Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1151
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1148

Følg bodybuilding.dk på

Druesukker godt eller ondt

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej.

JEg har nu læst næsten alle de indlæg der er om druesukker, men kan ikke rigtig finde svar på hvor godt det egentlig er.

Ingen tvivl om at det sørger for at optage proteinerne hurtigere, men hvordan kan det bruges hvis man vil bulke. Kan det sammenlignes lidt med rugbrød, pasta, ris osv.? Altså vil det sørge for at give rigeligt energi til at opbygge muskler?

Er det ikke ligeså usundt som sukker, som man jo ikke bare propper i munden helt frivilligt, men fordi det smager godt

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

I mine øjne er drue sukker ikke meget mere sundere end almindelig sukker. Men det er rimelig ideelt at tage i sin shake, da musklerne har brug for energi både i form af kulhydrat og protein lige efter træning. Siden druesukker har et højt GI-index (en målenehed, for hvor hurtigt energien fra fødevaren kommer ud i blodet) er det perfekt til sin shake.
Synes derudover ikke at du burde bruge druesukker til din kostplan, hvis det er det du mener, men kun til din shake. Da de er meget uhensigtsmæssigt at ens blodsukker niveau drøner op og ned i løbet af dagen, hvilket det vil gøre når spiser sukker.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Okay.. Nu er jeg ved at eksperimenterer med en hjemmelavet shake med frugter og mælk og sådan noget i. Den vil jeg måske tage morgen og aften, både for at få nåde energi, for at få lidt ekstra proteiner og så fordi det smager godt. Ville det være en ide at putte lidt druesukker i der.. Det ville det vel ikke da jeg jo ikke har brug for den hurtige tilførsel her? Nu svarede jeg måske selv på spørgsmålet.
HVad syntes du iøvrigt ville være smart at putte i sådan en shake. Hvis jeg både skal have hævet mit daglige kalorie indtag og samtidig have lidt proteiner den vej?

Logbog: Ingen logbog

laki skrev:Okay.. Nu er jeg ved at eksperimenterer med en hjemmelavet shake med frugter og mælk og sådan noget i. Den vil jeg måske tage morgen og aften, både for at få nåde energi, for at få lidt ekstra proteiner og så fordi det smager godt. Ville det være en ide at putte lidt druesukker i der.. Det ville det vel ikke da jeg jo ikke har brug for den hurtige tilførsel her? Nu svarede jeg måske selv på spørgsmålet.
HVad syntes du iøvrigt ville være smart at putte i sådan en shake. Hvis jeg både skal have hævet mit daglige kalorie indtag og samtidig have lidt proteiner den vej?

SimonJ skrev:Da de er meget uhensigtsmæssigt at ens blodsukker niveau drøner op og ned i løbet af dagen.

Det ville måske være en idé at putte nogle sunde fedtsyre i hvis du f.eks. tager udo's choice eller lignende. Havregryn er en anden idé.

Træner her: Klub Herkules Nordborg

Du siger du stopper frugter i din shake. Druesukker er "frugtsukker" så svaret er nej. Ikke inden sengetid. Lige efter træning og også under er druesukker en ok ting. Du vil gerne have ekstra proteiner. Har du proteinpulver?

Ellers bør du investere i noget her: http://www.bodylab.dk eller http://www.bodyman.dk - som et supplement til en fornuftig kostplan!
TIl daglig arbejder jeg med den Online spil branche. Har lavet alt alt for mange sider der fx minder om denne: Book of Ra .
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Du siger du stopper frugter i din shake. Druesukker er "frugtsukker" så svaret er nej. Ikke inden sengetid.

Druesukker (glukose) er nu ikke frugtsukker? Glukose er et monosaccarid, og selvom fruktose også er et monosaccarid, så er der dog forskel på de to hexoser - især med hensyn til blodsukkerkoncentrationens stigning! Fruktose medfører ikke samme stigning af blodsukkeret som glukose, fordi at det først passerer leveren, før det indgår i det store kredsløb. Det meste af fruktosen, som passerer leveren, optages til levercellerne, hvor det omdannes til glukose og lagres som glykogen...
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

Tilbage til Kost & kosttilskud