogen har set det.

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 70 gæster