Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1718
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1716

Følg bodybuilding.dk på

Druk

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Ja det er jo sommer og man er jo ung og frisk så jeg kommer da til en del fest for tiden :D ..

Men jeg ville lige høre om, der var nogen som sad inde med nogle metoder til at undgå alt for store kcal-bomber når man nu er til fest .. ?

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Drik vand :)
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Logbog: Ingen logbog

Ja... Der er sgu desværre ikke så meget at gøre ved det. Du kan købe mega dyre engelske og amerikanske "light" øl - samme alkohol, færre kalorier, men... #-o

Alkohol er usundt, og hvis man drikker sig ned, så er det sgu et fedt - så enten må man løbe noget mere bagefter, eller også må man drikke vand og se på sine stive venner :wink:
Brugeravatar

Geografisk sted: Hovedstaden

Undgå alkohol, drik vand i stedet, evt en protein shake. Tag en skål med ris, kylling og grøntsager med i tasken, så er du klar til at feste! Og så holder du formen :D ;)
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Enig. Drop alkoholen......det smager alligevel ad helvede til. På den måde slipper du også for tømmermænd dagen(e) efter (også moralske tømmermænd).

Ja okay jeg ved godt, at alkohol er usundt men nu vil jeg også gerne have noget sjovt ud af min ungdom .. jeg tager da også til fest uden altid, at drikke men det er sku bare ikke det samme ..

Styrkeliste

Ved ikke om der er mange kcal i, men jeg plejer altid at drikke vodka blandt med light saftevand og vand - det er guf!

Eller en light sodavand til vodka'en.

:drink:

Reputation point: 10

Kostplan: Vis kostplan

:drink: Jeg er enig med dig Kasper. All work and no play... :thumpdown:

Det handler bare om at lade være med at drikke sig i hegnet torsdag, fredag og lørdag - hver uge. Man må begrænse sig lidt.

Og så må du indstille dig på, at der skal arbejdes hårdere for resultaterne end hvis du holdt dig på vandvognen.

Fornuftigste vej = Ingen alkohol

Sjoveste vej = Masser af alkohol :D

Din vej = En pæn mellemting...
Brugeravatar

http://www.nomedica.dk/alkohol.htm

Der er ikk noget at gøre, nyd det mens det varer og giv den ekstra gas dagen efter :drink:
Det hjælper selvfølgelig lidt med at det f.eks er light sodavand der kommer i... Men som du kan se i skemaet er alkoholen den store kcal synder :fighting3:
George Turner 10x10
Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Træner her: Fitness world Herning

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

MO skrev:Ved ikke om der er mange kcal i, men jeg plejer altid at drikke vodka blandt med light saftevand og vand - det er guf!

Eller en light sodavand til vodka'en.

plejer også, at være min løsning :D men der er jo stadig problemet .. :

vodka : 239,3 kcal pr 100 g

øl: 126,9 kcal pr stk

vin: 80,7 kcal pr 100 g

Styrkeliste

Kasp£r skrev:Ja okay jeg ved godt, at alkohol er usundt men nu vil jeg også gerne have noget sjovt ud af min ungdom .. jeg tager da også til fest uden altid, at drikke men det er sku bare ikke det samme ..

Ikke for at lyde moraliserende på en gammel bedstefar-agtig måde, men:

Kan man ikke more sig uden alkohol, er det i virkeligheden fordi man ikke selv er sjov.

Pude skrev:http://www.nomedica.dk/alkohol.htm

Der er ikk noget at gøre, nyd det mens det varer og giv den ekstra gas dagen efter :drink:
Det hjælper selvfølgelig lidt med at det f.eks er light sodavand der kommer i... Men som du kan se i skemaet er alkoholen den store kcal synder :fighting3:

der var lige en der var hurtigere der :D

Styrkeliste

wurzelpeter skrev:
Kasp£r skrev:Ja okay jeg ved godt, at alkohol er usundt men nu vil jeg også gerne have noget sjovt ud af min ungdom .. jeg tager da også til fest uden altid, at drikke men det er sku bare ikke det samme ..

Kan man ikke more sig uden alkohol, er det i virkeligheden fordi man ikke selv er sjov.

Mor...?
Brugeravatar

wurzelpeter skrev:

øh jo ..

man kan godt og som jeg også har skrevet lidt længere oppe går jeg da også til fest uden, at drikke men jeg synes bare personligt ikke, at der er lige så sjovt ..
Sidst rettet af Kasp£r 14. jul 2007, 15:46, rettet i alt 2 gange.

Styrkeliste

wurzelpeter skrev:

Giver jeg dig ret i. Man har det sjov man selv laver.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Mista Chipmunk skrev:
wurzelpeter skrev:

Mor...?

:mrgreen:

Kasp£r skrev:
wurzelpeter skrev:

øh jo ..

man kan godt og som jeg også har skrevet lidt længere oppe går jeg da ogs¨til fest uden, at drikke men jeg synes bare personligt ikke, at der er lige så sjovt ..

Jamen jeg synes skam også det er ok, at man drikker sig i hegnet - det gjorde jeg da selv en gang imellem, da jeg var i tyverne.
Men det siger mig godt nok ikke noget længere.

Netop... Men nu er der altså også næsten 15 år imellem jer to. Rigtigt nok så, jo ældre man bliver des mindre kommer det til at sige en! Jeg kan da stadig godt li at drikke øller med drengene og se en god boksekamp eller fodboldkamp, men vi drikker os ikke hjernedødt stive på samme måde som vi gjorde da vi var 18...

Jeg tror til gengæld at det er ret vigtigt at man fyrer den af med kammeraterne en gang imellem mens man er ung - ellers fortryder man det sgu i sidste ende... Og der er jo ingen der siger, at man skal drikke hver uge - man kunne jo begrænse sig til en gang om måneden, så kan man stadig holde en fornuftig form.
Brugeravatar

Mista Chipmunk skrev:Netop... Men nu er der altså også næsten 15 år imellem jer to. Rigtigt nok så, jo ældre man bliver des mindre kommer det til at sige en! Jeg kan da stadig godt li at drikke øller med drengene og se en god boksekamp eller fodboldkamp, men vi drikker os ikke hjernedødt stive på samme måde som vi gjorde da vi var 18...

Jeg tror til gengæld at det er ret vigtigt at man fyrer den af med kammeraterne en gang imellem mens man er ung - ellers fortryder man det sgu i sidste ende... Og der er jo ingen der siger, at man skal drikke hver uge - man kunne jo begrænse sig til en gang om måneden, så kan man stadig holde en fornuftig form.

Ja, man føler sig sgu næsten helt gammel :mrgreen:

Men jeg er helt enig med dig....alt med måde.

Faktisk kan man ikke regne kalorierne i alkohol på samme måde. Det indgår i forbrændingen på anden vis end de andre makronutrienter. F.eks. stiger ens kropstemperatur og den slags.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Smeden skrev:Faktisk kan man ikke regne kalorierne i alkohol på samme måde. Det indgår i forbrændingen på anden vis end de andre makronutrienter. F.eks. stiger ens kropstemperatur og den slags.

så alle kalorierne skal ikke tælles med oder was?

jeg var forresten til firma fest hvor der var 14 andre unge på min alder, der var fri bar. Sådan en aften gør sku at jeg hellere vil drikke og så bare få lidt mindre ud af min træning for det var godt nok en feeeeed aften :D ps. det var med bowing, buffet og go-car hvilket selvfølgelig også gjorde det lidt sjovere :roll:

Styrkeliste

Jeg drak også meget inden jeg startede på min træning, som kun er en lille uge siden. Jeg drikker kun hver 14 dag nu, og det giver god samvittighed, hvis man plejer at drikke meget. Jeg har stadig svært ved at gå i byen uden at drikke, når mine venner drikker sig stive, men man skal bare tænke på dagen efter og sine mål med træningen.

Men mit tip er bare at skære ned på forbruget, men stadig gå i byen. Man skal nok lære at have det lige så sjovt og slå sig løs uden alkoholens hjølp!
Blog: Modellering af kroppen. Pt: Agressiv fedtforbrænding.

Geografisk sted: Århus C

Merrild skrev:Jeg drak også meget inden jeg startede på min træning, som kun er en lille uge siden. Jeg drikker kun hver 14 dag nu, og det giver god samvittighed, hvis man plejer at drikke meget. Jeg har stadig svært ved at gå i byen uden at drikke, når mine venner drikker sig stive, men man skal bare tænke på dagen efter og sine mål med træningen.

Men mit tip er bare at skære ned på forbruget, men stadig gå i byen. Man skal nok lære at have det lige så sjovt og slå sig løs uden alkoholens hjølp!

Jeg har det meget lige som dig kan jeg se hehe .. Jeg har så den "fordel" at jeg ikke vejer så meget (man kan læse i min log hvorfor) og der for skal jeg hellere ikke have så meget :D

Styrkeliste

Alkohol er en gift og alkohol feder, og sådan er det bare. Det ødelægger også lidt restitutions evnen, og dagen efter bruger din krop en masse energi på at komme sig, frem for at bygge muskelvæv op. Så hvis du gerne vil være i topform skal du begrænse alkoholen til 3-4 genstande på en aften, så er dit kalorie indtag og restitution ikke fuldstændig ødelagt dagen efter.

I sidste ende handler det om at vurdere hvad der vigtigst, og hvad man helst vil "gå glip af". Jeg træner ikke for at nå nogen konkurrence, og jeg har heller ikke nogen strenge mål. Så hvis jeg har lyst, så drikker jeg mig stiv i weekenderne, og så må man bare lige give den lidt ekstra gas i centeret dagene efter. Man kunne selvfølgelig også begrænse sig til at drikke sig stiv kun 1 gang i ugen, eller 1 gang hvert 14. dag, men smag og behag.

Jeg synes personligt at det er dumt at begrænse sit sociale liv, og sige nej til fester, for at holde en skarp form 24/7. Ihvertfald når man er ung. Set i bakspejlet, tror jeg man fortryder mere at sige nej til alt det sjove sammen med sine kammerater, end at man lige havde den vildeste hakkede six-pack den sommer...
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Topform Motionscenter - Fredericia

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 170.00

Synes sq man skal nyde livet mens man er ung. Hele ens træning bliver jo ikke smadret af at drikke 1-2 gange hver uge. Synes det ville være synd at forsømme druk med gutterne og kun tænke på træning.
Ville forstå hvis man droppede druk hvis man nærmest var konkurrence form og ville stille op. Men det tror jeg næppe der er ret mange der er i ungdoms årende

Brugeravatar

Geografisk sted: SønderJylland

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.00
- Squat: 141.00
- Dødløft: 155.00

Mini-Fisker skrev:Undgå alkohol, drik vand i stedet, evt en protein shake. Tag en skål med ris, kylling og grøntsager med i tasken, så er du klar til at feste! Og så holder du formen :D ;)

Haha nice :lol:

Det skal lige med at kcal i alkohol reagerer anderledes end alm. kcal så X mængde kcal af alkohol er ikke ligeså slem som en tilsvarende mængde af alm føde... Der er nogen der har nogen teorier om at kcal i alkohols effekt varierer alt efter hvilken slags føde du har indtaget, men så meget vides der vidst heller ikke om det.

Men det er stadig et blow mod din træning, men så'n er livet sq, og du har vel heller ingen planer om at slå ronnie lige forløbig? ;)

Syns selv jeg er blevet god til at ha' good times til fest så'n godt tipsy i stedet for rå-stiv, og det gør alligevel en verden til forskel + så er det sq også nemmere og federe at score når man ikke rander rundt i sit eget bræk :P
No One Ever Really Dies

Jeg var til fest igår til langt ud på natten og endte også på en golfbane kl lort i morges..Havde det meget sjovt selvom jeg kun drak vand. :mrgreen:

PS: Synes, som det bliver sagt, aldrig man skal undlade en god fest for at holde formen. Man kan bare tage derhen uden at indtage alkohol.
Blog: Modellering af kroppen. Pt: Agressiv fedtforbrænding.

Geografisk sted: Århus C

Smeden skrev:Faktisk kan man ikke regne kalorierne i alkohol på samme måde. Det indgår i forbrændingen på anden vis end de andre makronutrienter. F.eks. stiger ens kropstemperatur og den slags.

gider du ikke forklare mere i dybden hvorfor kalorierne ikke bliver optaget på samme måde ?

Styrkeliste

Nu er jeg ikke sikker (og jeg tvivler på der er nogen der rigtigt er), men faktum er at man bare ikke bliver så tyk som man skulle tro. Flere forsøg viser det, faktisk taber kvinder sig en anelse hvis de begynder at drikke :D

Jeg vil tro det er fordi at acetat ikke bliver reguleret helt så stramt og nærmest "vælter" ind i forbrændingen, og altså forbrændes lettere end energibehovet dikterer. Måske er det bare ikke så tilbøjeligt til at blive lagret? Uanset hvad får man alså varmen, og det er givetvis derfor.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Smeden skrev:Nu er jeg ikke sikker (og jeg tvivler på der er nogen der rigtigt er), men faktum er at man bare ikke bliver så tyk som man skulle tro. Flere forsøg viser det, faktisk taber kvinder sig en anelse hvis de begynder at drikke :D

Jeg vil tro det er fordi at acetat ikke bliver reguleret helt så stramt og nærmest "vælter" ind i forbrændingen, og altså forbrændes lettere end energibehovet dikterer. Måske er det bare ikke så tilbøjeligt til at blive lagret? Uanset hvad får man alså varmen, og det er givetvis derfor.

okay :D

Styrkeliste

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online