Jeg overvejer at føje dropset til mit program.
Men jeg blev sku i tvivl, hvordan det fungere..
Altså hvis vi køre dropset der hedder 8 reps, ned i kg 8 reps, ned i kg 8 reps. Har man så kørt 3 sæt eller kun 1 sæt?

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Mufaza skrev:Hejsa!
Jeg overvejer at føje dropset til mit program.
Men jeg blev sku i tvivl, hvordan det fungere..
Altså hvis vi køre dropset der hedder 8 reps, ned i kg 8 reps, ned i kg 8 reps. Har man så kørt 3 sæt eller kun 1 sæt?

sund skrev:Læs evt:
The power of dropset:
http://www.bodybuilding.dk/artikler/traeningsprogrammer/traeningsprogrammer/the-power-of-dropsets.html

ØbroMorten skrev:sund skrev:Læs evt:
The power of dropset:
http://www.bodybuilding.dk/artikler/traeningsprogrammer/traeningsprogrammer/the-power-of-dropsets.html
Et program der i øvrigt godt kan anbefales til den erfarne udøver.

Derunderon skrev:ØbroMorten skrev:sund skrev:Læs evt:
The power of dropset:
Et program der i øvrigt godt kan anbefales til den erfarne udøver.
Ja, jeg synes sgu også det var ret godt.
Desværre, så er det bare ikke altid pisse nemt at få maskiner/ting der er tæt på hinanedn, hvilket ofte ender med, at man kommer til at vente alt for meget, eller gå alt for meget rundt, hvor man så ikke har mulighed for at holde maskinerne. Eneste minus, imo, ved det program

Mufaza skrev:Tak for hurtigt svar!så skal der vist ikke koges mere suppe på den!

Mufaza skrev:Mufaza skrev:Tak for hurtigt svar!så skal der vist ikke koges mere suppe på den!
Jeg har ikke fået kogt nok suppe alligevel!hvor mange dropset anbefaler i?

ThomasNielsen skrev:Mufaza skrev:Mufaza skrev:Tak for hurtigt svar!så skal der vist ikke koges mere suppe på den!
Jeg har ikke fået kogt nok suppe alligevel!hvor mange dropset anbefaler i?
Dropsets er fysisk takserende, så jeg ville som udgangspunkt ikke lave flere end 3 i et enkelt træningspas, da det burde være rigeligt. Husk desuden at holde en god pause bagefter hvert dropset, da din træningskapacitet ellers hurtigt kan blive for lav i de efterfølgende sæt. Når det så er sagt, så er der intet i vejen for at du gør de i hver af de respektive øvelser. Du kan derfor med god samvittighed både gøre det i eks. bænkpres og overhead presses på samme dag.

ØbroMorten skrev:Ved nærmere eftertanke forstår jeg faktisk slet ikke hvad du mener. Der er 2 maskinøvelser ud af hvad, 25 eller der omkring. Derudover skal du jo ikke holde på flere ting af gangen, da der jo er tale om dropset i hver øvelse og ikke supersets. Måske er det bare mig, men jeg kan på ingen måde se problemet.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster